Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 10
ümit 806

13 yıl önce - Pts 19 Oca 2009, 02:03

Alıntı:
Metrobüs hattımıza yakışacak bir araç, çift körüklü troleybüs. Arka camdaki reklama
bakılırsa tek rakibin THY diyor.


Otobüsün arkasında hafif bir Ikarus kavisi var gibi. En arka kapı da Ikarus'lardaki gibi en arkada. Aracın kapıları da dışarı doğru açılıyor. Dikkatimi çeken diğer nokta araçta 5 kapı olması ve 3 ve 4. kapılar ile mafsal arasında Mercedes Citaro ve Capacity'lerdeki gibi biraz mesafe olması.


Semih Yaşar

13 yıl önce - Çrş 21 Oca 2009, 15:03
Hess Lightram


Alıntı:
Aracın kapıları da dışarı doğru açılıyor


Bu araç tramvaya alternatif olarak geliştirildi, bu nedenle aracın tescilli adı LİGHTRAM.
Kapıları da dediğiniz gibi dışarı doğru açılıyor ve elektrik tahrikli, otobüslerdeki gibi pnömatik
tahrikli değil. Bu aracın kapıları rahatlıkla 250,000 açma kapama yapacak şekilde test edilmiş,
bir makalede okumuştum.Pnömatik kapılar Citaro ve Capacity'lerde sık sık bozuluyor ,mutlaka
denk gelmişinizdir. Aracın fiyatı 1,500,000 İsviçre Frangı, ucuz değil ama Phileas'lardan daha ucuz.
Bu troleybüs ağır şartlar için tasarlanmış bir araç, 160'ar kW gücünde iki adet tahrik motoruna sahip, kar kış demeden hizmet etmesi amaçlanmış, en az 25-30 sene ekonomik kullanım ömrüne sahip. Bu aracın ortalama elektrik tüketimi yaklaşık 3,5 kW.saat/ km, 50-60 kuruş
yapıyor. Hadi bakalım şimdi Phileas'ların yakıt tüketimini açıklasın İ.E.T.T, yaklaşık 1 senedir açıklayamıyor, görelim hangi araç daha ekonomik.


Semih Yaşar

13 yıl önce - Çrş 04 Şub 2009, 01:29
SOR 12TNA


Çek Cumhuriyeti- Ostrava'da buluna SOR firması yeni bir troleybüs geliştirmiş. Bu araç bazı
çok ilginç özelliklere sahip, dışarıdan bakınca sıradan gibi görünüyor ama değil.

- Araç 12 metre ve boş ağırlığı 9,6 Ton
- Benim hep düşündüğüm bir yenilik yapılmış, araç 2 vitesli. Normalde troleybüsler tek vitesli
olur. Bu sayede araç 75 km/saat gibi oldukça yüksek bir hıza sahip fakat kullanılan motor ise
sadece 120 kW. Bu sayede çok düşük enerji tüketimine sahip olduğunu tahmin edebiliriz.
- 4 kapılı, en öndeki kapı tek parça.
- Yarı alçak taban, arkaya doğru taban yükseliyor.




Semih Yaşar

13 yıl önce - Cmt 14 Şub 2009, 12:55
Silverline- Boston


Boston'da uzun yıllar süren yapım çalışmalarından sonra açılmış olan Silverline hattında çalışan
Neoplan körüklü troleybüs. Troleybüslerin her iki yanında kapıları var ve aynı zamanda güçlü
dizel motora sahipler. Esasında bu hat tam bir troleybüs hattı değil sadece tünellerde araç
troleybüs moduna geçiyor, yerüstünde ise dizel olarak kullanılıyor. Ben bu konsepti çok sevmiyorum,
lüzumsuz yere çok komplike bir tasarımı dayatıyorlar, araç fazla elektrik harcıyor. Halbuki
Avrupa yada Rus yapısı troleybüsler daha hafif ve ekonomik, Amerika'lıların herşeyi gibi
troleybüsleri de abartılı.



Ali K.

12 yıl önce - Prş 08 Ekm 2009, 15:00

Metroleybüs konusunda bir gelişme yok sanırım..

İETT ya Phileas rezaletinden sonra farklı sistemlere bulaşmak istemiyor ya da mazot konusunda Suudi Arabistan'dan bir sponsor buldu kendine..

Benim merak ettiğim yurt dışında (ya da varsa yurt içinde) çift körüklü troleybüs yapan firmaların böyle bir proje için İETT'nin kapısını neden aşındırmadıkları.. Böyle bir teknolojiye sahip firmanın yap işlet devret sistemiyle İETT'nin elini cebine attırmadan, havai hatları dahi kendi kurarak anahtar teslimi bir teklif vermesini beklerdim.. Bu kadar yoğun bir hatta çok kısa zamanda kendini amorti edebilecek bir sistem..

Bu sayede metrobüs sistemden çıkarılacak görece yeni araçların şehir içi trafiğine verilmesi ile üste para vermeden filonun yenilenmesi de işin başka artısı..



Semih Yaşar

12 yıl önce - Pts 12 Ekm 2009, 22:01
Bologna


Bologna'da 20 km uzunluğundaki yeni troleybüs hattı çalışmaya başladı. Bizdeki Phileas olayına benzer bir fantezi olan Irisbus- Civis marka optik kılavuzlamalı araçlar en sonunda çalışmaya başladı.
Ben kısa bir video izledim, otomatik sürüş hiç problem çıkarmadan çalışıyor. Bizdeki Metrobüs hattında ise bence bu tür bir teknoloji kullanmaya gerek yok.

Fotoğraf , Roberto Amori'ye ait, çok önemli bir ulaşım arşivcisi, 1970'li yıllardan itibaren İtalya'da
fotoğraf çekiyor.





İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Sal 13 Ekm 2009, 10:31

Semih Bey,siz troleybüs üstadısınız.Birkaç sorum olacak;troleybüsler malum tek vitesli azami 70km./saat hız yapabilen araçlar,Aküler ilede 45km./saat yapabiliyorlar.3 yada 4 vitesli yapıp hızı 90km./saate en mühimide akülü hızı 60-70km./saat seviyesine çıkarmak mümkün olabilirmi?

Aküler kaç km. gidiş sağlıyor?

Yokuşa aküler tırmanma kabiliyeti ve hızı nedir?

Malum suriçine ücretli geçiş fikri ortaya çıktı bu olursa toplu taşımayı artırmamız lazım bunun için suriçine troleybüs ağından yanayım.Her yere metro olamayacağına göre.

Dizel motorlu troleybüs araçlarda dizel devrede iken normal vites düzeni geçerli değilmi?Dizel oluşu sistemi karmaşık yapmıyormu?


Semih Yaşar

12 yıl önce - Sal 13 Ekm 2009, 12:19
troleybus


Ismailin sorularina cevap vereyim.

Hollandada bindigim Van Hool troleybusun soforu ile sohbet ettigimde, aracin 100 km hiza cikabilecegini ama elektronik olarak sinirlandigini soyledi. Yani aracin sahip oldugu tek vites normal bir otobusun 3 yada 4uncu vitesine denk geliyor. Benzer sekilde New Flyer E60 troleybusun da 90 km hiza cikabilecegini duydum.
2 viteslii troleybus ilk olarak
SOR firmasi taraindan gecen sene uretildi, su an denemede ve cok basarili gorunuyor.
Aku ile 8 km menzil mumkun, Romada bindim, performans cok iyi ama yeni trend akuden ziyade kucuk bir dizel motor. Bu durumda normal disli duzeni yok, dizel motor seri bagli.
Bence mumkun oldugunca elektrik hatti cekmek lazim, suricinde de elektrik hatti cekilebilir, ayrica zaten tramvaylar icin cekilmis durumda.


İSMAİL ÇELİK

12 yıl önce - Sal 13 Ekm 2009, 13:24

Akü menzili ve hız iyi durumda Semih'in anlattıklarına bakılırsa.Dizel sanıyorum uzun süreli kesintiler,aküde 45km. geçememe gibi hususlardan yana önplana çıktı.

Semih Yaşar

12 yıl önce - Sal 13 Ekm 2009, 15:47
akülü troleybüs


Solaris Trollino 18AC'nin akülü menzili azami 8 km, fakat Roma'daki 90 no'lu hattın sadece 3 km'lik
kısmı akü ile geçiliyor, yani oldukça yüksek bir güvenlik faktörü var. Bu sebeple yeni kurulacak olan
EUR- Tor Pagnotta troleybüs hattında, küçük bir dizel motoru olan Bredamenarinibus-Skoda marka
troleybüs tercih edildi ve sanırım 6 km'lik parkur dizel motor ile geçilecek.



sayfa 10
« önceki   123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM