Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
mehmetkoru
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 12:40

Alıntı:
otobüslerin Edirnekapı yönünde Topkapı da son durak yaptıktan sonra dinlenme süresini takiben Topkapı alt geçitte Cevizlibağ yönünde baş durak yapmasıdır bu şekilde sur içine giren otobüs sayısı en az yüzde 50-60 azalacaktır tahminimce, fakat bu sistemin işlerlik kazanabilmesi için tek gerek şart var, Topkapı Suriçine tramvay hattı döşenerek Sur içi baş durağı oluşturulmalı, buradan hareket eden ikinci ve üçüncü hatlar olarak Suriçi-Beyazıt, Suriçi-Kabataş tramvay seferleri düzenlenmeli


Benim önerim otobüslerin Suriçine kadar değil de şuanda minübüslerin döndüğü yer olan eski yıkılan mobilyacılar sitesinin oradaki alt geçitden geçip geri dönmesi. Zaten burada inen yolcu direk tramwaya geçme şansına sahip olacak.

Araçların tamamen kaldırılmasına gelince bu pek mümkün görülmüyor. Tarihi yarımada dediğimiz yer o kadar küçük bi yer değil.Ancak girişler paralı olabilir. Veya sadece Eminönü tarafı yani aksaraydan itibaren Unkapanı köprüsünden gelen caddenin (tahminim Atatürk caddesi) ilerisi trafiğe kapatılabilir. Bu taraf tamamen işyerlerinden temizlenip tarihi ve trustik bir yer haline getirilebilir.


gökhan(D)
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 12:48

Bölgedeki isletme sahiplerine bir zaman dilimi icerisinde ücretsiz gecis izni verilebilir. Diger araclar ise cok yüksek bir ücret karsiliginda gecirilebilir. Böylece tarihi dokuyu ortaya cikarmak icin kaynak'ta ortaya cikmis olur, ne dersiniz.

Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 13:04

Alıntı:
Arkadaşım arabanızı surdışında park edersiniz.Güzel yürüyüş yolları düzenlenir.Keyifli bir şekide yürürsünüz.Yeşillikler ve ağaçlıklar altında:)

Bölgenin yemyeşil olduğunu ve bir KÜLTÜR VADİSİ olduğunu hayal etsek ne müthiş olur.

Ben razıyım Topkapı'dan Eminönü'ne yürürüm.


Sizin nerede oturduğunuzu bilmiyorum ama size aracınızı evinizden 3 km uzak biyere park etmeyi göze alır mısınız acaba? Onu bırakın her gün 3 km yürümeyi göze alır mısınız?
Ayrıca Suriçi sadece Sultanahmet ve çevresinden oluşmuyor. Fatih diye büyük bir ilçe de burada ve üzgünüm ama burası bir kültür vadesi olabilecek biyer değil. Ayrıca yeşil de değil burası.

Şimdi ben de o zaman tüm Şişli ilçesinin trafiğe kapatılmasını istiyim Orası da çok güzel biyer ama trafikten yorulmuş. Orada da kongre merkezi vadimiz var. Trafik Taksimden itibaren kesilsin. İçeriye araç alınmasın hiç. Nişantaşında oturan arkadaşlarımız da metroyla idare etsinler. Gecenin bir yarısı acil bi işleri olsun ve arabaya gereksinimleri olsun. Acil işleri için metroya gitsinler. Taksime ulaşıp arabalarını almak için. Ama bi baksınlar ki Metro 12den sonra çalışmıyor. Veya gündüz vakti olsun. Yürümekte zorluk çeken annelerini hastaneye götürecekler diyelim. Hastane de Şişli'de. Alsınlar annelerini sırtlarında taşıyarak hastaneye götürsünler. Yeşillik yollar arasında, kültür fışkıra fışkıra Çok güzel olurdu.


Ayhan
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 13:04

Çok güzel bir düşünce gerçekleşirse eminim yerli/yabancı turist sayısında epey artış olur. Buna paralel olarak her sektörden kurumlar ekonomik yönden gelişirler...

Ama işletme sahiplerine bence de belli zaman dilimleri içerisinde izin verilmeli diye düşünüyorum. Ayrıca trafiği kapatmadan önce tüm binalar, yollar, parklar Eski İstanbul ruhuna uygun bir biçimde baştan aşağı yenilenmeli. Biraz zor ama gerçekleşmeyecek bir proje değil...

Ayrıca bisiklet kullanımı da özendirilebilir.


mehmet özerhun
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 14:07

Sirkeci - Kazlıçeşme arasında kalan şimdiki demiryolunu muhakkak suretle tramvay veya LRTye
dönüştürmek lazım. Sökmekten falan bahsediliyor bazı yetkililer.

Mevcut istasyonlara ilaveten aşağıdaki yerlere istasyon veya duraklar da konulursa
sur içi ulaşım problemlerine katkı da yapılmış olur, hastanelere de ulaşım kolaylaşır.


+ Sarayburnu  + Sultanahmet + Kadırga + Laleli + Langa + Samatya ve Cerrahpaşa Hastaneleri

Tramvay hattı olarak kullanılırsa Sirkeci'de şimdiki sisteme de bağlanmış olur.

Bu arada Yedikule atölyelerini hâlâ gerçek bir ulaşım müzesi olmasını hayal ediyorum

Sur içini insan öncelikli bir hale getirme projesi daha da kolaylaşır.

mehmet



Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 16:09

Suriçi İnsan Odaklı olarak tasarlanırsa tüm Dünya kazanır.Buraan inanılmaz güzellikler ortaya çıkarabiliriz.Deyim yerindeyse İstanbul'u yeniden diriltebiliriz.


HEP BİRLİKTE GÜZEL İSTANBULUMUZ'U MAHVETMEYİ BAŞARDIK.

Bari suriçini kurtaralım.


Kurtaralım kurtaralımda hiç olmazsa Suriçimiz güzel diyebilelim.

NEYDİ NE OLDU ????

 

(+)



BU RAYLI SİSTEM AĞI SURİÇİNİ KURTARIR.................

 

(+)


Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 16:16
Suriçi


Alıntı:
Bölgedeki isletme sahiplerine bir zaman dilimi icerisinde ücretsiz gecis izni verilebi


Güzel fikir. Esnafın mal ikmalini sabah 5:00 -7:00 saatleri arasında yapması lazım,
bu saatler dışında giriş ücretli olmalı, çok acil mal taşımanız gerekiyorsa bastırır parayı
girersiniz, taksiye binmeye para bulabiliyorsak, mal sahibi esnaf da acil bir işi olduğunda
belli bir ücret ödiyerek arabasını sokabilir.


Uğur1
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 18:26

Marmaray ve Taksim-Yenikapı metro inşaatı bittikten ve birbirlerine entegre edildikten sonra suriçine araba girişleri 10 ytl olsun.. Orada oturan insanlar için de 2 ytl olsun..

Buradan gelen kaynakla suriçinin tarihi dokusu ortaya çıkarılsın..


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 18:43

Uğur Bey'in fikrini destekliyorum. Bence Suriçi'nin tamamını kapsayan bir yasak olmamalı, bunun yerine belli yerler trafiğe kapatılmalı ve trafiğe açık olan yerlere giriş de bilete tabi tutulmalı.

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 19:54

Suriçi; Eminönü ve Fatih ilçelerinden oluşur. Toplamı 13 kilometrekare olup, bunun 10 kilometrekaresi Fatih'e aittir. Unkapanı-Müze-Saraçhane-Aksaray-Yenikapı arasında yay şeklinde uzanan Atatürk Bulvarı, bu iki ilçeyi birbirinden ayırır.

Bu alanlar içinde; hastahaneler, okullar, belediye birimleri, tarihi camiler, emniyet merkezi, çok önemli vergi daireleri... mevcuttur. 10 kilometrekarenin tamamının trafiğe kapatılması mantıksız olur. Ama önemli aksları olan; Fevzipaşa, Vatan, Millet, Haseki-Paşa, Haliç ve İmrahor yollarından talebi karşılayacak şekilde raylı sistemlerin geçirilmesi tamamlanırsa, hiç değilse bu akslar üzerinde birtakım kısıtlamalara gidilebilir. Toplutaşıma araç sınıflarınn azaltılması, belli bir ağırlıktan sonra hiç değilse gündüzleri minibüs üzeri özel araçların girmesinin yasaklanması (midibüs, özel otobüs, kamyonet, kamyon gibi...), belki trafiği biraz rahatlatır. Ancak kesin ve kat'i kurallarla ilçeye araç girişinin yasaklanması; hem işlerin daha da sarpa sarmasına sebep olur, hem de gereksizdir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 2
« önceki   123 ... 161718   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM