Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 10 Ksm 2006, 23:07
BUR » A5.02. Bursa'nın Dolmuş Taksileri (Nostaljik)




Biraz da dolmuş nostaljisi... 1970'lerin başı Bursa'sından bir görünüm... Yer, Belediye binasının arkası, Orhan Camii'nin hizaları...

 
Akın KURTOĞLU


Salih Kuş

15 yıl önce - Cum 10 Ksm 2006, 23:14

Alıntı:
Biraz da dolmuş nostaljisi... 1970'lerin başı Bursa'sından bir görünüm... Yer, Belediye binasının arkası, Orhan Camii'nin hizaları...


ben yaşım itibariyle o yılları göremedim tabi..  benim için nostalji 89-90 şahin/doğan marka dolmuşlar.nostalji olmasının sebebide son günlerde Bursa caddelerinde bol miktarda yenilenmiş dolmuş görülmekte.özellikle dacia marka araçlara kayma var. üstteki resimde görünen dolmuşlar, nereye sefer yapıyorlardı ?


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 27 Ksm 2006, 22:21

 
Bursa'nın Chevrolet taksi-dolmuşlarından birisi... Geçtiği yeri yazmama gerek var mı?

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 22:19


 
Heykel'den iki ayrı görünüm... Dolmuşlar o yıllarda da Bursa'ya yoğun bir şekilde hizmet vermekteler...



Bir dolmuş, kavisi kıvrılırken... Bilin bakalım, burası neresi?

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 22:50

Alıntı:
ben yaşım itibariyle o yılları göremedim tabi..   benim için nostalji 89-90 şahin/doğan marka dolmuşlar.nostalji olmasının sebebide son günlerde Bursa caddelerinde bol miktarda yenilenmiş dolmuş görülmekte.özellikle dacia marka araçlara kayma var. üstteki resimde görünen dolmuşlar, nereye sefer yapıyorlardı ?


Şu anda da varolan bilinen dolmuş hatlarında çalışıyorlardı.1970 li yılların yayla gibi Amerikan otomobilleri'den oluşuyordu o yıllardaki Bursa dolmuşları.Zaman içinde benzin fiyatı pahallandkça benzin sarfiyatı yüksek olan bu otomobillere dizel motorlar taktırılmaya başlandı.Bana göre bu resmen bir cinayetti.Zaten dizel motor takılır takılmaz bu Amerikan arabaları hemen gözden düştüler ve yavaş yavaş yerlerini yerli üretim arabalara bırakmaya başladılar.



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 22:52

O yılların dolmuşları da dolmuştu hani... Kendilerine özel bir kokuları vardı koltuklarının... Hepsi birbirinden estetik vasıtalardı... Şimdikiler (konfor haricinde), onların hiçbirinin eline su bile dökemezler...

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 22:55

Alıntı:
Şimdikiler (konfor haricinde), onların hiçbirinin eline su bile dökemezler...  


Hele o yaylana yaylana yol almaları unutulmaz.O dolmuşların en büyük özelliklerinden biri de direksiyondan vites kollarıydı.Evet vites kolları tıpkı sinyal kolu gibi direksiyona bağlıydı.Sanırım pek çoğu üç ileri vitesliydiler yanlış hatırlamıyorsam.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 23:00

Hatırlamam mı koldan vitesli dolmuşları... Maksem yokuşunu bir çıkışları vardı ki, uçar gibi... Bahar Süthanesi'nin önünden ok gibi geçerlerdi.. Maksem yokuşunun dikliği malûm... 2 dakikada Maksem Camii'nin olduğu meydana ulaşırdınız. Oradan da Mumcular-Pınarbaşı istikametine dönerek Demirkapı'ya devam ederlerdi...

Akın KURTOĞLU


Batur

15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 01:09

Alıntı:
Bir dolmuş, kavisi kıvrılırken... Bilin bakalım, burası neresi?  


O zamanlar kavisliymiş yol sanırım, şimdi aynı kavis Emirsultan camisi parkı   , yol ise kavissiz düz devam ediyor.


_serhat

15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 01:12

Nasıl unutulur o 54-55 Chevrolet ler o Playmuth lar o 63-64 impalalar ,Belair ler
    Hep beraber 1970 senesine gidip, Cekirgeden Heykele bir dolmuş yolculuğuna ne dersiniz?
    Cekirge meydanından bir 55 Chevrolet e binersin ,içine girdiğin anda burnuna hafiften bir vanilya kokusu çarpar. Genelde tüm döşemeler şeffaf bir naylon ile kaplıdır, torpitonun altındaki philips pikaba ait 45 lik plaklarda güneş siperliklerine sıkıştırılmış şekilde yerlerini almaktadır. Sayet hava güzel ise yan kelebek camları açık durumunda püfür püfür esen bir Heykel yolculuğu başlamıştır. Meydandan kalkması ile beraber kontak kapanır, genelde trafik yoğunluğu olmadığından dolayı Kükürtü kaplıcalarına kadar motor çalışmaz. Bu arada motor her ne kadar suskun olsa da aynı sessizlik dolmuşun içinde hakim değildir, ekseri içeride birbirlerini uzaktan bile olsa tanıyanlar vardır olmasada zaten sorun değil dolmuş içi muhabbeti başlamıştır. Mevzu malum belli , Bursa veya devlet.
          Genelde Altıparmak a kadar pek inen olmaz, Altıparmakta inecek olan da daha önceden ineceği mevkiiyi söyleyip bir lirasını uzatıp (cam açma koluna asılı olan deri bozuk para çantasından)şöförün çevirdiği 40 Kuruşunu geri almıştır. Yani Altıparmak a kadar 60  devamı ise 75 kuruş idi.Insanlar dolmuştan ayrılırken şöföre hayırlı işler diğer herkese de iyi günler dilemeden inmezlerdi.
         Devam eden yolculukla beraber 55 Chevrolet imizin (çat çat) kornası devreye girmiştir artık , amaç boşalan yerlere müşteri bulmak.Motorun sesi bu zamana kadar pek hissedilmese de Altıparmak rampasında altı silindirin homurtusu gelmeye başlamıştır. Timurtaş paşa yı geçtikten sonra motor eski rahatlığına kavuşur, Heykel e gelincede şöförümüz mutlaka sorar -burada mı ineceksiniz, dönünce mi?(dönünce demek, tiyatronun önü demek oluyor)
     Söföre hayırlı işler ,hepinize de iyi günler dileklerimle  



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara