Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
tolginho

13 yıl önce - Cmt 04 Şub 2006, 22:21
[İST-A7.05] - Elektrikli Metrobüsler (Metroleybüs) Üzerine



Madem metrobüs yapılacak, bunları elektrikli yapalım. uzun vadede hesaplı olur hem. E-5'in ortasından geçen bir metrobüs hattı, oldukça mantıklı ve makul fiyata çıkacaktır.

Hatta yerleşimin yeni yeni başladığı dolayısıyla yollarının yeni yapılmış ve geniş olduğu bölgeler için de güzel olacaktır. ileri de bu bölgelerde yerleşim artınca bu sistem iptal edilerek yerine hafif metro ya da tramvaya da geçilebilir.

TOLGA KAPROL


alimkor

13 yıl önce - Cmt 04 Şub 2006, 23:37

Sevgili wowTURKEY' ciler ömrümüz bu İstanbul trafiğine proje üretmekle geçecek.
  Hali hazırda planlanan projeleri dünya gözüyle görmek (ALLAH HEPİNİZE HAYIRLI UZUN ÖMÜRLER VERSİN) belki bir çoğumuza nasip olmayacak.
  Gelin kendimize bir iyilik yapalım trafik sorununun olmadığı bir yere topluca göç edelim.
  Orta Asyadan geleli bilmem kaç yüz sene olmuş,hem Ecdadımızın  kaldığı yerden devam etmiş oluruz hemde bizler biraz nefes almış oluruz.
  NE DERSİNİZ ÇOK PARLAK BİR FİKİR DEĞİLMİ? BUNDAN SONRAKİ BAŞLIKLAR YER SEÇİMİYLE OLMASI DİLEĞİYLE....


Semih Yaşar

13 yıl önce - Pts 06 Şub 2006, 12:01
metrobüs


Alıntı:
madem metrobüs yapılacak, bunları elektrikli yapalım. uzun vadede hesaplı olur hem. E-5'in ortasından geçen bir metrobüs hattı, oldukça mantıklı ve makul fiyata çıkacaktır.


Herkese  günaydın

Elektrikli  otobüs  fikri  güzel ,  en  fanatiklerden  birisi  benim  bu konuda.
E-5 üzeride  tartıştığımız  Metrobüs  projesinde  kavram  kargaşası olmaması  için bu konuda  sürekli cevap yazıyorum. E-5  üzerinde  çalışacak Metrobüs  hattı  eğer olacaksa  tabi  bugünkü   otobüslerden tek farkı  daha  büyük  kapasiteli olmasıdır yani  çift körüklü otobüs demektir , E-5  gibi  zaten  çok yoğun  araç  trafiği olan bir  güzergahta  otobüsler ancak  şu anda  olduğu  gibi  trafikle  karışık halde çalışabilirler  bu durumda  duraklar yolun sağında olur. E-5 karayolundan  şerit kapatmak suretiyle  ortadan gidecek bir tercihli otobüs  projesi yapılacağını hiç zannetmiyorum .
Ekte  Quito  şehrinden  bir tercihli  troleybüs  uygulaması  vede  Zürihte  kullanılmaya  başlayan  uzun  troleybüs  resimlerini  gönderiyorum.


 


 



Semih Yaşar

13 yıl önce - Sal 07 Şub 2006, 12:49
sağ şerit otobüs yolu


Günaydın

Avrupa'da  gereken  bölgelerde  son derece  başarılı şekilde  otobüslere  öncelik verilebiliyor.
Esasında  trafiği  düzeltmeye  önce  düzgün yol  çizgisi çekmekle  başlamak  lazım.
Aşağıdaki  resim  bunun çok güzel bir  örneği , benzer bir çalışmayı  Beşiktaş- Maslak-Sarıyer güzergahında  yapmak lazım.

Saygılar


Semih Yaşar

13 yıl önce - Cum 03 Mar 2006, 11:53
PHILEAS


Akın  Üstad
Ego  forumuna  yazdığım mesajın aynısını burada tekrarlıyorum.



--------------------------------------------------------------------------------

Melih  Gökçeğin  gidip  gördüğü bu aracın  adı PHILEAS.  80 günde devrialem kitabındaki aracın adından esinlenilmiş.

Bu  otobüs  yola  belli aralıklarla  döşenecek  manyetik sinyal vericileri takip edecek bir
GUIDED BUS  sistemidir. Otobüs  hibrid  motorlu , bildiğim kadarıyla  6,8 litrelik bir FORD motoru ,  ve bu motorun ürettiği elektriği kullanan elektrik motorları ile tahrik edilecek.
Hibrid  otobüsler  dünyada bir yer edinmeye çalışıyor.
Araç  gövdesinin  özel  sıkıştırılmış  fiber glas panel  teknolojisi ile daha hafif olarak üretildiği söyleniyor.

Önemli Not:  Bu  araç  henüz Hollanda'da  bile  prototip aşamasındadır. Eindhoven kentinde denenmektedir.  Ciddi bir  referansı henüz yok. Önce  Hollanda'da ispatlasın kendini sonra biz kullanalım , Hollandalıların  pazarlama oyunlarına  gelmeyelim.
Manyetik  yol takip sistemi , otomatik kullanım ( şöför  sadece acil durumlarda müdahale ediyor)  bunlar  çok güzel konseptler fakat  kendini ispatlaması lazım ,  kraldan ziyade kralcı olmayalım. Hollandalı berberliği bizim başımızda öğrenmek istiyor olabilir.

Belkide gerçekten  güzel çalışabilir bu sistem ama dediğim gibi çok dikkatli incelemek ve ikna olmak gerekiyor.



Semih Yaşar

12 yıl önce - Prş 07 Eyl 2006, 10:59
yerli üretim


Alıntı:
. Hidrojenle çalışan, 5 vagonlu, alüminyum...


Murat Bey

5 vagonlu uzun bir aracın hidrojen yakıt hücresiyle çalıştırılması pek mantıklı olmaz, ayrıca 5 vagonlu bir otobüs çeşidi  henüz üretilmedi. NEOMAN firmasının üretmeyi düşündüğü
Megatrain XXL adlı otobüs 21 m körüklü+ 10 metre römork olarak planlanıyor  ve sadece elektrikli olarak düşünülüyor.
Hidrojen yakıt hücresi henüz enerji verimi açısından çok yetersiz ve araca fazladan ağırlık getiriyor bu teknolojinin olgunlaşması ve seri üretimde kullanılması için uzmanlar 20-30 sene gerekir diyorlar, belkide hiçbirzaman seri üretime geçmeyebilir.


Semih Yaşar

12 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 15:09
Metrobüs durağı


Nedim selam

Ben Merida şehrindeki uygulamayı çok beğendim, sistemin bütün öğeleri çok güzel bana göre.
Araçlar elektrikli, çevreci , istasyonlar kapalı ve güvenli,  vs.

Bu uygulama İstanbul'a birebir uygulansın demiyorum sadece genel konsept olarak esinlenebiliriz
diye düşünmüştüm.

- İstasyonlar çok daha büyük olarak tasarlanmalı , 2 otobüs uzunluğunda yaklaşık 50 metre uzunluğunda
 olmalı,  istasyona aynı anda 2 otobüs yanaşabilmeli.  Yaya üst geçiti de  yapılmalı tabiki.
- Otobüslerin yolun ters tarafından gitmesi  kapılar sağ tarafta olduğundan dolayı aynı istasyonun
 2 değişik yöne giden araç tarafından ortak kullanımına imkan sağlıyor, E-5 üzerinde yol
 genişliğimiz kısıtlı. Yoksa kısıtlı değil mi?



arda34
12 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 15:12

[ seviyesiz mesaj silindi, tekrarı halinde üyeliğiniz iptal edilecektir... - Burç - Sal 28 Ksm 2006, 18:52 ]

Mücahid

12 yıl önce - Sal 28 Ksm 2006, 17:53

Arda34 ilk önce üslubunuzu değiştirin. Bir insanın neye inanıp neye inanmayacağı sizi asla ilgilendirmez. Kaldıki İstanbul'da birçok yolda kavşak yapımıyla tarafik sorunu lokal olarak çözülebilecek boyuttadır. Yanlış ve hatalı yapılan kavşaklar ve yollar İstanbulumuzun en ciddi trafik sorunlarındandır. Bu sorunlara isyan etmek yerine varsa çözüm öneriniz ortaya koyunuz.


Selametle


Semih Yaşar

12 yıl önce - Cum 05 Oca 2007, 17:49
Metrobüs alternatifleri


Aşağıda eklediğim fotoğraflar Essen ve Seattle'den Metrobüs fotoğrafları.
Yeraltı ve tünel uygulamalarında kesinlikle elektrikli araç kullanılıyor. İlk fotoğrafa
dikkat ederseniz  troleybüsün arkasında bekleyen bir tramvay var,  yapılan yatırımdan
maksimum fayda sağlanmış , tahminen  tramvaylar en fazla 5 dakika sefer sıklığı
ile çalışıyorlar aralara ise troleybüs serpiştirmişler.
Seattle şehrindeki meşhur Downtown Tünelini ise bugüne kadar sadece troleybüsler
kullandı ama sanırım bu seneden itibaren hafif raylı sistem olacak , fotoğrafta raylar
net bir şekilde görülebiliyor.
Bu yazdıklarım konumuzla çok ilgili olmasa da fikir verebileceğini düşündüm.

 


 



sayfa 1
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM