1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2  |
 |
alabay
15 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 00:41
Alıntı: |
Rahat rahat tramvayı geçirecektik biz de ne güzel... |
Neden o tramvaylar geçemesin oradan yahu?! Anlayamıyorum. Problemsiz geçirilir. Ya tek raya düşülür, ya da ışıklarla bir sistem yapılır, ama dar sokaklardan/caddelerden geçirmek mümkün.
Ve bir de (evvelden de yazmıştım) inadına yolu tüm özel trafiğe kapatmak gibi bir "tekme" mümkün. Son günlerde bütün dünya "tabiat battı batacak" diye haykırıyor. Madem Avrupa, Amerika HEMNEN dönmemiz şart diyor (bakalım nasıl ve ne zaman kim nerden nereye dönecek ...), o zaman İstanbul'da ilk hedef gaz maskesi program olamaz herhalde, değil mi? İstanbul'u kurtarmak gerekiyorsa, buyur, kurallar gelsin. Küçücük bir yoldan tramvay geçirmek bu kadar zor olamaz. Zihniyet mesele ise, o zaman zihniyete "zihniyetle" cevap gerekecek. Pek jinekologumsu anlatmadıysam da belki demek istediğimi üstadım anlamıştır, tercüme eder )
Hay Allah ... asıl yazmak istediğimi unuttum gitti ...
Şu metrobüsü troley tekniğiyle kurmak hakikaten çok ilginç olurdu. Hem de elektrifikasyon geldi mi oralara bir gün raylı sistem düşünmek de daha kolay olurdu. Elektrik kesintisine karşı da hibrid vasıtalar çalışırdı. Biz de Fileas Mileas diye uzattık ama ... parasız ülkelerde külüstür bile olsa, sistem var, biz oraya prestij mi yatıracağız, sermaye mi, yoksa bir trafik çözümü mü? Yanlış anlaşılmasın. Mercedes, MAN, Volvo gibi marka otobüslere evet - gerek. Ama deli gibi para yatırılacaksa da ... onlara yatırılsın?
B. Alabay
|
 |
serifayhan
15 yıl önce - Sal 13 Şub 2007, 21:50
İett nin mevcut , yapılmakta olan ve ihale aşamasındaki raylı sistem hatları ile ihale onayı bekleten hatları harita üzerinde gösteren internet sayfası :
http://www.iett.gov.tr/raylisistem.html
Keşke metrobüs araçlarınıda elektrikle çalışan araçlardan seçselerdi.
|
 |
Akın Kurtoğlu
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 00:30
"Metrobüs Geliyor" başlığı, kendi içinde çeşitli altbaşlıklara bölünmekte olup, bu başlık altında, yalnızca; İstanbul kentiçi Metrobüs şebekesi için uygun olabilecek ve elektrik enerjisiyle çalışan "Metrobüs (Metroleybüs)" sistemleri ve araçları ile ilgili verileri biriktirelim (Metroleybüs= Elektrikli Metrobüs... Ben uydurmak zorunda kaldım mecburen ).
İstanbul-ULAŞIM Denetçisi
Akın KURTOĞLU
|
 |
Semih Yaşar
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 13:17
Metroleybüs
Akın Üstad
Şu anda dünyadaki ilk 24 m troleybüs HESS Swisstrolley3, şasi M.A.N , elektrik aksamı
Vossloh-Kiepe, 4 akslı aracın B ve C aksları birer adet 160 kW Skoda elektrik motoruyla
tahrikli toplam 320kW güç müthiş bir şey, ayrıca 100kW dizel acil durum motoru var.
Aracın karoseri tamamen modüler aluminyum panellerden oluşuyor ve çok uzun ömürlü,
en az 30 sene kullanım ömrü öngörülüyor.
Yakında Van Hool AGG 330T ve NEOMAN 6230 modelleri de gelecek, merakla bekliyorum.
Bu resimdeki troleybüs Zürich, Genevre ve Lüzern'de kullanılıyor.
|
 |
Semih Yaşar
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 19:01
Metroleybüs
Metroleybüs deyimini sevdim, Metro kelimesinin ardına gizlenmiş troleybüs,
belki yutturabiliriz böylece.
İsviçre St. Gallen'de 1990 model körüklü troleybüs'e modüler ara bölme ilave
ettiler, sonuç Metroleybüs oldu, adamlar gerçekten ilginç insanlar dünyanın
en zengin ve en pinti insanları, bizde olsa getirin 1 Milyonluk Euro'luk yeni arabaları.

|
 |
H.ANIL
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 22:02
Iste Fransada haftasonlari ise giderken kullandigim metroleybuse oranla kisada olsa troleybusun resmi;
Valla oldukca hos sessiz sakin vizzz diye gidiyo
Ama sakin metroleybusleri benzinli metrobusle karistirmayalim.Cunku uzun mesafelerde cok seri degiller daha cok bol trafik isikli sehir icine uygunlar.Mesela bu araclar E5i kaldiramaz o yuzden bence E5 icin en uygunu yine benzinli metrobus secenegi olur.Metroleybus ise bagdat caddesi gibi guzergahlara uyar yada eskisehir trabzon antep gibi orta olcekli sehirlerimize
|
 |
ömer
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 22:12
Bence güzel bir fikir bu sayede dogalgazli otobüsleri kullanipta diğer ülkeleri zengin etmis olmayiz hemde cevre dostu olur zaten istanbulun cevre dostu otobüslere ihtiyaci var.
|
 |
H.ANIL
15 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 22:36
Turkiyede hala elektrigin yuzde 50si dogalgazdan yuzde 25i linyitten uretiliyor.
Fransa gibi herseyin elektikle calistigi bi ulkede bu talebi karsilamak icin 60 tane Isvicrede 5 tane nukleer reaktor var.
O yuzden elektrikle calisan herseye cevre dostu diye yaklasmayalim lutfen
|
 |
alabay
15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 00:52
Troleybüslere yeterince elektrik mi sağlanamaz? Acaba!
Alıntı: |
O yuzden elektrikle calisan herseye cevre dostu diye yaklasmayalim lutfen |
Atom reaktörüne sıfır gerek var! Türkiye'de bomboş dağlar mı var? Var. Güneş? Fazlasıyla? Rüzgâr? Tabiîki. Deniz? Ohoo, yeterince! O KADAR çok değişik enerji elde etme imkânı var ki, saymakla bitmez. Biz ne bekleyeceğiz be? Suudi Arabistan'ın bile bizi bu konularda geçmesini mi? Almanya bu konularda şu an önder. Ama Araplar petrolün bitişini göz önünde tutup Alman teknolojilerini büyük çöllük bölgelerine yerleştirmeyi düşünüyorlar. Ben Türkiye'nin belki %70'ini gördüm - yeterince boş, tenha yer var. Zihniyetin değişmesi gerek, o kadar. O zaman çevre dostluğun yeni aşamaları da mümkün olur. Atom reaktörsüz hem de. Yoksa kim bunu ciddî şekilde kapısının önünde ister? Benim etrafımda üç tane duruyor, biri Alman, biri İsviçreli, biri Fransız , ha orada bir kaza, ha orada bir arıza ... aman ne güzel. İsveç az daha yok oluyordu, "orada" belki gazeteler yazmadı, bilmiyorum. Biblis denen reaktörün cıvarında otobanlarda alarm anında yükselen duvarlar var, içerde kalan çıkamaz, dışarda kalan giremez - bir gün bir şey olursa.
B. Alabay
|
 |
kkerem
15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 02:07
Merhaba..
Alıntı: |
Atom reaktörüne sıfır gerek var! Türkiye'de bomboş dağlar mı var? Var. Güneş? Fazlasıyla? Rüzgâr? Tabiîki. Deniz? Ohoo, yeterince! O KADAR çok değişik enerji elde etme imkânı var ki, saymakla bitmez. |
Çok haklısınız, sonuçta atom enerjisinden çok daha güvenli ve çevreci bin türlü enerji çevirim yöntemi var. Ancak işin içine maliyetler, arz-talep dengesi girince, ne rüzgar enerjisi, ne de güneş enerjisi, atom enerjisinin yerini tutamiyor. Böyle bir sorun var.
Bana kalsa, bütün araçların motorlarını söker, pedallar takarım - otobüslere bile! Bir yere gitmeye çok merakı olan varsa, bacaklarını kullansın Ama işte, pratikte işler böyle olmuyor ki.
Keşke gerçekten de, fosil yakıt yerine, elektrikle çalışan, ve kullandığı elektrik enerjisininin rüzgardan elde edildiği bir otobüsümüz/troleybüsümüz/metrobüsümüz olsa.. Ama böyle birşey - en azindan kisa ve orta vadede mümkün değil. Rüzgar enerjisi, ya da güneş enerjisi, hala yeterince verimli kullanilamiyor. Ve yine, aşağı tükürsen sakal, yukarı tükürsen bıyık hadisesine variyoruz: ya fosil yakıtlar, ya da nükleer enerji!.
O yüzden, bence elektrik enerjisinin çevreciliğini sorgularken, "olabilecekleri" de iyi düşünmeli, ama, "muhtemelen olacak olanları" da gözden kaçırmamalıyız.
Rüzgar enerjisi ile elektrik üretip bunu metrobüslerde kullanmak olabilecek birşey. Ama muhtemelen olacak olan şey, bu elektriğin fosil yakıtlardan, ya da nükleer güçten geleceğidir.
O halde şunu sormak lazım : Elektrikli bir metrobüs mü daha çevrecidir, yoksa fosil yakıtlı bir metrobüs mü? Ya da başka alternatifler neler olabilir? Hibrid motorlu bir metrobüs, belki? Bilemiyorum.. : )
İyi günler.
|
 |
sayfa 2  |
ANA SAYFA -> ULAŞIM
|