Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1

Çift Katlı Otobüslerde Güleryüz COBRA'mı,BMC TEZeller mi?
Güleryüz COBRA Double Decker 56.2%  56.2%  [136]
BMC-TEZeller 31.4%  31.4%  [76]
DAF 12.4%  12.4%  [30]
Toplam Oy : 242

Utku ARDIÇ

10 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 22:55
Çift Katlı Otobüslerde Tercihiniz; Güleryüz-COBRA mı, BMC-Tezeller mi?


İstanbul Çift Katlı Özel Halk Otobüsleri esnafları tarafından en çok tartışılan konuyu sitemizde oylama yapmak istedik.



Araçların Belli Başlı Özellikleri:

    COBRA:MAN 280 hp motor,Diferansiyel kilidi,ZF 3 ileri 1 geri otomatik şanzıman,SAFKAR klima,çay kahve makinası ve buzdolabı

    BMC:CUMMİNS 300 hp motor,ZF 3 ileri 1 geri otomatik şanzıman,SAFKAR klima,çay kahve makinası ve buzdolabı

2 araçta Bursa yapımıdır.BMC şasisi üzerine Bursa'da Tezeller tarafından karoseri inşa edilmiştir.

İlk gelen Cobra ve BMC

D.100 ve D.031



Standart COBRA



















Standart BMC



















                                                                                                                                                  SAYGILARIMLA
                                                                                                                                                    D.059-D.131
                                                                                                                                                     Utku ARDİÇ



[ oylamaya DAF eklendi - Sal 04 Ksm 2008 11:05 ]


askalender

10 yıl önce - Çrş 21 Şub 2007, 01:09

Yeni BMC Ve COBRA Çift Katlıların koltukları montaj esnasında sahibinin isteğine göremi yoksa belli bir standarta göremi  Üretiliyor bilmiyorum .Ama o koltukların diz mesafesi ve eni tamamen ticari zihniyete göre düzenlenmiş.Bence o koltuklara onay verenler yanılıyorlar Toplumumuzu 1.60 boyunda 65 kiloda standart bir çlçüye sahip zannediyorlar.Sizce haksızmıyım?

Eray Falay
10 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 12:23

Ben şahsen BMC derim çünkü iki otobüsede bindim ve gerek koltuk gerekse üst katlarda BMC daha ağır bastı ayrıca BMC COBRA gibi sesli de değil Tabi COBRA kötü demiyorum ama hem rampadaki güç kaybı hem üst katta ayakta durmak açısından BMC yi tercih ederim zaten şimdi 2 katlı esnafıda BMC yi tercih etmeye başladı bununda en büyük sebebi hem eski bir şirket olması hemde opsiyon listeinin geniş olması büyük avantaj.Firma resmen seç beğen al diyerekten üretiyor araçları kasasıda TEZELLERden çıkma olması ayrı bir özellik.Uzun lafın kısası;
BENCE BMC  



MURAT ATA
10 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 20:28

İstanbul'a gelen ilk çift katlı otobüs BMC'dir. yaklaşık 8 ay sonra cobra ilk aracını gönderdi.
neyi tartışıyorsunuz anlamadım. Güleryüz 65 çift katlı satmış BMC 8-10 tane.
millet nerede siz nerede. Halk otobüscüsünden daha iyimi biliyorsun Barış kardeş.


En son MURAT ATA tarafından Cum 23 Şub 2007, 00:14 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


hakan_0403
10 yıl önce - Prş 22 Şub 2007, 20:48



arkdaşlar bu resimde bir gariplik yok mu?bildiğimiz bmc MERCEDES-BENZ 0403 e benzetilmiş önden garip bir durum

not:resim alıntıdır bilgi amaçlı koyulmuştur


asan70
10 yıl önce - Cum 23 Şub 2007, 02:15

Alıntı:
erayfalay
Zaten BMC nin tercih edilmesinde en önemli özellik bua raçların tamamen mal sahiplerinin isteğine göre yapılması 251 de son tabela aracı iken binmiştim şöförü ile biraz konuştum araçların şase BMC ama kassını TEZELLER yapıyor ve tamamen sipariş üzerine.D-033 deki motor Cummins .....
.....
bildiğim kadarı ile ayrıca süspansiyonları darbe emici olması ile yolda sarsıntı olayı fazla yok.

mutrup61
.... cevabım olacak bmc 33 nolu araç sadece şahısların fark vererek ürettikleri bir araçtır diğer bmc lerse standart oalrak üretiliyorlar  ...
İST-A2.05] - ÖHO (Özel Halk Otobüsleri) - 2 Katlılar

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=15032& ...highlight=

İlk çift katlı BMC otobüsün farklılığı yaptıran ve yapan şahıslardan kaynaklanıyor..Bursa da imal edilen otobüslerin çoğunluğu (BMC-Tezeller hariç )Tezellerin diğer araçları dahil  Man motoru kullanıyorlar..



Cem Telgeren
10 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 12:44

Alıntı:
2 araçta Bursa yapımıdır.BMC şasisi üzerine Bursa'da Tezeller tarafından karoseri inşa edilmiştir


İki otobüsün de Bursa da üretiliyor olması bir Bursalı olarak bizler için övünç kaynağı olsa da şehrimizde üretilen bu otobüslerin Bursa da kullanılmıyor olması da bir o kadar üzüntü verici oluyor biz Bursalılar için.

Teknik yönden hangisinin daha iyi olduğunu kullananlar daha iyi bilirler ama bence her ikiside oldukça modern ve konforlu görünüyor.


M.Ali Sade
10 yıl önce - Cmt 24 Şub 2007, 15:06

Bu iki Bursalı üretici de bu iş üzerine doktoralarını çok önceleri çift katlı şehirlerarası otobüsleri üreterek yapmışlardı zaten.

Yaptıkları otobüsler Ankara'da  çarpmadıktan sonra kasalarına hiç bakım yapılmadığı halde , biraz dökülse de hala şehiriçi yolcu taşımacılığında kullanılıyor.Yürüten aksamlarının (motor-şanzuman-diferansiyel) durumu zaten ne Tezeller'i ve ne de Güleryüz'ü ilgilendirmiyor.

Çift katlıların 1990 larda bir moda sonucu tedavülde olduğunu düşünürsek,yaklaşık 20 yıllık sürekli kullanımlarıyla her iki firma da kendini ispat etmiş durumda.

Tercih hangi yönde derseniz,al birini vur ötekine.Yani her ikisi arasında çok bariz farklılıklar yok.Satın alanın tercih etmesi gerekir.İkisi de kullanışlı ,güzel araba.

Herkese selamlar...


Eray Falay
10 yıl önce - Sal 27 Şub 2007, 12:17

Alıntı:
arkdaşlar bu resimde bir gariplik yok mu?bildiğimiz bmc MERCEDES-BENZ 0403 e benzetilmiş önden garip bir durum  

not:resim alıntıdır bilgi amaçlı koyulmuştur

Hakan bey resimdeki araç ilk 2 katlı BMC otobüstür araçlar ilk önce resimdeki gibi çıkacaktı sonra talep olmayınca araç üretimi iptal edildi ama sadece D-031 1 adet BMC aldı oda resimdeki araç zaten yakın zamandada Tezeller ile ortak çıkartmaya başladı araçları.


MURAT ATA
10 yıl önce - Çrş 28 Şub 2007, 11:21

Eray bey,

Şuan piyasada olan BMC şaseli cift katlı otobüslerin tümü (ilk araç dahil) Tezeller tarafından üretilmiştir.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM