Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2

İETT'ye, Orijinal Leyland Benzeri Bir Model Otobüs Yaptırtması Konusunda Bir Öneri ve Oylama
Harika bir teşebbüs olur. Kesinlikle katılıyorum. 60.0%  60.0%  [75]
Kesinlikle lüzumsuz bir çalışma olur. İdare'nin daha önemli işleri var. 11.2%  11.2%  [14]
Farketmez, yapılsa da olur, yapılmasa da... 3.2%  3.2%  [4]
Leyland'dan başka, diğer eski otobüslerinin benzerlerini de yaptırtsın. 25.6%  25.6%  [32]
Toplam Oy : 125

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Pts 05 Mar 2007, 00:40

1968-69 model Leylandlar:





http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=23186& ...p;start=21

Akın KURTOĞLU


CUMHUR ARSLAN
12 yıl önce - Pts 05 Mar 2007, 01:46

gerçekten bu fikir beni çok heyecanlandırdı.

eğer böyle bir fikir hayata geçerse bencede çok güzel olur; en azından istanbula dair şeylerin yok olmaya yüz tuttuğu şu günlerde;

bu güzel otobüsleri hayal meyalde olsa hatırlıyorum özellikle ilkokul ve öncesi zamanlardan en iyi hatırladığım şeylerden biride bu otobüslerdi,

bu otobüsler nedense ilgilimi çok çekiyordu belki çocukça bir meraktı ama her çocuğun aksine  spor arabalar yerine o zamanlarda toplu ulaşım araçlarına karşı müthiş bir ilgim vardı;

hatırladığım kadarıyla çok farklı ve güzel araçlardı istanbula çok yakışıyorlardı;

aklımda kaldığı kadarı ile araçta ilgimi çeken kısmlar direksiyonu ilginç vites yapısı ön camlardaki silecekleri iç düzeni kapıları arka yolcu indirme mahali ve en önemlisi o üzerimize atlamaya hazır kaplan figürü yani neredeyse görünen kısmının tamamı; gerçekten benim için çok özel bir yerleri vardı.

yine hatırladığım kadarı ile en çok bu otobüsleri gördüğümde o kaplanlı amblemine çok dikkat ederdim bazı otobüslerde bu amblem kısmı ya tam olmuyordu yada sökülmüştü o kısmı çok dikkatimi çekerdi amblemlerdeki eksiklik üzerine kendimce yorumlar yapardım bu otobüslerin yeri benim için çok ayrıydı.

benim için bir diğer özel tarafı ise bu otobüslerin rahmetli anneannem beni emekli aylığını alacağı, yada güzel güneşli havalarda gezmeye çıkardığı zamanlarda ya bu otobüslere yada troleybüslere binme isteğim ve ısırarımdı   daha doğrusu ısrarımmış öyle anlatıyorlar ben o kısmı hayal meyal hatırlamaya çalışıyorum ama anlatılanları dinleyince ısrar yüzünden yarattığın küçük çaptaki vukuatlar nedeniyle herhalde unutmamak pek işime gelmemiş ki bu kısımları pek  kısımları hatırlayamıyorum.

ama ne olursa olsun bugün yirmiyedi yaşındayım en son bu otobüslere bindiğimde ve gördüğümde  ilkokula yeni başlamıştım
neredeyse aradan 20 yıl geçmiş ama ben hala bu otobüslerin istanbul  yollarında bu yaşlı şehrin taşıma yükünü çektiği o günlerini azda olsa hatırlayabiliyorum.
hatta bu otobüslere ait bir resim yada eski bir türk filminde bir kare görsem heyecanlanıyorum şimdi bu konu başlığını gördüğüm gibi bazen bu görüntü yada resimleri  görünce düşünüyorum acaba bu araçlar günün şartlarına uydurulup hiç değilse onlarca küsürü istanbulda nostaljik hatlarda kullanılabilir miydi diye;
keşke birkaç adedi faal tutulabilseydi, yada korunabilseydi,
ama olmadı!....
herşeyde olduğu gibi bu araçlarında bir anda yıllarca verdikleri emek bir kenara atıldı ve onlarda tıpkı tarihi şehirhatları vapurları trenler dolmuşlar ve diğer birçok istanbulla özdeşleşmiş araç gibi arkalarında hiçbir iz bırakmadan yokolup gittiler.
tarihi şehirhatları vapurları trenler iett nin emektar otobüsleri dolmuşlar ve diğer araçlar onlar bir tarihtiler  ama bugün bu araçların çoğunun izine artık ya solmuş kartpostal yada resimlerde veya eski türk filmlerinde rastlıyoruz. günümüzde artık hiçbirinden bir eser kalmadı sirkeci - halkalı banliyö trenleri taksim tramvayı ve tünel dışında geçmişten günümüze hangisi ulaşabildi. bu araçlarda çeşitli nedenlerle yenileri ile değiştirilemdiği için zoraki tutuldular. kullanılırken yok edildiler.

adeta tarihtren silercesine yok ettik hepsini eskiye dair ne varsa yok oldu yada oluyor.
yurtdışında birçok ülkede 1800 yıllardan kalma birçok arac müzelerde sergilenirken itina ile gelecek nesillere aktarılırken bizler ne yaptık!

80 yıl istanbulun yükünü çeken bir tarihin tanığı şehir hatları vapurları; adını Yüce Önderimiz Mustafa Kemalin verdği Suvat ve Ülev vapurları Fairfields üretimi  son buharlılar  istanbulun yıllarca kahrını çeken dolmuşlar iett araçları hepsi bir bir yokoldu gitti daha doğrusu istanbulun ulaşım tarihi  istanbul tarihinin bir parçası bilinçli yada bilinçsiz acımasızca yok edildi.

artık çoğu araç için yapacak hiçbirşey yok ne yazık ki;

ama bahsedildiği üzere eğer bu otobüslerin tekrardan günün koşullarına uygun olarak üretilmesi gibi güzel projler mutlaka hayata geçirilmelidir.

bu istanbula ve yıllarca istanbulun yolcu yükünü çeken vefakar araçlara bu kentin yaşayanları olarak bir borcumuz gelecek nesillere karşı sorumluluğumuzdur.

söz konusu proje hayata geçirilirse buna herhalde en çok ben sevinirim ve elimden gelen hertürlü yardımı da yaparım.

bu otobüslerin tekrardan üretilmesinin o kadar zor bir projede olacağını zannetmiyorum dış görünüm olarak bile benzeseler bu bile yeterlidir.

inşallah bu ve bunun benzeri projeler lafta kalmaz da  bizlerde önümüzdeki birkaç yıl içinde bu emektar otobüslerin torunları ile yolculuk etmeye başlarız.
belki eskilerin yerini asla alamayacak onların yerini dolduramayacaklar ama en azından gelecek nesillere aktraılacak ve istanbulu istanbul yapan kaybedilen eksik bir parça muadili ile yerine oturtulacaktır.

ŞİMDİDEN BU PROJEYİ ORTAYA ATAN HAYATA GEÇİRİLMESİ İÇİN ÇABA SARFEDEN EMEK VEREN DESTEKLEYEN HERKESE EN İÇTEN SAYGILARIMI SUNAR VE TEŞEKKÜRÜ BİR BORÇ BİLİRİM.

(bu arada küçük bir not ekleyeyim çocukken en çok bu araçların böyle bir modelinin istanbulda kullanımda olmamasına rağmen acaba bir körüklü modeli varmı diye merak eder dururdum. hep körüklü bir leyland otobüs görmeyi isterdim.
bu otobüslerin yeniden üretimi söz konusu olursa; sınırlı sayıda da olsa asıl modele sadık kalınarak bir körüklü leyland üretimi olur mu? sizce bu mümkün olabilecek birşey midir! olursa nasıl olur! benimki 20 yıllık bir çocukluk hayali! ama umarım inşallah buda birgün gerçek olur!)


yılmaz büktel

12 yıl önce - Pts 05 Mar 2007, 02:31

Konunun yabancısı olanlar:

Leyland otobüsler için
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=27185& ...mp;start=0

iett araçları için
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=11963& ...mp;start=0

film karelerindeki leylandlar için
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=22858& ...mp;start=0

bu linklere bakabilirsiniz



Mustafa Onur Ertürk
12 yıl önce - Pts 05 Mar 2007, 03:42

Zamanında İstanbul'da kullanılan model, http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=3153&a ...p;start=10
linkinde, değerli wow'culardan edindiğim bilgilere göre Leyland Levend modeli. Bu araç, yurtdışında kullanılmadığı için aynısının ölçekli modelini bulmak imkansız. Ancak, İETT misal, Corgi'ye veya Minichamps'a 10.000 adet ve daha fazla sipariş verirse ve Leyland firmasından aracın orijinal çizimleri alınabilirse, üretilebilir. Bu da 500.000 Avro'ya yakın bir maliyet.
Araç, Leyland'ın Leopard ve Panther modelleriyle benzerlikler gösterdiği için bu modeli örnek olarak gösterebilirim:  
http://www.lendons.co.uk/shop/images/Die%20Cast%2 .../97903.jpg
1:76 ölçekli. Minichamps kadar gerçekçi olmasa da güzel sayılır. Yalnız, Corgi İngiltere dışındaki şirlketlerin modellerini üretmiyordu diye hatırlıyorum, inşallah yanlış hatırlıyorumdur.
Başlıkla çok alakası yok, ama benim asıl önerim İETT'nin Minichamps'a Mercedes O321 yaptırması


H.ANIL

12 yıl önce - Pts 05 Mar 2007, 12:23

Ingilterede kullanilan cift katlilarida istanbula yeni alincak yada yapilacak cift katlilara ornek olabilir



Ustu beyaz alti kirmizi yumusak cizgiler ikide yuvarlak far ,bence cok hos  



yılmaz büktel

12 yıl önce - Pts 05 Mar 2007, 14:31

yukarıdaki araçllar istanbulda hiç çalışmadı ki , o modelleri burada ihya edelim.

ama solo leylandlar bizim gençliğimizin araçlarıydı ve bende site sayesinde, bu araçların yalnız bizde olduğunu başka bir ülke için üretilmediğini, yani dünyada başka bir örneği ve resmi dahi olmadığını öğrendim. tek kaynak siteye bizim yüklediğimiz resimler.

İngiltere, tarihine ve arşivine düşkün bir ülke. orada bir yerlerde bizim leylandların çizimi olabilir ama nerede


umit1
12 yıl önce - Pts 05 Mar 2007, 20:20

Alıntı:
İngiltere, tarihine ve arşivine düşkün bir ülke. orada bir yerlerde bizim leylandların çizimi olabilir ama nerede


Leylandlari kullanan Istanbullular hatirlayacaklardir,Leylandlarin kunye plakalari on kapidan iniste sol tarafta idi o kunyelerde yanlis hatirlamiyorsam aracin mekanik aksaminin Leyland, karoserinin ise MCW-Weymann tarafindan yapildigi yazardi.

Bu MCW-Weymann 60 ve 70 li yillarda Leyland ile ortaklasa olarak Leyland National adi verilen otobusleri uretmis olan firmadir .Bu Leyland National otobusler dis gorunus (karoser) olarak bizim Leyland Levend lere cok benzer ama mekanik olarak farklidir,motoru Levendler gibi ortada degildir.

Leylandin mekanik olalrak Levendlere benzeyen modeli ise Leopard dir.

Benim gorusum,pek emin degilim ama,MCW-Weymann in Leyland dan Leyland-Leopard sase ve mekanik aksami alarak bunun uzerine o zaman cok yeni bir tasarim olan National tipi karoser yaptigi yonunde,zaten aracin adinin levend konmasi muhtemelen bununla ilgili ,yani arac mekanik olarak Leopard bazli ama Leopard mekanik aksami ile National benzeri bir karoser yapilip ozgun bir arac cikmis ortaya gibi geliyor bana.

Yani bu konuda bilgi alinmak istenirse herhalde karoser imalatcisi Weymann dogru adres olur.



oytun71

12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 15:55
hurda leyland


pardon da 1992 de hurdaya ayrılan orjinal 1/1 leylandların nerede olduğunu biliyor muyuz?
çürümüş iyice iskelete dönmüş bir hurda bile elde olsa daha rahat bir restorasyon süreci başarılamaz mı?

yoksa İzmir'in troleybüsleri gibi leylandlar da mı denizin dibinde balık yuvası olmuş durumda?


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 19:06

Leylandlar İzmir'deki troleybüsler gibi denize bırakılmadılar. İETT'nin açmış olduğu hurda satış ihalesiyle tamamı parçalandılar. Zaten en son 70 kadar Leyland kalmıştı. Bunlar da tek kalemde hurdalıkta önce yan yatırıldılar, ardından hepsi birlikte parça-pinçik edildiler. İçlerinden belki lastik, cam, döşeme gibi birtakım yan ürünler ayrılmış olabilir ama, kesinlikle kenara ayrılan bir Leyland olmadı (En azından bu konuda hiçbir haber duymadık).

Akın KURTOĞLU


Rifat Behar
12 yıl önce - Sal 06 Mar 2007, 21:06

Bu oylamayı açalı bayağı zaman oldu. Yeni bir Leyland üretimi için yeterli kamuoyu desteği olacağı gösterildi. Leyland sevdalısı forum kullanıcıları olarak İETT'nin tavrını merak ediyoruz. Umarım İETT bünyesinde konu enine boyuna tartışılmış, bir görüş ortaya çıkmıştır. 1/1 ölçüde bir Leyland otobüs üretildiğini ve İstanbul'da normal bir otobüs gibi sefere çıktığını düşünebiliyor musunuz? Çevrilecek başları, açılacak ağızları, hayret bakışlarını, olay ortaya çıktıktan sonra İETT'ye verilecek değeri, işin takdir ve reklam boyutunu düşünebiliyor musunuz? Ben düşünemiyorum. İETT bu iş - eğer olursa- bir taşla iki değil on kuş vuracak, yatırdığı paranın on mislini geri alacaktır. Umarım bu proje ciddiye alınılır, birileri sahiplenir ve gerçeğe dönüşür. Olmaması için bir neden yok. İş sadece Leyland ile irtibata geçilip orijinal aracın planlarını elde etmeye, İngiltere'den birkaç ıskat edilmiş Leyland otobüs alıp bunlardan bir otobüs yapmaya kalıyor. Haydi iş başına.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM