Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 21 Oca 2008, 10:43
E-5 Mecidiyeköy katılımı


E-5'i Mecidiyeköy'den sonra nispi olarak rahatlatacak bir öneriyi sunmak istiyorum.

Akşamları E-5'i kullanıp köprüden önceki son Levend-Beşiktaş çıkışını kullananlar iyi bilir,
Mecidiyeköy ile Levend- Beşiktaş çıkışı arasındaki bölge trafik olarak çok yoğun olur ama
nedense Likör Fabrikasından sonraki katılım geçildikten sonra Levend-Beşiktaş çıkışına kadar
yol bir anda rahatlar ve siz 30 saniyede Zincirlikuyu Shell istasyonuna gelirsiniz. Şimdi şu soruyu
sormak lazım, madem Levend-Beşiktaş çıkışında trafik tıkanmıyor, neden bu çıkışı kullanan arabalar
Mecidiyeköy'den sonra 20 dakika boyunca trafikte bekletiliyor.
Cevap; Mecidiyeköy-Likör Fabrikasından E-5'e katılan arabalar ile Levend-Beşiktaş çıkışından
çıkacak olan arabaların trafiği kesiştiği için, Levend-Beşiktaş'tan çıkacak arabalar E-5'ten
zamanında tahliye edilemiyor ve E-5'in geriye doğru daha da tıkanmasına neden oluyorlar.
Çözüm ne olabilir? Mecidikeköy-Likör fabrikası katılımı için 200 metrelik bir tünel yapılır, arabalar
İ.E.T.T durağının bulunduğu yanyoldan 50 metre kadar önce yerüstüne çıkartılır ve sadece
Levend çıkışını kullanmalarına yada köprüye devam etmelerine izin verilir. Bu arabaların Beşiktaş
çıkışını kullanmalarına gerek yok çünki Beşiktaş'a gidecek olanlar Yıldızposta caddesinden gidebilirler.
Böylece Mecidiyeköy'den gelip Levend-Beşiktaş çıkışınından çıkacak arabalar kolaylıkla tahliye
edilmiş olur, trafik nispeten rahatlar.
Metrobüs'ün Kozyatağına devam etmesi durumunda, eski İ.E.T.T durağı iptal edilirse bu söylediğim
projenin gerçekleşmesi çok daha olası olur.


Ekin Gerger

11 yıl önce - Pts 21 Oca 2008, 17:09

neden mecidiyeköy-kadıköy ve mevcut metrobüs hattı tek bir hat olarak düşünülmüyor?
yani iki hat olarak düşünmüşsünüz, hatta bu iki hat belli bir kesimde (mantıklı bir şekilde) üst üste binmiş. fakat bu durum mecidiyeköy'de ve esentepe'de iki tane (her iki yön için) geri dönüş gerektirir. esentepe-mecidiyeköy kısmının iki hat tarafından kullanılması ve her iki hattın da geri dönecek olması buradaki kapasiteye olumsuz etkiyecektir.

bunun yerine mecidiyeköy'e kadar gelen hat kadıköy'e devam etse, hem bu noktalardaki dönüşlere gerek kalmaz, hem kadıköy aktarmasız mevcut sisteme bağlanır, hem de üst üste binen hatların yaratacağı küçük de olsa bir kapasite düşüklüğünden kaçınılır.

aklıma bu iki hattın (Akın Bey'in renk kodlarıyla kırmızı ve yeşil hatlar) farklı hatlar olarak planlanması için bir sebep gelmiyor, fakat varsa lütfen beni bilgilendirin.


Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 21 Oca 2008, 18:45
Esentepe aktarma istasyonu


Ben Esentepe'de sadece istasyon olması gerektiğini, dönüş köprüsü olmaması gerektiğini
düşünüyorum.Ama sürekli savunduğum ama pek taraftar bulamadığım konu ise Metrobüs
hattına Bakırköy yada Güngören gibi iç kesimlerden kalkan otobüslerin sokulmasıdır.
Bu konu ile ilgili yeni bir fikrim var, modeli basitleştirmek için sadece Bakırköy kalkışlı olası bir
Metrobüs hattını ele almak istiyorum.

Öncelikle bu otobüs tercihli yola nasıl sokulabilir? Tercihli yolun genişilğinin uygun olduğu bir
yere Avcılar'daki dönüş köprüsünün benzeri bir rampa yapılır, tek aracın geçebileceği kadar.
Rampa normal yüksekliğe gelince iki şerit yapılır ve E-5'in üzerinden geçip tekrar yere iner.
Böylece tercihli yolda herhangi bir modifikasyon yapmadan ve otobüs E-5 transit yoluna
karışmadan tercihli yol dışına çıkartılmış olur.
Bakırköy kalkışlı Metrobüsün İncirli caddesinden değil de paralel sokaklardan gitmesi de daha
uygun olur kanaatindeyim. Bu otobüsün İncirli hafif Metro ile istasyon entegrasyonu sağlaması
da ayrıca ilginç olabilir, E-5'e katılım noktası ise İncirli ve Zeytinburnu İstasyonları arasından olabilir.
Bu hat Bakırköy-Kozyatağı olarak düşünülürse ve mevcut hat da Beylikdüzü-Cevizlibağ olarak
kalırsa, iki Metrobüs hattı Zeytinburnu, Merter ve Cevizlibağ istasyonlarını ortak olarak kullanır,
araç transferleri de bugün hiç kullanılmayan Merter istasyonunda yapılırsa sonuç mükemmel olur.



MeteHan!
11 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 17:57

Dün radyoda kadir topbaş'ın röporajı vardı

bu dönem içinde(mart 2009'a kadar) metrobüs hattının zircirlikuyu köprüsüne kadar uzayacağını kesin bir dille söyledi...

bilginize


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Çrş 26 Mar 2008, 19:21

Alıntı:
bu dönem içinde(mart 2009'a kadar) metrobüs hattının zircirlikuyu köprüsüne kadar uzayacağını kesin bir dille söyledi...

1 sene önce; Metrobüs Hatları için Çok Elverişli Bir Aktarma İstasyonu: ESENTEPE başlığında kastettiğimiz köprü işte bu...

Akın KURTOĞLU



ümit 806

11 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 21:32

Bir kaç gün önce Esentepe'de hafriyat çalışması başlamış. Geçen hafta hiç bir şey yok iken bugün 122C, 122B gibi hatların E-5'ten ayrılıp Zincirlikuyu'ya çıktığı viyadük ile Barbaros Bulvarı'nın altında neredeyse 1 şeritlik geçiş açılmış. Taş kırma makineleri, kepçeler ve taşıma için de kamyonlar faaliyette idi. 122C'lerin bahsettiğim ayrılış yolundan hafriyat alanına bariyerler sökülerek giriş açılmış.

Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 22:01

Güzel bir gelişme... Esentepe'nin bu sistem içindeki önemi anlaşılacak inşallah...

Akın KURTOĞLU



ümit 806

11 yıl önce - Prş 19 Hzr 2008, 23:51

Az önceki mesajımı yazarken yeri ve çalışmayı anlatabilecek bir fotoğrafım olduğunu tahmin etmiyordum ama bu sabah reklamı için fotoğrafını çektiğim 99-102'nin arkasında bahsettiğim çalışma da gözükmüş.



(+)


Yukarıdaki fotoğrafı 122C, 122B gibi otobüslerin Zincirlikuyu'ya giderken geçtikleri yay şeklindeki viyadükten çektim. Arkadaki kepçenin olduğu yerde soldan aşağı eğimle inen kısım tam olarak ayağın orada biterdi. Akşam saat 6 civarında kepçenin orada bir de taş kırıcı vardı ve o eğimli kısım epeyce kırılmıştı.




(+)


Bu yukarıdaki fotoğraf da yine o 122C'lerin kullandığı yay şeklindeki yolun az gerisi. İleride Barbaros Bulvarı gözüküyor. Bu yeşil alan geçen hafta sadece yeşil alandı. Bugün ise soldaki yığma toprak eklenmiş. Toprak yığınının gerisinden bariyerler sökülerek giriş açılmış. Buradan kamyonlar girip çıkıyor olmalı. Sağda ağaçların arkasında sabah orada olan 3 kamyondan biri gözükmekte.

Çalışmanın sonu Aktarma istasyonu olur mu bilmiyorum ama en azından metrobüs hattı için bir genişletme çalışması olduğu belli



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 17:55

Metrobüsün başdurağı "Mecidiyeköy" değil "Esentepe" olacağı için, Esentepe dönüş köprüsü ile ilgili fotoğraf ve bilgiler, bu başlık altında biriktirilecektir.

Akın KURTOĞLU


Selcuklular
11 yıl önce - Prş 04 Eyl 2008, 19:11

Esentepede şuan boğaz köprüsü tarafında kalan kısımdaki köprünün sflatı atılmamış durumda, böyle olursa deneme seferi yapılamaz gibi. Ayrıca bu dönüş yerlerinde durakların tam yerleri belli oldu mu?



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM