Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
A.Nibal
15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 19:29
BUR » B1.16. Bursa Kentiçinde Monoray Uygulanabilirliği Hakkında Düşünceler




Alıntı:
Stadum-Yeşil hattı çok gerekli bir hat raylı ulaşım için fakat denildiği gibi yollar çok dar, bölge çok değerli ve kamulaştırmaya uygun değil. Öyle bir sistem yapılmalı ki yolu kamulaştırmadan ve araç trafiği için ayrılan alanı daha da daraltmadan uygulanabilmeli. Bu da ancak tamamen yer altı bir çözümle mümkün olur.

Böyle bir bölge için yeraltının dışında direkler üzerinde giden MONORAY(monorail)uygulaması yapılabilir... Monoray ince direkler üzerinde yol alan raylı bir sistem; monorayda vagonlar, rayın üzerine veya raya asılı olarak hareket ederler ve şuanda ODTÜ kampüsünde projelendirilmekte... Altıparmakta 2-3 direkle orta refüjde... (Tabii estetik açıdan nasıl olur bilemem)
işte birer örnek:



 

(+)



 

(+)




En son A.Nibal tarafından Cmt 24 Şub 2007, 19:36 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Batur

15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 01:23

En son yerel seçimlerde Hikmet Şahin’in rakiplerinden birinin Monoray projesi vardı. O dönemde dikkatinizi çekti mi bilmem ama Altıparmak caddesi üzerinde tasarlanmış bir projeydi ve bununla ilgili gazetelerde Altıparmak caddesi üzerine oturtulmuş bir Monoray resmi de vardı. Çok araştırmama rağmen o fotoğrafı bir türlü bulamadım. Altıparmak caddesine Monoray’ın çok yakıştığını söyleyebilirim   . Eğer Altıparmak’tan bir raylı sistem geçecekse Monoray sanki en uygun sistem olarak ön plana çıkıyor.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 08:51

Monoray çoğunlukla, olabildiğince düz satıhlarda uygulanıyor. Yatayda kavis verilebiliyor (hatta 90 dereceye yakın dirseklerden dahi çeyrek daire formu verilerek döndürülebiliyorlar), ama meyilde bir üst sınırları mevcut...

Akın KURTOĞLU


osman_safa
15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 18:46

cekirgeden -altıparmak ordan heykele yapılmalı

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 19:04

Alıntı:
cekirgeden -altıparmak ordan heykele yapılmalı

Çakırhamam-Ulucami-Heykel'den monoray geçmemeli. Ulucami'nin görüntüsünü bozan bir şekil çıkar ortaya. Atatürk Caddesi'nde bu şekilde bir yükseltilmiş konstrüksiyon, estetiği kesinlikle yokeder.

Akın KURTOĞLU



ziya güney
15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 19:20

Bizim yerel yönetimlerde görevde bulunduğumuz dönemde BursaRay'ın fizibilite ve projelerinin hazırlanması safhasında fizibilite ve projeleri hazırlayan Alman Optim Obermayer firması yetkilileri ile birlikte Monoray da değerlendirildi..

Özellikle BursaRay için ilk düşünülen güzergahlardan birisi Merinos kavşağından stadyuma oradan da altıparmak caddesi üzerinden bugünkü Fomara meydanına ulaşmaktı..

Ancak Özellikle altıparmak caddesinin altında yoğun bir şekilde teknik alt yapı hatlarının bulunması , bu hatların kot durumlarının müsait olmaması , eskimiş olmaları ve deplasman maliyetlerinin yüksek çıkması gibi sebeplerle Bursaray'ın güzergahı Santral garaj-Fomara olarak tesbit edildi..

İşte bu aşamada Merinos kavşağı- Altıparmak caddesi-Fomara arsındaki  yolcu trafiğini monoray ile taşıma konusu gündeme geldi. Bu konu  belediye zeminlerinde Optim- Obermayer firması yetkilileri ile ciddi olarak tartışıldı. İlgili firma tarafından eskizler hazırlandı Ancak ilk aşamada BursaRay hattının 1. etabı üzerinde yoğunlaşılarak bu hattın bir an önce tamamlanması görüşü ağırlık kazanınca Monoray konusu gündemden çıkarıldı..


A.Nibal
15 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 20:12

Alıntı:
M.Erdoğan:
Aslında metrodan daha ucuz ve araç trafiğiyle kesişmediğinden tramvaydan daha köklü çözüm ama monoray oluncada illaki en az viyadük direği dikmek lazım ve bu durumda yolun araçlara ait 1 şeridi daralır. Biraz geniş bir orta refüj olsa Altıparmakta buna uygun olurdu ama sanki monoray işide zaten 4 şeritli caddeyi en az bir şerit daraltır gibime geldi.


En üstteki mesajdaki ilk fotoğrafı daha dikkatli inceleyecek olursanız... Monoray'ın şerit daraltmaya gereksinim bırakmayacak modellerinin de olduğu görülecektir. buradaki gibi bir model Altıparmak'ta sadece mevcut orta refüjü aşmayacak genişlikteki direklerin de üzerinde gidebilmekte... Zaten bu  model (direklerinin ince oluşu ile çok yüksekten gitmediği için de...) Altıparmak için en idealidir sanırım.


ozhanesemen

15 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 20:35

Hat iyi, güzel, yolu daraltmaz da istasyonları nereye koyacağız. Açıkçası stadyum kavşağı dışında pek istasyon yapılacak bir yer düşünemiyorum Altıparmak Caddesinde.

A.Nibal
15 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 23:25

Alıntı:
Açıkçası stadyum kavşağı dışında pek istasyon yapılacak bir yer düşünemiyorum Altıparmak Caddesinde.


Daha çok Şehreküstü'nde Bursaray'a ve Timurtaşpaşa duraklarına... (yapıldığı takdirde... ki bu forumda bir düşünceden ibarettir/ olası bir Timurtaşpaşa-Heykel-Yeşil-Emirsultan cadde tramvayına) yolcu aktarım amaçlı düşünülebilir...

Ancak ara durak gerekirse Kültürparkorta kapı ve son istasyonları haricinde...

Direkler üzerinde gittiği düşünülürse... (köprülü tarzda... Bursaray K.Sanayii hatında bir benzeri var... bunun küçüğü diyebiliriz) Biri Osmangazi Kaymakamlık bahçesine inecek şekilde öteki de Veled-i Saray Camii çaprazında köprü altına ((merdivenlerle)) inecek şekilde  (şuan otopark vari bir işlev gören alandan söz ediyorum) Çarşı Karakoluna gelmeden.... ufak duraklar oluşturulabilir...

Tabii böyle bir hattı gerekirse bu şekilde ara-duraklarla ya da füniküler hat gibi 2-3 ana duraklı olarak da çalıştırmak sözkonusu olabir....


Kaldı ki Monoray sadece Altıparmak için değil engebeli ve dar her türlü yol için kullanım imkanına sahip. Bir de bu açıdan değerlendirilmeli...

Sizce hangi hatlar olabilir ?


ozhanesemen

15 yıl önce - Çrş 28 Şub 2007, 01:19

Benim düşünceme göre eğer bu çeşit bir sistem uygulanırsa, Çatalfırın'dan daha yukarıya çıkmamalı hele hele Heykel civarına hiç girmemelidir. Bu tarihi başkentimizin kalbine saplanmış bir hançer olacaktır. Diğer durumu düşündüğümüzde ise elimizde topu topu 3 istasyon kalacaktır. Bir tanesi dediğiniz gibi Kültürpark kapısı (ki burası zaten Merinos istasyonuna 100 m.)  Stadyum istasyonu ve Şehreküstü. (Orada da Bursaray ist. var) Yani eğer Stadyumu es geçersek diğer iki mekan arasında ulaşım alternatifi olarak Bursaray zaten mevcut. Altıparmak caddesine de bir istasyon konumlandıramayacağımıza göre ben bu projeyi ya da fikri en azından Altıparmak için fizibl bulmuyorum.



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara