|
 |
Rifat Behar
|
 |
Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 11:58
Ben bu Helezoni çözümü gerçekten beğendim ve uygulanabilir buluyorum. Bununla ilgili olarak bir fikir de geliştirdim. Aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi Beşiktaş-Üsküdar arasını bağlayacak bir çözüm geliştirilebilir belki diye düşündüm. Buna göre hat Beşiktaş meydandan başlıyıp Ortaköy istikametine doğru aşağı doğru eğim alıp sonra sola doğru yönlenerek geniş bir yay çizecektir. Fulya'yı takip ederek gerekli derinliğe ulaştıktan sonra Boğaz'a giriş yapacaktır. Fulya'nın rakımı da fazla olmadığı için buraya da bir istasyon yapılabilir belki diye düşünüyorum (?)
(+)
|
 |
alabay
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 13:06
Bence bugünün metro durak aralıkları biraz fazla bile. Eskiden daha yakındı, ve şehir içinde yakın, şehir "dışı" daha geniş olmalı - en pratiği bu. Taksim-Karaköy'ün düşünülmesi de ilginç, bir kere yarı şaka o iki "tünel" hatların birleştirilmesi nasıl olurdu diye fikir yürütmüştüm.
B. Alabay
|
 |
Mehmet Kasım
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 13:43
" Eğimi güzergaha yedirmek " repliğini kullanmıştım daha önce.Bu fikir tamda buna göre....
İstendikten sonra Taksim Metrosu Kabataşa kıvrılarak inebilirdi.
|
 |
Semih Yaşar
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 15:53
metronun yokuş çıkması
Alıntı: |
Akın'ın düşüncesine göre bu sistemde eğimin yükseldiği yerde seyyar bir dişli sistemini devreye sokuyor ve aracın rayları kavraması sağlanıyor.
|
Arkadaşlar bildiğim kadarıyla Metro yada trenler krameyer dişli sistemi kullanılarak
yapılabilir, yine İsviçre'de Alp dağlarına çıkan bu tip trenler var, ama bu sistemi kurduğunuz
zaman normal eğimde klasik tahrik sistemine geçiş diye birşey pek söz konusu değil diye
biliyorum yani ya hep ya hiç gibi bir durum söz konusu.
Krameyer yani düz dişli sistemiyle çalışan trenlere İngilizce Rack train denir,
internette araştırma yapabilirsiniz.
|
 |
H.ANIL
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 17:22
Arkadaslar ben fransa Lyonda oturuyorum ve bizim burdaki bi metro hatti disli ray sistemi sayesinde epey dik bi egimle 3 durak cikip ondan sonra dislilerinden kurtulup yine yoluna normal metro gibi 31 kilometre hizla devam ediyor.Bide adamlar bunu 1974de yapmislar hatta simdi vagonlarinida deistirdiler soforsuz 250 kisilik yeni arabalar koydular gayet hos oldu yani.
http://en.wikipedia.org/wiki/Lyon_Metro_Line_C
Bu arada metro dişli raylı sistem sayesinde yüzde 48 eğim oranına değin çok rahat yokuş yukarı çıkabilir
işte sistemle ilgili gerekli bilgiler :
http://en.wikipedia.org/wiki/Rack_railway
En son H.ANIL tarafından Prş 15 Şub 2007, 17:47 tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
|
 |
|