Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Sedat_85g

11 yıl önce - Prş 18 Eyl 2008, 02:25

Alıntı:
29P pınar mah. - 4. levent hattı, zincirlikuyu metrobüs'e ötelenmiş


İyi de Taksim hatlari metro acilinca 4. levent olarak kisaltildi simdi tekrar uzatiliyor Sanirim Metro Ayazaga'ya gidene kadar yapilan gecici bir düzenleme olsa gerek.

Bence Metrobüsün Zincirlikuyu Metro istasyonu ile entegrasyonu icin yaya altgecitleri ve yürüyen yollar/merdivenler yapılmalı. Hatta hizlandirilmis yürüyen yollar yapılmali 2 ya da 3 kademede hizlanan yollar ki Dünya'da ornekleri var bu sistemin. Yaya olarak gidilmeye kalkılırsa metrobüsten inisle metroya binis süresi en az 15-20dk bir süre alir.

Cunku Anadolu bağlantisi da yapılınca sanıyorum ki Taksim cikisli Boğaz hatlari da kısaltmalardan etkilenecek. Bu durumda Zincirlikuyu Metro ile Metrobüs entegrasyonu cok cok daha fazla onem kazanıyor.
Onceki mesajlarda Yazilan Mecidiyekoy'den aktarma fikri ile ilgili de; Anadolu'dan gelen araclar Topkapi istikametine devam etmeden Zincirilikuyu'dan doneceginden 1 durak icin aktarma yapmak kimse istemez dolayisiyla kullanim azalacaktir.
Taksim yonune gitmek isteyenleri Yildiz baglantisinin oradaki bir durakla Taksim - Kabatas - Besiktas istikametine besleme hatlarla tasiyabilirsiniz ancak Ayazaga - Maslak istikameti icin tek sans Zincirlikuyu Metro - Metrobüs Entegrasyonu.


ümit 806

11 yıl önce - Cmt 20 Eyl 2008, 16:14

Alıntı:
ümraniye bereket sit. - ümraniye - tepeüstü - kavacık - fsm köprüsü- levent - metrobüs - boğaziçi köprüsü - altunizade - kısıklı - ümraniye bereket sit.
ve tersi yönde
ümraniye tepeüstü - ümraniye - kısıklı - altunizade - boğaziçi köprüsü - metrobüs - levent - fsm köprüsü - kavacık - ümraniye tepeüstü


Böyle bir düzenlemeyi ben de bir farkla çok önceleri önermiştim İETT olumsuz yanıt vermişti. Benim önerimde Tepeüstü yerine sondurak'tan Küçüksu Caddesi ve Şile otoyolu ile gidiyor olacaktı. Çünkü 2. Köprüden Tepeüstüne çıkan yol için bir sürü yonca yaprağı dolanılıyor, aynı yol Küçüksu caddesi yönünde gidilerek ümraniye içine geliş mümkünken insanlar tepeüstü'nden bir de trafik içinde Ümraniye'ye dönmeye uğraşıyor. Ben yıllardır bu angarya yüzünden 2. köprüyü kullanmam. Levent'te dahi olsam Zincirlikuyu Köprülü Kavşak'a ulaşır Ümraniye Çarşı'ya 1. köprü yolu ile giderim. Küçüksu Caddesi'nden çarşı'ya gidiş olsa belki değerlendiririm 2. köprüyü.

Fakat bu tasarlanan ring hat düzenlemesi ile Zincirlikuyu Metrobüs aktarması en azından Boğaziçi köprüsünden Zincirlikuyu'ya gidiş yönünde zor olacak gibi çünkü Köprülü Kavşak durağına gelmeden sapıldığı için Zincirlikuyu durağına kadar durak yapılamıyor. Belki Köprülü Kavşak durağına girip sonrasında da Metrobüs hattına giriş çıkış yollarını kullanarak yoncayı dönüş için kullanabilen hatlar yapılabilir. Böylece tam metrobüs ilk durağının içinde yolcu indirip ücretsiz aktarma sağlayan bir sistem de yapılabilir. Ama bölgenin yapısını tam gözümün önüne getiremediğim için çok fazla ilerletmeyeyim bu projeyi.


sayfa 7
ANA SAYFA -> ULAŞIM