Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Rifat Behar
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 11:22
[İST-C2.08] - Füniküler Arızaları



Füniküler motorunda malesef önemli sandığım bir arıza var. Arıza geçen haftdan beri devam ediyor. Sefer 110 saniye yerine 150 saniye sürüyor, hızda gözle görülür ciddi düşüş var. Aldığım gayrı resmi bilgiye göre 2 motorun birisi arızalıymış ve tamir edilmeye çalışılıyormuş. 110 saniyeden 150 saniyeye çıkan bir sürenin pek bir önemi yok. Yani yolcu açısından bakıldığında olayın boyutu küçük. Umarım teknik anlamda da kolay halledilebilecek bir sorundur. Herhalde Ulaşım AŞ de web sitesinin haberler bölümünde resmi kanaldan bir açıklama yapacaktır.


messiah_haktan

15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 15:27

100 yillik tünelin arizalandigini hic duymadim ama Finükilerin arizalandigina iki kere sahit oldum! Red bull hava yarisalrindan bir ya da iki gün öncede agrizalanmisti! Sadece binmek icin gitmistim ama sansima arizadan dolayi kapaliydi!

Esat San
15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 11:07
Funiküler İle İlgili Açıklama


İstanbul Ulaşım A.Ş. nin konu ile ilgili açıklaması;

"Taksim-Kabataş Funiküler sisteminde 2 adet sürüş motoru bulunmaktadır. Sistem güvenlik ve çalışma prensipleri içerisinde kurulumu itibari ile tek motorla sürüş yapabilecek kapasitededir, yani tek motorla sürüş arızalı çalışma değil dizayn aşamasında planlaması yapılmış bir durumdur.

Bahsedilen ağır çalışma durumu sistemin garantisi devam etmekte olduğundan çeşitli dönemlerde her bir motorun performansının test edilmesi için tek bırakılmasından kaynaklanmaktadır ve arıza olarak bahsedilen konu da bu testin bir parçasıdır. Çarşamba akşamı itibariyle sistem alışılan ve standart kabul edilen hıza döndürülmüştür. Önümüzdeki dönemlerde de bu ve benzeri testler devam edecektir. Bu çalışmalar ve testler esnasında yolcularımızın mağdur olmaması için her türlü önlem alınmaktadır.

Sonuç olarak bahsedilen ya da tahmin edilen gibi bir motor ya da herhangi bir sistem arızası bulunmamaktadır. Bu mesaj kamuoyunu doğru bilgilendirme amacı ile yayınlanmıştır.

Saygılarımızla
İstanbul Ulaşım A.Ş."


En son Esat San tarafından Cum 16 Şub 2007, 11:47 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Rifat Behar
14 yıl önce - Sal 18 Eyl 2007, 15:56

Uzun bir zamandır füniküler yavaş çalışıyor. Taksim'de ilgililerden bilgi almaya çalıştım. Bir görevli yarım ağızla izah etmeye çalıştı. Deneme amaçlı olarak bu hızda gidileceğine dair birşeyler söylemeye çalıştı. Anlattığından anladığım bundan sonra normal hız kapasitesinin %50 hızda çalışacağı. Galiba motorlardan biri bundan sonra kullanılmayacak. Burada fikir yürütmektense işin aslını Ulaşım AŞ'den öğrenebilir miyiz.

Rifat Behar
14 yıl önce - Sal 25 Eyl 2007, 12:40

Konu hakkında Ulaşım AŞ'den cevap geldi:

Alıntı:


Füniküler Sistemi; hizmete alındığı Haziran 2006 tarihinden itibaren, garanti süresi boyunca, yüklenici firmanın garantisi altında çeşitli testlere tabi tutulmuştur. Garanti süresi boyunca; sistemin zaaf noktalarını görmek, sistem üzerindeki tüm ekipmanların senkron çalışma testini yapabilmek, sadece yüksek hızlarda görülebilecek olası sorunları görmek, sistemi, maksimum işletme koşullarında test etmek amacıyla sistem kaldırabileceği maksimum koşullarda çalıştırılmıştır. Bu durumda da birbiriyle senkron çalışan ve fakat tasarımdaki amacı yedekli çalışmayı sağlamak olan her iki sürüş motoru ile 10 m/sn de servisler yapılmıştır. Yine her iki motor senkron çalışırken, maksimum hızı 5,6,8 m/sn'ye set edip sürmek, tek motor ile maksimum hızı 5 m/sn'ye set edip sürmek de mümkündür. Bahsedilen durumlar ayrı ayrı test edilmiştir. Tek motor ile çalışırken, motorlardan diğeri her an çalışacakmış gibi yedekte beklemekte ve arıza durumunda kolaybir işlemle devreye alınabilmektedir.

Gelinen nokta itibariyle amaçlanan tüm testler başarıyla yapılmıştır. Bu testlerde 2 motor birlikte çalışırken maksimum 10m/sn'lere çıkılmış ve servis süresi de 110 sn olmuştur. Tek motor ile maksimum 5m/sn hızla sürüldüğünde de 150 sn de sefer tamamlanmaktadır. İster çift motor ile sürülsün ister tek motor ile sürülsün trenlerimiz, 5 dk da bir servise başlayabilmektedir. Yani tek motor çalıştığında herhangi bir tur kaybımız olmamaktadır. Sadece çift motor ve max. 10m/sn ile sürüşte yolcularımız araçta 30-40 sn daha az yolculuk etmektedir. Bunun yerine istasyonda araç içinde beklemektedir. Tek motor ile sürüşte ise istasyonda araç içinde bekleme süresi kısalmakta ve fakat araçtaki yolculuk süresi belirtildiği gibi saniyeler mertebesinde de olsa uzamaktadır. 10m/sn ile sürmenin sistem bünyesindeki ekipmanların daha hızlı aşınması, mekanik yorulmaların, titreşimin ve gürültünün artması gibi teknik anlamda birçok dezavantajları da unutulmamalıdır. Sistem çift motorla ve max. 10m/sn ile çalıştırılacaktır diye bir zorunluluk bulunmamaktadır. Bu nedenle tur kayıplarına sebep olmadan, sistemin maksimum emniyetini
sağlayarak, herhangi bir arıza durumunda yedekteki motoru kullanabilmek adına tek motor ile sürüş tercih edilmiştir. Arıza durumunda sistemin komple durması yerine yolcumuzun varış istasyonuna 40 sn daha geç ulaşması umarız anlayışla karşılanacaktır. Yolcularımızın endişe etmesine gerek yoktur. Sistemde herhangi bir arıza bulunmamaktadır. Tüm fonksiyonları eksiksiz çalışır durumdadır. Arızalı denilen motorlar da faaliyettedir ve 1 hafta ara ile bakım personelince görev değişikliği (dinlenen çalışmaya, çalışan dinlenmeye) yapılmaktadır.

İlginizden dolayı teşekkür ederiz.

İstanbul Ulaşım A.Ş.
Metro Atölye Arıza Rev. P. Bakım Şefliği





ANA SAYFA -> ULAŞIM