Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 20:09

Alıntı:
Ayrıca bir otobüsün çift taraflı yapılabileceği bana saçma geliyor.Teorik olarak mümkün fakat pratikte gereksiz ve sorunlu olur.Başka örnekleri varmı bilmiyorum dünya üzerinde.

Çift taraflı kabin sistemi, ilk olarak 2 sene evvel Edirnekapı-Vezneciler arasında tramvaya izin verilmediğinde, güzergâh üzerinde bu tarz çift kabinli metrobüslerin çalışacağı yolunda gazete ve İBB bülteninde haber olarak çıkmıştı. Ancak, yalnızca bilgi bâbından okuyup, herhangi bir resmine henüz ulaşamadık...

Akın KURTOĞLU


mehmetkoru
16 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 20:12

Alıntı:
En son durağa gelince e-5 in altına yapılacak bir kavşak sayesinde döneceklerini duydum


Yer altından U dönüşü olayı da bir çözüm olabilir fakat bununla alakalı bir çalışma veya bir açıklama ben duymadım. Fısıltı gazetesinin işi olabilir  

Ayrıca metrobüsün Mecidiyeköye hatta karşıyada geçirilmesi düşünüldüğünü de gözönüne alırsak ilerde  Cevizlibağda geri dönüş yapma ihtiyacı olmuyabilir.

İBB nin bu konuyla alakalı hiç bir açıklamasının olmaması da cok enteresan. İnşallah yolu bi yapalım da geri dönüşü sonra düşünürüz dememişlerdir.


melih
16 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 20:13

Alıntı:
Yer altından U dönüşü olayı da bir çözüm olabilir fakat bununla alakalı bir çalışma veya bir açıklama ben duymadım. Fısıltı gazetesinin işi olabilir  


Bana söyleyen kişi zemin etüdü yapan büyük bir şirkette çalışıyordu.Metro ve TOKİnin işlerini yapan bir şirket.Ben onun yalancısıyım.


Aklıma gelmişken bu yer altından yapılacak U dönüşü, köprü şeklinde E-5in üstündende yapılabilir.


En son melih tarafından Pts 26 Şub 2007, 20:18 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 20:16

Alıntı:
Aklıma gelmişken bu yer altından yapılacak U dönüşü, köprü şeklinde E-5in üstündende yapılabilir.

Bunun şöyle bir götürüsü olabilir: Metrobüs, trafik bantlarının bittiği anda yükselmeye başlayacağı için, köprüyü taşıyacak ayakların E-5'in üzerine de birkaç noktada saplanması lazım... Bu da yolun akışını menfi etkiler...

Yere saplanarak U dönüşü yaparsa, üzerindeki ekspres E-5 yolu üzerinde herhangi bir taşıyıcı elemana gerek kalmaz.

Akın KURTOĞLU


melih
16 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 20:24

Benim anlamadığım neden tramvay yapılmıyorda metrobüs yapılıyor.Yolu kapatmışsınız sadece ray ve elektrik döşeyeceksiniz.Hem hava hem ses kirliğiği engellenecek.Ayrıca olası araç bozulmaları minumuma inecek.Daha hızlı ve güvenli olacak.



Akın Kurtoğlu

16 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 20:26

Alıntı:
Benim anlamadığım neden tramvay yapılmıyorda metrobüs yapılıyor.Yolu kapatmışsınız sadece ray ve elektrik döşeyeceksiniz.

Belli kesimlerdeki eğim buna izin vermiyor. %6 sınırından fazla eğimde bayırlar mevcut.. Sadece lâstik tekerlekler bu yokuşları kavrayabiliyorlar.

Akın KURTOĞLU


Esat San
16 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 01:30

Alıntı:
Alıntı:
Alıntı:
Benim anlamadığım neden tramvay yapılmıyorda metrobüs yapılıyor.Yolu kapatmışsınız sadece ray ve elektrik döşeyeceksiniz.


Belli kesimlerdeki eğim buna izin vermiyor. %6 sınırından fazla eğimde bayırlar mevcut..  Sadece lâstik tekerlekler bu yokuşları kavrayabiliyorlar.


Aslında bu güzergah raylı sistem için oldukça uygundur, Akın üstadın belirttiği gibi oldukça dik eğimlere sahip olsa da bu eğimler kolaylıkla tünel ve viyadük sistemleri aşılabilecek durumda idi, burada sorun sanırım Büyükşehir yönetiminin bakış açısından kaynaklanıyor, geçtiğimiz günlerde yapılan açıklamada bu yıl içerisinde Bakırköy - Beylikdüzü metro hattının ihalesinden söz edildi, yani ana taşıyıcı sistemlerin yer üstü değil yer altı olması isteniyor, Halbuki her anlamı ile çok ama çok daha ucuza bir raylı sistem nerede ise aynı güzergahta inşaa edilebilirdi, teknik olarak yolun ne kadar genişleyebileceğini gördük, eğim sorunu olabilecek yerler ise Füze Rampası olarakta bilinen Çobançeşme den Sefaköy' e çıkan rampa, Florya Kavşağından sonra KüçükÇekmece Kavşağına iniş, Avcılar Rampası, Ambarlı Rampası ve Haramidere hattın B.Çekmeceye uzaması durumunda ise Büyükçekmece ye iniş sanırım halk arasındaki adı ile Deve Bağırtan Rampası, mevcut güzergahın Avcılara kadar olan kısmında bence Füze Rampası Çobançeşmeden itibaren yolun viyadük üzerine çıkması Yandım Çavuş Ayranı na yakın bölgede yer altına girmesi Cennet Mahallesinde yer üstüne çıkması, buradan K.Çekmece yanyola bir viyadük ile inmesi ve Avcılar rampasına doğru tekrar viyadüğe tırmanarak tünele girmesi ile çözülebilirdi.

Fakat burada İBB nin planları daha farklı olabilir,
1-mevcut otobüs sistemini metrobüs ile revize etmek ki bence doğru bir yaklaşım,
2-ihale edilecek metro hattı ile E5 üzerini değil yerleşim yoğun bölgeleri toparlamak,
3-bu bölgeye yapılan ulaşım ağırlıklı projeler ile kent içi yerleşimi bu bölgelere doğru yönlendirmek (Beylikdüzü-Kıraç-Bahçeşehir) çünkü şehir için Altınşehir e kadar toplu konut yapacak bölge kalmadı, 1985 sonrasında alabildiğine boş bir arazi olan Beylikdüzünün 90 larda hızlı bir kentleşmeye girmesi gibi bu bölgede yeni bir kentleşme atılımı planlanıyor olabilir.


Kris Hazel
16 yıl önce - Çrş 28 Şub 2007, 23:25

Metrobusta yapılsın  metro da. İstanbulun heryanına bu hizmetin götürülmesi gerekir.

CAN
16 yıl önce - Prş 01 Mar 2007, 00:29

Neden Avustralya'daki gibi yolun üzerinden bir raydan gitmez ki hem alttaki yol açılır  2 şerit daha hem de karda kışta yol kapandı,su bastı derdi yok.Resimlerini bulabilsem de paylaşsam bu kadar güzel bir metro olamaz.

Bu bilgiler var mıydı bilemiyorum ama güzel olduğuna inandığım için paylaşayım dedim.Türkiye'deki uygulamalar  [değiştir]Ülkemizde de metrobus sistemleri kurulmasına yönelik çalışmalar devam etmektedir.

İstanbul'da ilk etabı E-5 yolu üzerinde Topkapı- Küçükçekmece arasında çalışacak Metrobüs Projesi için Hollanda'nın Phileas firmasından 26 metrelik, 220 kişilik metrobüsleri alınması için görüşmeler yapılmaktadır. Yola döşenecek manyetik çivileri algılayarak sürücüsü olmadan da hareket edecek olan araçların karoserinde hiçbir bağlantı çivisi bulunmayacak, bunun yerine uçaklarda kullanılan yapıştırma teknolojisinden yaralanılacak. Metrobüs projesi Mecidiyeköy-Beylikdüzü arasında E-5 üzerinde yapılacak, çalışma Çobançeşme-Küçükçekmece, Topkapı-Çobançeşme, Mecidiyeköy-Cevizlibağ ve Küçükçekmece-Beylikdüzü etaplarından oluşacak. Metrobüs sistemi böylece Mecidiyeköy metro hattına bağlanacak. Birinci ve ikinci etap projelerde yer yer 2x2, 2x3 ve 2x4 şerit olan yolların tümünün 6x2’ye çıkarılacak ve ayrıca kavşak düzenleme çalışmaları yapılacak. Bu proje ile E-5’in ulaşım kapasitesinin yüzde 100 artacak. Projenin yaklaşık 75 milyon YTL’ye malolacağı tahmin ediliyor. Ayrıca Edirnekapı-Vezneciler ile Beşiktaş-Levent arasında da metrobüs sistemi uygulaması planlanıyor. İstanbul metrobüs sisteminin, metroya benzer bir tarzda vaktinde ve zamanında duraklara erişebilen bir sistem olacağı ve metroda olduğu gibi peronlardan yolcu iniş ve binişlerinin gerçekleştirileceği belirtiliyor.



Ankara'da ise şehir içi trafiği rahatlatmak için normal otobüslerin 2 buçuk katı yolcu taşıyan "metrobüs"lerden almak üzere çalışma başlatıldı. Hollanda’dan alımı düşünülen 24 metre boyunda 2 körüklü metrobüslerin, Ulus-Bakanlıklar arasındaki Atatürk Bulvarı’nda kullanılması planlanıyor. Bulvardaki diğer otobüslerin buradan çekilmesiyle kent içi trafiğin büyük oranda nefes alacağını düşünülüyor. Teknik araştırmanın ardından ihale için karar verileceği, projeden nasıl verim alınacağının Ankara’ya davet edilen firma yetkilileriyle de değerlendirileceğini belirtiliyor. Alınması düşünülen metrobüslerin katalog fiyatını ise 1.5 milyon Avro.


Mehmet Kasım
16 yıl önce - Cmt 03 Mar 2007, 11:16
Bariyerler Topkapı'ya dayandı.


Metrobüsün güzergahını net bir şeklide E-5 ten ayıran  bariyerlerin CEVİZLİBAĞ'dan sonra TOPKAPI'ya doğru yapıldığını gördüm.

Topkapı'ya doğru derken E-5 Edirnakapıya doğru yani.... Topkapı tramvay istasyonuna doğru değil


Bende yavaş yavaş heyecanlanmaya başladım.


SON 1 AY KALDI.Nisan'da testlere başlayacaklarına göre Metrobüs araçlarını da güzergahta görmüş olacağız.



sayfa 3
« önceki   1234 ... 181920   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM