Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
Hamit UÇAR
11 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 03:35

Evet öyle olması lazım bu kadar dönüş rampasına 2 Capacity bile çok rahatlıkla dönüşünü tamamlıyabilir.

emrah basarol

11 yıl önce - Cmt 06 Eyl 2008, 20:10

zincirlikuyu köprüsü-2 gün önce



(+)


Son haftalarda cok sık siteye giremedigim icin yazacagım konu yazılmıs olabilir ama ben görmedim henüz.Konu Zincirlikuyu Köprüsü'nün kullanım sekli.Fotograftan anlasılacagı gibi köprü, yonca yapragı seklinde yapılmıs.Zincirlikuyu Köprüsünden ileri gidemez dedigimiz otobüsler, bu yoncanın sagda ya da solda kalan kısmından E-5 seviyesine inecek, izole bicimde köprünün altından diger tarafa gecip,ters taraftaki köprünün üzerine cıkacak.Böylece Asya yakasına dogru uzay acak olan metrobus yoluna cıkmıs olacak.Fotograftan cıkarttıgım sonuc bu ve böylece, "Asyadan gelipte ,örnegim Mecidiyeköy'e gidecekler aktarma mı yapacak ?" sorusu belki de cevap bulacak.Tabii ki ücretlendirme kısmı nasıl olur, bu ayrı bir konu.Ancak, sanırım sitemizde hic kimsenin aklına gelmeyen bir sekilde IBB bunu cözmüş. Cok da güzel olmus..


mecidiyeköy viyadügü-2 gün önce


(+)




Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 12 Eyl 2008, 22:12

Zincirlikuyu (Esentepe) kavşak kompleksi üzerinde, aşağıdaki gibi ilginç bir akış sözkonusu:



Akın KURTOĞLU


osman_aydın

11 yıl önce - Cmt 13 Eyl 2008, 23:59

Zincirlikuyu Metrobüs İstasyonundan görüntüler:



(+)





(+)





(+)





(+)





(+)


ümit 806

11 yıl önce - Pts 15 Eyl 2008, 09:22

Alıntı:
Zincirlikuyu (Esentepe) kavşak kompleksi üzerinde, aşağıdaki gibi ilginç bir akış sözkonusu:



Akın KURTOĞLU


İlk gün bu akış nedeni ile orada epey otobüs birikmişti çünkü rampa çıkışında otobüsler birbirlerinin yolunu kesiyorlardı.

Alıntı:
belki gerçeğini görüyorsunuz ama zincirlikuyu kavşağı animasyonunu sizlerle paylaşmak istedim aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

http://www.trtube.com/izle.php?v=nckbrqgkta


Bülent eco'nun yukarıda alıntıladığım mesajındaki linkteki animasyonda ise kavşak akışı normal yönden. Belki de iki yönde de kapısı olacak Phileas 'lar geldiğindeki nihai işleyişi gösteriyor. Fakat bence de araçlar Mecidiyeköy - Zincirlikuyu arasında bir şekilde kontrollü olarak şerit değiştirmeli ve şerit değiştirme işini platformun dar ucuna bırakmamalı, şu an da animasyondaki gibi kullanmalı burayı.

Gerçi platform çıkışında otobüslerin birbirlerini beklemelerinde de bizim bilmediğimiz başka hikmetler olabilir. Örneğin otobüsler nasıl olsa yollarımız kesişmiyor diye aynı anda girip çıkarken savrulan arka kısımla diğer otobüsün ön tarafı çarpışabilir.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 17 Eyl 2008, 07:01

Zincirlikuyu'daki yonca dönüş kompleksinde; herbir metrobüs 4 yonca yaprağını da teker teker geçerek geri dönüş yoluna giriyor. Fakat şu andaki yeni rampanın ucundaki geniş sahanlık, metrobüslerin buraya tırmandıktan sonra "U" dönüşü yaparak yeniden dönüş yoluna girebilmelerine olanak sağlıyor.

Bir nokta belirleyerek metrobüslerin 2 halde de katettikleri mesafeyi hesaplayalım:

4 yonca da dönüldüğü zaman, toplam 1561 metrelik bir yol katedilmiş olunuyor.


(+)


Sadece rampadan "U" dönüşü yapıldığı taktirde 559 metrelik bir yol katediliyor. Yani, iki değişik dönüş arasındaki fark; 1561 - 559 = 1002 metre = 1 kilometre...


(+)


İleride Kadıköy parkurunun da hizmete girmesiyle birlikte daha çok önem kazanacak olan 4 yapraklı yonca, şu andaki haliyle gereksiz yere kullanılmıyor mu? Teknik açıdan bu çıkmanın üzerine çok sayıda metrobüs yükünün binmesi, buradaki rampa sistemini yıpratır endişesiyle mi kullanılmıyor acaba?

(NOT: Hesaplamalarda kerteriz alınan ilk nokta, öylesine alınmış bir nokta olup, aşağı-yukarı rampanın başladığı yere tekabül etmektedir. Her halûkârda dönüşler arasındaki fark, ortalama 1000 metre çıkmaktadır).

Alıntı:
"78" numaralı "Avcılar-Mecidiyeköy" hattı, günboyu (ve gece seferleri de dahil olmak üzere) çalışacak. Tek yönde tam 1141 sefer yapılacak.

Şayet dönmeleri gerekli değilse, "dar dönüş" ile hergün bu sistemde ortalama; 1141 kilometre kazanç sağlanacak, yani metrobüsler toplamda hergün 1141 kilometre tutarında daha az yakıt harcayacaklar... Bu da ayda; 34.230 kilometre eder. Yani, her ay neredeyse dünyanın çevresini bir tur eksik dolanmak gibi bir kâr... Bu ise, 1 senede yaklaşık olarak; "10 eksik dünya turu" demektir (12 X 34.230 = 410.760 kilometre)...

Akın KURTOĞLU


İSMAİL ÇELİK

11 yıl önce - Çrş 17 Eyl 2008, 16:43

Sabah ve akşam saatlerinde ama Akın Ağabey dönüş köprüsünün üstünde araçlar sıra oluyor.

barkind
11 yıl önce - Çrş 17 Eyl 2008, 17:37

29P pınar mah. - 4. levent hattı, zincirlikuyu metrobüs'e ötelenmiş, maslak itü durağına duyuru asılmıştı bugün.

barkind
11 yıl önce - Çrş 17 Eyl 2008, 18:17

ayrıca, ümraniye-metrobüs bağlantısını sağlamak için şu anda işletilmekte olan 122L ve 122C hatlarını,

ümraniye bereket sit. - ümraniye - tepeüstü - kavacık - fsm köprüsü- levent - metrobüs - boğaziçi köprüsü - altunizade - kısıklı - ümraniye bereket sit.
ve tersi yönde
ümraniye tepeüstü - ümraniye - kısıklı - altunizade - boğaziçi köprüsü - metrobüs - levent - fsm köprüsü - kavacık - ümraniye tepeüstü

ring hatları olarak revize ederlerse;

yıllardır ö.h.o.'ne terkedilmiş olan ümraniye - boğaziçi köprüsü bağlantısı yeniden kurulabilir. hatta 522 no'lu hat da böylece devreden çıkarılmış olur.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 18 Eyl 2008, 01:03

Alıntı:
29P pınar mah. - 4. levent hattı, zincirlikuyu metrobüs'e ötelenmiş

29 serilerinden diğerlerine de kısmen uzatma uygulanabilir yakında (29, 29GM). Oreri daha sık olan 29B, 29F ve 29T'ler ise belki yine aynen kalır.

Akın KURTOĞLU



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM