Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 21:47
BUR » A1.43. Bursa Otobüs İşletmesi (BOİ) ile BURULAŞ Arasında Ne Fark Var?




Bursa Otobüs İşletmesi (BOİ) ile BURULAŞ'ın, her ikisinin de kentiçinde çalıştırmakta olduğu otobüs hatları ve araçları mevcut. Bu başlık altında, bu iki resmî kurumun isim farklılığı ile bu farklılığın gerekçesi ve uygulamanın avantajları-dezavantajlarını biriktireceğiz.

Akın KURTOĞLU


Cem Telgeren
15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 16:05

Hani bir zamanlar Osmanlı Bankası vardı.O'nun bir de reklamı vardı.O reklamda  ''Yok aslında birbirimizden farkımız ama biz -------)derdi.İşte aynen böyle.Aslında BOİ ile BURULAŞ arasında da bir fark yok.İkisi de belediyenin şehiriçi toplu taşımacılığını yapmak için kurulmuş iki kuruluş.BOİ bir belediye kuruluşu iken BURULAŞ aynı amaçla kurulmuş bir belediye şirketi yani bir B.İ.T.

Ben BOİ ile BURULAŞ'ı İzmir'deki ESHOT ve İzulaş'a benzetiyorum.Zaten Burulaş ve İzulaş kuruluş amaçları aynı olan belediye şirketleri.Yanlız BURULAŞ'ın farkı Bursaray'ında işleticisi olması.

Anladığım kadarıyla zamanla Bursa şehiriçi toplu taşımacılık görevi tamamıyla BURULAŞ'a devredilecek.BOİ'de teknik olarak BURULAŞ'a bağlanacak.Özek Halk Otobüslerinin denetlenmesini de BURULAŞ üstlenecek ve BURULAŞ toplu taşımacılık konusunda Bursa'daki tek yetkili kuruluş haline gelecek.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 16:41

Tek çatı altında birleşmek her zaman iyidir. Koordinasyon sağlanır bu konuda... Hani, binlerce otobüsün koordinasyonu olsa ortada, anlayacağım ama; Bursa kentiçi lastik tekerlekli taşıma sistemindeki bu ayrımı aklım almıyordu.

Sırf bu yüzden herhalde, sarışınlara filo numarası dahi verilmedi.

Akın KURTOĞLU


Batur

15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 01:36

Burulaş ile BOİ arasında çalışma mantığı açısından çok büyük farklılıklar var. Burulaş’ın BOİ’den en büyük farkı özel firma statüsünde faaliyet göstermesidir. Bu farklılığın gerekçesi olarak BOİ’nin hantal yapısı ve zararına çalışması olarak biliyorum. Burulaş’ın BOİ’ye göre bakım ve çalışma giderlerinin minimize edilmesi, araçların daha kısa sürede yenilenmesi açısından mutlaka avantajları olacaktır. Belediye’nin taşımacılık konusundaki yükünün bir kısmını Burulaş’a devrederek çok mantıklı bir iş yaptığını düşünüyorum.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 08:49

Alıntı:
Belediye’nin taşımacılık konusundaki yükünün bir kısmını Burulaş’a devrederek çok mantıklı bir iş yaptığını düşünüyorum.

O zaman tamamını devretmek neden düşünülmüyor olabilir acaba? İki başlılık sona erer. Bir standart gelir...

Akın KURTOĞLU


Batur

15 yıl önce - Pzr 25 Şub 2007, 14:05

Alıntı:
O zaman tamamını devretmek neden düşünülmüyor olabilir acaba? İki başlılık sona erer. Bir standart gelir...


Bunun için raylı sistemle paralel hareket ediyor olabilirler. Bursaray ilk faaliyete geçtiğinde batı yakası ulaşımında köklü bir değişim olmuştu, aynı olay doğu yakası tamamlandığında da yaşanacak mutkaka.


Burç

9 yıl önce - Prş 01 Ksm 2012, 20:26

BOİ kapandığı için başlık kilitlenmiştir



ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara