Ana Sayfa 882 bin Türkiye Fotoğrafı
İETT, Havaalanına Yeniden Otobüs Hattı Koydu
Sayfa: 1, 2, 3, 4, 5  Sonraki
Ana Sayfa -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ünalbey34

7 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 14:39
İETT, Havaalanına Yeniden Otobüs Hattı Koydu



"Taksim-Havaalanı" arası İETT otobüsleriyle artık çok daha ekonomik
Alıntı:
İSTANBUL–Taksim-Havaalanı mesafesi İETT’nin yeni hattıyla kısalıyor. Sahil yolunu takip edecek 96T hattında seferler 19 Şubat 2007’de başlıyor.

Mavi Akbil de geçerli

İETT’nin Taksim-Havaalanı arasında ihdas ettiği 96T otobüsleri Taksim’den (Yenibosna otobüslerinin ana durağı)  hareket ederek Şişhane, Unkapanı, Aksaray, Yenikapı, Zeytinburnu ile Bakırköy sahil yolunu takip ederek Ataköy ve Yeşilyurt’tan sonra havaalanına ulaşacak. İç hatlar terminali servis yolu ile dış hatlar geliş terminali önünde durakları bulunan otobüslerde iki tam bilet, Akbil veya Mavi Akbil’le yolculuk yapılabilecek. Her iki yönde yarım saat arayla hareket edecek otobüslerle yolcuların havaalanına rahat ve ekonomik yolla ulaşmaları amaçlanıyor.  

Kuyumcukent`e üç merkezden otobüs seferi

İETT, havaalanı hattından sonra gün geçtikçe yoğunlaşan Yenibosna Köyiçi mevkiinde kurulan Kuyumcukent’e de üç ayrı noktadan sefer düzenliyor. Yenikapı (31), Bakırköy (98B)  ve Yenibosna Metro (98YB)‘dan hareket ederek Kuyumcukent’e ulaşacak otobüsler seferlerine 26 Şubat 2007 Pazartesi günü  başlıyor.

http://www.iett.gov.tr/haber_detay.php?nid=289


Mustafa Noyan

7 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 15:47

İETT nin bildirdiği her iki yeni ulaşım noktası bizler için sürpriz değil,

Alıntı:
Taksim-Havaalanı mesafesi İETT’nin yeni hattıyla kısalıyor. Sahil yolunu takip edecek 96T hattında seferler 19 Şubat’ta başlıyor.

Site okuyucuları takip etmiştir, 2007 itibarıyle Havaş' ın tekellikten çıkartılıp belediyelerin tüm havaalanlarına otobüs hattı koymalarına geçen yıl karar verilmişti, İETT nin tüm yaptığı bu kanuna uygun hareket etmek; Havaalanı'ndan Metro E5 istikametini takip ettiğine göre, Havaş' a paralel Sahil Yolu kullanan bir hat mantıklı bir güzergah seçimi olabilir; bakalım yolcular yine eski alışkanlıkla Havaş otobüslerine 9.00 YTL ödemeye devam edecekler mi, yoksa 2.60 YTL ücret karşılığı İETT otobüslerini mi tercih edecekler? Yoksa akbille aktarma sayesinde sadece 1.25 YTL ödeyecekleri, trafik durumundan da etkilenmeyecekelri metroyu mu seçecekler?

Alıntı:
İETT gün geçtikçe yoğunlaşan Yenibosna Köyiçi mevkiinde kurulan Kuyumcukent’e de üç ayrı noktadan sefer düzenliyor. Yenikapı (31), Bakırköy (98B)  ve Yenibosna Metro (98YB)‘dan hareket ederek Kuyumcukent’e ulaşacak otobüsler

Yapılan iş sadece yeni bir 98YB hattını ihdas edip, ki çok kullanan olmayacağından muhtemelen kısa süre içinde kaldırılır; 31 ve 98B hatlarının  Yenibosna Altınyıldız Sitesi ve İhlas Merkezinden birkaç durak ileri götürülmesi olmuştur;
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=13017&postdays=0&postorder=asc&start=34
projemizde de bir sene önceden 972 ve 982 hatlarını Kuyumcukent' den başlatmışız;
takip ediliyoruz, iyi gidiyor, diyebiliriz kanaatindeyim...
Bir husua da yapılmayan konusunda, nedense Yenibosna Fatih Eminönü seferleri 31 hattının içinde olmasına rağmen yine 31E şeklinde bağımsız bir hat ayrılmamış, halbuki mevcut yapı içinde Kuyumcukent çıkışlı üç yerine dört hat daha etkili bir duyuru olabilirdi.


En son Mustafa Noyan tarafından Prş 15 Şub 2007, 21:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


alabay

7 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 01:05

Alıntı:
Her iki yönde yarım saat arayla hareket edecek otobüslerle yolcuların havaalanına rahat ve ekonomik yolla ulaşmaları amaçlanıyor.

Gülünç. 10 dakikada kalkması gereken bir hat. Çiftkatlı derdim, ama valizler yüzünden körüklü veya solo daha mantıklı olur. Ama 10 dakika, 30 değil. Bari baştan böyle "deli" bir deney yapsalar ...

B. Alabay


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 01:57

Çift biletle ücretlendirildiğine göre; 96T e-otobüs olarak çalışacak demek ki...

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
7 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 10:44
Evat ama


Alıntı:
Taksim-Havaalanı" arası İETT otobüsleriyle artık çok daha ekonomik


Havaalanı şehir bağlantısı birçok büyük şehirde o memleketin ulusal havayolu ya da havaalanı işletmecisi ile şehrin belediyesi tarafından yapılmaktadır. Genelde iki kuruluş aynı noktaları ve güzergahları kullanmamakta, çekişmek yerine hizmeti yaygınlaştırma yoluna gitmektedirler. Çoğunlukla belediyenin hizmeti biraz daha ucuz olmakla beraber bagaj servisi vermemektedir.

Hava yolları ise yüksek tabanlı otobüs kullanmakta olup, terminalden çıkınca, hatta bazen gümrükten çıkar çıkmaz,  bagajınızı görevliye teslim edip otobüse biner indiğiniz yerde gene görevliden alırsınız. Bu arada görevli yerdedir arabada muavinlik yapmaz.

Toplu taşıma  kuruluşları ise genelde alçak tabanlı, içi bagaj koymak için düzenlenmiş  araçlar kullanır. Bu özel bir hat olup birkaç aktarma noktası ya da önemli merkezde durarak son durağına gider. Bilet ücreti genelde biraz daha pahalıdır ve sürücüden nakit karşılığı bilet alınabilir. Hareket saatleri belli olmakla beraber yoğun talep ya da uçuşlardaki aksamalar nedeniyle oluşacak dengesizlikler ve trafikteki aksamalara karşı işletmeler hazırklıdır, B, C, D hatta Z planları vardır.

Bütün bu gerekleri şu anda Havaş tam olarak sağlayamamakta iken, bunu başka başlıkta konuşuruz, IETT'nin nasıl yerine getireceğini doğrusu bilemiyorum. Yarım saatte bir çalışacak bir araba, hele hele Ikarus filan olursa Yeşilköy (hava limanı değil) Taksim hattından başka bir şey olmaz.

Kemal ÇEVİK


Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 19:08

Prestij açısından, İETT'nin Havaalanı hattına Citaro koyacağını umuyorum...

Akın KURTOĞLU


deniz74
7 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 19:41

yani bavulum varsa IETT ile gidemem arkadaslar.  Bavul yoksa olabilir.  Havas cok rahat.  Ondan sonra da metro.  Otobus dur kalk bavullarla cok zor.

Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 19:49

Citaro'ların orta kapılarının solundaki geniş koltuksuz alanı, bavul koyma yeri olarak kullanacaklardır. Çift bilet olacağı için, araduraklarda pek yolcu binişi olacağını ummuyorum. Ara duraklar sadece yolcu inişleri için kullanılacaktır.

Akın KURTOĞLU


bulent222
7 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 20:51

İyi de bu 96T eskiden zaten vardı; metro havaalanına varınca iptal etmişlerdi. Şimdi 2 biletli haliyle yolcu çekebilecek mi merak ediyorum.

Akın Kurtoğlu

7 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 21:06

Eskiden tek biletliydi, şimdi de 8-9 liralık bilet ücreti olan HAVAŞ'a alternatif olacak... Böylece yalnızca gerçek Havaalanı yolcusunu taşıyacak... (2.5 liraya )

Akın KURTOĞLU


cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
Ana Sayfa -> ULAŞIM