Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Semih Yaşar

11 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 17:18
Esentepe aktarma istasyonu


Metrobüs Boğaz Köprüsünden karşıya geçmeden önce Avrupa yakasındaki son istasyonu
muhtemelen Esentepe Köprülü kavşağı civarında olacak.Bu istasyonun nasıl yapılması
gerektiği konusunda bir fikrim var;

- Esentepe köprüsünün altına tahmini 3 metre yüksekliği olan bir asma kat yapılır ve burası
yolcu platformu olur.
- Metrobüs için hafif bir rampa yapılır ve araç yolcu platformu yüksekliğine çıkartılır.
- Asma kat köprü yüksekliğini 3 metre kadar azaltacağından, köprüden 50 metre önce
yol 3 metre kadar kazılmak suretiyle alçaltılır ve kamyon geçişleri için izin verilen 5 metrelik
güvenli yükseklik yeniden kazanılmış olur.
- Asma kat yolcu platformu ile Barbaros Bulvarına yolcuların çıkışı son derece kolay olur, tam bir
entegrasyon sağlanmış olur.
-Asma kat yolcu istasyonu sayesinde normal araç yolundan Metrobüs izole yolu dışında genişlik
alınmamış olur.
- Taksim-4.Levend metrosu ve Metrobüs için Mecidiyeköy'e alternatif bir aktarma noktası da
olabilir, mesafe sanıldığı kadar uzak değil, Gayrettepe istasyonundan çıkıp yürümek mümkün.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 04:55

Semih'in bu ilginç önerisini aslında çizerek takip etsek... Anladığım kadarıyla birşeyler denedim ama, yanlışlar olabilir. Bu yüzden, öneri sahibinin çizmesi daha doğru olacak...

Akın KURTOĞLU



Semih Yaşar

11 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 12:52
Esentepe aktarma istasyonu


Çizim konusunda biraz uğraşmam lazım, sonra yaparım ama kısaca anlatayım.

Balmumcu-Zincirlikuyu arasındaki köprünün alt kısmına asma kat şeklinde bir istasyon yapılacak.
Metrobüs için ise hafif bir rampa yapılacak ve istasyon platformuna denk gelecek şekilde yukarı
çıkartılacak. Asma kattan dolayı, köprü ile yol arasıondaki yükseklik azalacağı için, Boğaz köprüsüne giden yolun da dozerle traşlanması ve güvenli yükseklik olan 5-6 metrenin yeniden sağlanması gerekir.
Sağlanan avantajlar ise;

- Boğaz köprüsüne giden yol üzerinde Metrobüs istasyon platformu için genişlik kaybedilmez.
- Beşiktaş ve Zincirlikuyu'dan gelen otobüslerden Metrobüse transfer yapacak yolcuların
transferi çok pratik olur.
- Gayrettepe Metro istasyonundan Esentepe Metrobüs istasyonuna yürümeyi tercih eden yolcular
da olabilir, mesafe tahmini 1 km ve keyifli bir yol, Mecidiyeköy Metro istasyonu yerine birçok kişi
Gayrettepe Metro istasyonundan Metrobüse yürümeyi tercih edebilir.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 18:08

Asma kat yapılarak yol kotunun traşlanarak alçaltılması yerine, kot sabit bırakılıp, viyadüğün her iki ayağının bitiminden itibaren, yanından birer şeritlik bant genişliği kadar dolgu bölümü delinse daha kolay olmaz mı acaba? Böylece buralardan kazanılan genişlik, metrobüsün istasyon platformuna yer açmış olur.

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

11 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 18:59
Esentepe istasyonu


Alıntı:
Asma kat yapılarak yol kotunun traşlanarak alçaltılması yerine, kot sabit bırakılıp, viyadüğün her iki ayağının bitiminden itibaren, yanından birer şeritlik bant genişliği kadar dolgu bölümü delinse daha kolay olmaz mı acaba?


Eğer yanlış anlamadıysam, viyadüğün her iki yandaki ayağının dışına iki tane yolcu platformu düşünüyorsun, bu durumda viyadüğün üstünde duran otobüslerden inen yolcu kendisine yakın
taraftaki Metrobüs istasyonuna inecek. Bunun sakıncası ise Metrobüsün viyadüğün her iki
yanındaki istasyon platformlarındaki yolcuları alabilmesi için iki defa durması gerekecek, zaman
kaybı olur.
Benim önerimde ise iki platform viyadüğün altındaki asma katta birleştiriliyor ve Metrobüs
viyadüğün her iki yanından gelen aktarma yolcularını tek seferde toplayabiliyor.



Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 19:05

Alıntı:
Eğer yanlış anlamadıysam, viyadüğün her iki yandaki ayağının dışına iki tane yolcu platformu düşünüyorsun, bu durumda viyadüğün üstünde duran otobüslerden inen yolcu kendisine yakın
taraftaki Metrobüs istasyonuna inecek.

Hayır hayır... Metrobüs platformları yolun kenarlarında olmayacak. Bu durumda, geriden ortada gelen metrobüs izole yolunun iki yana geçmesi gibi bir imkânsızlık doğar. Benim demek istediğim; iki yandan ek birer şerit ilâvesiyle, anayol birer kademe sağa ve sola kaydırıldıktan sonra, tam ortada meydana gelen 2 bant genişliğindeki toleransın, yine ortada bulunacak olan Metrobüs istasyonu platformlarına rezerve edilmesini kastetmiştim ben...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

11 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 19:26
Esentepe istasyonu


Alıntı:
Benim demek istediğim; iki yandan ek birer şerit ilâvesiyle, anayol birer kademe sağa ve sola kaydırıldıktan sonra, tam ortada meydana gelen 2 bant genişliğindeki toleransın, yine ortada bulunacak olan Metrobüs istasyonu platformlarına rezerve edilmesini kastetmiştim ben...


Taman şimdi anladım, Mecidiyeköy istasyonu için de ben aynen böyle bir öneride bulunmuştum.
Bu durumda Beşiktaş-Levend çıkışı bölgesindeki İ.E.T.T durağını da iptal edip bu alanın araç
trafiğine dahil edilmesi gerekebilir, yol birer şerit sağa kayacağı için yer açmak lazım.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 20:05

Semih'in kastettiği, anladığım kadarıyla şu şekilde:


Esentepe köprülü kavşağın altında, asma katta metrobüsler duracaklar. Diğer ekspres trafik akışı ise bir alt kademeden devam edecek... Bunun için, şu andaki asfalt kotu bir araç boyu kadar kazınarak indirilecek...

Akın KURTOĞLU


Semih Yaşar

11 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 20:14
Esentepe istasyonu


Evet , Akın Üstad'ın gayet güzel resimlediği gibi, asma kat viyadüğün komple genişliği kadar
oluyor, Metrobüs bir rampa ile asmakat yolcu platformu seviyesine çıkıyor, diğer 3 şeritli
araba trafiği ise alçaltılan yoldan devam ediyor ve yüksek araçların asmakata çarpmasının
önüne geçilmiş oluyor.


Akın Kurtoğlu

11 yıl önce - Cum 04 Oca 2008, 20:35

Viyadüğün her iki yanından birer bant genişliğinde bir delme işlemiyle şerit adetleri birer artırıldığında ise, ortada metrobüse kalacak platform ve istasyon durumu da şöyle bir şey olur:



Akan trafik şeritlerinde herhangi bir eksilme olmaksızın, sadece viyadüğün altında bir miktar genişleme ve hafif bir kavis ile, derinliğine istikamette kazılmadan yol genişletilebilinir. Açılan ortadaki ekstra alana da metrobüs platformları ve üst kata çıkan merdivenler inşa edilebilinir.

Akın KURTOĞLU



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM