Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Akın Alan
15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 02:27
BUR » A7.34. Bursa Ulaşım Master Revizyon Planı




Kentiçi trafiğe neşter vurulacak

Büyükşehir Belediyesi'nin Münih Üniversitesi'yle ortaklaşa yürüttüğü "Bursa Ulaşım Master Revizyon Plan" çalışması, Bursa trafiğine soluk aldıracak.  

Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı ile Münih Teknik Üniversitesi'nin ortaklaşa yürüttüğü "Bursa Ulaşım Master Revizyon Plan" çalışması radikal kararları içeriyor.  Konuyla ilgili BHA muhabirinin sorularını yanıtlayan Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Hüseyin Konçak, Büyükşehir sınırlarının genişletilmesiyle birlikte, kentin ulaşım planının yeniden ele alındığını, bu kapsamda trafiğin rahatlatılması amacıyla Münih Üniversitesi ile ortak bir çalışma yürütüldüğünü söyledi.  Konçak, ulaşım master revizyon planı kapsamında kentin önemli arterlerinden olan Heykel, Atatürk, İnönü ve Altıparmak caddelerinin trafiğinin rahatlatılması amacıyla radikal kararlar alınacağına dikkati çekti.

Konçak, Bursa'nın ilk ulaşım planlamasının 1986'da gerçekleştirildiğini hatırlatarak, "Planlar hep ileriye dönük yapılır. Bursa'da ilk olarak 1986 yılında yapılan ulaşım planı, 2000'li yıllarda nüfus artışına ve araç yoğunluğuna paralel olarak yeniden ele alındı.  Yeni ulaşım master planı kapsamında kent merkezindeki önemli arterlerle ilgili radikal kararlar öngörülüyor. Çalışmalar hala devam ediyor. Planlama sonuçlandırıldığında Bursa'nın ileriki yıllardaki trafik düzenlemesi de belirlenmiş olacak" dedi.

http://www.kentgazetesi.com/yukle.php?name=kats&a ...;kat=haber


ziya güney
15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 10:30

Uzun yıllardan beri her zeminde kentimizde metropol ölçekte nazım imar planları ile ulaşım master planlarının birbirleriyle ahenkli ve uyumlu bir şekilde hazırlanarak yürürlüğe girmesini savunuyoruz..

Çok geç de olsan kentimizin metropol ölçekte yeni ulaşım master planının hazırlanmakta olmasını memnuniyetle karşılıyor ve ulaşımla ilgili birçok sorunun çözümünde  bu planın önemli bir fonksiyona sahip olacağını düşünüyoruz.


Akın Alan
15 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 17:47

Sanki biraz geç kalınmış gibi geldi bana.

Belediye birinci yılında ulaşım master planını uygulamaya sokması gerekiyordu.Sonradan yapılan ulaşım yatırımları master plana uyumlu olmalıydı.Ama malesef tam tersi oldu.Önce kavşaklar sonra plan yapıldı.

Hatta neden ulaşım master planı revize edilmiyor dendiğinde biz planlama merkezi kuracağız dediler demekki bu da yalan oldu.


turker ustun

15 yıl önce - Cum 16 Mar 2007, 14:02

Şimdiye kadar yapılantüm işler böyle olmadı mı? Masterplanları her şeçimde değişmeside bir problem olarak çıkıyor karşımıza...

turker ustun

14 yıl önce - Çrş 04 Hzr 2008, 20:44

Bursa'nın acilen revizyon edilmesi gereken kavşağı mudanya ile izmir yolunu ayıran kavşak 3 şerit gelip iki şeride birden düşünce birde mudanya yolu ile izmir yoluna gidecekler sıkışınca trafik çıkılmaz hal alıyor. Bu kavşağın bir an önce bişeyler yapılması gerekir. Yeni proje üzerinde çalışıyorum...



umutberk
14 yıl önce - Pzr 15 Hzr 2008, 21:58

Bursarayın ileride 50 km olacağı söyleniyor bu 50 kmlik planın tamamı şematize edilerek yayımlanırsa ileride bursarayın nasıl bir hal alacağını öğreniriz.Acaba belediye yetkilileri böyle bir çalışma yapabilirler mi?

yusuf ülkü
14 yıl önce - Pts 16 Hzr 2008, 01:50

Alıntı:
Bursarayın ileride 50 km olacağı söyleniyor bu 50 kmlik planın tamamı şematize edilerek yayımlanırsa ileride bursarayın nasıl bir hal alacağını öğreniriz.Acaba belediye yetkilileri böyle bir çalışma yapabilirler mi?


Çalışması çok rahat yapılır ama her gelen yönetim projeleri ya askıya alır, yada değiştirir.Ör; Bilenser döneminde metro eğitim cad. gidecekti, şimdi Ankara yolundan gitmekte.
Yani metro 50 değil, 150 km bile olabilir ama bunu 20 senelik planını yapmak sanırım boşa vakit ve para harcama oluyor


Süha
13 yıl önce - Prş 30 Nis 2009, 13:10

TRAFİĞE NEŞTER
Alıntı:


Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin başkan danışmanı ve teknokratları, şehir içi trafiğin ana arterlerinde yaşanan sorunlara kısa vadede alınması gereken tedbirlerle ilgili yerinde incelemelerde bulundu.



Büyükşehir Belediyesi Başkan Danışmanları Semih Pala ve Levent Fidansoy, Genel Sekreter Vekili Seyfettin Avşar, Genel Sekreter Yardımcısı Bayram Vardar, Ulaşım Daire Başkanı Tacettin Kınay, Fen İşleri Daire Başkanı Fehmi Ökten ile UKOME Şube Müdürü Cevat Eriş, ana arterlerde mevcut sistemin sorunlu noktalarını yerinde inceledi.



Acemler, Merinos Filament, Esentepe ve Beşevler kavşaklarının yanı sıra trafikte tıkanan bazı noktalara küçük müdahalelerle çözülebilecek yerleri tetkik ettiklerini belirten Büyükşehir Belediyesi yetkilileri, mevcut sistemde sorunlu bazı bölgelerde yapılacak iyileştirmelerle sıkışıklıkların giderilmesinin amaçlandığını bildirdi. Yapılması düşünülen düzenlemeler UKOME’de de ele alındıktan sonra uygulanmasına başlanacak.

Kaynak: http://www.bursa-bld.gov.tr/bbb_haber.asp?id=828


eray36
9 yıl önce - Prş 06 Arl 2012, 12:08

Bursa’ya ulaşım geleceği!

Alıntı:
Büyükşehir Belediyesi’nce yetkilendirilen ulaşım bilimcisi kuruluş, kentin geleceğine yönelik Bursa Ulaşım Master Planı’nı tamamladı.

Mevcut durum değerlendirmesi ve 2030 yılına endeksli öngörülerini 1000 sayfalık bir planlamanın içerisine taşıyan Dr. Brenner, çeyrek asır sonra böyle bir çalışmanın yenisine imza atmış oldu.
Temel prensip ve öneriler, ulaşımdaki pürüzleri ve beklentileri gidermeyi, kolay ve ekonomik ulaşımı, yerel yönetimin de planlı ve verimli hizmet verebilmesini amaçlıyor.
1990’lı yıllara kıyasla Hafif Metro’nun yanı sıra, Tramvay da, artık kesin çözümün önemli parçası, gereği ve önceliği arasında gösteriliyor. Öneri hatlar ve ana ilkeler belirtiliyor
Ön sözde; “Geleceğin toplu taşıma sistemi, konsept olarak ele alındığında, yolcu talebinin en çok olacağı öngörülen koridorlarda, bir tramvay ağının oluşturulması esas alınmıştır.” vurgusu yapılıyor.
Temel prensipler açısından…
Tramvay hatları da, birincil toplu taşıma sistemi gösteriliyor. Tramvay hatlarının geleceğinde, kuzey- güney bağlantıları da önemseniyor.
Yapımına devam edilen Atatürk Caddesi- İnönü Caddesi- Kent Meydanı- Altıparmak Caddesi hattının yanı sıra, Şehirlerarası Otobüs Terminali, Merinos- Soğanlı Botanik Kavşağı ve Yalova Yolu- Panayır Doğusu için de hat öneriliyor.
Otobüslerin, gelecekte yaya bölgesi olarak tasarlanacak olan Atatürk Caddesi’nde çalışmaması, birkaç yıldır konuşulan düşüncenin bilimsel tespiti oluyor. Atatürk Caddesi’nin yanı sıra, Altıparmak Caddesi’nin de yaya odaklı olması öngörülüyor.
Paralel hatlar olarak bilinen önemli doğu- batı eksenlerinde, birincil otobüs hatlarını hizmet verebilmesinden söz edilirken, otobüs önceliğiyle tercihli yol uygulaması da ifade ediliyor. Altıparmak Caddesi’nde, çift yönde tramvay ve otobüslerin çalışabilmesine değiniliyor.
Dolmuş ve minibüslere, birincil ve ikincil hatlara besleme rolü öngörülüyor. Hafif Metro ve Tramvay’lar için aktarma bağlantısı oluşturabilmesi önemseniyor.
Otobüs hatlarının güzergahları ve Hafif Metro seferlerinin zaman aralığının tümüyle yeniden değerlendirilmesi, idari radikal çalışma gereğini gündeme getiriyor. Yapımı devam edilen de dâhil olmak üzere, 4 tramvay hattının çift vagonlu ve seferlerin de 6 dakikada bir düzenlenebilmesi, ortaya konuluyor.
Otobüslerde birincil hatlar için toplam 8 hat ve seferlerin 7.5’ar dakikada bir, ikincil hatların toplam 83 hat ve seferlerin 15 dakikada bir olabilmesi ortaya konuluyor. Cumhuriyet Caddesi’ndeki tramvayın seferlerinin, 10 dakikada bir olabilmesine işaret ediliyor.
Yenilik öngörüleri arasında, ulaşımı seyrek olan, dar yollu ve to-poğrafik yapısı sorunlu yerler ile endüstri ve sanayi odakları yerler için mikrobüs uygulaması öneriliyor. Halen bazı hatlarla sınırlı uygulamanın genişletilmesi ; toplam 68 hat ve 15 dakikada bir sefer aralığı gündeme getiriliyor.
Mudanya’da belirlenen Halitpaşa Caddesi- Mustafakemalpaşa Caddesi ekseninde bir Mini Tramvay Hattı’nın kurulabilmesi, seferlerin de 10 dakikada bir düzenlenmesi, ilçeye önemseniyor.
Hafif Metro’da Mudanya yolunda Emek’e kadarki hattın daha ileriye kadar Geçit’e ve Kestel’in girişine kadarki hattın da yine daha ileriye uzatılabilmesi, kayda geçirildi. Seferlerin kesişmesiz hatlarda 5 dakikada bir ve ortak hatlarda 2.5 dakikada bir, vagonların da akşam saatlerinde 4’lü olabilmesine dikkat çekiliyor.
İstasyon noktalarına bisiklet parkı ve otopark düzenlemeleri de, dikkati çeken diğer hususlardan oluyor. Bu kapsamda, özellikle Uludağ Üniversitesi’ne 300 bisikletlik park önemsenirken, toplamda da, 7 bin 100 araçlık otopark ve 4 bin 200 bisikletlik düzenleme öngörülüyor. Bisikletle ulaşımın teşvik edilebilmesi ve bu yönde, genel düzenlemelerin gereği vurgulanıyor.
Genel ulaşım sorununun çözümünde, toplu ulaşımın önemi, genişletilmesi ve güçlendirilmesi önemseniyor, tüm bunlar düşünülürken, seferlerin planlanması kadar, ücret tarifesi de ele alınıyor.
Tarife sisteminin ele alındığı bölümde, “Toplu taşıma sisteminin güçlendirilmesi için basit, sosyal açıdan uygun ve kolay anlaşılır nitelikte olan, aktarmanın ek bir masrafa yol açmayacağı bir tarife sistemi uygulanmalıdır.” deniliyor. Ayrıca para yüklemeli BuKart uygulamasının yanı sıra, kredi kartıyla ödemenin de yapılabilmesine işaret ediliyor.
Bu arada…
Bursa Ulaşım Master Planı’nın hazırlığı sürecindeyken, çalışmaları tamamlanan 2030 Bursa İl Çevre Düzeni Planı’nın da, eşzamanlı süreçle ele alındığı öğrenildi.



06.12.2012 tarihli Bursa Hakimiyet Gazetesi'nde Serkan İnceoğlu'nın köşe yazısı

Kaynak : http://www.bursahakimiyet.com.tr/makaleler/serkan ...-2659.html


Efe Elaldı

9 yıl önce - Cum 07 Arl 2012, 00:09

en önemlisi bursarayın 2.5 dakida bir sefer yapabilecek kapasitede bir sistem olduğunu görmek bence yazıda bu anlatılmış herkese sadece vagon lazım sistemin bu duruma gelmesi için ayrıca tramvay hatları oldukça önemli yer tutuyor tüm hatlar bittimi merkez tramvaylarla dolacak heryer ipekböceği olacak inşallah t1-t2 ve bursaray kestel hatlarının biran önce bitmesi gerek sonrada bursarayın geçite uzaması lazım ilk olarak yht garı orada olacak ve mudanyadan gelen yolcular artık geçitten aktarma yapacak önümüzdeki 3-4 senede bu hatlar tamamlandımı işin büyük bölümünü bitirmiş olurlar



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM - Marmara