Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 16
deger034
11 yıl önce - Prş 06 Oca 2011, 01:52

yahu Eminönüne ne olmu bölee gözlerime inanamıyorum fotograflar grçekten çok şaşırttı beni ya dah önce nede yapmamışlar bu işi yaa,umarım uygulamayı delen bazı sivil araçlar çıkmaz belediye hiç taviz vermemli artık insan gibi yaşamak Türk vatandaşınında hakkı artık

cenkince

11 yıl önce - Cum 07 Oca 2011, 02:21

Yasak ufak tefek deliniyordu. Gözlemlerim;

1. Rıfat haklı çıktı. Motorsikletle dağıtım yapan kebapçı, sucu, kuryeci familyasından arkadaşlarımız, bomboş sokaklarda özgürlüklerinin tadını çıkarıyorlardı... yolları boş görerek caddelere yayılan yayaları nişanlayarak ve sessiz sokaklarda kornalarını çınlatmanın verdiği keyifle ordan oraya uçuşuyorlardı.

2. Bahçekapıda Kültür Bakanlığı-DÖSİM önünde tamamen keyfi bir parklanma havası esmekteydi. Kamuda müdür olmanın vazgeçilmez hafifliği

3. Milli Eğitim Müdürlüğüne yemek getiren siyah bir minibüs, yayaların yürüdüğü kaldırıma dört lastiğini de çıkararak park etti. Yemekler taşındı. Sigaralar yakıldı. Memleketten, havadan, sudan bahsedildi, personel yemeğini yedi, Bulaşıklar indirilene kadar o minibüs orada bekledi.

4. Kelli felli esnaf amcaların yüksek modelli araçları da beyefendileri dükkanlarının kapısının önüne kadar götürdüler. Demek ki sarı dubalı caddelerin başında bekleyen zabıtalar yakın köyden tanıdık birileri

5. Yayalar arabalardan boşalan yollara, esnaf da yayalardan boşalan kaldırımlara yayıldı. Gerçi kafe olayını ve dükkanın önüne mal dizme becerisini bizimkiler güzel yapıyorlar.

6. Kösele ayakkabı ile küp taş (Arnavut kaldırımı taklidi) olan caddelerde yürümek çok zor. Yakında İstiklal caddesi gibi, kaldırımlar ile caddeler birleştirilebilir. Çok da isabetli olur.

7. Sokaklar cidden çok sessiz geldiler. Egzost kokusu yoktu. Bir Avrupa şehrinde geziyormuşcasına özgür hissediyor insan kendini.

8. Güzergahımın sonunda vardığım eminönü alt geçidini kullandığımda ise kalabalık, karmaşa ve kaos dolu normal İstanbul haline döndü. En doğrusu galiba orada insanları tramvaya ve vapura caddeden kırmızı ışık koyarak geçirmek gerek. Tıpkı sirkeci de olduğu gibi... Eminönü'nda çok hızlı akan bir trafik yok zaten, akmasına da gerek yok, hangi yöne gidlirse gidilsin her iki yönde de trafik seyir hızı düşük

9. Ben bu uygulaması için İBB Beyaz MAsaya teşekkür mesajı gönderdim. Burada tüm site üyelerimize de İBB'nin yaptığı işi ölçmesine yarayacak bu tip teşekkür maillerini göndermelerini tavsiye ederim. Biz teşekkür etmez ve bu olumlu icraatı korumazsak başkaları şikayetlerini ileterek çoğunluk gibi gözükebilir ve de yasağı delebilirler. Biz de bu güzellikten mahrum kalabiliriz.


nevrak
11 yıl önce - Prş 13 Oca 2011, 12:47

Gecen hafta bende gezme firsati buldum cok guzel olmus fakat sur icinde olan devlet kurumlarinin ne kadar ortaligida isgal ettigide belli olmus. Bundan sonra yapilmasi gereken tarihi binalari isgal etmis olan devlet kurumlarinin daha otopark imkanlarinin oldugu genis binalara tasinarak bu binalarida turistik amacla isletilmeleri. Ornegin: Cocuk Mahkemeleri Binasi, Eminonu Adliyesi, PTT Mudurlugu.....
Bu bolgede devlet kurumlari oldugu surece arac girisi ve cikisi engellenemez.
Bu arada dikkatimi cekti tramwaylar artik metrobus gibi olmus arka arkaya geliyor herhalde araba trafiginin azalmasininda verimlilik acisindan faydasi olmustur.


Rifat Behar
11 yıl önce - Prş 13 Oca 2011, 13:30

Bir haftadır bölgede dolaşıyorum. Bu işin felsefesini anlayamamış bir kurum varsa o da Fatih Belediyesi. Nedeni çöp kamyonları meydanı boş bulup cadde ve sokaklarda fink atıyor. Yahu bu işi akşam el ayak çekildikten sonra yapsanıza. Saat 21:00'de buralarda kimse kalmaz. Sabaha kadar 9 saatte 50 defa çöpleri toplar kalan zamanda da tavla atarsınız.

Herkesi çıkardınız. Çok güzel. Meydan yayalara kaldı, o da güzel. Ama zırt pırt çöp kamyonunu yayaların arasında dolaştırmak da neyin nesi? Çöp kamyonları orkidenin üzerine konmuş at sineği gibi görsel ve işitsel çirkinlik yapıyor. Bu kadar önemli bir işi başarmışken çöp kamyonunun gün içinde orada bulunmaması gerektiğini düşünemiyorsanız ortada ciddi bir düşünsel ve zihinsel bir sorun var demektir. Allah şifa versin.


Mustafa Noyan

11 yıl önce - Prş 13 Oca 2011, 20:17

İstanbul Fatih Suriçi bölgesinde son uygulama ile trafiğine kapanan cadde ve sokakları harita üzerinde işaretleyerek, sitede görsel bilgi sahibi olabiliriz.
Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) kararıyla Sultanahmet, Sirkeci ve Beyazıt’ı da içine alan alanda 90 cadde ve sokak 1 Ocak 2011 tarihi itibariyle trafiğe kapatılarak yayalaştırılacak.

UKOME “Sirkeci Hocapaşa, Hobyar Mahallesi ve Çevresi Yayalaştırma ve Trafik Sirkülasyon Projesi”, Beyazıt-Sultanahmet-Sirkeci tramvay güzergahı ile Ragıp Gümüşpala Caddesi, Cemil Birsel Caddesi arasındaki bölgeyi kapsayan yeni bir yayalaştırma trafik sirkülasyon projesi çalışmasının yapılmasını kararlaştırdı.

Bu karar uyarınca, “Fatih ilçesi Ragıp Gümüşpala Caddesi, Prof. Dr. Cemil Bilsel Caddesi, Nuruosmaniye ve Ankara Caddesi arası Yayalaştırma ve Trafik Sirkülasyon Projesi” hazırlanarak, toplam 90 cadde ve sokağın trafiğe kapatılması öngörüldü.

Kararda sadece resmi araçlar, vilayet, konsolosluk, zabıta ve polis araçları, PTT ve bankalara ait araçlar, itfaiye ve cankurtaran araçlarının 24 saat giriş-çıkış yapabilmesine imkan tanınırken, yayalara bırakılmış alanlarda park yapılması da yasaklandı.

TRAFİĞE KAPATILACAK CADDE VE SOKAKLAR

Karar uyarınca, 1 Ocak 2011 tarihinde uygulamaya girecek yayalaştırma projesi kapsamında trafiğe kapatılacak 90 cadde ve sokak şunlar:
“Ağa, Alacahamam, Arifpaşa, Aynacılar, Balkapanı, Bestekar Basri, Bezciler, Büyükbaş, Büyükpostane, Cağaloğlu Hamam, Celal Ferdi Gökçay, Cemal Nadir (bir kısmı), Cömert Türk, Çakmakçılar Yokuşu, Çarkçılar, Çarşıkapı Nuru, Ceridehane, Çökelik, Çuhacıhanı, Çeşnici, Deveoğlu Yokuşu, Direkli Hanı, Fındıkçılar, Fincancılar, Gümüş Haneli, Hanımeli, Hacı Küçük, Hakkı Tarık Us, Yavaşça Şahin, İmameci, Kadıoğlu, Kalçın, Kaputçular, Katırcıoğlu, Kefeli Han Sokak, Kılıççılar, Kızılhan, Köprücü, Kutlucu, Küçük Yıldızhan, Limoncu, Lütfullah, Macuncu, Mimar Vedat, Mahmutpaşa Hamamı, Mangalcı, Han Arkası Çıkmazı, Molla Fenari, Mühürdar Emin Paşa, Nargileci, Narlı Bahçe, Necip Efendi, Örücüler Kapısı, Paçacı, Paşa Camii, Rastıkçı, Sabuncu Hanı, Saka Mehmet, Sandalyeciler, Selvili Mescit, Sultan Mektebi, Şeker Ahmet Paşa, Şeyh Davut Hanı, Tahmis, Tarakçılar Hanı, Tasvir, Taşsavaklar, Tesbihci, Teskereci, Tığcılar, Tomruk, Adem Yavuz, Yeşil Dibekli ve Nasuhiye Sokakları, Mercan Camii Çıkmazı, Mengene Çıkmazı, Muhmutpaşa Yokuşu, Sultan Mek. Çıkmazı ile Arpacılar, Asmaaltı, Çadırcılar, Hasırcılar, Kutucular, Marpuccular, Tarakçılar, Tahtakale, Uzunçarşı, Yorgancılar, Yalıköşkü ve Hamidiye Caddeleri.”

Yayalaştırılmış olduğundan emin olduğumuz, ancak belediye tarafından yazılan metinde olmayan Şeyhülislam Hayri Efendi, Sultan Hamamı, Celal Bey, Bankacılar, Vakıf Hanı gibi sokakları şimdilik haritaya eklemedim...


(+)




cenkince

11 yıl önce - Cum 14 Oca 2011, 01:58

Bu akşam 19.45'de Veznecilerden başlayarak, Eminönü ne kadar sokak sokak yürüdüm. Sanıyordum ki Saat 18.00'de yasağın bitmesiyle birlikte her yerde mal indirip boşaltan pikap, panelvan, kamyonet tarzı araçlar göreceğim. 5 - 6 yer dışında böyle bir duruma rastlamadım. Demek ki belirli bir zaman dilimine sıkıştırılsa bile esnafın mal yükleme boşaltma derdi yokmuş. Peki senelerce neden çektik bu çileyi

Rifat Behar
11 yıl önce - Cum 14 Oca 2011, 06:27

Alıntı:
Yayalaştırılmış olduğundan emin olduğumuz, ancak belediye tarafından yazılan metinde olmayan Şeyhülislam Hayri Efendi, Sultan Hamamı, Celal Bey, Bankacılar, Vakıf Hanı gibi sokakları şimdilik haritaya eklemedim...





(+)



Oraları unutmuşlar. Oraları da kapalı. Boş ver sen ekle. Bizim haritamız doğru oldu. Alıp kendi sitelerine koysunlar. En basit işi bile hatasız yapmayı beceremezler. Burada bedava danışmanlık yapıyoruz. Bu Şeyhülislam Hayri Efendi Caddesi eskiden en rezil cadde idi. Sokağın bir yanı torpilli olduğundan (yukarıdaki fotoğrafta görülen yer) değil insan gibi hayvan gibi bile yürüyemezdin. Şimdi buradan geçerken insan olduğunu anlıyorsun. Geçenlerde bir zabıtaya sordum. Her yere demir baba konmuşken oraya neden koymamıştınız diye. Oradaki bankalar HSBC ve Akbank koydurmamış.. Bir de ikisinin ortasındaki işhanı. Zabıtanın yalancısıyım. Kaldırıma kendi park yapılmaz kukalarını koyarlardı. Kaldırım benim malım, müşterim gelince o parkedibilir, hariçten park yaptırmam hesabı. En çok buna hiddetlenirdim. Çok şükür bu manzara ortadan kalktı. Darısı Türkiye'nin genelinin başına...

Büyük postanenin karşı sırasında Eğitim Müdürlüğüne devredilen bir kamu binası var. Buranın önündeki kaldırım da eskiden halka kapalı idi. Kamu tarafından yayalardan kurtarılmış bölge idi. 2 gün önce gene halk düşmanı bir maganda bürokrat (veya şöförü) aracını ÖKÜZ gibi oraya parketmiş. Gözlerim faltaşı gibi açıldı. Camında da GÖREVLİ MAGANDA kartı. Kendi kendime yazık ki bunlara karışmamaya devam ediyorlar diye geçirdim. Ancak tam o anda inanılmaz bir şey oldu. Sokaklarda fink atan FATİH Bld çekicisi içinde 2 zabıta olduğu beliriverdi. Aracı kaldırımınortasında görünce sinirlendiler. Ben de kendilerini gaza getirici birşeyler söyledim. Adamlar iyice alevlendi. İçeri girdiler, sahibini sordular. Şöfer efendi içeride değilmiş. Bir koşuşturma başladı. Zabıtalar da tınmayıp aracı bağlayıp götürme işine başladılar. Arkada kuyruk birikti. Bu arada maganda şöfer bir yerlerden çıkageldi. Kravatlı takım elbiseli bıyıklı bir zat. Herhalde yakındaki kavenin tekinde tavla atıyordu. Aracı kaldırma aksamı gerisin geriye söküldü, hazret kontağı çalıştırdı, defolup gitti. Yaya alanından bir pislik temizlenmiş oldu. Tiyatro sahnesi gibi kıs kıs gülerek seyrettim. Bu olay belediyenin çok başarılı bir uygulaması. Ah bir de kendi kendilerini daha sorumlu hissetseler çok iyi olacak. Çöp kamyonları ve belediye zabıta arabaları çok çıkıntılık yapıyor. Çöp kamyonlarını yukarıda yazdım. Zabıtaların devriye aracı olarak minik elektrikli golf arabalarını öneririm. Veya azami hızı düşük elektrikli bisikletler olabilir.

Sorum şu: Bu bölge artık trafiğe kapalı. Artık yaya olarak yolun ortasından dikkatsizce gidebilirim. İşin özü de bu zaten.. Banka, zabıta, polis vs araçları da kendilerine verilen hak uyarınca normal trafikte gider gibi aynı yoldan gidiyorlar. Peki bir kaza olursa sorumlusu kim olacak? Yayaya çarpılırsa yaya mı sürücü mü kusurlu? Ya da kazadan vazgeçtim yoğun yaya trafiği zamanında caddeye dalan araçlar yayaları nasıl uyaracak? Aşağıda yazdığım gibi düt düt kornaya basarak mı?

Bunu yazarken şu aklıma geldi. PTT'nin sarı motorsikletleri var. Dün biri büyük postane caddesine son sürat daldı, ortalık yaya kaynıyor. Yayaları kenara kışkışlamak için Bengladeş usulu elini kornadan çekmedi, düt düt düt düüüüüüüüt !! millet sağa sola kaçışıyor. Çok kötü bir manzara idi. Utandım.. Ah bir şeyi de tam yapabilsek keşke. Ha bu arada motorsiklerlerin kağıt üzerinde olmasa da pratikte serbest olduğu meydana çıktı. Zabıtaların önünden vızır vızır geçiyorlar. Kimse de bir şey demiyor... Bunlar motorlu taşıttan sayılmıyor demek ki..



En son Rifat Behar tarafından Cum 14 Oca 2011, 13:41 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 14 Oca 2011, 08:29

Alıntı:
PTT'nin sarı motorsikletleri var. Dün biri büyük postane caddesine son sürat daldı, ortalık yaya kaynıyor. Yayaları kenara kışkışlamak için Bengladeş usulu elini kornadan çekmedi, düt düt düt düüüüüüüüt !! millet sağa sola kaçışıyor. Çok kötü bir manzara idi. Utandım.. Ah bir şeyi de tam yapabilsek keşke. Ha bu arada motorsiklerlerin kağıt üzerinde olmasa da pratikte serbest olduğu meydana çıktı. Zabıtaların önünden vızır vızır geçiyorlar. Kimse de bir şey demiyor... Bunlar motorlu taşıttan sayılmıyor demek ki..

Trafiğe kapatılmış olan bu alan dahilinde görev yapmakta olan PTT, zabıta ve diğer resmi kuruluşların personelinin ve de kurye, lahmacun, hamburger vs. dağıtan motorsikletli özellerin sadece "bisiklet" kullanmaları koşuluyla izole edilen bu alana sokulmalarını, aksi taktirde gözlerinin yaşına bakmadan motorlarının bağlanmasını öneririm...

Hem kullanan eleman spor yapmış olur, hem etrafa egzost gazı salınmamış olur, hem motor gürültüsü sona erer, hem daha estetik durur, hem istenmeyen anormal hızların önüne geçilmiş olunur, hem de vâki bir sadme neticesinde yaya, bu kazayı olabilen en az zararla atlatmış olur.

Akın KURTOĞLU


Rifat Behar
11 yıl önce - Cum 14 Oca 2011, 11:05

Şimdi düşünüyorum da zamana karşı yarışan kuryeler, lahmacuncular, pideciler vs. işlerini nasıl yapacak? Bu kapatılan alanların başladığı yerde gelen motorsikletlerin toplu olarak parkedildiği yerler oluşturuldu mu? Hayır. Mesela dağıtıcının çantasında 50 tane zarf var. Mahmutpaşa'da dağıtması lazım. Ne yapacak? Her öğlen 20 tane adrese yemek yetirştiren lokantacı, pizzacı veya büfecinin durumu ne olacak? Bunların hepsi havada kaldığı için şu anki tablo ortaya çıkıyor. Bunlara çözüm sunmadan ahkam kesmemek lazım... Ağır malların giriş çıkışı akşam olur da yüzlerce yere perakende iş götüren kuryenin, dağıtıcının, büfecinin önüne başka bir formül getirmek lazım...

Mehmet Kasım
11 yıl önce - Cum 14 Oca 2011, 12:24

http://wowturkey.com/t.php?p=/tr437/Mustafa_Noyan ...i_Hari.jpg

Mustafa abi bu harita gibi "tramvay odaklı" bir harita da hazırlayabilirmisin? eskiden ne idi şimdi ne oldu? tramvay hattına girilebilen yerler ne oldu? tramvayın rahatladığı noktalar?



sayfa 16
« önceki   123 ... 15161718   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM