Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 04:55

Bakırköy kalkışlı minibüs hatlarının bir kısmı İncirli Köprüsü'nü geçerek E-5'i üstten atladıkları için, muhtemelen yerlerinde duracaklardır (Bağcılar, Atışalanı gibi). E-5'e çıkarak paralel ilerleyenlerde ise belki güzergâh değişimi yaparlar. Ya da kesin bir kısaltma programı uygularlar...

Yol üzerinde; Merter/Zeytinburnu, Yenibosna ile İncirli ve Sefaköy/Cennet civarlarında mevcut/(yeni) aktarma ve minibüs başdurakları oluşturulacaktır...

Akın KURTOĞLU


cem1907
12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 06:01

Hollanda'dan alinan metrobus neden Izmir uzerinden Istanbul'a getiriliyor. Dogrudan Istanbul'a gelmesine engel nedir?  Bilgisi olan var mi?

Cem Yılmaz

12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 10:06

Alıntı:
tam anlamıyla entegre toplu taşıma ağı oluşturulmadan özel araç sahipleri toplu taşımayı tercih etmez.

Tamamen katılıyorum. Özel araç sahipleri aktarmalar nedeniyle, metrobüs ile seyahati tercih etmeyeceklerdir. Yer altından yapılan seyahat ise, hız, güvenlik ve çevre şartları açısından tercih edilebilir olmaktadır. Metrobüs bunu ne yazık ki sağlamamaktadır.



Gökçe

12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 11:10

Metrobüsün tam anlamıyla faydalı olması için Avcılar'dan en az Mecidiyeköy'e kadar bir an önce ulaşması lazım, tabi bu da yeterli değil, boğaz köprüsünden geçerek Göztepe'ye veya Kozyatağına kadar da ulaştırılmalı. Ancak bu şekilde metrobüs birçok ulaşım hattıyla entegre olacağı için metrobüsün kullanımı ve faydası da artacaktır.

cem216
12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 11:26

3 senede küçükçekmece-topkapı arası bittiyse bir üç sene mecidiyeköy bir üç sene göztepe=6 sene sonra karşıya geçer,bari öncekik topkapı-mecidiyeköye tanınsaydı hem yolcusu yüksek hemde karşıya geçmesi daha kolay olurdu



Fatih Can
12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 12:55

Karşılar.

Bu konuyu daha önce de konuşmuştuk. Metrobüs hafif metroya göre daha çok taşıma kapasitesi olan bir ulaşım sistemi. Karşı gelenler olacaktır hattın 2x1 olması konusunda ama ben şeritlerin ilerde yan yollardan birer şerit eklenerek 2x2 y ada 3x1 haline getirilebileceğini düşünüyorum veyahut ekspress seferler için by pass üst yollarla ve çift katlı veya daha uzun duraklarla.

Hattın mecidyeköye kadar uzatılması da yükü üzerine alması için bir şart gerçektende. Mecidiyekoye kadar uzatıldıgında hatta çok kaliteli ulaşım sağlanacağına eminim, hatta kapasite arttırımına gidilebilir mecidiyekoy etebı açıldıktan sonra. Özellikle bu sistemin Park&Ride sistemi ile de birlestirilmesi ozel araca trafigini de azaltacaktir.


Mustafa Can Karakus
12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 15:38

Alıntı:
Karşı gelenler olacaktır hattın 2x1 olması konusunda ama ben şeritlerin ilerde yan yollardan birer şerit eklenerek 2x2 y ada 3x1 haline getirilebileceğini düşünüyorum
Güzel düşünüyorsun ama yolu nereye nasıl genişletcekler.Yol ancak şöyle genişletilebilir.Cevizlibağ Yeşil kunduranın üzerınden geçip,sırasıyla Ömür alışveriş merkezi,merter Vakko ,Migros......,KadirHas AVM ,Metroport AVM,Adli Tıp,Şirinevler Kültür dersanesi,English tıme üzerlerinden geçerek Koçtaş otoparkına inip,daha sonra tekrar havalanıp gölü geçtiktikten sonra Avcılardaki binaların çatısından geçerek İstanbul üniversitesinin bahçesine inen bir yanyol yaparak yolu genişletme mümkün Böylece dünyanın en yüksek yan yolunada kavuşuruz     Yahu yol daha nasıl genişlesin zaten kapasitesinden fazla şerit yaptılar.



Semih Yaşar

12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 15:46
E-5 yol genişliği


Alıntı:
Yahu yol daha nasıl genişlesin zaten kapasitesinden fazla şerit yaptılar.


3 şeritli transit yol ile 2 şeritli yanyol arasındaki bariyerler kaldırılır ve buradan birer
şeritlik genişlik kazanılabilir. Ben transit yol ve yanyolun bariyerler ayrılmasına başından
beri karşıyım, bariyerler yüzünden Merter ve Bakırköy çıkışlarında uzun kuyruklar
oluşuyor ve transit yol boşu boşuna tıkanıyor. Geçen akşam Şirinevlere gidiyordum,
Cevizlibağ'dan itibaren transit yol tıkandı, Merter'e geldiğimde gördüm ki yanyola geçmek
isteyen araçların oluşturduğu uzun kuyruk tıkanıklığın başlıca nedeni.


Fatih Can
12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 17:15

Ne demek nereye genisleyecek,hatirlatirim ki bu projeden once yol 2x4 setritli idi su an ise 2x6 seritli. Bunu bilmemek uzerine bir de alay eder gibi Yesil kundura uzerinden mi gececek denmesi yanlis. Yan yola denilen seyler zaten otobus ve minubuslere ayrdildigi icin metrobusten sonra o yanyollarin ozel araclara feda edilmesine gerek yok. Ortadan birer serit metrobus yoluna katilir, yan yollardan birer serit de ozel araclara verilir bu kadar basit. Tabi hala bile bile ozel arac sahipleri o trafige girmek isterlerse.

Bir daha belirtmek gerek ki bu metrobus ve diger tum toplu tasima sistemleri ozel araclara hic bir fayda getirmez bunu beklemek yanlis. Dunyanin en kalabalik sehirlerinden birinde sehir icinde 5 kisilik arac icinde 1 kisi ile dolasiliyorsa bir kac yuz metre yurumemek icin o ozel arac sahibi de metrobus yanindan vizz diye gecerken o kaldigi yerde 1 saat beklemeyi haketmistir demektir.


Mustafa Can Karakus
12 yıl önce - Cum 14 Eyl 2007, 17:56

Arkadaşım yanyollar sadece otobüs ve minibüsler için değildir.Direk e-5 e açılan yüzlerce sokak var şimdi o sokaktan çıkan araçlar pat diye anayola mı çıksın.Zaten yolda ne hızlanma ne yavaslama şeridi kaldı bide yan yolları mı iptal etsinler?



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM