Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 18
gungoruzun
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 18:48

Projeninbaşka bir görüntüsü.


(+)


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 18:48

Dönüş aparatı, yeryüzeyinden belli bir "h" yüksekliğinde dönecek, değil mi?

Akın KURTOĞLU


Murat Atilla
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 18:53

Güzel bir fikir. Daha önceden bu tür bir uygulama yapılmıştır acaba?

Birde bu aparatın maliyeti ne olabilir ?


gungoruzun
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 18:53



(+)





(+)





(+)


Ulaşımcı DOĞUKAN
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 18:53

Böyle dönüş sistemi daha önce bir bilgisayar oyununda görmüştüm. Oyunda tramvay son istasyona gelince yuvarlak böyle zemin var tramvay sabit duruyor sonra 180 derece geri döndükten sonra tekrar istasyona doğru hareket ediyor. Phileas'ın böyle yukarıda dönüş yapması çok zaman harcıyabilir aracın boyu nerden baksanız 26 metre ama bundan başka çözüm de yok.



gungoruzun
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:02

Evet
Platform otoyol üzerine altından trafiğin akışına engel olmayacak yükseklikte dönecek.
Gerçek maliyeti şu anki bilgi düzeyimizle bizim hesaplamamız çok olası değil.
Ancak mühendislik bilgisi gerekir.



Bu proje ile Milli Eğitim Bakanlığının düzenlediği bir yarışmaya katılıyoruz.
31 Mart ta sunumumuz var. Umarım emeklerimize değer bir sonuç alırız.


Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:09
dönüş köprüsü


Güngör bey;

İlk gözüme takılan şeyler; döner tablanın uzunluğu en az 30 metre olmalı, zira otobüs 26 metre.
Sizin makette döner tablanın uzak uçları desteksiz kalmış, merkeze doğru üçgen kirişlerin
olması gerekir, moment hesabı yapılırsa 30 tonluk otobüsün en uzaktaki akslarının üzerindeki
yükler döner tablanın uzak noktalarına geleceği için çok yüksek eğilme momentleri oluşacaktır.
Döner tabla düz bir plaka olduğu için zayıf görünüyor.


gungoruzun
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:18

Haklısınız.
Projemizde dökümantasyonda biz bu durumu belirttik. Maket üzerinde istediklerinizin tamamını yapamıyorsunuz. Bu yüzden platform tasarımı zayıf kaldı. Uygulamada dediğiniz gibi uç noktalarda oluşacak sehimlerin engellenmesi için platform tasarımı daha değişik olmalı. Araç 26,03 m boyunda ve 21 ton ağırlığında. Platform tabiki bu ağırlığı taşıyacak yapıda olmalı.


taner tolga 44
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:38

Böyle bir proje uygulansa otoyoldan geçen arabaların dikkatini çekmez mi??Çünkü kazaya yol açabilir.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:40



Yani, Semih'in kasettiği, şu tarz kirişler. Aracın baş ve sonunun tekabül ettiği kısımlardan başlayarak, ana taşıyıcı silindire raptedilmesi gereken ve taşımayı homojen bir şekle getiren kirişler... Ayrıca, ekseni etrafında 180 derece dönerken de, savrulmanın azaltılmasını ve denge unsurunun kaybolmasını önleyeceklerdir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 18
« önceki   123 ... 17181920   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM