Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
İstanbul Metrobüs, Cevizlibağ ve Avcılar Sonduraklarında Nasıl Geriye Dönecek?
123 ... 181920   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
Kris Hazel
10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 11:32
İstanbul Metrobüs, Cevizlibağ ve Avcılar Sonduraklarında Nasıl Geriye Dönecek?



Şimdi Metrobüs Cevizlibağa geldi peki nasıl  geri dönecek? Onlar için kavşak mı yapılacak?


Semih Yaşar

10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 11:47
metrobüs


Alıntı:
Şimdi metrobus cevizlibağa geldi peki nasıl  geri dönecek? Onlar için kavşak mı yapılacak ?


1. Metrobüs hattı Cevizlibağ'da sonlanacaksa, araçlar Cevizlibağ'a yakın bir noktadan
tercihli yoldan çıkabilir ve Topkapı'dan geri dönerek yeniden E-5'e katılabilir.
Tercihli yolun E-5'teki açık olan katılım noktasına diğer araçların girişleri nasıl engellenir,
bilemiyorum ama bir çözümü vardır elbet. Trafik polisini sanki görev yapamayacak bir
birim olarak görmemek lazım, sürücüleri engellemek için mutlaka fiziki engeller inşa etmeye
( ör: bariyer) gerek yoktur. Kural ihlali yapan sürücülerin %20'sini yakalayacak imkanınız olsa bile
bu caydırıcı olacaktır, çünki adam bilecek ki beşinci günün sonunda kendisi de mutlaka yakalanacak
ve ceza ödeyecek.


mehmetkoru
10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 12:49

Metrobüsü tercihli yoldan cıkarıp topkapıdan geri döndürmek imkansıza yakın bir olay. Sefer sıklığı 2 dakikada bir olduğu düşünülürse, her iki dakika da bir transit yol trafiğini kesmen gerekir ki aracı yanyola geçirebilesin. Bu da e5 trafiğini saç baş yoldurur hale getirir. Ayrıca Metrobüsün felsefesine ters. Metrobüs ile istenen, aynı zamanda transit yolu kullananların da trafiği engelleyici bir durumla karşılaşmaması.



mcagri
10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 12:57

Bu sorunun çözümü için metrobüsün her iki tarafında da sürücü kabini olacağından bahsedilmişti sanırım.

Semih Yaşar

10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 14:20
Metrobüs'ün dönüşü


Alıntı:
Metrobüsü tercihli yoldan cıkarıp topkapıdan geri döndürmek imkansıza yakın bir olay. Sefer sıklığı 2 dakikada bir olduğu düşünülürse, her iki dakika da bir transit yol trafiğini kesmen gerekir ki aracı yanyola geçirebilesin.


Metrobüsü ters istikamete çevirmenin bir yolu olması lazım, bunun  tek yolu herhalde kapalı
çevrim Formula1 benzeri bir pist olmasa gerek. Metrobüs projesinde kullanılacak araçlar
uzun otobüsler , bunlar gerektiğinde karışık trafikte gidebilirler.
Cevizlibağ E-5 üzerinde son istasyonda durduktan sonra bariyerler biter , otobüsler
en soldan 4.şerit olarak trafiğe karışırlar ve sağa sinyal verip Topkapı'ya doğru dönerler.
Metrobüsü Mecidiyeköy'e götürdüğünüzde yine aynı şekilde tercihli yoldan çıkacaklar ve
diğer otobüsler gibi Mecidiyeköy meydana gelip sola dönecekler ve tekrar E-5'e çıkacaklar.
Sağa geçşin kolay olması için belkide Çağlayan bölgesinde tercihli yoldan çıkacaklar.


azizbaskan

10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 15:31

arkadaslar bu son dediklerinize gercekten kendinizde inaniyormusunuz tercihli yol falan filan,hic kimse takmaz onlari.
Bu uzunluktaki bir otobüsü o trafikten nasil gecireceksiniz anlamiyorum.konunun ilk sayfasindaki fotorafa bakin ne demek istedigimi anlarsiniz
Zaten tüm istanbula metro ,tramvay ve metrobus yapilsa trafikte pek birseyin degisecegine inanmiyorum
ilk önce insanlarimizin beyninde bir seylerin degismesi lagzim.
insanimiz saygi , sevgi ,sabir denilen seyleri yine ögrenmesi lagzim bunlar olmayinca birsey degismez bu ülkede hele hele trafikte.
direksiyonun arkasina gecen kendini yollarin tek krali saniyo olurmu böyle bisey.
sagdan soldan sollamalar, sinyal vermeden arkasina bakmadan serit degistirmeler ,gereksiz yere serit degistirmeler daha neler neler sürat konusuna hic baslamiyim daha iyi olur.
insanimizi trafik konusunda daha cok egitmemiz lagzim kurallara uymalarini saglamamiz lagzim gerekirse cezalar öyle agir olmali ki adamin elinden arabasini alacaksin bir iki ay gör bakalim bi daha yaparmi ayni hatayi
demek istedigim EGITIM EGITIM EGITIM baska türlü cözülmez bu trafik sorunu.
inanin bana herkez kurallara uysa sonrun en az %40-%50 oraninda kendiliginden cözülücek.

SAYGILARIMLA



mehmetkoru
10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 16:15

Alıntı:
Metrobüsü ters istikamete çevirmenin bir yolu olması lazım, bunun  tek yolu herhalde kapalı
çevrim Formula1 benzeri bir pist olmasa gerek. Metrobüs projesinde kullanılacak araçlar
uzun otobüsler , bunlar gerektiğinde karışık trafikte gidebilirler.
Cevizlibağ E-5 üzerinde son istasyonda durduktan sonra bariyerler biter , otobüsler
en soldan 4.şerit olarak trafiğe karışırlar ve sağa sinyal verip Topkapı'ya doğru dönerler.
Metrobüsü Mecidiyeköy'e götürdüğünüzde yine aynı şekilde tercihli yoldan çıkacaklar ve
diğer otobüsler gibi Mecidiyeköy meydana gelip sola dönecekler ve tekrar E-5'e çıkacaklar


Sevgili Semih, evet bir yolu olması lazım. Ama senin söylediğin yol, metrobüsü ters istikamete çevirmenin en son yolu olur herhalde.

Daha önce de söylediğim gibi trafiği tıkamaktan başka bir işe yaramaz. Bilmiyorum Cevizlibağın en son halini gördün mü? Topkapı yanyola giriş Vatan computera gelmeden önce, Metrobüs yolu ise daha ileriye kadar bölünmüş durumda.Metrobüs cıkışının daha geride Ambarlıda olması lazım. Yani uygulaması cok zor, ben böyle bir şey yapacaklarına ihtimal vermiyorum. Araç olduğu yerde dönemiyeceğine göre ancak çift kabin bu işi çözer.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 16:38

Cevizlibağ'daki yeni inşa edilen yeraltı Cadde tramvayı istasyonunun üzeri şu anda âtıl bekliyor... Belki buradan bir U dönüşü verilebilir mi Metrobüsler için? Böylelikle; hem Cadde Tramvayı'na tam entegrasyon sağlanmış olur, hem de minibüs duraklarına yakın bir aktarma noktası olur. Buradan yine minibüslerin kalkış yapmaya devam edecekleri âşikâr. Hiç değilse; Zeytinburnu, Bağcıar, Esenler, Yıldıztabya, 500 Evler vs... istikametlerine arayollardan bir şekilde minibüs seferleri devam edecek gibi geliyor bana. Çünkü burada büyük bir "Kapalı Minibüs Terminali" mevcut...



(+)

Yakın bir zaman evvelki görünümü...

 

(+)

Muhtemel U dönüşü alanı...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 16:43
Metrobüs çıkışı


Alıntı:
Daha önce de söylediğim gibi trafiği tıkamaktan başka bir işe yaramaz. Bilmiyorum Cevizlibağın en son halini gördün mü? Topkapı yanyola giriş Vatan computera gelmeden önce, Metrobüs yolu ise daha ileriye kadar bölünmüş durumda.Metrobüs cıkışının daha geride Ambarlıda olması lazım


Sevgili Mehmet, benim söylediğim en son yol olsa da eğer listenin başındaki diğer
yollar uygulanamıyorsa, istemeyerek de olsa uygulanmak zorunda kalınabilir.
Dediğin gibi Metrobüs bariyerleri Cevizlibağ'ı geçtikten sonra sonlanıyor, bu durumda ben
Metrobüsün bir sonraki dönüşten Vatan Caddesine bağlanacağını tahmin ediyorum.
Eğer dediğim gibi olursa E-5 Cevizlibağ  istasyonunda Tramvaya transfer yapacak yolcuların
indirilir, Vatan caddesine dönüldükten sonra Ulubatlı'da Hafif Metro ve Sultançiftliği-Edirnekapı
tramvayının yapılacak Topkapı uzantısı ile de entegrasyon
sağlanmış olur, Metrobüs de Anıtmezarı geçtikten sonra Topkapı'ya doğru sağa sapar ve
minibüs yolunu kullanarak üstgeçidi geçtikten sonra Küçükçekmece istikametine doğru
E-5'e yeniden giriş yapar.


Akın Kurtoğlu

10 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 17:03

Yukarıda Topkapı'nın dibine kadar ilerlettik ama, geri dönerken E-5'e nasıl katılacak yeniden?   Burada köprünün biryerlerinde bir düzenleme gerekir bu sefer de... Ama, sondurağını da E-5 üzerinde "Cevizlibağ" şeklinde yaparsa, bu sefer de burası; Cadde Tramvayı ve diğer araç kalkışlarına çok uzak kalacak...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 181920   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM