Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Kris Hazel
12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 11:52
[İST-A7.16] - Metrobüslerin Sürücü Kabinleri Çift Taraflı mı Olacak?



Metrobuslar sefere başlayınca minibüsler ve İETT otobusleri hemen tarfikten çekilecek mi? Birde merak ettiğim birşey var. Metrobuslar son durağa geldiği zaman nasıl ve nereden dönecek? Yoksa her iki taraftada  kumanda bölümü varmı yani dönmeye gerek kalmayacakmı?


mehmetkoru
12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 12:31

Sorunun cevabı olması açısından ayrıca önemli bir konu olup tartışılması acısından daha önce köprünün 4*2 serite cıkarılması başlığında yazdığım yazıyı tekrarlıyorum.

"K.Çekmece Topkapı arasındaki Metrobüs hattında tercihli yoldan ayrılma olayı yok Topkapıya kadar gelen metrobüs yolcularını orta şeritteki istasyonda yolcuları indirip, tekrar yolcu alarak çift taraflı şöför mahalli (Kadir Topbaş ın dediğine göre) olduğu   için yoluna ters istikamette devam edecek. Mecidiyeköyde de aynı mantığın izleneceğini tahmin ediyorum. Zaten Metrobüsün tercihli yoldan çıkıp yanşerite girmesi başlıbaşına büyük bir problem veya daha öceki yazıda belirttiğim gibi Aksaraydaki köprü gibi bir yöntemle yan şerite geçilebilir. Bu seferde metrobüsü karşı yöne geçirip tekrar tercihli yola geçirme sorunu var. En iyisi orta şeritten Köprüye kadar gidip karşıya da orta şeritten geçirmek

Metrobüsün gelmesi ile beraber 1. köprüdeki tüm İETT ve ÖHO ların kalkmasıyla belkide sabah ve akşam saatlerinde uygulanan şerit kaydırma yönteminin (bilmiyorum doğru olarak ifade edebildim mi?) uygulanmasına da gerek kalmıyabilir. Böylece metrobüsün orta şeritten gitmesinde bir sakınca olmayacaktır.

Ayrıca Metrobüsün Beylikdüzünden Kartala kadar uzatılması hiç trafiğe takılmadan hızlı bir ulaşım sağlıyacağından, önemli miktarda şahsi arac kullanan sayısını da azaltacaktır.

Şuanda özel araçla 20 dakikada aldığım Florya Tekstilkent arasını toplu taşıma ile gitmeye kalksam 4 araç değiştirerek  en az 2 saatte alabilirim. Demek istediğim şuanda İstanbul da toplu taşımayı kullanmak tam bir çile. Ancak kesintisiz hızlı ulaşım sağlıyabildiğiniz sürece insanlar toplu taşımayı kullanırlar."


Murat Caner
12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 12:42

Bu ağ alanına bayılıyorum. Yolu tasarlayanlardan önce otobüsün dönüş yapacağı yeri bile düşünmek olağanüstü.

Ben biröneri sunmuştum. Yapılacak bekek yerlerinin haptalık yapım resimlerini çekip buraya ekleyemez miyiz? Biz buradan yapım aşamasını izleyemiyoruz.



Mustafa Yıldırım
12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 12:42

Alıntı:
"K.Çekmece Topkapı arasındaki Metrobüs hattında tercihli yoldan ayrılma olayı yok Topkapıya kadar gelen metrobüs yolcularını orta şeritteki istasyonda yolcuları indirip, tekrar yolcu alarak çift taraflı şöför mahalli (Kadir Topbaş ın dediğine göre) olduğu   için yoluna ters istikamette devam edecek.


Mantıken zaten bu şekilde olması gerekiyor ama IBB'nin web sitesinde birkaç gün önce çıkan bir açıklamada Metrobüs'lerin son duraklara geldikten sonra, daha sonradan yapılacak platformlara çıkarak diğer yöne gideceğinden bahsedilmişti. Benim aklım açıkçası bundan dolayı karıştı. Ayrıca yine IBB'nin sitesinde İstanbul'a alınacak metrobüslerinin maketlerinin resimleri vardı. Buna göre Metrobüsler çift kokpitli değildi sadece tek tarafta kokpit vardı. Eğer gerçekten böyleyse ve son duraklara gelindiği zaman yeni yapılacak olan köprülerle dönüşlerini gerçekleştireceklerse bence çok büyük bir hayalkırıklığı olur.


Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 12:44
Metrobüs köprü geçişi


Mehmet Bey

Metrobüsün köprü geçişiyle ilgili önerimi Köprüyle ilgili başlıkta yazdım.
Dediklerinize katılıyorum, Metrobüsün köprüyü sağ şeritten geçmesi pratikte problemli olur.
Bir nokta önemli Phileas'lar çift kabinli değil , son durakta dönüş için uygun bir alan olması
gerekiyor.



Kris Hazel
12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 16:50

Keşke metrobuslar çift taraflı olsaydı. Neyapalım bunada şükür ! Hiç yoktan iyidir. Metrobus yolunu betondan yapıyorlar . Daha sonra üzerine asfalt dökülecek mi ?

Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 19:42

Maketlerde; Metrobüs'lerde tek taraflı sürücü kabini görünüyor ama, ona bakılacak olursa, kapılar da tek cephede. Belki İstanbul için özel bir tasarım düşünülüyor olabilir. Her iki cephesinde de kapıları olan ve çift taraflı sürücü mahalline sahip dizaynlar... Araştırmakta fayda var...

Akın KURTOĞLU



alabay

12 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 22:58

Alıntı:
Her iki cephesinde de kapıları olan ve çift taraflı sürücü mahalline sahip dizaynlar...

Kapılar yer kaybına sebep olur.
Bence çiftbaşa gerek yok. Uzun bir körüklünün dönebileceği yerden aslında çift körüklü de dönebilir, römorklu gibi. Biz bun biraz fazla problemleştiriyoruz.
Ama bakalım gelecek ne gösterecek. Bu fikir herhalde bu sayfalarda geliştirilmedi - yani geliştirenler kim? Ve şimdiye kadar kim NE tasarladı, biraz da merak ediyorum doğrusu

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 00:21

Alıntı:
Bence çiftbaşa gerek yok. Uzun bir körüklünün dönebileceği yerden aslında çift körüklü de dönebilir, römorklu gibi. Biz bun biraz fazla problemleştiriyoruz.

Fakat; "Edirnekapı-Fatih-Vezneciler" hattının doğu ucunda, Vezneciler'de geri dönmeleri oldukça problem olur.   Normal tek mafsallı körüklüler bile Fen-Edebiyat'ın giriş kapısına doğru sapar gibi yapıp, sonra sert bir sola dönüşle U dönüşünü gerçekleştirebiliyorlar. O da zorla... Hem de MAN SG-220'lerin uzunluğu; 17-18 metre civarlarında. Metrobüslerin; 27 metre civarlarında olacağı söyleniyor.

Vezneciler alanında dönüşe elverişli maksimum sınırlar şöyle:



Yolun normal genişliği; 16 metre (8+8 metre)... Genişlediği alana sığdırılabilecek kabul edilebilir 14 metre yarıçaplı bir çemberin çapı: 28 metredir... Sınırları zorlayarak bu dönüşü gerçekleştirebilir. Ortalama; 270 derecelik bir daire yayını taradıktan sonra, yine aynı noktada konumlanması için minimum: 42 metre, maksimum: 70 metreye ihtiyaç duyar. Yani, özel yolunun bittiği noktadan itibaren, 70 metre ilerlemeli ki, normal şartlar altında yayı dönebilsin ve şoför mahalli 180 derece yön değiştirebilsin.

Ancak, Phileas'ların akrobatik özellikleri   dikkate alındığında, bu mesafenin; 42 metre için yeterli olabileceğini tahmin ediyorum.

Şimdi soru şu: 27 metre uzunluğundaki bir aracın, 270 derecelik bir yay parçasını takip ederek, başladığı noktaya yön değiştirerek gelebilmesi için gerek ve yeter minimum yarıçap ne kadar olmalıdır? (Kemal Çevik, Başar Alabay ve Esat San'a 10 numeroluk uzman sorusudur... )

Akın KURTOĞLU


alabay

12 yıl önce - Cmt 17 Şub 2007, 01:32

Üstadım, bunun hesabını yapacağıma gittium, aradım, buldum
Problem şu ki, resimleri ve formülleri buraya veremem  
Sana şimdi mail ile büyük bir PDF göndereceğim. İlâveten o PDF'den bir kaç çektiğim resim. Ama dikkat, buraya sunmak herhalde olmaz, hak mahfuz falan.
Ama kısacası şu: şu an 25 metre uzunlukta çiftkörüklü bir otobüs (!) Almanya'da bir yuvarlak dörtyolu geçebilir (Kreisverkehr ne demek yahu ... bir dakika, sözlüğe bakayım ... "göbekli kavşak, dairesel tek yönlü trafik akışı" çevirilere bak
Evet, bütün bunları ve çok daha fazlasını anlatan bir ilginç yazı şimdi sana gidecek. O 25 metrelik otobüs de Van Hool'den, işin ilginç tarafı, ama Phileas değil. PDF'de sayfa 18.
Benim düşündüğüm (ve herhalde haklı çıkacağım, onu daha bilmiyorum) şu: otobüs sabit bir parça değil. O yüzden uzun tren-kamyonu gibi bükülerek süzülür. Burada körüksüz üç dingilli otobüsler işler, uzunlukları 15 metre (sayfa 16) - onlar sabit oldukları için dönmeleri tabiîki biraz daha ilginç, ama dönüyorlar, yanlış hatırlamıyorsam üç dingili de hareketli.
Yaaani uzun lâfın kısası, bence bunlar neredeyse basit otobüs kadar kolay dönebilirler. Şu anki MAN veya İkarus zorluk çekerse bu belki eski olmasından da dolayı olabilir. Ben burada bugü+nün tekniğini görüyorum, ve oluyor.

Bu mesajı gönderdikten sonra sana mail de gidecek.

B. Alabay



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM