Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 09:28
İstanbul suriçinin bir kısmının trafiğe kapatılması çalışmaları



Suriçi diye tabir  edilen Fatih ve Eminönü ilçelerinden müteşekkil TARİHİ YARIMADA ; kurulacak RAYLI SİSTEM AĞININ ardından 2010 yılında araç trafiğine kapatılsa nasıl olur ?

Suriçinde planlanan toplu ulaşım hatları :

1-Taksim-Yenikapı Metrosu
2-Aksaray-Yenikapı Hafif Metrosu
3-Eminönü-Eyüp Tramvayı
4-Edirnekapı-Vezneciler Metrobüs
5-Yenikapı-İncirli Metrosu
6-Marmaray ( Sirkeci-Kazlıçeşme )

BU 6 TOPLU ULAŞIM SİSTEMİ 2010'a kadar acilen tamamlanıp İETT , ÖHO , Dolmuş  Taksi ve özel araç trafiğine Suriçinde yasak konsun.

VE BÖLGE KÜLTÜR,TARİH,TURİZM CENNETİ OLSUN.

http://www.arkitera.com/news.php?action=displayNe ...p;ID=14518


 

(+)


Teoman83
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 10:17

Oncelikle Eminonu ve Sirkeci'deki ticaret hayatina yeni bir yer edindirilmesi gerekir sanirim.
Daha sonra bu bolgelerdeki tarihi binalarin (bir kismi da Art Nouveau'dur) restorasyonunu ongormek lazim.
Ve sonuc olarak arac trafiginden arindirilmis, pay-i taht sehir olma ozelligini sergileyen bir surici
Kulaga cok hos geliyor...


En son Teoman83 tarafından Pts 19 Şub 2007, 10:22 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mahmuttan
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 10:21

Öneri güzel 2010 için olmasa da 2015 de kesin olmalı ama, burada atladığını bir iki nokta yokmu Mehmet Kasım, bahsettiğin yer altı metro sistemleri çok büyük bir alana hitap etmiyor, Fatih merkez Macar Kardeşler Atikali civarı ile K.M.Paşa Cerrahpaşa Kumkapı istikametindeki yolcuları nasıl taşıyacaksın bu bölgede sadece oteller yok yaşayan insanlar da var ve bu insanlar işlerine okullarına gitmek zorunda, ha bir iyilik yapıp Kiptaş tan birer daire de bize verilmesine aracılık edeceksen ne ala, yoksa üzgünüm ben işime zaten pastırma gibi tramvayda gidiyorum bu pastırmanın kıvamını daha da bozmaya gerek yok ) tek başına bu sistemler yetersiz, bu hali ile otobüsleri tamamen kaldırmak ise cinayet, bir iki tramvay hattı inşaası, araç takviyesi ile birlikte belki Eminönü ilçesine araç girmemesi çok uygun ama o da 2010 a yetişmez, ben eksilerini sıralamış olsam da bu eksiklerin giderilmesi durumunda çok bir güzel fikir  

mehmetkoru
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 10:27

Araç işi zor, belki paralı olabilir fakat otobüsler için 2010 u beklemeye gerek yok. Millet caddesinde tramvay olmasına rağmen ÖHO ve İETT niye hala Beyazıta kadar gidiyor anlamış değilim. Hadi  Taksime giden otobüsler taksim-Yenikapı metrosu bitmediği için kalabilirler belki, ama aynı güzergahta hem tramvay hem otobüs çalıştırmanın mantığı nedir? Bu yolu kullananlar bilir, Millet caddesindeki trafik sıkışıklığının yegane nedeni ÖHO lardır.

Buna çözüm olarak diyelimki Güneşli veya Halkalıdan gelen İETT veya ÖHO Güneşli veya Halkalıdan kalkarak Cevizlibağa kadar gelip burada hiç bekleme yapmadan, normal bir durakmış gibi yolcularını indirip, varsa yolcu alarak geriye ilk kalkış yerine dönebilir. Yani bir ring hattı gibi çalışabilir. Böylece Cevizlibağda da otobüsler için ayrıca bir bekleme alanına da gerek kalmaz.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 10:37

Birde Kazlıçeşme-Sirkeci Banliyö hatının hafif metroya dönüştürülmesi işini hızlandırmaları lazım.

Haritada çizdiğim hatlar acilen tamamlanırsa bence yeterli olur.

BÖLGENİN TÜM CADDELERİNİ YAYALAŞTIRALIM.

İstasyonlardan rahat rahat yürür herkes istediği yere.

Özel araçlardan daha hızlı ulaşırız eminim.

Daha da yetmezse İETT nin yeni araçları kalabilir.



Esat San
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 11:26

Bununla ilgili bir zamanlar bir takım çalışmalar yayınlamıştık, bahsedildiği üzere en büyük tıkanıklık Millet Caddesi Çapa, Fındıkzade ve Yusufpaşa otobüs duraklarında yaşanıyor, buralarda hem yol daralıyor hemde otobüsler durağa tam girmiyorlar, önerinizde olduğu gibi bizim önerimizde Sur dışı uzun mesafeden gelen mesela, Bahçeşehir, Bağcılar, Sefaköy gibi otobüslerin sur içine hiç girmeden Topkapı Tünelini kullanarak dönüş yapmaları Topkapı Kalekapı denilen noktanın son/baş durak olarak araçların yolcuyu indirdiği gibi devam ettiği bir hat haline getirilmesi ya da Edirnekapı yol bakımın olduğu noktada bir otobüs dinlenme alanı oluşturulması otobüslerin Edirnekapı yönünde Topkapı da son durak yaptıktan sonra dinlenme süresini takiben Topkapı alt geçitte Cevizlibağ yönünde baş durak yapmasıdır bu şekilde sur içine giren otobüs sayısı en az yüzde 50-60 azalacaktır tahminimce, fakat bu sistemin işlerlik kazanabilmesi için tek gerek şart var, Topkapı Suriçine tramvay hattı döşenerek Sur içi baş durağı oluşturulmalı, buradan hareket eden ikinci ve üçüncü hatlar olarak Suriçi-Beyazıt, Suriçi-Kabataş tramvay seferleri düzenlenmeli ama bunun içinde eldeki setlere ilave bir araç alımı (yani yine para ) en iyi ihtimal buradan 10 dakika da bir araç kaldırılsa iki hat hesaba katarsak 5 dakika da bir kalkış yapar, ve Pazartekke Beyazıt arasında 3 dakika da bir araca denk gelir, yani ilave yedeklerle beraber 12 set (24 araç) ilavesi gerekli, bu durumda Suriçine otobüs girişi büyük oranda azalacaktır, Mehmet Beyin belirttiği gibi Beyazıt kalkışlı araçlarında tamamen iptal edilerek A.Ö.Y. - Beyazıt seferlerinin pik saatten alınarak tam sefere dönüştürülmesi ile diğer otobüs hatlarının da Cevizlibağ ı son durak yapması sağlanabilir böylece sadece metro hatları kurulana kadar Taksim istikametli otobüsler Millet ya da Vatan caddelerinden geçiş yapacaktır, Eminönü bölgesi ise nerede ise tamamen otobüssüzleştirilecektir, güzel fikir destekliyorum, sur içine araç girmesin.

EmrahBircan
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 11:28

Evet, diger bir baslikta bahsedilen Bis'es gibi bir yontem de guzel olurdu.

Bence ne yapilip edilip, bu bolgenin tamamen turizme kazandirilmasi lazim.

Umarim bir master plani hazirlanir. Yalnizca ulasimda degil, binalarin restorasyonu, dis cephe boyalari vs.vs.
Ve suricindeki isletmeleri yabancilarin almalari engellenir. Yoksa o kadar tanitim yaparsiniz, bizim cebimize yine bir sey girmez, tum kar yine yurtdisina transfer edilir

Yalniz benim hayal ettigim Istanbul icin cok buyuk bir finansman gerek. Yani ne biliyim soyle Dubai' deki kadar falan bir sermaye...Surici' ni komple bir elden gecirmek icin...


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 12:09

Arkadaşlar 2 konuyu unutuyoruz:
1. Fatih bir hastaneler şehridir, bütün büyük üniversite ve vakıf hastaneleri burada toplanmıştır. Bu hastanelere ulaşım için bir çözüm bulmak gerekir.
2. Fatih'in şu an nüfusu 500.000. Bu kadar insan nasıl biyerden biyere gidecekler? Ben Fatih'te oturuyorum ve işyerim Beykoz'da. Mecburum araba kullanmaya. Ben kısmi olarak bazı noktalarda trafiğin kesilmesini onaylıyorum ama tüm Fatih için bu yapılamaz bence. Mesela Fevzipaşa-Macar Kardeşler caddesi Metrobüsün bu güzergahtan geçirilmesi şartıyla trafiğe kapatılmalı.

Bence asıl üstünde durulması gereken nokta şu. Şu an İstanbul trafiğinin önemli bir kısmı Topkapı-Aksaray-Unkapanı güzergahını kullanıyor. Ve Suriçi trafiği büyük çoğunlukla bundan dolayı kitleniyor. Bu trafiği yaratan araçların büyük kısmı Suriçi'nde durmuyor bile sadece transit geçiş içib burayı kullanıyor. Bu  trafik bir şekilde Suriçine sokulmadan çevresinden dolaştırılmalı. Bunun için de haritadaki gibi etkin bir raylı sistem ve metrobüs ağı şart. Bu sistem yapıldıktan sonra araç trafiğini tamamen yasaklamak yerine giriş çıkışları paralı hale getirmeliyiz ve bu ilçelerde evi olan veya işyeri olanlara da kolayık sağlamalıyız. Bu şekilde ayrıca ciddi bir kaynak da yaratılabilir ve Fatih'te yeni otoparkların yapılmasına finansman hazırlanabilir.

Ama trafiğin tamamen yasaklanmasına ben karşıyım. Ben bu ilçede oturuyorum ve başka bir yere taşınmak gibi bir düşüncem de yok. Trafiğin yasaklanması düşüncesini ortaya atan ve destekleyen arkadaşlar lütfen burada oturan arkadaşlarını da düşünsünler


Rifat Behar
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 12:31

Desteklemekle birlikte ütopik ve uygulanamaz bir düşünce olarak görüyorum. Burada binlere imalathane, perakendeci, toptancı vs var. en azından toptancı ve imalathanelerin taşınmasına imkan yok. Oteller var. Burakara devamlı otobüsle turist geliyor. Ana caddeler kapanmasa dahi belki ara sokaklar yayalaştırılabilir. Günün sadece belli saatleri ulaşıma açılabilir (Talimhane gibi). Bunu bile yapabilsek kardır.

Mehmet Kasım
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 12:33
Yürüyüş Yolları


http://www.arkitera.com/news.php?action=displayNe ...p;ID=14538

Bu tarz çalışmalar altan alta yapılmıyor değil.Ama çok dar kapsamda.


Arkadaşım arabanızı surdışında park edersiniz.Güzel yürüyüş yolları düzenlenir.Keyifli bir şekide yürürsünüz.Yeşillikler ve ağaçlıklar altında:)

Bölgenin yemyeşil olduğunu ve bir KÜLTÜR VADİSİ olduğunu hayal etsek ne müthiş olur.

Ben razıyım Topkapı'dan Eminönü'ne yürürüm.



sayfa 1
123 ... 161718   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM