Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
Batur

15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 15:32

Akın abinin ilk çiziminde, fünikeler sisteminin, çok faydalı olacağını düşünüyorum. Akın abi çizdiği için yapılmasında bir sıkıntı olmayacağına inanıyorum . Eğer tarihi yapılaşmadan dolayı bir sıkıntı olacaksa, bir sonraki Reyhan istasyonundan da aynı noktaya ulaşılabilir.

Bursaray’ın Teleferik bağlantısı için de fünikeler sisteminden faydalanılabilir, bunun için en uygun istasyon da M.Erdoğan arkadaşımızın çizmiş olduğu gibi Gökdere istasyonu olur. Y.İhtisas hastanesinden Teleferik bağlantısını yapmak, ulaşım süresini gereksiz yere uzatmaktan başka bir işe yaramaz.


En son Batur tarafından Cum 23 Şub 2007, 15:39 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 20:33

Füniküler, teknik kaidelere uygun inşa edildiği taktirde, Hanlar bölgesinin temellerini etkilemez. Benzer örneği tarihî İstanbul Tünel'i olup, 19. yüzyılın ikinci yarısının ortalarından beri, 140 seneye yakın bir geçmişi olan Tünel (o günün şartlarıyla hem de), delme (daha doğrusu yerin altında kazma-kürekle kazma) yöntemiyle inşa edilmiştir. Dairesel kesitli tübün fiziksel dayanımı, üzerindeki devâsâ ağırlığı rahatlıkla 1.5 asırdan beri taşımaya devam etmektedir. Öyle ki, Beyoğlu'na tırmanırken, üzerinde herbiri 100-150 yıllık binalar, hanlar ve hatta hemen berisinde de tarihî Galata Kulesi bulunmaktadır.

Bursa'da; Şehreküstü-Atatürk Caddesi arasındaki topografik haritalara detaylıca sahip değiliz maalesef... Buradaki eğimin derecesini biryerlerden bulup çıkartmamız gerekli. Fakat, Çakırhamam'dan Çatalfırın'a doğru baktığımızda, yokuşun bayağı hatırı sayılır bir dereceye sahip olduğunu görmekteyiz. Yay şeklinde kıvrılarak tırmandığı için, yokuşun dikliği tam olarak algılanamasa da, %5-6'dan fazla olduğu kanaatindeyim. Bu da, normal cadde tramvayı tırmanma kriterlerinin üst sınırıdır.

İki nokta arasında Füniküler inşa edilebilmesi için gerekli birtakım kriterleri Kemal Çevik, aylar evvel İstanbul-Ulaşım forumunda listelemişti. Aklımda kaldığı kadarıyla;

* Eğimin belli bir sınırı aşmış olması gerekli (%5-7 sınırını),
* İki nokta arası mesafenin makul bir uzunluğu aşmamış olması (Meselâ 5 kilometre uzunluğunda bir füniküler inşa edilemiyor),
* Her iki noktadaki yolcu talebinin yeterli olması (Bu, işletmeyle alâkalı bir maddedir),
* Profilde yeterli derinliğin sağlanabilmesi.

Sözü edilen iki noktada eğimi araştıralım bir ara... Mesafe olarak da (izdüşümü olarak düşünüldüğünde), 1 kilometrenin altında kalan bir mesafe olmalı burada... Her iki noktası da yolcu talebine fazlasıyla cevap verecek yoğunlukta... Profilde yeterli derinliğin sağlanması da mümkün. Bursaray'ın tünel zemini ile Füniküler'in tünel zemini aşağı-yukarı aynı seviyede başlarsa, Hanlar bölgesini gerek ve yeterli derinlikten geçebilir...

Akın KURTOĞLU


A.Nibal
15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 21:11

Akın Bey'in son açıkladıklarını şöyle bir gözümde canlandırmaya çalıştım. Aslında güzel bir proje gibi görünüyor ama hemen bir-iki soru işareti belirdi bende...

Mevcut durumda insanlar Şehreküstü-Heykel arasını Ulucami'nin yanından inen çarşı aralığını kullanarak katediyor.

Mesafenin çok kısa olduğu düşünülürse insanların bu kısımda hattın rantabl bir şekilde çalışmasına yetecek ilgiyi gösterip göstermeyecekleri ilk soru işareti...(gerçi Bursaray kullanıcıları ek ücret ödenmedikçe kullanacaktır) buna paralel olarak da tünelin açılması için gerekli olan maliyet buna değecek mi? Bunun da düşünülmesi gerekli...

Tabii anlaşıldığı kadarıyla Hanlara bir zarar gelmeyecek gibi   ama Cumalıkızık'taki taş sokak yolun yürümeye elverişli hale getirilmesine bile taş koyan Anıtlar Yüksek Kurulu böyle bir projeye de taş koymazsa... Hatırladığım kadarıyla İstanbul'da bir tünel çalışması tarihi eser çıkınca yarım kalmıştı...

Eğer bu tür aksilikler olmazsa uygulanmaması için bir engel yok gibi...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 21:20

Alıntı:
Mevcut durumda insanlar Şehreküstü-Heykel arasını Ulucami'nin yanından inen çarşı aralığını kullanarak katediyor.

İstanbul'da da benzer bir durum sözkonusu. Arzu eden Tünel'i kullanarak Karaköy'e inmek yerine, dimdik Yüksekkaldırım yokuşunu kullanarak aşağıya iniyorlar, ama çıkamıyorlar yukarıya pek Evlere şenlik bir yokuştur orası...

Benzer şekilde, Taksim'den Kabataş'a da Gümüşsuyu Cadesi'yle inmek mümkün. En azından ben hep o yolu kullanırım ama Boğaziçi'ni ve Köprü'yü ve Kızkulesi'ni ve de Üsküdar-Salacak sahillerini aynı hizadan seyrede ede inilir burada aşağıya... Yol çabuk geçer, hiç sıkılmazsınız. Fakat Şehreküstü'ne inen o dolambaçlı ve daracık sokaklarda aynı manzara yok maalesef Yine buranın çıkışı da resmen azaptır. İnilir ama çıkılmaz, çıkılır ama 2 kilo kadar kaybedilir bedenden  

Alıntı:
Mesafenin çok kısa olduğu düşünülürse insanların bu kısımda hattın rantabl bir şekilde çalışmasına yetecek ilgiyi gösterip göstermeyecekleri ilk soru işareti...(gerçi Bursaray kullanıcıları ek ücret ödenmedikçe kullanacaktır) buna paralel olarak da tünelin açılması için gerekli olan maliyet buna değecek mi? Bunun da düşünülmesi gerekli...

Değer, çünkü ortalama 600 metre ve %8-10 eğimli bir füniküler tübündeki yolculuk süresi: 90-110 saniye arasında değişir. 1.5 dakikada inip 3.5 dakika bekleyip 5. dakika sonunda yeniden hareket eden bir çift vagon, gün içinde bayağı iyi yolcu çeker (Fünikülerler; Tembel makinalarıdır   ). Ayrıca Fünikülerler raylı sistemler arasında en az enerjiyi çeken araçlardır. Çünkü potansiyel enerjinin dönüşümü prensibi devrededir. İnen, çıkana enerji aktarır...

Alıntı:
Tabii anlaşıldığı kadarıyla Hanlara bir zarar gelmeyecek gibi   ama Cumalıkızık'taki taş sokak yolun yürümeye elverişli hale getirilmesine bile taş koyan Anıtlar Yüksek Kurulu böyle bir projeye de taş koymazsa...  Hatırladığım kadarıyla İstanbul'da bir tünel çalışması tarihi eser çıkınca yarım kalmıştı...

Anıtlar Kurulu faktörü için ise, diyecek bir sözüm yok maalesef Bu, çok özel bir durum. İstanbul-Ulaşım bölümünde sayfalar dolusu tartışıldı aramızda, ama bir arpa boyu bile yol alınamadı çözüm bâbından...

Akın KURTOĞLU


Akın Alan
15 yıl önce - Pts 26 Şub 2007, 03:55

Füniküler sisteminin km si ne kadar olabilir.

Ağır metronun km si yaklaşık 60 milyon dolardı.

Fünikülerde daha pahalı değildir sanırım.

Heykel-Abdal(Haşim İşcan) arası ne kadardır.En fazla 1 km.

Yapılabilirmi bence yapılır.60 Milyon dolar büyük para ama Bursa'da artık büyüdü.

Belediyenin bu seneki bütçesi 1 katrilyon civarında.

Yatırım bütçesi 400 trilyon civarında.



turker ustun

15 yıl önce - Prş 22 Mar 2007, 23:18

heykel ve şehreküstü arasında çok etkili olmaz... Eski osmangazi bedediye başkanın projesi arasında heykeli yer altına alma projesi vardı... 2-3 katlı olarak yapıldığını var sayarsak 1 katta araçlsar direk cumhuriyet cadesinden çıkabilir.2.katta bursaray oda yer aldından direk devam edip yıldırımda viyadükten önceki tünele bağlanabilir...3. kaata magzalar olabilir. yer altındaki alt geçitlerde hem yola inen hemde bursaray istasyonlarona bağlanan bağlantılar olarak kullanılabilir... Yapılmak istedikten sonra herşey mümkündür...

turker ustun

15 yıl önce - Cum 23 Mar 2007, 15:30

Akın kurt abimizin aslında mantıklı ama olanaksız yerlere çizmiş. şehreküstü istasyonun önündeki binaların en 2-3 katta altta katları olan binalardır. yaklaşık bursarayın zemininle nerdeyse bu katlarda aynılar.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pzr 01 Nis 2007, 05:00

Üstün Turk demiş ki:
Akın kurt abimizin aslında mantıklı ama olanaksız yerlere çizmiş. şehreküstü istasyonun önündeki binaların en 2-3 katta altta katları olan binalardır. yaklaşık bursarayın zemininle nerdeyse bu katlarda aynılar.

Fünikülerin başlangıç istasyonu, Bursaray'la aynı zeminde olmak zorunda değildir. İstasyonunu altına da inşa edilebilir. Böylelikle -5 metreden fazla bir kota inilmiş olur. Ayrıca fünikülerlerin yeraltında izledikleri yol y=x grafiği şeklinde olmayıp, x-y ekseninde profilde bir (kimi zaman da iki) yerde bombe verir... Bu da muhtemel temel derinliklerini yenmek için yeterlidir. Benzer ve 1.5 asırdır kullanılan İstanbul Tünel Füniküleri buna çok güzel bir örnektir.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=36624& ...mp;start=0

Akın KURTOĞLU


turker ustun

15 yıl önce - Pts 02 Nis 2007, 14:02

Akın abi yalnışım olduysa özür dilerim... Ben düşüncem bu sistemin şehreküstü istasyonun bağlantısının bu binalar yüzünden problem olacağını çok zor olduğunu anlatmak istedim... Bursaray ın heykelle cıkacaktır... dediğiniz proje teleferik ve heykel arası çok daha kullnışlı olacaktır demişti zaten cem abi de başka yerlerde bu proje kullanılabilir... Ülkemizin yalnışı yapılacak projelierin bir plana alınmamasından kaynaklanıyor... Önce yapıyoruz... Sora projelendiriyoruzz.... Böyle oluncada uygun olan projeler bir çok sorun çıkıyor karşımıza...

Yine özür dilerim ve afınıza sığınıyorum...


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 09 Nis 2007, 21:10

Alıntı:
yalnışım olduysa özür dilerim... Ben düşüncem bu sistemin şehreküstü istasyonun bağlantısının bu binalar yüzünden problem olacağını çok zor olduğunu anlatmak istedim...

Estağfurullah... Farklı fikirler ortaya süreceğiz ki, konu hakkında araştırma yapılabilsin, fikirbirliğine varılabilsin. Konu konuyu ancak bu şekilde açar. Tam zıt fikirler de olmalı ki, karşılaştırma olanağı doğsun. Üstteki mesajımız yalnızca meselenin teknik olarak mümkün olabileceği konusunda bir içeriğe sahiptir. Onun dışında bir içerik taşımamaktadır. Lütfen müsterih olun...

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara