Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 04 Mar 2007, 16:52

Yolcu yoğunluğuna göre yakında yeni bir düzenleme yapılır 96T'de.. Belki kalkış aralıkları saatte bire indirilir

Ama, yine de "Havaalanı" özel bir durumdur. İdare için buraya servis verilmesi prestijdir. Yolcusu az da olsa, bu hattın yaşatılması gereklidir. 96 numara, halkın beynine bir şekilde "uçak"la alâkalı olarak kazınmıştır son yarım asırdan beri...

Akın KURTOĞLU


alabay

13 yıl önce - Pzr 04 Mar 2007, 17:00

Alıntı:
Yolcu yoğunluğuna göre yakında yeni bir düzenleme yapılır 96T'de.. Belki kalkış aralıkları saatte bire indirilir

Halbuki saatte 4 ile 6 arası bir şey daha mantıklı olur. Talebi az olan hatlarda hep azaltma yapılıyor, bir çoğaltmayı denesinler. Basel (İsviçre) böyle 80'lı yıllarında şehiriçi otobüsçülüğünü kurtardı.

Bir de or otobüs geceleri çalışmalı, ben meselâ oralara indiğimde hep gece 2, 3 oluyor.

B. Alabay



Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Pzr 04 Mar 2007, 17:03

Alıntı:
Halbuki saatte 4 ile 6 arası bir şey daha mantıklı olur.

Saatte 4 kalkış olursa; toplamda 8 adet, 6 kalkış olursa; 12 otobüsün rezerve edilmesi gerekir ki, bu da hergün 20 kadar otobüsün boş çalışmasını beraberinde getirir. Biraz hizmet, biraz prestij açısından orta noktayı bulacaklardır yakında

Gece seferi ise muhakkak olmalıdır...

Akın KURTOĞLU


mustafa esenduran
13 yıl önce - Pts 05 Mar 2007, 02:21

Alıntı:
Bence bu bir, iki, üç bilertlik salatayı bırakmalı


Bu konu ile ilgili yaptığım yorumda üzerinde durduğum tek konu bu hattın çift bilet olmaması gerektiği idi. Hal böyleyken bu konu hakkında sayın B. Alabay'ın yukarı yazdığım yorumunu tam olarak anlamadım. Burada salata olan nedir ? Bir hattın tek yada çift bilet olması eğer salata ise (!) salata olmayan şey nedir ?


alabay

13 yıl önce - Pts 05 Mar 2007, 14:54

Alıntı:
Bir hattın tek yada çift bilet olması eğer salata ise (!) salata olmayan şey nedir ?

Salata olmayan, çok basit bir bilet tarifesidir. Herşey, her yer bir bilet, aktarması (başlangıç dakikasızca, 90 dakika, 120 dakika içinde (!)) var, günlük, haftalık, aylık, yıllık karta bir kere dolum yapıldı mı tam o süre için hiç düşünmeden her yere binebilme. Salata olmayan budur.

B. Alabay



hakan_1970
13 yıl önce - Çrş 07 Mar 2007, 00:16

Bu hattın çift bilet olması normal.
Daha ucuza gitmek isteyen için hafif metro var.
Ayrıca taksiler kapıda sırada, yani İETT otobüsüne binmek mecburiyeti yok.
Çift bilet olması, amaç dışı yolcuları elemesi açısından yararlı (otobüs tanınınca ve seferleri artarsa yolcusu artacaktır).
Ayrıca otobüs her durakta durmadığından yolcusuna zaman kazandırıyor.
Sonuç olarak uçak bileti alabilen bir yolcu için çift bilet uygulamasının gayet iyi bir fiyat olduğunu düşünüyorum.
Biraz kıyaslama* yapalım; farzedelim ki kişi Havaalanından Suadiye'ye gidecek; Taksim-Bostancı dolmuşu 4,75 YTL   , Havaalanı-Taksim arası 2,5 YTL olduğunu düşünürsek bence fiyat gayet iyi.
Bu hizmeti İETT yapıyor diye ucuz olması gerekmiyor görüşündeyim.

*Mustafa Beyin mesajındaki uyarı üzerine "benchmark" sözcüğünü "kıyaslama" ile değiştirdim.


En son hakan_1970 tarafından Çrş 07 Mar 2007, 23:37 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Çrş 07 Mar 2007, 00:19

Hat; "e-Otobüs" olarak da düşünülebilir...

Akın KURTOĞLU


mustafa esenduran
13 yıl önce - Çrş 07 Mar 2007, 20:55

Alıntı:
Herşey, her yer bir bilet, aktarması (başlangıç dakikasızca, 90 dakika, 120 dakika içinde (!)) var

Sayın Alabay'ın atladığı bişey var. Bu tür çift blet istenen hatlarda indirimli ve ücretsiz kartlar maalesef geçmiyor. Bu da o kart sahiplerinin mağduriyetine sebep oluyor. Belki siz tek bilet ile aktarma yapıyor olabilirsiniz. Kaldı ki bu İstanbul trafiğinde 90 dakikada işini bitirip yada ulaşacağı yere varıp aktarma yapmak da oldukça zor. Karşı yakaya gidiş dönüş seferleri düzenleyen hatların çift bilet olmasını anlarım. Fakat havaalanına gidiyor olması hariç bana göre diğer hatlardan hiçbir üstünlüğü  olmayan bir hattın çift bilet olması bence çok yanlış.

Alıntı:
Biraz benchmark yapalım;


Bu arada Hakan bey kusura bakmayın ama ben bu konularda bir türlü "benchmark" yapamıyorum..  


serifayhan
13 yıl önce - Çrş 07 Mar 2007, 21:11

Bizler sitede bir bilet mi olsun yoksa iki bilet mi olsun diye tartışırken düzenli olarak calışan 96T otobüslerine ( Mercedes citaro  ) kimse binmiyor  İnanın otobüsler 2 yada 3 kişi ile havalimanından kalkış yapıyorlar. Iett nin tanıtım çalışması yapması lazım diye düşünüyorum. İsterseniz birazda bu konuya kafa yoralım

hakan_1970
13 yıl önce - Çrş 07 Mar 2007, 23:57

Alıntı:
Bu arada Hakan bey kusura bakmayın ama ben bu konularda bir türlü "benchmark" yapamıyorum..

Kanımca mümkün mertebe herşeyi kıyaslamakta yarar gördüğüm için dolmuş fiyatını örnek verdim, daha ucuz olan hafif metro ve daha pahalı olan taksi alternatiflerini de belirttim. Ortaya rakamlar, örnekler dökmeyince, büyüklükleri ölçerek karşılaştırmayınca olaylar subjektif kalıyor. Biraz daha anlaşılır kılmak için kıyaslama yapmayı önermiştim.  
Dolmuş fiyatı pahalı, kimse ses çıkarmıyor ama uçağa minimum 60-70 YTL veren birisi için İETT'de 2,5 YTL 'ye yolculuk etmenin pahalı bulunmaması gerekir demek istemiştim.

Bu hizmeti özel bir otobüs şirketi verseydi 1,25 YTL'den yolcu taşımazdı, İETT 2,5 YTL yapmış normal bence.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM