Ana Sayfa 900 bin Türkiye Fotoğrafı
İstanbul suriçinin bir kısmının trafiğe kapatılması çalışmaları
« önceki   1234 ... 161718   sonraki »
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
nihat bağı
7 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 22:33

akın üstat yine duygularıma tercüman olmuş.eminönü için olsa da fatih için kolay uygulanabilir bir durum değil.sur dışından merkeze gidişi tramvay ve otobüs hatları zaten çok zor karşılıyor.akıllıca planlanan bir raylı sistem ağı şart.özellikle kocamustafapaşa raylı sistem için biraz zorlar gibime geliyor.ancak haseki ve cerreahpaşa pas geçilir de kızılelma caddesi üzerinde kmp ye ulaşırsa olabilir.ama haseki ve cerrahpaşa toplu taşımada asla pas geçilemeyecek yerler.fatih ilçesi istanbul da sağlığın can damarının attığı hastanelerin bulunduğu bir ilçe.buraya özel aracıyla veya başka bir yolla insanlar rahatlıkla girebilmeli.ancak esaslı bir harcamayla bunları başka biryere taşırsak biraz daha radikal kararlar alabilme şansımız olur.ama bu da kısa ve uzun vadede ekonomik bir çözüm gibi durmuyor.


hakan_1970
7 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 23:58

Fatih için trafiğe kapatılma fikrinin gerçekleşmesi çok zor. Yarım milyona yakın oturan nüfus, hastane, okul vb nedenler zaten sıralanmış.
Bu bölgede yaşayan biri olarak tramvayın pik saatlerde yolcu alamadığını, alsa da itiş kakışla binildiğini, kaldırımlarda parkeden arabalardan yürüyecek yer bulunamadığını, çok az sayıdaki boş/yeşil alanın da her çeşit bina ile hala işgal edildiğini üzülerek söylemek isterim.
Ancak Suriçi bölgesi bu kadar sevilen bir yer ise eğer, sözgelimi Fatih İlçesi sınırları içinde yeni işyeri ruhsatı vermesinler, ben buna da razıyım.
Yakında Fatih de Eminönü gibi olacak, heryer işyeri oluyor. Yeni işyeri ruhsatı verilmemesi bile sorunun çözümünü sağlayacaktır, trafiği tamamen kapatmaya gelinceye kadar.
Bir konuta ortalama 1 'den az araç düşerken, bir büro / işyerine gün içinde 10'larca arabalı müşteri geliyor, ticari araç, minibüs, panelvan, kamyonet vb gibi şehir merkezinden uzak olması gereken ne varsa hepsi geliyor.
İnsanları yürütme projesi de sağlıklı yaşam için iyi bir öneri.
Ancak bunun yaşlısı, sakatı, hamilesi, acil işi olanı, havanın yağmuru, çamuru, kışı, karı var. Önerilerin biraz daha akla yatkın olması gerekiyor, gündemde yer edinebilmesi için.


Mustafa Yıldırım
7 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 00:19

Akın Bey'in yorumlarına Nihat ve Hakan Bey'ler de fikirlerini eklemişler. Açıkçası henüz mesajlara puan verme yetkim yok ama olsaydı hepsine + puan verirdim. Bu forum açıldığından beri üstünde durduğum gibi (hatta üzülerek söylüyorum ki sinirlendim çünkü Suriçi'nin tamamı müzeymiş de hiç insan yaşamıyormuş gibi yorumlar oldu) Suriçine trafikle ilgili yapılması gerekenler şunlar:
1. Tüm toplu geçiş sistemlerinin tamamlanması
2. Ana arterler haricindeki sokakların trafiğe tamamen yada kısmen kapatılması
3. Suriçi'ne tüm giriş noktalarının tespit edilip buralarda araç geçişlerini sınırlandırıcı çalışmalar yapılması (gişe konulması vb.)
4. Suriçi'nde yaşayanlara ve çalışanlara farklı olacak şekilde tarifelendirme ve abonman işlemlerinin başlaması
5. Her mahalleye yetecek şekilde otoparkların planlanması (sokaklar trafiğe kapatılınca araba park edebileceğimiz biryer kalmayacak)


tolginho

7 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 05:21

Sur içine ücretli giriş yapılırsa olur. Halihazırda bir OGS altyapımız var. OGS altyapısı kullanılarak çok rahat yapılabilir bu iş.

Tabii bölgede ikamet edenlere bir kolaylık gösterilmesi şart.

Ayrıca bölgedeki imalathane gibi ticari kuruluşların buradan uzaklaştırılması ve turistik bölgelere çevrilmesi lazım. Aynen Talimhane'de yaptığımız gibi.

Bu bölgedeki pekçok ev butik otel haline çevrilebilir, bunun gerçekleşmesi turist sayısında önemli artış sağlayabilir.

Tolga KAPROL


EmrahBircan
7 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 09:12

Bolge bir anda degil, bir donusum surecinin ardindan tamamen kulturel-turistik bir alana donusturulebilir.

Dedigim gibi bunun icin Dubai olceginde bir finansman gerekebilir. Tarihi yarimada kucuk degil. Ama donusturulurse hakikaten miras korunmus olur, yalnizca turist icin dusunmemek lazim. Ama bu kadar heyecan verici bir konuda zihin jimnastigi yapabilmek askina...hadi bir gun bizim "fizibIL olmayan" kuyulardan petrol fiskirdi diyelim.  

Birkac nokta baslangic icin:

1. Ornegin ben CAPA Tip fakultesi' nin Ikitelli'ye tasinacagini duymustum. Bu cok iyi bir adim. Onun arazisi daha guzel amaclarla kullanilabilir.

2. Eminonu-Fatih Esnaf ve Atolyeleri icin devletin bir proje hazirlamasi lazim. Uretim atolyeleri  ve son tuketiciye gitmeyen mamul (ornegin cekomastik satan hirdavatci) gibi esnafin buralardan kaldirilmasi lazim (bu isleri yapabilecekleri alternatif alanlara, cazip kredilere ihtiyac var) Dukkanlarini isterlerse devlete satabilmeli, isterlerse orada tarihi-turistik icerikli bir isletmecilik yapmaya devam edebilmeliler.

3. Unkapani Plakcilar Carsisi oraya hic gitmiyor. Bu, sehir disinda daha modern ve organize bir alanda da yapilabilir. Her taraf rezil kepaze.

4. Vergi daireleri ve Adliye binalari da terkedilip, fonksiyonlari baska vergi dairelerine/adliyelere devredilebilir. Ornegin gecenlerde Maliye guzel bir hamleyle toplam verginin %60' ini odeyen buyuk mukellefler icin yanilmiyorsam Gayrettepe' de bir hizmet binasi acti.

5. TOKI tarafindan yapilacak toplu konutlar, suricinde yasayan ailelere aynen Bursa' da uygulayan yontemle verilebilir. Burada yasayan ailelerin Istanbul' un baska yerlerindeki yasam alanlarina tasinmasi saglanabilir. (Tabi, bu bir surec...ve ekonomik olarak faturasi agir olacaktir)

6. Surici bolgesi'nde tramvayin disinda TRIPORTOR (cevreyi daha az kirleten, egsoz emisyonu az olan, hizli, guvenilir araclar ya da golf arabasi gibi elektrikli, cevredeki surlari cami duvarlarini vb. kirletmeyecek modern araclar, kiralik bisikletler gibi alternatif tasima sistemleri) lere izin verilebilir.

Otomobil, Kamyonet, Minibus vs. vs hepsi yasaklanir.

Bu dediklerimin hepsi sermaye, planlama ve kararlilik oldugu muddetce yapilabilecek seyler. Bir gun El Maktum gibi bir adam olursam insallah sozum olsun  




Murat Caner
7 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 09:14

Erke dönergeci çıksın hepsi olur. . Yersen.

El Makdum'a gerek yok. O bölgeyi Gezim Bakanlığı gezim alanı olarak ele alacak ve girişimcilere destek verecek. Eminönünde 3 iş hanını satın alan varsıllarımız büyük ve geçmiş görünümlü oteller yapacak. Otellerde büyük toplantı yerleri, yüzme havuzları, Türk hammaları, dik uçar(helikopter) inişlikleri olacak. Çevresindeki binaları eski İstanbul Evleri gibi giydirecek. İşte size para basan yatırım. Bunu yapandan Maliye 10 yıl vergi almayacak. 10 yıl sonra katlamalı vergi alırız.


En son Murat Caner tarafından Sal 20 Şub 2007, 09:28 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Esat San
7 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 10:08
Suriçi Merkezli Tramvay Projesi - Sf.1


Eh bende bir şeyler söylesem iyi olacak herhalde artık, aşağıda Ulaşım Çözüm Önerisi Sunma kampanyasında İBB ve diğer kurumlara da gönderdiğim, tabii yer üstü sistemlere kesinlikle karşıyım diyen bir yönetim tarafından kabul göreceğine inanmadığım, kendimce hazırlamış olduğum bir çalışma var, aslında çalışmayı sevgili Akın ağabeyim ile tramvay frekanslarını ayarlamak (çakışmıyorlar bir noktaya kadar getirebildim tramvayda aynı dakikada bile bir istasyona araç gelebilir sadece trafo revizyonu gerekli) ve kaldırılacak otobüs hatlarının bir listesini çıkartmak kalmıştı, umarım onu da bir gün tamamlarız.  

Çalışma içerisinde özellikle hatlar konusunda tabii ki sizlerin mesajlarından da esinlendim, Akın Kurtoğlu' nunda bir iki düzeltmesi ile %99 olarak tamam diyebilirim. Ayrıca tramvay hattının işlemediği durumlarda aynı güzergahta otobüs çalıştırılması bu amaçla yedekli olunması ile ilgili bir sistem hakkında bilgi ve fikir veren Başar Alabay' a da teşekkür ederim (Bu konuda fazla detaya girmedim) Uzun bir yazı umarım okumak için vaktiniz vardır iki mesaja bölerek yayınlayacağım, içinde göremediğimiz hatalarımız ya da eksiklerimiz olabilir, bir iki noktada uçuş yapmış olabilirim ama en azından Suriçi ne hiç araba girmesin kadar değildir. (Kızma Mehmet Kasım sıpa sevdiği deriyi yerden yere vururmuş )

Saygılarımla
Esat TANÖREN



(+)


Konu :
Suriçi, Zeytinburnu ve Bayrampaşa bölgelerine hitap eden otobüs ve minibüs trafiğini kaldırarak karayolu trafiğinin azaltılması, tarihi yarımadanın araçsızlaştırılması ve turizm yönünün ağırlaştırılması, Zeytinburnu pilot bölgesinde Kentsel Dönüşüme destek ve inşa edilecek taşıyıcı yer altı raylı sistemlerine entegrasyon ve dağıtıcı hat olarak 21 adet tramvay güzergahı planlanması.

Hatlar:

T1 : Zeytinburnu – Kabataş
T2 : Topkapı Meydan – Bağcılar
T3 : Cevizlibağ/AÖY – Beyazıt
T4 : Suriçi – Kabataş
T5 : Suriçi - Zeytinburnu
T6 : Edirnekapı – Sultançiftliği
T7 : Aksaray – Kabataş
T8 : Topkapı Meydan – (Adliye – Sümer –) Zeytinburnu
T9 : Topkapı Meydan – (Telsiz – Adliye –) Zeytinburnu
T10 : Topkapı Meydan – Kazlıçeşme – Belgradkapı – Topkapı
T11 : Yedikule – Kabataş
T12 : Yedikule – Vezneciler
T13 : Yenikapı – Unkapanı – Sirkeci – Yenikapı
T14 : Yenikapı – Beyazıt – Sirkeci – Yenikapı
T15 : Topkapı Meydan – Bayrampaşa – Vezneciler
T16 : Bayrampaşa – Beyazıt
T17 : K.M.Paşa – Aksaray – Vezneciler – Yenikapı – K.M.Paşa
T18 : K.M.Paşa – Aksaray – K.M.Paşa
T19 : Aksaray – Fatih – Aksaray Ring
T20 : Sirkeci - Alibeyköy
T21 : Maltepe – Topkapı Meydan – Maltepe Ring

T1 Zeytinburnu – Kabataş :
İstasyonlar : Zeytinburnu – TOKİ/E5 – Cevizlibağ/E5 – Cevizlibağ/AÖY – Topkapı – Pazartekke – Çapa – Fındıkzade – Muratpaşa – Aksaray – Laleli – Beyazıt – Çemberlitaş – Sultanahmet – Gülhane – Sirkeci – Eminönü – Karaköy – Tophane – Fındıklı – Kabataş

T2 Topkapı Meydan – Bağcılar :
İstasyonlar : Topkapı Meydan - Cevizlibağ/AÖY – Cevizlibağ/E5 – TOKİ/E5 – Zeytinburnu – Mehmet Akif – Keresteciler – Güngören – Akıncılar – Soğanlı – Yavuz Selim – Güneştepe - Bağcılar

T3 Cevizlibağ/AÖY – Beyazıt :
İstasyonlar : Cevizlibağ – Topkapı – Pazartekke – Çapa – Fındıkzade – Muratpaşa – Aksaray Meydan – Laleli – Beyazıt

T4 Suriçi – Kabataş :
İstasyonlar : Suriçi – Pazartekke – Çapa – Fındıkzade – Muratpaşa – Aksaray – Laleli – Beyazıt – Çemberlitaş – Sultanahmet – Gülhane – Sirkeci – Eminönü – Karaköy – Tophane – Fındıklı – Kabataş

T5 Suriçi– Zeytinburnu :
İstasyonlar : Suriçi – Topkapı – Cevizlibağ – Merkezefendi - Seyitnizam – Akşemsettin – Mithatpaşa – Zeytinburnu

T6 Edirnekapı – Sultançiftliği :
İstasyonlar : Edirnekapı – Şehitlik – Rami –> Sultançiftliği

T7 Aksaray Meydan – Kabataş :
İstasyonlar : Aksaray Meydan – Aksaray – Laleli – Beyazıt – Çemberlitaş – Sultanahmet – Gülhane – Sirkeci – Eminönü – Karaköy – Tophane – Fındıklı – Kabataş

T8 : Topkapı Meydan – (Adliye – Sümer –) Zeytinburnu
İstasyonlar : Topkapı Meydan – Cevizlibağ/AÖY – Merkezefendi – Seyitnizam – Akşemsettin - Beştelsiz – Adliye – Gökalp – Nuripaşa – Hat Boyu – Trafo – Sümer – Bozkurt – Çırpıcı - Zeytinburnu


T9 : Topkapı Meydan – (Telsiz – Adliye –) Zeytinburnu
İstasyonlar : Topkapı Meydan – Cevizlibağ/AÖY – Merkezefendi – Seyitnizam – Mezarlıklar – Göğüs Hastanesi – Kazlıçeşme – Stadyum – Adliye – Yeşiltepe – Çırpıcı - Zeytinburnu

T10 : Topkapı Meydan – Kazlıçeşme – Belgradkapı – Topkapı Meydan Ring
İstasyonlar : Topkapı Meydan – Cevizlibağ/AÖY – Merkezefendi – Seyitnizam – Öğretmenler Parkı – 85. Cadde – Stadyum – Kazlıçeşme – Yedikule – Abdi İpekçi – Belgradkapı – Göğüs Hastanesi – Mezarlıklar – Seyitnizam – Merkezefendi – Cevizlibağ/AÖY – Topkapı Meydan

T11 : Yedikule – Kabataş
İstasyonlar : Yedikule – K.M.Paşa – Samatya – Kasap İlyas – Yenikapı – Yenikapı İDO – Kumkapı – Kadırga – Çatladıkapı – Akbıyık – Cankurtaran – Kennedy Bulvarı – Sarayburnu – Gar – Eminönü – Karaköy – Tophane – Fındıklı – Kabataş

T12 : Yedikule – Vezneciler
İstasyonlar : Yedikule – K.M.Paşa – Samatya – Kasap İlyas – Yenikapı – Mesih Paşa – Evlendirme Dairesi – Balaban Ağa - Vezneciler

T13 : Yenikapı – Unkapanı – Sirkeci – Yenikapı Ring
İstasyonlar : Yenikapı – Mesih Paşa – Evlendirme Dairesi – Belediye Sarayı – Vefa – İMÇ – Küçükpazar – Ticaret Üniversitesi – Mısır Çarşısı – Eminönü – Gar – Sarayburnu – Kennedy Bulvarı – Cankurtaran – Akbıyık – Çatladıkapı – Kadırga – Kumkapı – Yenikapı İDO - Yenikapı

T14 : Yenikapı – Beyazıt – Sirkeci – Yenikapı Ring
İstasyonlar : Yenikapı – Mesih Paşa –  Laleli – Beyazıt – Çemberlitaş – Sultanahmet – Gülhane – Sirkeci  – Sarayburnu – Kennedy Bulvarı – Cankurtaran – Akbıyık – Çatladıkapı – Kadırga – Kumkapı – Yenikapı İDO - Yenikapı

T15 : Topkapı Meydan – Bayrampaşa – Vezneciler
İstasyonlar : Topkapı Meydan - Şehir Parkı –  Matbaacılar – Siteler – Maltepe – Çevre Yolu – Bayrampaşa – Demirkapı – Şehitlik – Edirnekapı – Mihrimah Sultan - Atikali – Hırkai Şerif – Akdeniz Caddesi – Kıztaşı – İtfaiye – Belediye Sarayı – Balaban Ağa – Vezneciler

T16 : Bayrampaşa – Beyazıt
İstasyonlar : Bayrampaşa – Çevre Yolu –  Maltepe – Siteler – Matbaacılar – Şehir Parkı – Pazartekke – Çapa – Fındıkzade – Muratpaşa – Aksaray Meydan – Laleli - Beyazıt

T17 : K.M.Paşa – Aksaray – Vezneciler – Yenikapı – K.M.Paşa Ring
İstasyonlar : K.M.Paşa – Silivrikapı Caddesi – Hekimoğlu – Haseki – Aksaray – Büyük Reşit Paşa – Vezneciler – Balabanağa – Evlendirme Dairesi – Mesih Paşa – Yenikapı – Kürkçübaşı – Cerrahpaşa – Adli Tıp – K.M.Paşa

T18 : K.M.Paşa – Aksaray Meydan – K.M.Paşa Ring
İstasyonlar : K.M.Paşa – Silivrikapı Caddesi – Hekimoğlu – Haseki – Aksaray Meydan – Yusuf Paşa –Cerrahpaşa – Adli Tıp – K.M.Paşa

T19 : Aksaray Meydan – Fatih – Aksaray Meydan Ring
İstasyonlar : Aksaray Meydan – Aksaray – Büyük Reşit Paşa – Balabanağa – Belediye Sarayı – İtfaiye – Kıztaşı – Akdeniz Caddesi – Fatih – Balipaşa – Emniyet – Lohor Meydanı – Halk Pazarı – Aksaray

T20 : Sirkeci - Alibeyköy
İstasyonlar : (Bölgeyi iyi tanımadığım için isimlendirme yapmadım)

T21 : Maltepe – Topkapı Meydan – Maltepe Ring
İstasyonlar : Maltepe – Belediye - Gümüşsuyu Cad. – Sanayii – Ülker – Avpim – Topkapı Meydan – Matbaacılar – Siteler – Maltepe

Çözüm, Destek Yöntemleri :
Planlanan bu tramvay hatlarının, yapılabilmesi ve verimli olarak işletilebilmesi için yapılması gerekenler aşağıda listelenmiştir, bazı hatlar buradaki gerekler gerçekleştirilmeden inşaa edilemeyecek ya da verimli olamayacaktır.


En son Esat San tarafından Sal 20 Şub 2007, 10:12 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Esat San
7 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 10:12
Suriçi Merkezli Tramvay Projesi - Sf.2


1)Otobüs ve Minibüs Düzenlemeleri :
        a) Millet Cad., Vatan Cad., ve Macar Kardeşler Caddesini kullanarak Eminönü ve Beyazıt baş duraklarına giden otobüslerin Topkapı yer altı geçidinde baş durak yaparak bu caddeleri kullanması engellenmeli.
        b) Millet Cad., Vatan Cad., ve Macar Kardeşler Caddesini kullanarak Taksim e geçiş yapacak otobüslerin Vatan Caddesini kullanarak ve sadece ekspres ulaşım amacı ile Ulubatlı ve Aksaray haricinde durak yapmasının engellenmesi.
        c) Eminönü bölgesinde turistik taşıma amaçlı İETT bünyesinde modern midibüsler ile kısıtlı ring taşımacılığı yapılması.
        d) Topkapı Sur içi kalkışlı ve Beyazıt, Eminönü, Kabataş, Beşiktaş, Taksim varışlı otobüslerin iptal edilmesi.
        e) Koca Mustafa Paşa kalkışlı otobüslerin iptal edilmesi.
        f) Beyazıt, Vezneciler kalkışlı otobüslerin iptal edilmesi Sur dışı uzun mesafe otobüslerin Topkapı yer altı geçidi, Ulubatlı ve Edirnekapı dan geçişi ile aktarma yapılmasının sağlanması.
        g) Edirnekapı kalkışlı minibüslerin Bayrampaşa metro istasyonu yanında ihdas edilecek minibüs park alanına alınması ve bu araçlara alternatif güzergah hazırlanması.
        h) Zeytinburnu kalkışlı otobüslerin E5 üzerine kaydırılması.
        i) Topkapı kalkışlı Zeytinburnu minibüslerinin iptal edilmesi, sadece Zeytinburnu tramvay durağı yanındaki alanda ihdas edilecek minibüs park alanında baş durak yaparak Zeytinburnu – E5 - Topkapı Yer altı geçidi – Mevlanakapı - Belgradkapı - Yedikule – Kazlıçeşme – Hat Boyu Caddesi – 58 Bulvar - Depo durağından Sümer üzerinden –Zeytinburnu yada Bakırköy yapacak iki hattın bırakılması.
        j) Cevizlibağ kalkışlı Zeytinburnu minibüslerinin iptal edilmesi.
        k) Metrobüs ün işletmeye alınarak Cevizlibağ baş durağının entegre edilmesi, süreç içerisinde metrobüs yolunun iptal edilerek yüzeysel metro olarak hizmete alınması

2)Park Alanı ve Bölge Düzenlemeleri :
        a)Turist otobüslerinin Yenikapı Transfer Merkezi arkasındaki otobüs garajının istimlaki ile kazanılacak alanda konuşlanması ve hiçbir şekilde tarihi yarımadaya girmemesi, bu yolcuların İETT bünyesinde modern midibüsler ile aktarılması
        b)Topkapı kalkışlı minibüslerin Yenibosna ya çekilmesi, boşalan minibüs kapalı park alanının Tramvay bakım ve park alanı olarak ihdası
        c)Sirkeci Gar alanının Marmaray ile birlikte atıl kalacak bölümünün tramvay park ve bakım alanı olarak ihdas edilmesi.
        d)Pazartekke İETT tamir bakım garajının tramvay park ve bakım alanı olarak düzenlenmesi, destek hüviyetindeki yedek otobüs ve midibüsler için park alanı oluşturulması.
        e)Bayrampaşa metro istasyonu yanındaki büyük alanın kamulaştırılarak minibüs park alanı olarak ihdası, Topkapı kalkışlı Bayrampaşa, Esenler, G.O.P ve civarı minibüslerin buradan baş durak yapmasının sağlanması ve Maltepe Gümüşsuyu Caddesinin Güneydoğusunda kalan alana minibüs girişinin yapılmaması.
        f)Ambarlar ve Demirciler Sitesi bölgesinin bir an önce TOKİ tarafından toplu konut alanına çevrilmesi.
        g)Fatih bölgesinde mevcut otopark alanlarının belediye tarafından devir alınarak kat otoparkları oluşturulması ve işletmesinin İSPARK tarafından yapılması

3)Tramvay Hat Düzenlemeleri :
        a)Topkapı Sur içinde 1500 metrelik çift yön hat yapılarak baş durak inşa edilmesi.
        b)Aksaray Hafif Metro önündeki tramvay manevra alanı (armut) üzerinde Aksaray Meydan tramvay baş durağı inşaa edilmesi.
        c)Cevizlibağ AÖY tramvay durağı yanına yapılan deplase tramvay park yolunun durağa kadar uzatılarak ikinci bir peron ile hizmete alınması.
        d)Beyazıt tramvay durağının genişletilerek ikinci bir durak ile baş durak yapılması. (Beyazıt kalkışlı otobüsler olmayacağı için meydan müsait olacaktır.)
        e)Pazartekke tramvay durağının iptal edilerek ilk konumu olan tramvay kumanda merkezi önüne alınması.
        f)Yusufpaşa ve Haseki tramvay duraklarının iptal edilerek Haseki ışıklara çekilmesi ve burada Yeni Haseki istasyonunun yapılması.
        g)Marmaray ın yapımı ile birlikte atıl kalacak olan yolun K.M.Paşa – Sirkeci arasında yeni istasyonlar yapılarak hizmete devam etmesi.

Sonuç ve Notlar:
Mevcut ve inşa halindeki metro sistemleri harita üzerinde gösterilmiştir ama istasyon ve aktarma bölgeleri işaretlenmemiştir, tramvay sistemi şehir içi taşımacılıkta kısa mesafede yoğun yolcu taşıyarak etkili olabilirler, ama metro sistemleri kısa mesafede yolcu taşıyarak verimli olamazlar, metro hatlarının taşıdığı yolcuyu dağıtacak bağlantıları olmadığında yapılacak metro hatları kötürüm kalacaktır. Metro inşaatlarının uzun yıllar sürmesi nedeni ile yapılacak bu tramvay hatları ve düzenlemeler neticesinde Sur içi, Zeytinburnu ve Maltepe ye kadar olan Bayrampaşa kısmında rahatlama meydana gelecektir, asıl çözüm ise metro sistemlerinin tamamlanması ile bulunacaktır. Suriçi (Fatih-Eminönü) bölgesinde tamamen tekerlekli toplu taşımanın terk edilmesi ve yayalaştırma projelerinin gündeme gelmesi ya da gerçekleşmesi durumunda şehrin en eski yerleşim alanı olan bu bölgede yaşayan insanlar büyük ulaşım problemleri ile karşılaşacaklardır.

Mevcut tramvay hattı günde 200.000 yolcu kapasitesi ile tam kapasite çalışmaktadır, fakat herhangi bir şekilde bu hatta meydana gelecek arıza durumunda tramvay araçlarının alternatif deplase güzergahı yoktur ve yolcular şu anki hali ile otobüsler ile taşınmaktadır, yayalaştırılmış bir şehirde tramvay hatlarını birbirini deplase edecek şekilde inşaa etmez iseniz ya da yaygınlaştırmaz iseniz olası arıza durumunda büyük sıkıntılar yaşanacaktır. Bu sebeple raporda yer alan tramvay hatları büyük oranda birbirine alternatif olabilecek güzergahlardır. Herhangi bir neden ile aksama meydana gelmesi durumunda İETT bünyesinde yedek otobüs bulunmalıdır, arıza durumunda yolcu mağduriyetinin ve sistemin aksamasının engellenmesi için bu otobüsler sorunlu tramvay güzergahında geçici taşımacılık yapmalıdır, bu uygulama Avrupa örneği bazı sistemlerde uygulanmaktadır.

Harita üzerinde görünmeyen ama yapılması gerekli olan Metro – Metro ve Metro – Şehir – Metro, Metro – Eğitim – Metro, Metro – İş – Metro bağlantılarını gerçekleştirecek Sur dışı tramvay hatları da planlanmalıdır.

Metro hatları şehir merkezi dışında yapılmış ve yapılan toplu konut alanlarına planlanmalı, kentlilerin buralara yerleşmelerinin önü açılmalıdır.

İETT otobüsleri düşük tabanlı otobüsler ve midibüsler ile yenilenmeli, coğrafi ve şehir planlama sorunları nedeni ile tramvay işletilemeyen alanlarda yeni otobüs hatları kurulmalıdır. Böylece hem hizmet verilemeyen alanlara ulaşılmış olacak hem de otobüslerde de taşıma konforu sağlanmış olacaktır.

Projede yer alan hatların pek çoğu için mevcut Zeytinburnu – Kabataş hattında kullanılan araçlar ve muadilleri tek araç olarak kullanılabilecektir, bu araçların çift sürücü kabinli olması tek araçlık kullanım içindir, mevcut hatta ve diğer taşıyıcı tramvay hatlarına ise fiyat olarak biraz daha düşük olan tek kabinli çift araçlı setler düşünülmelidir. Ayrıca hattın dar alanlardan geçtiği yollarda (Örn. K.M.Paşa) 2-3 körüklü çift sürücü kabinli araçlar servise alınmalıdır. Bu şekilde sokak ve caddelerin darlığı problemi aşılmış olacaktır.

Plan üzerindeki Beyaz noktalar mevcut istasyonları, kırmızı noktalar yeni yapılması gereken istasyonları, gri noktalar iptal edilecek istasyonları ifade eder. Yeni durak isimleri öngörülen yerin konumuna göre verilmiştir başka tercihler söz konusu olabilir. Tüm hatların fizibl olduğu öngörülmekle beraber iki noktadaki güzergahta bazı problemler olabileceği düşünülmüştür. Aksaray-Fatih-Vezneciler Ring hattı Hırka-i Şerif bölgesinde ve Yenikapı-Eminönü Ring hattında Saraçhane Unkapanı geçişinde güzergah problemleri yaşanabilir.

Saygılarımla
Esat TANÖREN


mehmetkoru
7 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 10:39

"NOT: Bu yazı Esat San ın 2. yazısından önce yazılmıştır."

Suriçi için şuan planlanan ve uygulanan tramvay ve metro  çalışmaları haricindeki Esat Sanın bahsettiği tramvay güzergahları fikrine  şahsen katılmıyorum.

1-maliyet
2-Uygulanması yıllar alacak ve bu süre zarfında bu yolları kullanamıyacagız.
3-Bu yollar sadece tramwaya ayrıldığı için 5-10 dakikada bir tramvay gececek diye(ana akslar haric, sefer sık olsa  cok fazla yolcu bulamıyacak) diğer araçların yolunu daraltacak veya hiç bu yola girmesine imkan vermiyecek.

Şuanda yapılan Marmaray, Aksaray-Yenikapı-Taksim ve yapılması planlanan Yenikapı-Bakırköy metrosu, Edirnekapı-Vezneciler metrobüsü  ve mevcut tramvay hattı bence yeterli.Nostaljik tramvay hatları Eminönü bölgesi için düşünülebilir.

Bunun  dışında gerekli olan yerlere sadece İETT konulması yeterli. Bizim İETT ile bir problemimiz yok zamanında durağa gelip, yolcusunu alıp bekleme yapmadan trafik kurallarına uyarak toplu taşıma yaptığı sürece. (tramvayın olmadığı güzergahlarda) Problem oluşturan ÖHO. Bunların kaldırılması yeterli.


En son mehmetkoru tarafından Sal 20 Şub 2007, 12:01 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi


Semih Yaşar

7 yıl önce - Sal 20 Şub 2007, 11:10
suriçi tramvay hatları


Esat ile benim yerüstü sistemleri konusundaki fikirlerimiz oldukça benzer, ama bukadar
kapsamlı tramvay hattının kurulumu ne kadar sürer onuda değerlendirmek lazım.
Esat arkadaşım, 21 tane tramvay hattı planlıyorsun da birtanecik de troleybüs hattı
yapsaydın ne olurdu  İkiside elektrikle çalışıyor , hemen hemen aynı şeyler, ama
troleybüslerde ray gıcırtısı yok, ayrıca Yerli otomotiv ve otobüs sanayinin
de gönlünü almış oluruz. Bu arada Bombardier MİTRAC 500 tahrik grubu ilk defa troleybüslerde
kullanılacak yakında, troleybüs ve tramvay birbirine çok yakınlaştı artık.
Şaka bir yana yerüstü tramvay sistemleri, yayalaştırılmış caddeler ve kısıtlı araç trafiği
uygulamalarıyla birlikte çok güzel sonuçlar veriyor. Bu inşaatlar nekadar sürer , insanların buna
tahammülü varmıdır , birşey diyemem.

Geçen sene Amsterdam'da birsürü fotoğraf çektim, tramvay ve yayalaştırılmış sokakların
güzelliği görülüyor.



(+)



cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM