Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
tolginho

15 yıl önce - Prş 01 Mar 2007, 06:02

metrobüs sisteminin tek başına o kadar yükü kaldırması zor. Yakında Banliyö hattı da devre dışı kalacak. O zaman banliyö ile taşınan insanlar da bu yoldan gitmeye çalışacaklar.

Zaten hattın başladığı ve bittiği yerler de bu talebi karşılayabilecek durumda değil.

Tolga KAPROL


İBRAHİM DİLBER
15 yıl önce - Prş 31 May 2007, 21:39
METROBÜS ÇİLESİ


Bunun pek köklü bir çözüm olacağına inanasım gelmiyor.Neticede kısıtlı bir güzergah.Kaldı ki yolcuların büyük çoğunluğu E-5 üzerinde değil iç kısımlarda inip biniyor.Yani metrobüs gelse bile İETT ve ÖHO hatlarıyla çok iyi desteklenmesi gerekiyor.Ayrıca malum minibüslerde akbil,mavi akbil ve aktarma geçmiyor.Minibüsleri buradan kaldırıp dikey çalıştırsanız millet metrobüs ile minibüs arasında aktarma yapamayacak.Zaten neyin ne olacağını da kimse bilmiyor.Her gün bir sürü efsane türetiliyor.Hani Nisan'da deneme seferleri başlayacaktı?Belediye bizzat böyle açıklamadı mı?Metrobüs getireceğiz diye otobüs ve minibüsleri daracık yan yollara hapsettiler.Artık E-5 günün her saati tıkalı.Yarım doktor insanı canından edermiş hesabı bunlar da ulaşıma sözde neşter vuruyoruz diye her şeyi birbirine kattılar.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 01 Hzr 2007, 00:54

Alıntı:
Yarım doktor insanı canından edermiş hesabı bunlar da ulaşıma sözde neşter vuruyoruz diye her şeyi birbirine kattılar.

Belediyenin bu inadından vazgeçerek, bizzat şehrin içinden gelen, her türlü ulaşım aracını sürekli olarak kullanan, iyi gözlem yapan ve pratik hayatın akışı içinde olan kişilerden kendine "Danışman" statüsünde insanlar seçmeli... Farklı ve müsbet önerilere kulak verilmeli. Böylelikle işlerlik hakikaten çok artar... En azından, İDO ve ULAŞIM AŞ'nin periyodik aralıklarla yapmakta olduğu ve gerçekten de her iki taraf açısından da çok olumlu sonuçlar veren; "Odak (Focus) Grup" toplantıları başlatmalı... Çalışmalar, planlama aşamasında dinamik bir hava kazanarak, taze oksijen alır...)

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 01 Hzr 2007, 09:36
Metrobüsün kapasitesi


Alıntı:
Bunun pek köklü bir çözüm olacağına inanasım gelmiyor.Neticede kısıtlı bir güzergah.Kaldı ki yolcuların büyük çoğunluğu E-5 üzerinde değil iç kısımlarda inip biniyor.Yani metrobüs gelse bile İETT ve ÖHO hatlarıyla çok iyi desteklenmesi gerekiyor.Ayrıca malum minibüslerde akbil,mavi akbil ve aktarma geçmiyor.Minibüsleri buradan kaldırıp dikey çalıştırsanız millet metrobüs ile minibüs arasında aktarma yapamayacak


Metrobüs devreye girdikten sonra çoğu seyehatler 3 vasıta ile gerçekleşecek.
a) E-5 aksının  iç kısımlarından en yakın Metrobüs istasyonuna gidiş. ( İ.E.T.T , ÖHO )
b) Metrobüs ile aktarma yapacağınız istasyona gidiş.
c) İ.E.T.T ve ÖHO ile E-5'e dik olarak  son noktaya gidiş.

Bu senaryoda 2 dafa aktarma yaparken kaybedilen zamanın , E-5 aksında Metrobüs ile
seyahat ederken kazanılacağı düşünülüyor. Esasında Metrobüs daha çok Avcılar, Küçükçekmece bölgesindeki yolcuların şehir merkezine hızlı bir şekilde gelebilmeleri için düşünülmüş bir proje,
Topkapı-Bakırköy-Halkalı-Yenibosna- Güneşli- Bahçelievler gibi önemli merkezler arasındaki
ulaşım yine bugünki  İ.E.T.T ve ÖHO otobüsleriyle devam eder bence, daha doğrusu yolcuların
tercihi yanyolda gidecek de olsa direk otobüs seferleri olabilir.


Murat Caner
15 yıl önce - Cum 01 Hzr 2007, 15:31

Açılınca göreceğiz.

Bence karşılar. Karşılamasa da D-100 üzerindeki özel araç dahil bütün taşıtların sayısını azaltacağı için sıkıntıyı kesinlikle azaltacaktır. Gideceği yere göre 20-30 dakika erken ulaşımdan kim yararlanmak istemez?



Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 01 Hzr 2007, 16:00
Metrobüs'ten sonra E-5


Alıntı:
Bence karşılar. Karşılamasa da Deyüz üzerindeki özel araç dahil bütün taşıtların sayısını azaltacağı için sıkıntıyı kesinlikle azaltacaktır.


Özel araç sayısı azalmaz, ben özel otomobilinden inip toplu taşımayı tercih eden insana
pek rastlamadım, tam anlamıyla entegre toplu taşıma ağı oluşturulmadan özel araç
sahipleri toplu taşımayı tercih etmez.

E-5'teki problem ise yanyolun yetersizliği olmaya devam edecek, bu durumda transit yolun
2 şeride düşürülmesini yanyolun ise 3 şeride çıkarılmasını öneriyorum, en azından Edirnekapı
kavşağına kadar transit yol 2 şerit olsun, bu noktadan sonra zaten yanyol uygulaması olmayacak,
transit yol 3 şeride genişleyebilir ve Boğaz köprüsüne kadar en az 3 şerit olarak devam eder,
zaten Boğaz Köprüsünden Metrobüs geçirilmesine karar verilirse, köprü geçişi özel arabalar
için 3+3 şeklinde olacağından Edirnekapı'dan köprüye kadar transit yolun 4 şerit olmasının da
bir anlamı yoktur.


hakan_1970
15 yıl önce - Cmt 02 Hzr 2007, 00:38

Alıntı:
transit yolun 2 şeride düşürülmesini yanyolun ise 3 şeride çıkarılmasını öneriyorum,

Mantıklı bir fikir olmakla birlikte, yanyolda 3. şeride geçildiğinde yanyolun en sağ şeridinin bazı kesimlerde minibüs, servis aracı, taksi ve flaşörünü yakan (ya da yakmayan) özel otolarca bekleme-park alanı olarak işgal edilmesinden korkarım. Bu yanyol 2 şerit olduğunda psikolojik olarak en sağdaki araçlar daha az beklemek zorunda kalıyor.

Ben uygun aktarmalar düzenlenebilirse yolcu yoğunluğunun bayağı taşınabileceğini düşünüyorum. Otomobil yoğunluğunun hissedilir şekilde düşmesine neden olması maalesef zor, zaten hala trafiğe yeni araç katılıyor.
Özel oto yoğunluğunun düşebilmesi için masrafları vergiden düşülen şirket araçlarına tanınan avanta(j)ların cesur bir idare tarafından "budanması" gerekiyor. Özel oto masraflarının, toplumun tüm kesimlerinin bütçelerini zorlaması gerekiyor. Biraz kara mizah olacak ama, tahminimce birkaç sene sonra görülebilecek bir enerji krizi ile fırlayan yakıt fiyatları özel oto kullanımını azaltacaktır.


Zafer

14 yıl önce - Prş 13 Eyl 2007, 20:47

Topkapı-Küçükçekmece hattında ki metrobuslar yetişmeyince normal otobüsleri bu hatlarda çalıştırılacakmış ve geçici bir süre için trafik akışı otobüslerin kapılarınındna ötürü ters yönde işleyecekmiş.. Tabiki Metrobuslar trafiğe girinceye kadar..

Haber aşağıda..

      Metrobus hattında trafik akışı tersten olacak  
      İstanbul -AA- İstanbul'da okulların açılacağı 17 Eylül Pazartesi günü hizmete girmesi planlanan Topkapı-Küçükçekmece metrobus hattındaki trafik, durakların otobüs kapılarına göre terste kalması nedeniyle ters yönde işleyecek.

      İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bu hatta çalışacak metrobuslar yetişmeyince okulların açılacağı gün 50 otobüsü bu hatta çalıştıracak.

      Ancak her 2 yönde de kapısı bulunan metrobus araçları için inşa edilen duraklar, sadece sağdan yolcu alıp indiren otobüslere göre ters kaldı.

      Bu nedenle sorunu aşmak ve yolcuları duraklardan rahat alabilmek için trafik akışının İngiltere'de olduğu gibi tersten işletilmesi kararlaştırıldı.

      Satın alınan 50 metrobus aracı geldiğinde ise trafik akışı normale dönecek.

      Öte yandan üretici firmadan kiralanan 2 metrobus aracının da İzmir'den İstanbul'a doğru yola çıktığı bildirildi.
      Kaynak

      ******************************************************************

      Metrobüs trafiğe takıldı



      İstanbul trafiğine çözüm için getirilen Metrobüs, trafik çilesiyle erken tanıştı...
      İstanbul trafiğine çözüm için Hollanda'dan İzmir'e getirilen Metrobüs, nihayet bugün akşam saatlerinde Çamlıca gişelerinden İstanbul'a giriş yaptı.

      Metrobüs, İstanbul'un ilk trafik sorunuyla İzmit- İstanbul TEM otoyolunda karşılaştı. TEM otoyolunu kullandığı için 7.5 YTL ücret ödemek zorunda kalan Metrobüs, daha sonra Boğaziçi Köprüsü'nden geçti.

      Köprüden geçtikten sonra, Altunizade katılımıyla trafiğe yakalan Metrobüs ikinci trafik çilesiyle de burada karşılaştı. 24 metrelik uzunluğuyla diğer araçlarla birlikte ağır ağır seyreden metrobüs, yaklaşık 45 dakikada köprü trafiğini geçebildi.

      Çamlıca gişelerinde basın mensuplarının sorularını yanıtlayan metrobüs görevlisi, yolda herhangi bir sorunla karşılaşmadıklarını belirterek, metrobüsün Cumartesi günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın katılacağı törenle hizmete gireceğini söyledi.
      Kaynak


Ali Cemal
14 yıl önce - Prş 13 Eyl 2007, 21:12

Tamamını sırtamasa bile minibuslerin kaldırılmasına vesile olup otobus yolcularındanda oraya geçme olucak bu sayede hem trafiği hem yolcuları rahatlatacak

a.çetin
14 yıl önce - Prş 13 Eyl 2007, 22:35

Bazı minibüs hatları özellikle Avcılar,Esenyurt(A217),Küçükçekmece(A08),Sefaköy(a06),Altınşehir,Yenidoğan,İkitelli(A46-47) den kalkışlı topkapı hatları Yenibosna Metroda son bulmalı.

Bağıclar(A29),Bakırköy(A01),Bahçelievler(A02),Yenibosna(A07),Florya(A42) kalkışlı Topkapı hatları incirli veya ömür duraklarının oralarda son bulmalıdır.

A01/Bakırköy-Topkapı hattı Tozkopran ve Merter içinden Topkapı hattına aktarabilirler.

Bakırköy e giden hatlarda bir değişiklik olmayacaktır benim kanaatimce...



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM