Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 17
Tunc

14 yıl önce - Pts 11 Şub 2008, 13:29

Alıntı:
Güngör beyin düşüncesi enteresan. Gerekli moment değerlerini ve kapasite ölçümünü Murat yapmış zaten... Ancak Cevizlibağ'da uygulanması oldukça zor. Çünkü bantlar buna imkân vermiyor. Her iki yanından akan trafiğin burada bombe yapmasına sebep olur.

Daha onceleri bu son bahsedilen uygulamalara benim bir cozum onerim olmustu, bu platform hidrolik olarak yapilabilir ustelik platformun yuvarlak olmasina ve diger araclari veya yollari etkilemesine gerekte duymaz..

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=611728#611728
Alıntı:
Metrobusler icin Donus Problem Oldu galiba, Aslinda en Uzun Metrobus 26 Metre.. Agirligi 10 ton civaridir sanirim tam emin degilim.. Nekadar bilmiyorum..

Uygun biryerde 30 Metre Boyunda Ortadan Merkezli T seklinde Hidrolik bir platform yapilsa, durak sonunda buraya gelen Metro bus 7-8 Metre kaldirilip oldugu yerde dondurulse olmaz mi? Belki Maliyeti daha ucuza gelirdi.. Zor olmasa gerek. Imkani olup olmadigini Artik Muhendisler hesaplarlar.. Sizce olabilir mi? yoksa ucuk bir cozum mu oldu.


ümit 806

14 yıl önce - Pts 11 Şub 2008, 22:06

Proje hakikaten heyecan verici ama bu düzeneğe çıkış - iniş çift şeritli yani bir araç çıkarken diğeri inebilecek şekilde olmazsa dönüş zamanı bekleneceği gibi araçların çıkış - iniş süreleri de bekleme süresine eklenir. Yol çift şerit olursa dönüşünü tamamlayan araç inerken diğeri hemen binebilir.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 11 Şub 2008, 22:27

Alıntı:
...bu düzeneğe çıkış - iniş çift şeritli yani bir araç çıkarken diğeri inebilecek şekilde olmazsa...

Bu tarz yanyana "ikili dönüş"ü ben de düşündüm ama, bu sefer de dönen platformun tartması gereken ağırlık miktarı ikiye katlanacak ve bu da dairesel platformun dönüş hızını etkileyerek (belki de) yarıyarıya düşürecek. Netice aynı kapıya çıkacak...

Akın KURTOĞLU


ümit 806

14 yıl önce - Pts 11 Şub 2008, 22:35

Aslında benim düşündüğüm yine bir seferde tek aracın dönüşüydü ama çizimlerde gördüğüm kadarı ile muhtemelen dönüş dengesinin korunması için araç tam ortada duruyor ve girdiği noktadan çıkacak gibi gözüküyor. Bu da araç platforma çıkan yokuştan inip gidene kadar bu mesafenin de kullanılamaması demek. Benim düşüncem aracın tam ortada değil de ortanın sağında durması ve dönüş bittiğinde de ortanın solundan diğer şeride çıkıp inmesi. Tam o inerken de diğer aracın diğer şeride binmesi ile rampadan iniş çıkış için gereken zaman da azaltılır.

Yine bu yüksekteki platformun aşağıdan çevrilmesine de gerek yok, bir kaç ayak üzerinde yükseltilen platformun çeviren düzeneği 4 metre yukarıya da konabilir. Böylece ayaklar taşıyıcı yükünü üstlenirken düzenek sadece yatay çevirme kuvvetini verir.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Pts 11 Şub 2008, 22:39

Platformun yükseltilmesi durumunda, araçlar belli bir yokuşu (meyili) tırmanmak ve inmek durumunda kalacaklar. Bu da yükselme ve alçalma için zaman kaybına sebep olacak. Bu durumda, belli bir yüksekliğe kadar tırmanan metrobüsler, zaten buradaki bir ters"U" dönüş köprüsünün maksimum yüksekliğine dek tırmanmış durumda bulunacaklar. Bu durumda da, burada dönelbir platforma gerek kalmadan zaten bir kavisle (şu andaki mevcut köprü şeklini takip ederek yani) geriye dönebilecekler...

Neticede, platformun hiçbir şekilde yükseltilmemesi, muhakkak zeminle aynı yükseklikte olması gerekecek...

Akın KURTOĞLU



Murat Caner
14 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 11:48

Alıntı:
Yine bu yüksekteki platformun aşağıdan çevrilmesine de gerek yok, bir kaç ayak üzerinde yükseltilen platformun çeviren düzeneği 4 metre yukarıya da konabilir. Böylece ayaklar taşıyıcı yükünü üstlenirken düzenek sadece yatay çevirme kuvvetini verir.


Tamam gereken çözüm bu. Böyle yapılırsa konsol çalışmasına gerek kalmaz. 4 ya da 6 ayak işimizi görecektir. Hatta dönüş salının altına altıgen biçimli bir döşeme ve kiriş dizgesi yaparak eş düzey kavşak yüklerini bu dizgeye taşıtabiliriz.


Murat Caner
14 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 12:04

Sabit dizgenin dikme kiriş planı şöyle olabilir. Böylece sağdan soldan çok istimlâk çıkmaz.

Bu kirişlerin üzerine trapez kesitli saç ve beton karışımı bir döşeme yaparsak üzerine dönel dizgeyi oturtabiliriz.

Kiriş uzunluğunu en çok 5 metrede tutmak gerek. Yoksa yükler çok momentler çok büyür.






Semih Yaşar

14 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 12:18
Dönüş platformu


Bu çalışma güzel bir dönem ödevi çalışması olabilir, gerektiği yerlerde uygulama da yapılabilir,
ama bizim Metrobüs hattımızda bu şekilde mekanik bir dönüş platformuna ihtiyaç yok.
Bu şekil bir çalışmayı belki Nostaljik Tramvayın Tünel'deki son durağından geriye dönüş için
düşünebiliriz, iki vagonlu çalıştığı zaman tramvay oldukça uzun bir manevra yapıyor.

Metrobüs hattımıza bu sistemi nasıl uygularız diye fazla düşünmeye gerek yok, çünki ihtiyaç yok.


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 19:43

Evet, Semih'in de dediği gibi Tünel meydanında motrislerin dönüşü için son derece ideal... Zaman kazancı çok fazla olur bu noktada...

Akın KURTOĞLU


gungoruzun
14 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 18:45

Yeniden merhaba
Dönüş rampası projemizin maketi sonunda ortaya çıktı.



(+)




sayfa 17
« önceki   123 ... 1617181920   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM