Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 21:53
Bursa Kentiçinde tramvay Sistemi için Uygun Öngörüler




Bursa Kentiçi'nde, eğimin müsaade ettiği ve de trafik akışının izin verdiği ölçülerde, bir; "Cadde Tramvayı Sistemi" kurulabilir mi? Hangi akslar bu sistemin kollarına cevap verebilir? Birbirinden kopuk olmayan bir yerüstü raylı sistemi ile Eskişehir benzeri kentiçi ulaşımında ayıklamaya gitmek olası mıdır? Trafik akışına müsbet ya da menfi ne tür katkıları olur?

Akın KURTOĞLU


Akın Alan
15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 21:56

Benim bu konudaki düşüncem olumlu fakat Eskişehir gibi olacaksa hiç olmasın daha hayırlı olur.

Hayatımda gördüğüm en saçma raylı sistem.Hani Mudanya Demiryolu varmışya eskiden insanlar onla yarışırmış kim daha hızlı diye..İşte Eskişehir'de o hesap.

Ama Merinos-Setbaşı arası hat çok iyi olur.Tabi adam gibi yapılırsa.


A.Nibal
15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 22:07

Aslında belki de bu konuda en uygun alan Ulucami önünden, Atatürk Caddesi'ni Setbaşı köprüsü üzerinden geçerek Yeşil'e bağlamak... Tabiii eğim bu aşamadan sonra da müsade ederse devamında Emirsultan...

Bir de yine eğim engel teşkil etmiyorsa tam ters istikamette Kültürpark'ın Batı kapısına yakın(Çekirge tarafından) Altıparmak ve belki bu noktadan da Şehreküstü veya Heykel...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 01:12

Aslında, eğim uygun olsa, Bursa kent merkezini kurtaracak önemli dairesel tramvay hattı: Eski Santral Garaj-Şehreküstü-Çakırhamam-Ulucami-Heykel-İnönü Caddesi-Demirtaş-Yenihal-Kıbrıs Şehitleri Cad.-Eski Cezaevi-Santral Garaj... Bu hattın iki yönlü işlemesi gerekir. Eskişehir örneğinde olduğu gibi, dar ray açıklığındaki tramvaylarla 20 dakikada tam turunu atabilir. 10'ar dakikalık periyotlarla; 2X2 = 4 set yeterli olur.

Akın KURTOĞLU


bora 2007

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 01:21

eski fakülteden prof. tezok caddesinden bahçelievlere kadar bu yapılabilir ama önce orasının trafiğe kapatılması lazım



Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 01:24

Alıntı:
eski fakülteden prof. tezok caddesinden bahçelievlere kadar bu yapılabilir ama önce orasının trafiğe kapatılması lazım

Eğim birinci derecede önemli. %5-6'yı aşmamalıdır. Yoksa tırmanamıyor setler... Buranın eğimi makul müydü? Hatırlayamadım birden!

Akın KURTOĞLU


bora 2007

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 01:26

evet eğim dediğiniz oranın üzerinde olmalı o bölgede

M.Erdoğan
15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 01:34

Bursa'da şu sıralar gerekli olmayan ama uzun vadede bir şekilde ya cadde tramvayı yada yeni Bursaray hatlarıyla desteklenmesi gereken iki yeni bölge ve iki de bildiğimiz merkezi alan var.Batı yakasında İhsaniye ile Beşevlerin bir raylı sistem ile bağlanması çok gerekli olacak yakın gelecekte. Merkezde ise ne yapıp edip Bursaray bağlantılı olmak üzere Çekirge-Altıparmak-Şehreküstü-Atatürk Cd.- Setbaşı- Yeşil Türbe- Emirsultan hatları bağlanmalı bir raylı sistemle. Güzergahın trafik durumuna bakılırsa bir şekilde tamamen yer altından olması araç trafiği açısından gerekli. Ancak yapım maliyetleri bakımdan olaya yaklaşırsak bu kez de cadde tramvayı ile yapılırsa daha az maliyetle bu iş biter Fakat bu kezde bu caddeler dar olduğundan ya kamulaştırmalar yapıp tramvaya yol açmak, ya yolları araç trafiğine kapamak yada bu ana yolların bir alt veya üst paralel sokaklarını sadece trmavay için tahsis etmek yoluyla tramvay hattı kurulabilir bence.

Önce Bursa'da olması muhtemel ve gerekli bence gerekli güzergahları göstereyim



(+)


Turkuaz  : Mevcut ve yapılacak BURSARAY omurgası
Pembe    : Önerdiğim Tramvay hatları
Mavi        : İstenirse ve teknik olarak müsaitse feniküler ile bağlantı yapılabileceğini düşündüğüm hatlar

İhsaniye ile Beşevleri Bursaraya dikey olarak bağlayan Mudanya Yolundan başlayıp FSM Bulvarının orta refüjünü takip edip İzmir yolunda Bursarayı kesip Beşevlere geçen ve Dikkaldırım Bölgesi (tercihen Mihraplı Camii)  civarında uygun biryerde son bulmasını düşündüğüm bir hat haritanın solunda pembe renkli ve L şeklinde gösterildi. Buradan istenirse bir Feniküler ile Çekirge tepesine çıkılabilecek eğim, mesafe yükseklik mevcut.

Çekirge'de başlayıp Kültürpak yanından Altıparmak ve Fomaraya ulaşan diğer bir tramvay hattıda bence çok gerekli. bu hat ilgili caddenin darlığı yüzünden Kültürpark'a kadar sorunlu olabilir.Bölgede kot farkı çok fazla olduğu için de Çekirge caddesine paralel bir alt veya üst sokak bile kullanılamaz. Yani çok gerekli ama kısmen ölü doğan bir fikir. Ancak kültürparktan sonra kültürparktan biraz alan alarak bu tramvay sorunsuzca stadyuma ulaşır. Buradan sonra ise Altıparmak caddesinde ya kamulaştırma ya da araç trafiğine kapatmak gereği var ama çok değerli ve alternatifi olmayan bir cadde olduğundan ikiside çok zor.

Altıparmak'taki bir tramvay için en iyi yöntem caddeye paralel olarak giden bir alt sokağın Fomara'ya kadar tramvay için tahsis edilmesi olacaktır.

 

(+)
 

Turkuaz  : Mevcut ve yapılacak BURSARAY omurgası
Pembe    : Önerdiğim Tramvay hatları

Bir diğer tramvay hattı yada üst paragraftaki hattın devamınıda yukarda öneriyorum.

Fomara Bursaray ile kesişen tramvay daha sonra 2-3 şekilde Atatürk caddesine ulaşabilir.

Hiç kamulaştırma gerekmeyen güzergah Fomara meydanındaki Şehreküstü camiinin yanındaki trafiğe kapalı caddeyi takip ederek Ulucami yanına dik olarak çıkar. Buradan Setbaşı yönüne kısmen yoldan pay alarak dönmek zorunda ama tramvayın araç trafiği ile aynı yolu paylaşabilmesi yüzünden sorun çıkmaz bence Ardından da Atatürk heykeline kadar sanırım gidebilir. Eğer sorunluysa Ulucami yanından Atatürk caddesine çıktığında doğrudan yolun karşısına geçip Atatürk caddesinin güneyden paraleli olan Nalbantoğlu'na girip oradan setbaşına kadar sorunsuz gidebilir.  

Fomarayı Atatürk caddesine bağlayabilecek bir diğer yolda şimdiki Cemal nadir caddesine paralel bir hat çizmek ama burada ciddi kamulaştırma gerekli. Kamulaştırma olmaması için caddeye bakan binaların ardındaki paralen sokak kullanılabilir. Bu noktanın yani Zaferplazayla Ulucami arası caddenin çizdiği yay alanında Tophane tepesinin aşınma toprakları biriktiğinden yani Tophanenin eteği olduğundan eğim, diğer önerim olan dik caddeye göre daha fazla.

Setbaşı caddesine ulaşan tramvay eğer bu cadde trafiğe kapanamaz ise mecburen buradan da İskender Kebabın olduğu Ünlü Caddeye girip Kütüphanenin altından gökdereyi geçip Yeşi Medrese (İslam Eserleri Müzesi) önüne gelir.Burada araçlar ile caddeyi kısa bir süre paylaşır. Fakat Yeşil Türbe altındaki tünele girmek yerine bence nasılsa bu cadde tramvayı olduğundan Yeşil Cami ve Yeşil Trübe arasına girip dönerse degüzel olur. Ondan sonrasında ise Emirsultana uzatmak için var olan caddeye malesef alt veya üst yol alternatifi sokak yok.   Ya o yol kamulaştırılıp genişler yada araçlar bu tramvayla yolunu paylaşır ama bu mesafe boyunca sürekli araç yoluyla tramvayı paylaşmak çok sorunlar çıkarır.


Benim Bursadaki tramvay önerilerim böyle. İllaki ana caddelere tramvay olmak zorunda değil. Alternatif paralen alt veya üst sokaklar ile de bence bursada tramvay sistemi uygulanabilir. Bazı yerlerde ise kot farkının fazlalığı ve yolun darlığı yüzünden ufak kamulaştırmalar gerekebiliyor malesef ama isteyince zor değil bunlar.  

Gerçek olan şey ise Bursanın kent merkezi bölgesinin son derece zor ve pek çok yatırım açısından yüksek maliyetlere sebep olacak kadar dertli bir alan.   Yıkmak istesen yıkılması imkansıza yakın. Yapmak istesen hiç birşeye müsait değil.Biran önce tarihi merkezi araç trafiğine kapatmak lazım. Nasıl olacaksa


Ali Melih Atafırat

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 01:48

Gerçekten Merinos - Heykel - Yeşil güzel bir hat olurdu. Bu arada çevre mahalleleri Bursaray'a bağlayan hatlar da olabilir. Mesela FSM Bulvarı üzerinden bir tramvay hattı Bursaray'ın her iki hattını birbirine bağlayabilir.  Ayrıca servis otobüslerinden biraz kurtulmak istiyorsak Org. Sanayi bölgesi içinden geçen bir raylı sistem'e de ihtiyaç var.

Selamlar

Ali Melih Atafırat


Akın Alan
15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 01:52

tramvay için çok aceleci davranılmadan Ulaşım Master Planına göre yapılmalıdır.Aksi olursa Bursa Ulaşımı için dönülemez bir facia olur.


Herkes Heykel üzeinde bir tramvay'da hemfikir...



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara