Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 15
dreerd
11 yıl önce - Sal 04 Oca 2011, 12:42

uygulama güzel. herkese hayırlı olsun.
resimlerde ilk göze çarpan şey kaldırımlarında (aynı zamanda yolların) elden geçirilmesi gerektiği.
araç trafiği nedeniyle konulan engeller, direkler ve kaldırımlar sökülmeli, duvardan duvara zemin düz ve bütünsel olarak yeniden döşenmeli.
yürüyüş konforu esas alınarak yapılmalı bunlar.
bir de turist denmiş fakat benim eksik bulduğum şey yönlendirme sisteminin olmayışı. yani belli güzergahları ve rotaları belirten tabelalar yok. örneğin belli dönemleri anlatan rotalar olabilir...bizans, erken osmanlı, tanzimat sonrası.. ya da yapı türüne göre düzenlenebilir. cami, saray, kamu yapıları...
bunlar sadece yabancı turistlere yönelik düşünülmemeli. istanbullu da hafta sonu buraları gezerken yeniden keşfedebilir.
öte yandan bölgeyi kuşatıcı bisiklet yolu hattı oluşturulabilir, sahildeki parkurla irtibatlı olarak.
otopark yetersiz diyen arkadaşlara pek katılmıyorum. anlayış değişmeli. otomobiller yakın gelecekte şehir merkezlerinden tamamen kopmalı, kopacak da. toplu taşıma esas alınacak, yaya olmanın keyfi yeniden yaşanacak.


ozvardar2
11 yıl önce - Sal 04 Oca 2011, 12:58

Alıntı:
araç trafiği nedeniyle konulan engeller, direkler ve kaldırımlar sökülmeli, duvardan duvara zemin düz ve bütünsel olarak yeniden döşenmeli.


Eger bu yapilirsa 18:00'den sonra butun kaldirimlar otoparka donusur. Yayalarin hayatini kolaylastirici calismalar (orn: kaldirimlara cikis icin engelli / cocuklu rampalari) tabii ki yapilmali -- bu sadece burada degil butun Istanbul'da buyuk bir gereksinim ama kaldirimlara arabalarin cikisini engelleyen direklerin kaldirilmasi buralari 18:00 - 10:00 arasi otoparka donusturur. Sonucta sadece bazi saatlerde araba ulasimi kaldirildi.


Rifat Behar
11 yıl önce - Sal 04 Oca 2011, 13:36

Katılıyorum. Ancak maganda parklanmasını yol kenarına ağaç dikeret de engellebilirler. Şu an sokakların görüntüsü yeterli yeşillik olmadığından çok 'soğuk'. Ağaçlandırma yapıldıktan sonra demir babalar seyreltilebilir veya tümden kaldırılabilir.

Ayrıca kısa ve tali sokakların bazılarının ılık mevsimlerde toptan (akşam da dahil) yolun ortasının kafe türü yerlerle kaplanması düşünülebilir. Bu bölgenin kapatılması çok iyi ancak bölgeye sıcaklık ve ruh katılması da lazım. Binaların dış cephelerinin teferruattan temizlenmesi de ilk anda yapılması gerekenler arasında. Sirkeci garının tarihi yapısının yan duvarı bile klima ormanına dönmüş. İnanılır gibi değil. Şimdi sırada bu yerlere sıcaklık katmak var...

Örnek fotolar:





(+)





ural karaca
11 yıl önce - Sal 04 Oca 2011, 14:06

Konu yavaş yavaş medyada da yer edinecek sanırım
www.hurriyet.com der ki:
Alıntı:
Eminönü’nün son numarası tramvay

Selçuk YAŞAR/İSTANBUL 4 Ocak 2011
İstanbul Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) 1 Ocak’tan itibaren Tarihi Yarımada’daki 90 cadde ve sokağı yayalaştırdı.

Yayalaştırma ilk işgününde trafik sorununa neden olmadı. Bölgenin en yoğun caddelerinden Arpacılar Caddesi’nde uygulamanın etkilerini inceleyen Fatih Belediye Başkanı Mustafa Demir, “Biraz geç kalınmış bir uygulamaydı. Şehri ön plana çıkarırken esnafın da isteklerini gözardı etmiyoruz. Bölgedeki bazı caddeler İstiklal Caddesi gibi olacak” dedi.

Yayalaştırma projelerinin devam edeceğini, bazı dar caddelerin üstünün kapatılacağını belirten Demir, “Karaköy Limanı’na gelen büyük seyahat gemilerindeki yolcular için Karaköy Limanı’na ve Sultanahmet Meydanı’na ek tramvay durağı yapılacak. Özel olarak dizayn edilen bir tramvay bu duraklar arasında turistleri taşıyacak. Tarihi yarımadadaki yüzlerce otobüsün yükü azaltılacak” diye konuştu.



Saygılar


alihikmet

11 yıl önce - Sal 04 Oca 2011, 14:35

  (+)
Rıfat ben müjde vereyim bu binalar cok kısa zamanda otel olma yolunda bu cadde aşır efendi senin örnek verdiğin fotolar gibi olacakmış



En son alihikmet tarafından Sal 04 Oca 2011, 16:58 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Sal 04 Oca 2011, 14:45

Alıntı:
Trafiğe kapatma uygulaması 10:00-18:00 saatleri arasında yapılıyor...


Şimdi oldu ben 08:00-18:00 arası sanıyordum.

İleri saat(yaz saati)tatbikinde bu saatin 19:00 veya 20:00'e çekilmesi taraftarıyım.


Murat Caner
11 yıl önce - Sal 04 Oca 2011, 15:38

Şimdi otobüs izleri tasarlama zamanı.

MehmetYıldız
11 yıl önce - Sal 04 Oca 2011, 16:10

Yayalaştırmaya karşı çıkan esnaf olacağını sanmıyorum. Dünyadaki neredeyse bütün uygulamalarda, yayalaştırma sonucu o sokağı gezen insan sayısı artmıştır. Daha çok insan, daha çok turist, daha çok para
En yakın bildiğim örnekler Edirne ve Bakırköy'de yapılan yayalaştırmalar..
Şimdi sıra tabela kirliliğini engellemekte... O dönerciler falan iğrenç renklerde pankartlar yapıyorlar ortamın bütün güzelliğine gölge düşüyor..


Murat Caner
11 yıl önce - Sal 04 Oca 2011, 18:45

İz: Şerit anlamına gelen uygulayım terimi.

alihikmet

11 yıl önce - Çrş 05 Oca 2011, 23:55



(+)





(+)

yukardaki 2 bina otel olma durumları %95 birisi yıllarca ypkredi bankası idi


(+)

Fazla deil 31-12 2010 buradan aracla yeşil direğe esnaf saatlerce gidemezdi şimdi inanası gelmiyor insanın



(+)

sağ cenap istanbul erkek lisesi bu yolda 3 saat kaldığımı bilirim şimdi



(+)

erkek lisesi servis araçları kontrollu olarak veriliyor bekletilip toplu çıkarılıyor

(+)

meşhur yeşil direk kamyon kamyonetler birbirinin üstünde giderdi eskiden şimdi :oBunları yazmamın nedenleri mercan tahtakale sirkeci yeşil direk esnafı veya buradan gecmiş olan ticaret yapmış olan insanların 01-12-2011 itibari ile ne kadar rahatlıyacağını parekende müşterisinin rahat dolaşabileceğini anlatmak istedim



sayfa 15
« önceki   123 ... 1415161718   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM