Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
alabay

13 yıl önce - Prş 08 Mar 2007, 00:30

Alıntı:
Sayın Alabay'ın atladığı bişey var.

Bu konuda çok şey atlıyorum   Derinine girmenin bir şey getireceğini sanmıyorum. Ama burada meselâ bu konuyla belediyede uğraşanlardan da birisiyim, yani sırf hobi değil.
Benim bahsettiğim "kolay biletlendirme/tarife" genel bir konu. O yüzden zaten "salata" dedim. Tüm sistemi eleştiriyorum, ama şu an daha iyisi yapılamıyor demek. Ki benim zamanımdaki durumlardan yine de ÇOK daha iyi şu anki durum. İstanbul'a 90 dakikanın yetmemesi çok doğru, Berlin (~6milyon) şu an 120 veya 180 dakika galiba (bakmaya üşeniyorum), Freiburg (~çeyrek milyon) 90 dakika. O bakımdan İstanbul'a en az 120 ile 180 gerekir.
Ama asıl demek istediğim: TEK bir bilet olmalı, her vasıtada geçerli, aktarması tamamen serbest. Bilet herhalde biraz pahallılaşacak, ama iyi hesap edilirse yine de 2, 3 kez, arada bir çift, orada bir dört falan filan bilet atacağına veya kontör düşeceğine kişi, yapacağı iş için hesaplı bir şekilde bir kere basıp gidecek. Ama böyle şeyler anlatmaktan da yoruldum, daha hatlandırma yok, tramvay hat numarası esprisi çekiyoruz "ne demek istediği anlaşılmıyor". Eh tabiî, hat numaraları da anlaşılmıyor, tarife de. Dediğim gibi, geçenlerde İstanbul'un bilet sistemini okudum, başkalarına anlatabilmek için. Pes! Berlin'i anlatmam gerekse 5, 10 dakikada iş biter. Yazık. Ama olacak o da bir gün.

B. Alabay


erolc
13 yıl önce - Prş 08 Mar 2007, 00:37

Bugün yolcu sayısı tavan yaptı ve bu hattaki yolcu sayısı 14-16 kişi



mehmetkonyar
13 yıl önce - Cmt 10 Mar 2007, 21:11

Ben de geçen günkü deneyimimi yazayım. Havaalanına ailemi uğurlamak üzere gitmiştim. Dönüş yolunda çıkıştaki görevliye sordum durağın yerini. İlk başta yerini karıştırınca çevredekilere sordum bilen yoktu. Onun ardından trafik polisi yetişti imdadıma. İç hatlar geliş terminalinden çıktıktan sonra sola dönüp köşedeki merdivenlerden aşağı iniyorsunuz. Bu durak biraz komik olmuş açıkçası. Çünkü elinizde hafif bir bavul haricinde bir bavul veya çantayla kesinlikle otobüse binemezsiniz.

 Seferler de bahsedildiği üzere saat başları ve buçuklarda sabah 5.00 ile gece 1.00 arası. Ancak, yanlış hatırlamıyorsam, gece 22.00'den sonra Topkapı üzerinden gidiyor Taksim'e. Ben akşam 19.30 seferini 10 dakikayla kaçırınca 20 dakika bekledim otobüs için. Otobüs tam vaktinde geldi. Normalde akşam saatleri ortalama 10 dakika gecikme olabiliyormuş. Gelen otobüs de yeni Citaro'larımızdandı. Otobüsün üstünde ilk önce "Atatürk Havalimanı - Taksim" ardından da " Atatürk Airport - Sahil yoluyla" yazıyor ve köşesinde de uçak işareti çıkıyor. İngilizce yazması hoştu da "sahil yoluyla" deyimi biraz komik geldi bana. Neyse otobüs geldi ama alt taraftan değil üst taraftan. Yukardan el sallayıp bekliyorum imasını yaptıktan sonra koştura koştura bindim otobüse. Biraz muhabbet etme şansım da oldu. Çok fazla yolcu olmadığı zamanlar ve dış hatlara giden yolcu olduğu için de İstanbul trafiğinde yetiştirmek için üst taraftan gelmiş. Olabilir dedim. Sonuçta durakta bir tek ben vardım ve beni de bekledikten sonra problem yoktu. İki tam akbil parası yani 2.50 YTL bastıktan sonra içeri geçtim. Ha bu arada otobüste, eğer akbiliniz boş ya da biletiniz yoksa, şöförden akbil de alabiliyorsunuz. O konuda duraklara da duyuru asmışlar; "Akbil ya da biletiniz yoksa şöförden yardım isteyiniz." diyor. İç hatları geçtikten sonra dış hatlar gelişe gidiyor otobüs. Bu sefer durak kapıdan çıktıktan sonra sağda otobüs bekleme sahasını geçince az ileride.

  Şöförle konuşurken gayet kibardı. Gelen yolculara hoşgeldiniz diye nazikçe karşılıyordu. Açıkçası şöförün bu nazik tavrı pek hoşuma gitti. İdo Bakırköy İskelesi'ne gidene kadar biraz muhabbet etme imkanım oldu şöförle. İlk sitemim durakların yeri oldu. O da şöförler olarak ilettiklerini ancak bir sonuç alamadıklarını söyledi. Sanırım Havaş'ın iyice çekilmesini bekliyorlar. Biliyorsunuz taksiciler Havaş'a karşı açtıkları davayı kazanmışlar. 1 Nisan itibariyle Havaş tüm sefelerini kaldırıyor. Bunun üzerine otobüs duraklarının da hem gidiş hem geliş terminallerinde uygun yerlere konulmasını bekliyoruz.

  Yolcu yoğunluğu ilk hafta neredeyse hiç yokken son 2 haftadır 2-3 yolcu almadan çıkmıyorum havaalanından diyor şöför. Hani otobüs durakları belki uygun yerde olsa şimdiye daha dolu olurdu diye konuştuk. Yolcunun otobüsü görmesi lazım. Halbu ki geliş terminalinin altından geçiyor otobüs kim nereden görecek? Ancak dış hatlar geliştekiler farkediyor otobüsü. Onlar da sadece şöyle bir geçişini seyrediyorlar. O da denk gelirse tabii...

  Bir 96T yolculuğa da böyle bitti. Ben Bakırköy sahil yolunda inene kadar otobüs şu sotayı izledi: Havalimanı çıkış-sahil yolu- Ataköy 2-3. Kısım - tekrar sahil yolu - Galeria'nın önünden devam ediyor. Sanırım Havaş'tan tek farkı Ataköy 2-3. Kısımlara da uğraması...

Mehmet,


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 11 Mar 2007, 00:12

Arşiv'den:

4 Ekim 1953: Deniz mevsiminin sona ermesi ile birlikte kaldırılan; “Taksim-Florya” otobüslerinden boşa çıkan araçlar ile; “Taksim-Havaalanı” arasına otobüs hattı kuruldu. Bugünden itibaren açılan serviste; her 78 dakikada bir Taksim’den bir otobüs hareket edecektir. Güzergahı; “Taksim-Şişhane-Bankalar Caddesi-Karaköy-Eminönü-Beyazıt, Aksaray-Topkapı-Bahçelievler-Havaalanı”, dönüşte ise “Havaalanı-Bahçelievler-Topkapı-Aksaray-Beyazıd-Eminönü-Karaköy-Kabataş-Dolmabahçe-Taksim” olacak. Bilet ücreti 75 kuruş olarak belirlendi.

NOT: Günümüzdeki 96T'nin doğumgünü haberi... Aradan, tam; 53 yıl 7 ay geçmiş.  

Akın KURTOĞLU


hakan_1970
13 yıl önce - Pzr 11 Mar 2007, 15:28

Alıntı:
Bu durak biraz komik olmuş açıkçası. Çünkü elinizde hafif bir bavul haricinde bir bavul veya çantayla kesinlikle otobüse binemezsiniz.

Maalesef otobüsün boş gitmesinin en büyük nedenlerinden biri, hem uzak, hem de elde valizle insanları çok yürütmemeli. Ama otobüs tanındıkça yolcu sayısı gene de artacaktır.
Hafif metro da aynı şekilde bayağı uzaktan kalkıyor. Ne var ki hatırısayılır ölçüde havaalanı yolcusu taşıyor, turistler dahil.
İstanbul'da aktarma olayı maalesef başarısız. Durum Mecidiyeköy'de de aynı(İETT boğaz ve Bakırköy yönü hatları), Eminönü'nde de (İETT-Vapur), Aksaray'da da (Tramvay-Hafif Metro), başka yerlerde de.
Böyle olunca ister istemez toplu ulaşımın farkı yeterince hissedilemiyor, 96T de bu kopukluktan nasibini almış görünüyor.



ümit 806

13 yıl önce - Pzr 11 Mar 2007, 23:45

2006-133'ten tabela



Seyhun
13 yıl önce - Çrş 11 Nis 2007, 20:08

Bugün Milliyet'in internet adresine bakarken Atatürk Havalimanı Havaş otobüslerine kapatıldı başlıklı bir haber gördüm.Hizmet İETT tarafından verilecekmiş.Ancak son söz yine de Ulaşım Koordinasyon Merkezi'nde imiş...

Buyrun haberin adresi: http://www.milliyet.com.tr/2007/04/11/son/soneko08.asp


cihanist
13 yıl önce - Çrş 11 Nis 2007, 21:46

İETT bir yandan garajlarını özelleştirirken, diğer bir yandan ise böyle işlere kalkışması tezat değil midir?

Seyhun
12 yıl önce - Çrş 25 Tem 2007, 14:11

Ümit abi
Alıntı:
2006-133'ten tabela
'yı yüklemiş bende otobüsün kendisini yine 96T de iken yüklüyorum..



(+)


Sedat_85g

12 yıl önce - Cmt 04 Ağu 2007, 02:00

Bundan 2-3 hafta önce İncirli civarında 96A hattını gördüm arkadan bir citaro da ve merak ettim otobüsle önüne geçince

GÖRDÜGÜM Etiler AKMERKEZ - Atatürk Havalimanı hattıydı !!!! güzergahına hemen baktım ve E-5 ten mecidiyeköye girmeden zincirlikuyudan direk levente oradan da akmerkeze bağlandıgı yazıyordu...

Tam hayalimdeki araçtı 6 sene okula gidip gelirken mecidiyeköy otobüslerinde pestil olurken sırtımda çantayla... Tam mezun oldum İETT incirli - akmerkez hattı koydu          

Biraz araştırdım başka 96X hattı var mı diye de
Atatürk havalimanı KOZYATAĞI 96K ve 96K1 diye iki hat daha gördüm....

Güzergah bilgisi daha yayınlanmamış sitede bilenler var mı ????



sayfa 4
ANA SAYFA -> ULAŞIM