Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 19
Tunc

14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 20:39

Gecen sene boyle bir dusuncem olmustu,

Alıntı:
Metrobusler icin Donus Problem Oldu galiba, Aslinda en Uzun Metrobus 26 Metre.. Agirligi 10 ton civaridir sanirim tam emin degilim.. Nekadar bilmiyorum..

Uygun biryerde 30 Metre Boyunda Ortadan Merkezli T seklinde Hidrolik bir platform yapilsa, durak sonunda buraya gelen Metro bus 7-8 Metre kaldirilip oldugu yerde dondurulse olmaz mi? Belki Maliyeti daha ucuza gelirdi.. Zor olmasa gerek. Imkani olup olmadigini Artik Muhendisler hesaplarlar.. Sizce olabilir mi? yoksa ucuk bir cozum mu oldu.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=611728#611728





Benim gecen yil anlatmaya calistigim sistem asagi yukari Akin beyin bahsettigi sekilde idi.
Yani tamamen ayni idi... Ama akinbey kanatlarin uzun olmasi nedeni ile orta kesime hareketli catal sistem yapmis destek icin, tabiki boyle daha bir guzel olmus..

En son proje calismasindan sonra, soyle bir dusunce daha olustu kafamda..

Donus platformu yaklasik 40 metre Capli olabilir, Ayrica diher yollarida kopru seklinde kapatabilir
yani bir ust gecit gibi sabit biryer olur ve uzerine koyulacak doner platform daha saglam olabilir.
Hatta uzerinde durak dahi olabilir.

Bu platforma gelecek olan otobus meilli bir rampa ile gelebilecegi gibi. yani meil sekilden uzun olacak ve sabit sekil resime sigsin diye kisa yaptim ben.

Veyahut son gungor byin projesindeki gibi asansorlu sistemde olabilir, sonra doner platform, ancak bu sekilde olursa cok zaman kaybi olur.

Maliyet, Bakim, ve kullanilabilirlik on planda tutulmalidir.. ozaman daha iyi olur..


Aslinda sekildeki dairenin daha buyuk olabilecegini dusunuyorum, yani karayollarini kapatacak sekilde, ust kisima koyulmus kopru gibi..


gungoruzun
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 20:58

Projenin ilk tasarımında platform resimdeki gibi düşünüldü. Ancak maket boyutunda çevirici dişlileri yapmak sorun oldu.
En başından beri projenin amacı için şunu belirttik.
"Projemizdeki amacımız Metrobüs hattı boyunca geniş alan sıkıntısı yaşanabilecek yerlerde araçların geri dönüşü için farklı alternatif sistemlerin uygulanabileceği konusunda bir ışık olabilmektir."
Şu ana kadar ortay çıkan fikirlere göre sanırım amacımıza ulaşıyoruz.


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 22:36

Bu projede alttan destekleyici kirişler yapmak platformun daha yüksek yapılmasını gerektirir.

Platform pozisyonu başlagıca göre 90 derecedeyken uçlar yanlardaki yola taşar. Alttan destekleyici çapraz kirişler konulduğunda alttaki yol ile güvenli yüksekliği sağlamak için yüksek yapmak gerekir.

Oysa platformun orta kısımlarından yukarı doğru yükseltilecek taşıyıcı kolonlardan uçlara doğru çekilecek bir kaç gergi halatıyla istenen kuvvet dengesi sağlanabilir. İki tarafa doğru aynı noktadan çekileceğinden bir birlerini dengelerler.

Yani platform bir nevi asma köprü gibi olmalı. Bu sayede yerden yükseklik daha az tutularak maliyet düşürülebilir.

Erkan Yılmaz


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 22:46

Alıntı:
Bu sayede yerden yükseklik daha az tutularak maliyet düşürülebilir.

Erkan'ın söylediği de mantıklı. Ne kadar alçak inşa edilirse, o oranda maliyet azalacaktır. Ama belli bir tolerans payının da altına inildiğinde, bu sefer platformun altından geçmesi gereken trafik akışını sekteye uğratabilirsiniz. En azından döner aparatın 4 metre küsurda durması gerekecektir. Yerden 2 metre yükseklikte yapılırsa, bu kez altından trafik akamaz. 2 metre yüksekte tutmak yerine, trenyollarındaki dönel platformlar gibi zeminle sıfır ypaılması durumundada, yolu her iki yandan şişirir.

Normal bir çift metrobüs bandının genişliğini; ortalama 8 metre ve her iki yanındaki birer metrelik paylarla 10 metre olarak düşünürsek ve yer ile aynı zemindeki döner bir dairenin çapını: 26 metre + 2 metre (her iki uçtaki minimum pay) = 28 metre kabul edersek => 28 - 10 = 18 / 2 = 9 metre bulunur...

Yani, her iki cepheden akan trafiğe 9'ar metrelik bir tecavüz gerekir. Bu da yanlardaki yolun, platforma yaklaşırken sağa ve sola en az 30'ar derecelik bir ayrılma açısıyla metrobüs yolundan kaçmaları, platformun maksimum genişliği olan kesimde, normal çizgisinden 9 metre ayrılmaları ve aynı şekilde yine yola yaklaşmaları gerekir.

Böyle bir durumda da, yolun geometrik yapısı büyük bir değişim gösterir. Yol burada adeta bir göbek dönermiş gibi ilerlemek zorunda kalır.

Akın KURTOĞLU


gungoruzun
14 yıl önce - Pts 07 Nis 2008, 17:17

Merhabalar Arkadaşlar.
Daha önce bu proje ile Milli Eğitim Bak. nın yarışmasına katılacağımızı söylemiştim.
31 Mart ta yapılan proje sunumumuz çok başarılı geçti. Öğrencilerimiz çok güzel bir sunum yaptılar.
Bunun sonucunda Üretim ve Mühendislik Teknolojisi dalında İstanbul 1 si olduk.
18 Nisan da Marmara bölgesi için tekrar yarışıyoruz.
Bizim için sevindirici olan bu haberi sizlerle paylaşmak istedim.



gungoruzun
14 yıl önce - Pts 07 Nis 2008, 17:30

Ayrıca buradan yapılan değerli eleştiriler doğrultusunda platformun tasarımını değiştirdik.
Asma köprülerde kullanılan sistemi adapte ederek platformun yüksekliğini arttırmadan iki uçta olacak kuvvetleri dengelemeye çalıştık.


(+)


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 07 Nis 2008, 17:33

Alıntı:
31 Mart ta yapılan proje sunumumuz çok başarılı geçti. Öğrencilerimiz çok güzel bir sunum yaptılar.
Bunun sonucunda Üretim ve Mühendislik Teknolojisi dalında İstanbul 1 si olduk.

Sizi ve kardeşlerimizi gönülden tebrik ederiz. Bugünün en güzel haberi bu oldu...

Akın KURTOĞLU


nevrak
14 yıl önce - Pts 07 Nis 2008, 23:47
olamaz


Hidrolik sistemlerle yakin bir makina muhendisi olarak soyluyorum o is olmaz.
1) Hidrolik pompa cok yer tutar
2) Cok yavas calisir
3) Yazin cok isinir calismaz
4) Hidrolikle kaldirip indirdiniz dondurmeyi nasil yapacaksiniz?
Hidromotor olmaz o koydugunuz gunes disli sistemide hic olmaz.
Anca actuator olur 180 derecelik onunda o kadar guclusu yok.
Elektrik motoru daha mantikli sonucta hidroliktede elektrik motorundan gucu aliyorsunuz.
2 motorlu sonsuz vidali lift sistemi yapin altada 3. bir motor koyun o da komple sistemi cevirsin.
Varsa bir sorunuz sorabilirsiniz.


halezer

14 yıl önce - Sal 10 Hzr 2008, 19:43

Gelecek olan 26 metrelik metrobüslerin ağırlığı 21600kg imiş. Bu kadar ağır ve pahalı bir aracı o kadar yükseğe çıkartıp çevirmek bahsedildiği gibi kolay kolay yapılabilecek birşey olmasa gerek. Ama düşünce ve yapılan çizimlerde güzel. Buna benzer bir sistemin lokomotifler için yapıldığını izlemiştim bir belgeselde. Ama o sistem yukarı kaldırmıyor olduğu yerde çeviriyordu. Ayrıca bu araçların dönüş yarıçaplarıda 12.5 metre, yani dönüş çapı boyundan daha kısa. Böyle bir sistemin boyunun metrobüsün boyundan daha uzun olması gerekir. Birde bence bir sistemde ne kadar çok hareketli parça varsa o sistem o kadar kolay bozulur. Böyle bir sistemin kullanıldığını (imal ve işletme maliyetlerini göz ardı edersek) ve seferlerin en sık olduğu saatte arıza yaptığını düşünün. Dönecek başka bir yer yoksa nice olur metrobüsün hali?

Kaynak


Mehmet Kasım
14 yıl önce - Çrş 11 Hzr 2008, 17:49

Verdiğiniz linkte metrobüs ile ilgili teknik çizimler ve resimler var. Buraya yükleyelim.

Dönüşü ile ilgili:



(+)





(+)













sayfa 19
« önceki   123 ... 181920   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM