Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Haluk Erkurun
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 22:52
TCDD ile ilgili detaylar, bilgiler, sorular ve cevaplar


Elime geçen eski bir kitabın sayfaları arasında >TÜRKİYE CUMHURİYETİ DEVLET DEMİRYOLLARI VE LİMANLARI İŞLETME GENEL MÜDÜRLÜĞÜ< başlıklı bir yazıda itinererinde duruşu olmayan istasyonlarda trenlerin ne suretle durdurulacağı hakkında dikkat edilecek hususlar:

    1-İ tipi emniyet tesisatı ile mücehhez istasyonlarda,
   
    2-Toros tipi    ''      ''             ''               ''             ,

    3-İeri koruma işareti ile mücehhez istasyonlarda,

    4-Hiçbir muhafaza işareti bulunmayan istasyonlarda,

şeklinde ayırımlar mevcut.Kağıdın bundan sonraki kısmı ne yazıkki yırtılıp atılmış.Yukarıdaki dört şık halinde belrtilmiş koruma işaretlerinden ve emniyet tesisatından ne kastedildiği ve bunların nasıl uygulandığı konusunda bilgisi olanlara şimdiden teşekkür ederim.


MUSTAFATOR

14 yıl önce - Pts 19 May 2008, 17:04
[TÜR-C8.45] - TCDD Demiryolları ile İlgili Detaylar, Bilgiler, Sorular ve Cevaplar


Arkadaşımın dediği gibi istasyonlara girişte çeşitli işaret ve levhalar mevcu ,bunlar onlarca yıl öncesine ait teknoloji,Günümüzde gelişmiş demiryollarında sinyalizasyon sistemleri devrede iken biz halen bir çok bölgemizde bu tür (inanın çoğu bozuk çalışmıyor ) alet ve teçhizatlarla trenleri idare ve sevk etmeye çalışıyoruz.Temennim ileri teknolojilerin bir an önce ülkemizde özellikle demiryollarında kullanılması.Saygılarımla.

CEMALİ
14 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 22:52

Sevgili demiryolcu arkadaşlarım düzenli olmasada ara sıra trenlere binme ve seyahat etme imkanı buldukça seçim yapma şansım oluyor ve genellikle tercihim süper ekspres olan Başkent Ekspresinden yana oluyor. Konunun uzmanı olan arkadaşlarım vardır bilirler Başkent Ekspresini ne zamandan beri E-52 000 lik Koncarlar çekiyor. Koncarlar bu görevi ne zaman E-43000 lerden devir aldılar bilen varmı acaba? Saygıalrımla.

CEM HOŞGÖR...


Gökçe Aydın
14 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 22:54

Başkent Ekspresi'ni E52500 çekiyor diye bir kural yok. E43000 ve E52500'ler dönüşümlü olarak bu görevi yapıyorlar. Hatta hala E43000 çekmesi daha sık gerçekleşiyor. TCDD yavaş trenlere güçlü hızlı trenlere güçsüz lokomotif vermeyi pek sever.

CEMALİ
14 yıl önce - Pzr 01 Hzr 2008, 22:59

Gökçe gerçekten haklısın. Bende sorumun cevabına beklediğim yanıtı aldım gibi, çünkü aslına bakarsan Boğaziçi Ekspresine bindiğim zaman E-43 000 bana çok yavaş geldi, ama dönüşümde Başkent ile dönerken gerçekten bariz bir sürat farkı olduğunu hissettim. Koncarların aktarma sistemleri, dişli kutuları, elektrik ve trafo aksamları çok daha fazla gelişmişki, Toshibalardan daha hızlı ve sarsıntısız gidiyor, aerodinamik duruyor hemde rüzgarı daha çabuk absorbe ediyor. Bana kalırsa E-43 000 lik lokomotifler Adapazarı Ekspresine koyulsa daha iyi, ama gene senin dediğine geliyoruzki Adapazarı Ekspresini dahi E-52 000 lik Hırvat Koncarlar çekiyor çok gülünç bir durum kim ayarlıyorsa bu lokomotifleri gerçekten TCDD nin imajınıda lekeleyecek, çünkü TCDD Başkent Ekspresi ile isim yapıyor, en kaliteli yolcu bu trene biniyor umarım bu hatanın farkına varırlar .

CEM HOŞGÖR...



Gökçe Aydın
14 yıl önce - Pts 02 Hzr 2008, 00:30

Daha da fenasını söyleyeyim. Toshiba lokomotifler dişlilerine göre iki tip aslında. Son hızı 90 km/saat ve 120 km/saat olanlar. 90 km/saat olanlar özellikle yük çekmek için ama bizde filo kıt olduğundan yolcuyu da bunlar çekiyor. Başkent Ekspresi, Cumhuriyet Ekspresi gibi trenlerin son hızları 120'dir, dolayısıyla 120'lik loko gerektirirler. Ama Ankara'dan hemen hemen aynı saatte kalkan ve yavaş tren olan Güney Ekspresi'nde Koncar, Cumhuriyet Ekspresi'nde ise 90'lık Toshiba görmeniz hiç de yadırganacak bir durum değildir maalesef...

CUMHUR ARSLAN
14 yıl önce - Çrş 04 Hzr 2008, 19:55

uzun zamandır model trenlere olan merakım ve kafamdaki acaba soruları nedeniyle gerek internet gerekse kataloglarda dünya demiryolu araçları ve modellerini incelerken birden birşey çok dikkatimi çekti.

tcdd nin ay yıldızlı demir kanatlarla çevrili demir tekerlekli logosu.



şimdi haklı olarak diyeceksinizki yıllardır kullanılan bu logonun nesi durup dururken birden dikkatini çekti; açıklayayım;

belki trenlerle yolculuk yapan çoğumuz garlarda istasyonlarda trenlerin üzerinde kısaca özetlersek neredeyse demiryolları ile alakalı ne varsa üzerinde yada bir köşesinde gördüğümüz; ancak görmemize rağmen ne kadar anlamına dikkat ettiğimiz (?);
tcdd nin logosunun diğer dünya demiryollarının logolarından oldukça farklı ve anlamlı olduğunu; demiryollarına ait ulaşabildiğim ne varsa incelerken bir anda dikkatimi çekti;

vagonları lokoları yolları tesisleri hizmet kalitesi diğer demiryollarına kıyasla olsun veya olmasın tatışma götürür;
ama herşeyi bir kenara bırakırsak tcdd nin logosu bence dünyadaki en güzel en anlamlı ve misyonunu en iyi şekilde anlatan demiryolu logosu.

logonun anlamını kısaca özetlersek;

ay - yıldız : türkiye cumhuriyetini
demir tren tekeri : türk demiryollarını
kanatlar : ulaşımda sürat kalite konfor ve demiryollarının yurt çapında yaygınlaştırılmasını simgelemektedir.

bunların ortak birleşimi türk demiryollarının ulusal simgesini oluşturmaktadır.

avrupadaki ve dünyadaki birçok demiryolu simge olarak ya adlarının başharflerin kısaltmasını(genelde birçok demiryolu bunu tercih etmiş) veya anlamsız (yada zoraki anlam yüklenmiş) geometrik şekillerden oluşan logoları kullanıyorlar.

bence bu logoların yanında tcdd'nin logosu oldukça farklı ve bu logolarla kıyas kabul etmeyecek kadar anlamlı ve estetik.

dünya demiryoları içerisindeki en güzel en anlamlı ve en estetik logoya (simgeye) sahip tek demiryolu TCDD




enes

13 yıl önce - Prş 11 Arl 2008, 16:03

Bir arkadaşım, Van Gölü Expresinden Haydarpaşa-Kayseri bileti almış.
6.Vagon-Yataklı Yer:9-10 Ücret:49.50x2

Sorum şu: Bu kompartmanda kaç kişi seyahat ediyor?
Aile oldukları için sadece 2si ayrı kompartmanda gidecek diye bu bileti almışlar. Benim hatırladığım yataklı vagonlarda 6 kişi seyahat ediyordu.


Rifat Behar
13 yıl önce - Prş 11 Arl 2008, 16:11

KAPSAMLI BİR SİTE:

http://e40003.me.metu.edu.tr/


Ufuk Şanver

13 yıl önce - Cum 12 Arl 2008, 02:05

Alıntı:
Bir arkadaşım, Van Gölü Expresinden Haydarpaşa-Kayseri bileti almış.
6.Vagon-Yataklı Yer:9-10 Ücret:49.50x2

Sorum şu: Bu kompartmanda kaç kişi seyahat ediyor?
Aile oldukları için sadece 2si ayrı kompartmanda gidecek diye bu bileti almışlar. Benim hatırladığım yataklı vagonlarda 6 kişi seyahat ediyordu.


Yataklı vagonlar en fazla 2 kişiliktir.Tabii eğer siz tek kişilik bilet alırsanız yanınıza 2. kişi gelmez.
Bu vagonlarda ayrıca yataklı servis görevlisi çalışır;siz istediğiniz zaman yatağınızı açar/toplar.

Örtülü kuşetli vagonlar 4 kişilik olup;bu vagonlarda eğer 4 kişi bir araya gelip kuşeti kapatmamışsanız
boş olan yerlere de bilet satılır.Yalnız eğer bileti alan kişi bayan bileti alırsa yanına gelecek olan kişi illaki bayan olur.Bu tip vagonların bilet ücreti pulman/kompartımanlı bilet ücretinden 9YTL daha fazladır.Ve ayrıca size pike/çarşaf/yastık kılıfı/yastık verilir.Siz kendi yatağınızı kendiniz açar ve toplarsınız.

Kuşetli(örtüsüz kuşetli) vagonlar ise aynı örtülü kuşet mantığıyla çalışır.Farkı ise örtüsüz kuşetli vagonlar 6 kişiliktir ve de size pike verilmez.Bu tip vagonların bilet ücreti pulman/kompartımanlı bilet ücretinden 4YTL daha fazladır.

iyi akşamlar



sayfa 1
ANA SAYFA -> ULAŞIM