Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 21:05
[İST-C9.49] - İstanbul'da Raylı Sistem Çalışmalarını Hızlandırmak için Öneriler



Arkadaşlar,

Bildiğimiz gibi raylı sistemlerin yapılması çok büyük maliyet gerektirmektedir ve kısa zamanda bu finansman yükünü karşılayacak fonlar oluşturulamadığı için de yapılmaları çok çabuk olamamaktadır. Benim aklıma şöyle bir fikir geldi (bu fikrin daha önce gündeme gelmediğini yaptığım indeks araştırması sonucu gördüğüm için yeni başlık açıyorum):
Ülkemizde yatırım ve üretim yapan yerli-yabancı birçok kuruluş var. Yapılan raylı sistemlerin istasyonlarına para karşılığı bu şirketlerin isimleri verilebilir. Bu istasyonlar ayrıca yapılmış olan istasyonları da kapsar. Mesela Taksim meydan istasyonuna Arçelik para karşılığı kendi ismini verir ve istasyon girişlerinde büyük harflerle ismi belirtilir. Ek olarak tüm güzergah haritalarında da durak olarak Arçelik ismi de ayrıca belirtilir.
Bu ve bunun gibi birçok durak için açık arttırma yoluyla satış yapılarak fon aktarımında bulunabilir. Çok yoğun işleyen duraklar (Taksim, Aksaray vb.) daha yüksek ücretli olur ve diğerleri daha az ücretli olur.
Mesela ilk olarak Yenikapı istasyonu için satış yapılabilir ve o inşaat için gerekli klaynağın bir kısmı bu isim hakkının satılmasıyla kazanılacak fonlardan yapılır.


Enes A.
15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 23:44

Mesela şu anda Kadkıköy-Kartal Metrosu'nun inşaatı var.Nautilus'un ordaki inşaatın etrafı beyaz bariyerlerle çevrili bunların yerine inşaat alanın etrafını çevreleyecek şekilde reklamlar yerleştirilse ve bu istasyon Beko'nun, Ülker'in katkılarıyla yapılmaktadır şeklindereklam içerikli panolar eklense...

gürkang
15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 00:04

Önceden reklam anlaşmaları yapılabilir. Mesela metro açıldıktan sonra 3-6 ay (ya da farklı bir zaman dilimi) süreyle metroda en görünen yerlerde firmaların reklam panolarını kullanması sağlanır.

Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 11:37

Bu şekilde dönemsel reklam anlaşmaları zaten yapılıyor. Benim demek istediğim o durağa firmanın adının verilmesi, yani kalıcı olarak ve bunun karşılığında mesela o durak için 5-10 milyon ytl gibi bir ücretin alınması..

Cemoli D18
11 yıl önce - Sal 08 Şub 2011, 16:21

gerçekleşmesi olursa güzel paralar sağlanır ama hangi firmalar yanaşır ki bu işe o var işte duran duraktan kar sağlamış olursunuz bence hoş ve güzel bir uygulama maddi açıdan...

Mustafa Köseoğlu
11 yıl önce - Sal 08 Şub 2011, 16:27

Otogar-Kirazlı LRT Hattında Bağcılar İstasyonu'nunun yapımı en az 1,5 yıl sürebilecektir. Süre kaybedilmemesi için bu yılın sonuna Menderes ve Üçyüzlü İstasyonlarının sene sonuna yetiştirilmeli, böylece LRT Uzatması daha fazla yolcu alır ve zaman kaybı azalır.

etoksoz
11 yıl önce - Sal 08 Şub 2011, 16:55

Reklam karşılığı metrolara kaynak açma önerisi oldukça iyi bir fikir. Durakların pazarlanmasının yanında, stadyumların hatta takımların yaptığı gibi, hatların isim haklarıda satılabilir/kiralanabilir. Örneğin, Türk Telekom (M4) Metrosu.

alperoner
11 yıl önce - Sal 08 Şub 2011, 21:48

İsim haklarını satıyorsunuz da sadece reklam veren firmanın ismini duraklara koyarsanız İstanbul'u tanımayanlar hangi durakta ineceğini nasıl anlayacak? Hem semtin ismi hemde reklam veren firmanın ismi durakta olursa da uzun ve kafa karıştırıcı olur.

Ertan Akyüz
11 yıl önce - Sal 08 Şub 2011, 22:02

Ön hazırılık ihaleden önce yapılmalı !



ANA SAYFA -> ULAŞIM