Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Burç

12 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 12:51
[İST-A7.07] - İstanbul'a Model Olabilecek Metrobüs Örnekleri





Sitemizde metrobüs ile ilgili 40-50 başlık mevcut, burada okuduğunuz sadece bir tanesidir.
Diğerlerini okumak için :
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=15192& ...=9&s=1



Sao Paulo'da kullanılan çift körüklü Volvo otobüsler:




e_mutlu

12 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 13:01

böyle bir aracı e5 te hayal ettim ;açıkçası aklıma komik şeyler geldi .bu araçlar için ayrı bir yol ayrılması şart (bu durumun trafiği nasıl etkileyeceği de ayrı bir tartışma konusu tabiki)yoksa şimdiden minibüs ve  iett şoförleri arasında yaşanabilecek diyalogları tahmin edebiliyorum  

En son e_mutlu tarafından Prş 01 Arl 2005, 13:09 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mustafa Noyan

12 yıl önce - Prş 01 Arl 2005, 13:09
Meksika'da Kullanılan Metrobüs Linkleri


Ben başkanın kastettiği metrobüsün Meksika'da Mexico City'de kullanılan modeller benzeri bir sistem olduğunu düşünüyorum. Bu konuda birkaç resim linki aşağıdadır:

http://embarq.wri.org/imageupload/metrobus.jpg

http://embarq.wri.org/en/ProjectCitiesDetail.aspx?id=1

http://www.itdp.org/STe/ste18/index.html#mexico

http://www.metrobus.df.gob.mx/

http://www.treehugger.com/files/2005/04/_mexican_ ...trob_1.php

http://www.lepetitjournal.com/content/view/585/310/

Brezilya Curitiba'da sistemin ismi Superbus

http://www.design.chalmers.se/projects/curitiba/
http://www.design.chalmers.se/projects/curitiba/s ...ation.html
http://www.design.chalmers.se/projects/curitiba/s ...rindex.htm



Burç

12 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 00:07

"Kaptan arka kapı!"
"Hangisi?"  



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 00:22

Resimdeki araç, çift mafsallı olmasına rağmen, bizdeki tek mafsallalılardaki kadar kapısı var. Oysa, kapı adedinin 5-6 olması gerekir. Herhalde bizde çalışacak olanlarda 5> kapı olur. Çünkü biz sıkıntılı milletiz. Öyle az kapılı (!) araçlarda daralırız; Bir kapı + bir pencere + bir kapı + bir pencere + ..... olmalı ki, hemmmen inebilelim!  

Akın KURTOĞLU


alabay

12 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 11:46

Eh, medeniyet işte yaaani, demi?
Kapı oturma ve durma yerlerini azaltır. Ona göre o vasıtanın kapı sayısı iyi.
Daha ilginç olan iniş/binişin kuralları. Önden in, geri kalanından in, eskiden bir de arkadan bin, önden in, her yerden in bin, tek kapıdan in bin (Büyük Britanya), hepsi var.
Aslında her yerden in/bin en mantıklısı, bilet kontrolörleri oluyor o zaman. Evvelâ indir, sonra bin kuralı vs. Metrobüste bunun olası ŞART, yoksa tren şeklinde zaman kazanamaz.

Akın, ben Güney İngiltere'de Londra'dan Brighton'a çok eski bir trene binmiştim bir zamanlar, orada her karşılıklı oturma mahallinde dışarıya bir kapı vardı! Düşün yani

B. Alabay



fatih kocaoglu
12 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 15:57

18,5 Metre Arka Körük tarafı İlave 2 Dingil olarak dizayn edilmiş,Araç Metro bus tipine ideal olarak gözükmekte.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?t=14365& ...;start=110


alabay

12 yıl önce - Cum 02 Arl 2005, 19:04

O yetmez, basit bir büyük otobüs Buralarda böyle büyük vasıtalar normal, berlin'in hep iki hem tek katlısının üç dingillisi var, ki onlar bile bayağı boyda.
Metrobus hakikaten iki ile dört basit körüklü otobüs kadar olur/olmalı. Ki oluyor da ...

B. Alabay


serkanen

12 yıl önce - Cmt 03 Arl 2005, 01:34

Aslında verilen linklerde sorunlar tüm boyutlarıyla ele alınmıs cözümler verilmis

Benim en cok begendigim metrobüslerin normal raylı sistem gibi yolun ortasında gitmesi hem böylece sag seridi bos bırakma diye bir sey de olmaz en sol seritten giderler ayrıca duraklarda yüksek olursa zaman kaybı olmaz ayrıca duraklar yolun yanında ana yoldan ayrı olursa sorun olmaz durak modellerinden birisi kabin seklinde girise sahip böylece bilet giriste alınır burda da zaman kaybı olmaz


rehakaraoz

12 yıl önce - Cmt 03 Arl 2005, 04:50

Su anda Los Angelesta yeni uygulamaya konulan Metro liner 18 millik bir otobus yolunda gitmektedir. Kavsaklara gelirken en son teknoloji ile Kirmizi isiklari yesile donusmesini saglayarak hizli bir ulasim veriyorlar.Ayriyeten cok alcak inme ve binme kapilari ile bir tramvay gibiler.
http://www.mta.net/projects_programs/orangeline/i ...active.htm
Hatirlayanlar varsa 1980 lerde Ankarada  Cebeci ile Tandogan arasinda bir Ozel otobus yolu uygulamasi yapilmisti .Eger yanilmiyorsam iyi bir netice alinamdagi icin kaldirilmisti.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
ANA SAYFA -> ULAŞIM