Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Kris Hazel
10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 22:24
[İST-A7.21] - Metrobüs Hizmete Girdiğinde, Yolcu Yoğunluğunu Ne Derece Sırtlayabilecek?



Peki, metrobus yeterli olacak mı? Yani, otobus ve minibüsler kaldırılınca sadece metrobus yeterli olacak mı?


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 23:21

E-5 üzerindeki yolcu sirkülasyonu inanılmaz boyutlarda... Tamamını karşılamayacağı âşikâr ama, hiç değilse bir kısmını üstlenerek, toplutaşıma araçlarına biraz olsun rahatlama getirecektir. Belki dikey besleme hatlarıyla, yolcu yoğunluğu homojen hale getirilebilinir.

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

10 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 09:28
Metrobüs kapasitesi


Metrobüs şu anda planlanan şekliyle saatte tek yönde 10,000-12,000 yolcu taşıyabilir
gibi görünüyor, sefer sıklığı 2 dakika olmak kaydıyla, bu kapasite Cadde tramvayına
yakın bir kapasite anlamına geliyor,  tramvaylar 30 metre'lik ikişerli setler halinde
çalışıyor ve 500 kişi taşıyabiliyor sefer sıklığı 5 dakika. Metrobüs'ler ise 220-250 kişi taşıyabilecek.
Bugünki İ.E.T.T hatlarının çoğu ve ÖHO'lar yanyolda çalışmaya devam edecekler.



mehmetkoru
10 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 10:12

Alıntı:
Bugünki İ.E.T.T hatlarının çoğu ve ÖHO'lar yanyolda çalışmaya devam edecekler.


ÖHO ve minübüsleri kaldırmak kolay işler değil, biraz yürek, cesaret ve kararlılık gerektiren işler. Her belediye başkanı minübüsleri kaldırma cesareti gösteremiyebilir. Fakat Kadir Topbaşın minübüs ve ÖHO lerinin kaldırılması ile alaklı kesin açıklamaları var.
http://www.sonsayfa.com/news_detail.php?id=22813
http://www.radiooscar.net/haber_detaylari.asp?haber=660
Alıntı:
Başkan Kadir Topbaş, "Proje bir yılı bulmadan hayata geçecek. Bunlardan bir kaç tanesi yakında gelip devreye girecek. O hattaki otobüs ve minibüslerin hepsi kalkacak. Araç sayısı ilk etapta yeterli olmadığı takdirde getirdiğimiz yeni otobüsleri orada devreye sokup birlikte çalıştıracağız.


Fakat biz İstanbullular olarak çalışmaya devam etsede olur mantığıyla hareket edersek, başkan da kendini cok fazla zorlama ihtiyacı hissetmiyecektir. Verilen sözlerin takipçisi olmamız gerekir.


Mustafa Yıldırım
10 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 10:42

Geçen gün bindiğim bir takside şoför metrobüs devreye girince iptal edilecek minibüs hatlarında çalışan minibüslere taksi plakasının verileceğini söylemişti. Ne derece doğrudur bilmiyorum.

Semih Yaşar

10 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 13:27
E-5 'te çalışan ÖHO'lar


E-5 üzerindeki bazı ÖHO hatları da azaltılabilir ama İ.E.T.T hatları kalsın.
Bazı hatlarda hem ÖHO hemde İ.E.T.T otobüsleri çalışıyor, Metrobüsten sonra
sadece İ.E.T.T kalabilir bence, Minibüsler Yenibosnaya ötelenmeli ve E-5 asfaltına
temas etmemeliler.



En son Semih Yaşar tarafından Sal 27 Şub 2007, 14:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Yaşar

10 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 14:06
İ.E.T.T hatları


Metrobüs devreye girse bile birçok İ.E.T.T hattının yanyoldan çalışmaya devam edeceğini
düşünmemin sebebi ise  Taksim-Mecidiyeköy-Zincirlikuyu aksının bugünki durumudur.
Metro işletmeye açıldıktan sonra Taksim-Zincirlikuyu arasında iptal edilen yegane İ.E.T.T
hatları 50, 50D gibi Levend kalkışlı hatlardı. Bugün halen Taksim-Mecidiyeköy arasında
yüzlerce otobüs çalışmaktadır.


Oghuz
10 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 14:40

Umarım minibüsler E5'e katılan yolların, bu katılım kısmını durak olarak kullanmazlar ve ring sefer yaparlar. Yoksa E5'e katılmak ta bir eziyet halini alabilir.

mehmetkoru
10 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 17:01

E5 üzerinde 2002 yılından itibaren uzun hatlar yani Avcılar-Taksim, Avcılar-Mecidiyeköy, Esenyurt-Aksaray gibi hatlar kaldırıldı. Yerine aktarma olayı yani Beylikdüzünden, Bahçeşehirden, Avcılardan, Sefakoy-İkitelli tarafından gelen hemen hemen tüm hatlar Yenibosnada sonlandırıldı. Yenibosna büyük bir aktarma istasyonu oldu.

E5 üzerindeki Taksim, Mecidiyeköy, Aksaray, Beyazıt vb gibi hatların ana kalkış istasyonu Yenibosna oldu. Yenibosna dışında  E5 üzerinde Bakırkoy, Bahçelievler, Güneşli  vb. tarafından gelen otobüsler var.

K.Çekmece-Topkapı Metrobüsü ile beraber Mecidiyekoy ve Beylikdüzü metrobüs hatları da başlanılıp bitirilse idi E5 üzerindeki tüm otobüsler kaldırılabilirdi. Fakat şuanda Bakırköyden veya Bahçelievlerden kalkan Mecidiyeköy otobüsünü kaldırsan önceden tek vasıta ile gidilen yol 3 vasıtaya cıkacak.

Şuanda Avcılar tarafından gelen otobüsler(Beylikdüzü, Avcılar, Esenyurt, Bahçeşehir) K.çekmece köprüsünün üzerinden hiç beklemeden,metrobüse binecek yolcularını indirip, metrobüsden inen yolcuları alarak, ring hattı gibi geriye ilk kalkış noktasına geri dönebilir.

Aynı şekilde Taksim ve Mecidiyeköyden gelen otobüsler de Ambarlı Köprüsünden geriye dönerek, ilk kalkış noktalarına geri dönerler.


Kris Hazel
10 yıl önce - Çrş 28 Şub 2007, 23:16

Otobüs ve minübüsler kaldırılmazsa yollarda herhangi bir rahatlama olmaz ki. ozaman metrobus ın esprisi kalmaz . 2 dakika yerinde dakikada 1 metrobus kaldırsalar tüm yoğunluğu karşılayamazlarmı ?



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM