Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Alan
15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 18:04
BUR » D1.07. Bursa'da Şehiriçi Teleferik Hatları Kurulabilir mi?




Bilindiği gibi Bursa Uludağ'ın yamaçlarına kurulmuş bir şehirdir.Şehir merkezinde yeni yollar açmak çok zor olduğu çok bellidir.

Şehir merkezinde eğim olduğundan teleferik için çok uygun bölgeler vardır.

Erdoğan Bilenser döneminde ortaya atılmış bir proje vardı.Kültürpark-Muradiye-Tophane(Devlet Hastanesi) arası bir teleferik hattı kurulması gündemdeydi.

Öncelikle Kentimizde bir ulaşım master planı yapılıp bu plan üzerinden bu tarz hatlar açılabilir.

Başka bir başlıkta Kaplıkaya-Teferrüç arası bir hat olabilirliliği tartışılmış.Başka nerelere hat olabilir?


Akın Alan
15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 18:38

Isı Merkezinin altındaki boş alan bir stasyon yapılabilir ancak Kaplıkaya Rekreasyon Vadisine yapılırsa daha iyi olur.Gelen Turistler önce Kaplıkaya'ya ardından teleferik ile Uludağ'a çıkabilir.


 

(+)


kadirhan
15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 19:31

Neden olmasın ki, sonuçta şehir eğimli arazide kurulu, yapılırsa da apayrı bir güzellik gelir. Ama teleferiklerinde güzel bir şekle sahip olması lazım bence. Tasarımları da hesaba katılmalı.

Batur

15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 20:29

Öncelikle mevcut Teleferik hattı yenilendiğinde (ne zaman yenilenecekse artık), eski hattın şehir içinde mutlaka değerlendirilmesi gerekir. Daha önce başka bir başlıkta da bahsetmiştim, benim bu konudaki fikrim Gökdere’deki B etabı istasyonundan Teleferik’e uzanan bir hat kurulması. Böylece raylı sistemden daha ucuza ve eldekileri kullanarak Teleferik ve Bursaray bağlantısı kurulmuş olur.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 21:27

Alıntı:
Gökdere’deki B etabı istasyonundan Teleferik’e uzanan bir hat kurulması. Böylece raylı sistemden daha ucuza ve eldekileri kullanarak Teleferik ve Bursaray bağlantısı kurulmuş olur.

Gökdere'den yukarıya doğru çıkış istikametini biraz açabilir misin? Dereboyunu takip eden mi, yoksa içeriden devam eden bir hat mı?

Akın KURTOĞLU



A.Nibal
15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 21:28

Tabii bu tarz bir hattın yapım amacını Bursaray'ın yakın ve orta vadede kolay kolay çıkmasının mümkün görünmediği (teknik açıdan) alanlar için olması gerekir diye farzedersek...
Şehrin Çekirge,Muradiye, Teferrüç, Kaplıkaya gibi yamaçlarından geçen bir nevi Bursaraya paralel bir toplu taşıma mümkünkılınabilir...

Yıldırım Belediyesi kullanılmayacak olan eski/klasik kırmızı vagonları Kaplıkaya-Teferrüç arası için kullanılmak üzere Büyükşehirden istemiş diye yazmıştı Serkan İnceoğlu gazetede... bu hatta Kaplıkaya Vadisi Cazibe Merkezi, Siteler, Akçağlayan ve Teferrüç/Teleferik var... bu şekilde hem bu hat boyu taşımacılık, hem de teleferik bölgesine direkt, oteller bölgesine de dolaylı ulaşım sağlanabilir.

Aslında engebeli araziye sahip şehirlerde Monoray da kullanılıyor ama tabii ki teleferikden daha maliyetli. Arjantin'de teleferikle taşımacılık vardı sanırım.

Bursa'da da uygulanabilirse Çekirge (eski SSK) Hastanesi-Kültürpark batı kapısı-Muradiye Devlet Hastanesi... Belki de tüm Kaplıkaya Çekirge arası yamaçlar boyu (gerçi biraz hayal gibi ama biraz gözünüzde canlandırınca kırmızı nostaljik teleferiği hoş geliyor)
vs. vs. gibi yamaçları bağlayıcı bir hat alternatif bir ulaşım aracı olabilir belki.


_serhat

15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 22:22

Arkadaşlar bu konuda ben biraz tarihe gitmek istiyorum.
        Bursamıza imzasını atmış olan üç değerli insandan bahsedeceğim.Vali Haşim Işcan (Haşim baba),Vali Ihsan Sabri Cağlayangil, Belediye başkanı Reşad Oyal. Iste bu üç mümtaz isim bu gün Bursamızın sahip olduğu çok sayıdaki değerlerin mimarlarıdır, Uludağın milli park ilan edilmesi, şehir kütüphanesi,Bursa Devlet tiyatrosunun kurulması,Bursa festivali,kültürpark,Atatürk stadyumu,ve Teleferik in yapımı gibi takdire şaiyan miraslarda hep onların imzaları bulunmaktadır.
          Halk dilinde Haşim baba olarak tanınan dönemin Bursa valisi Haşim Işcan, şehrin daha planlı büyümesi amacı ile Italya dan bir şehir planlamacısını Bursa ya getiriyor. Italyan, şehri inceledikten sonra, ovaya dokunulmaması gerektiğini, büyümenin dağ eteklerine yayılarak gerçekleşmesinin daha faydalı olacağını vurgulayarak ulaşımın da kurulabilecek teleferik hatları ile giderilmesinin  altını çiziyor. (Sanayiinin Bursa ya kurulacağını düşünmemiş olsa gerek) Günümüzdeki teleferik in ilk fikir temelleri de o zaman atılıyor. Daha sonra 1958 senesinde yapımına başlanıp 1963 senesinde de hizmete giriyor
            Sayet şehir ovaya değilde dağ eteklerine yayılsaydı merkez semtlerin bir kaç tanesinin üst kısımlara kurulacağından dolayı herhalde şu an bir kaç teleferik hattı daha hizmet veriyor olacaktı.
            Ancak bu gün için teleferik sistemi kurulabilecek güzergahları arkadaşlar zaten yorumlamışlar, benim aklıma gelen güzergah ise Devlet Hasanesi - Eski Garaj olabilir diye düşünüyorum.


Batur

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 00:41

Alıntı:
Gökdere'den yukarıya doğru çıkış istikametini biraz açabilir misin? Dereboyunu takip eden mi, yoksa içeriden devam eden bir hat mı?





(+)


Biraz uçmuş olabilirim ama çizim üzerinde şöyle değerlendirebiliriz;
Işıklar tepesiyle Gökdere arasında yeterli eğimin yanında Işıklar ile Namazgah arasında da bir dere yatağı var. Çizdiğim hat üzerinde binaların yüksekliği kurtarırsa Teleferik ile Gökdere arasında bu bağlantı yapılabilir.

Dere yatağını takip eden bir hat daha uygun gibi gözüküyor ama dere yatağında, Irgandı ve Setbaşı köprülerini kurtaracak yeterli eğim yok.


M.Erdoğan
15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 00:42

Teleferik hatları olsa çok güzel olur ama benim kaygım o hatlarda taşınan insanların görecekleridir.  Bir tophane ve bir teleferik hattı varken bile görünen Bursa'nın insanlar için çirkinlik abidesi olduğu gerçeği varken ulaşım amaçlı bile olsa kurulacak bu teleferik hatları köklü bir kentsel dönüşüm olmadan özellikle turistik açıdan yarardan çok zarar bile getirebilir.Gerçi şu anda ortada hiçbirşey yok:) biz kendi kendimize fikirler üretiyoruz ama olsun.Birgün birilerininde aynı şeyleri düşünmesini sağlayabiliriz belki.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 01:06

Alıntı:
Çizdiğim hat üzerinde binaların yüksekliği kurtarırsa Teleferik ile Gökdere arasında bu bağlantı yapılabilir.

Fakat, bu durumda yeni bir engel çıkar ortaya: İnsanlar evlerinin çatılarının üzerinden teleferik geçmesini istemeyeceklerdir. Bu, herhangi bir kaza riskinin yanında, psikolojik olarak da insanları rahatsız eder. Tabi, işin hukukî boyutunu bilemiyorum. İdare'nin hattı geçirme hakkı var mı? Yoksa izdüşümünde kalan arazilerin sahiplerinden izin mi alınması gerekir?

Şu andaki teleferik, yamaçlara doğru tırmanırken, evlerin çatılarının üzerinden geçiyor. Ama teleferiğin ilk kurulduğu yıllarda, o evlerin hiçbiri orada yok. Hepsi de sonradan kendi rızalarıyla teleferik hattının altına yerleşiyorlar... Yani, teleferik o evlerden daha eski...

Akın KURTOĞLU



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara