Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 01:34

Alıntı:
Topbaş, bir yıldır dünyanın tüm metrobüslerinin araştırıldığını, metrobüs projesi için en uygununun Hollanda'nın Phileas firmasının 220 kişilik metrobüslerinin olduğunu belirtti.

Alıntı:
Alınması düşünülen Phileas marka uzun otobüsler Van Hool marka değil, Hollanda'nın uçak üreticisi Fokker'in de içinde bulunduğu VBL adlı bir konsorsiyum

Doğru... Bilginin bunda sonraki mesajlarda yanlış işlenmemesi ve hatalı marka ismi yazılmaması için, yukarıdaki mesajlarda adıgeçen markayı düzeltme gereği hissediyor ve alınması plânlanan metrobüslerin markasını: Phileas olarak değiştirmemiz gerektiğini, not olarak ekliyorum...  

Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 13:12

Bir hesap yapalım:

Bir Phileas 220 kişi alacak (İstanbul şartlarında bu rakamı daha gerçekçi olarak; 250 şeklinde düzeltelim, normal bir körüklü 180-200 arası yolcu alıyor. Bu çift mafsallıların da, diğer normal körüklülerden fazla olan ek orta vagonunun +50 kişi taşıyabileceği gözönüne alınırsa, rakam daha gerçekçi bulunur).

Bir saatte tek yönde her 2 dakikada bir çalıştırılacak olan Phileas konvoyları ile; saatte 30 servis gerçekleştirilir: 30 X 250 = 7500 kişi transfer edilir (Maksimum öngörü).

Normal körüklüler ile aynı yönde 7500 kişinin taşınabilmesi için; 7500/180 (bir normal körüklünün kapasite üst sınırının minimum değerini gözönüne alsak bile) = 41.66 (42) klâsik körüklü otobüs gerekir.

* Bir Phileas; 1.300.000 Euro
* Bir Körüklü Citaro; 300.000 Euro

Oran => 1.300.000 / 300.000 = 4.3 kat... (Ortalama 4 kat diyelim)

İndi-bindileri, rakamların birebir örtüşmesi için, her iki hesaplamada da gözardı ediyoruz.

Elimizdeki verileri gözönüne alarak böyle bir orantılama yaptık. Verilerdeki olası yanlışlıklar, ya da gözden kaçan birtakım oran farklılıkları varsa, bunları düzeltelim...

Neticede, bu acemi Hollandalı üreticilerin otobüsünü almak gerekli miydi? Aynı kapasiteyi taşıyabilmek için 30 Phileas yerine, 42 körüklü Citaro da aynı işi görüyor.

Akın KURTOĞLU


fatih kocaoglu
15 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 14:49



(+)





 

(+)





 

(+)


Akın Kurtoğlu Demişki
Alıntı:
Neticede, bu acemi Hollandalı  üreticilerin otobüsünü almak gerekli miydi? Aynı kapasiteyi taşıyabilmek için 30 Phileas yerine, 42 körüklü Citaro da aynı işi görüyor


Sektörde tecrübe kazanmamış,bir çok üreticilerden alınan araçlar her zaman teknik anlamda sorunlar yaşatmıştır,bu durumda yine bu sorunları,yaşamaları kaçınılmayacak bir durum oalrak gözüküyor.Eğer bizleri izleyen (tanıdığım ve bildiğim üst düzeyde olan kişiler) İ.e.t.t yetkilileri varsa bu konu ile ilgili olarak bizlerin desteği ile bir kamoyu oluşturmalarını,kendilerinden talep ederiz.

Tekrar ifade etmek istiyorum,tecrübe kazanmamış hatta geçmişlerindeki faaliyet alanı olan sektörlerde başarı gösterememiş şirketlerden,bu aracların alımını yapmak,bunlara yatırım yapmak,anlamsız gibi görünüyor. Mercedes-Benz Capacity bana göre bu işi rahatlıkla omuzlayabilecek bir araçtır.Benim gibi bu konuda  araştıran arkadaşların
Nacizane önerisidir.


Semih Yasar Demişki

Alıntı:
Alınması düşünülen Phileas marka uzun otobüsler Van Hool marka değil, Hollanda'nın uçak üreticisi Fokker'in de içinde bulunduğu VBL adlı bir konsorsiyum


Bu grupta bildiğim kadarı ile Vanhool'de var.


Mehmet Kasım
15 yıl önce - Sal 14 Ksm 2006, 02:46
Metrobüs


Zaten hemen hemen herkes bu metrobüsün çok kalıcı bir çözüm olamayacağını ve bir müddet sonra yerini asıl metroya bırakacağını tahmin ediyor.

2007 seçimlerine yakın metrobüs şovu olur , bir kaç sene gider.Beylikdüzü Metrosu bitince kaldırılır herhalde.

Bu arada şerit sayısının artmas olumlu br katkı olur.Phileas araçlara da güzergah ararlar


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 14 Ksm 2006, 02:54

Alıntı:
Phileas araçlara da güzergah ararlar

Şayet ileride Metrobüs yolu bir şekilde raylı sisteme terkedilirse, elde kalan Phileas'lar öyle her güzergâhta çalışamazlar. Çift mafsallarıyla şehiriçinde birçok virajı alamazlar. Bu yüzden, ekstra metrobüs yolu alternatifleri aranır veya bunlar erken emekli edilirler... Ama, Cevizlibağ üzerindeki ve Merter-İncirli arasındaki yoğun eğimler vs... yüzünden bu aks üzerine raylı sistem pek döşeneceğe benzemiyor.

Akın KURTOĞLU



Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 08 Oca 2007, 12:57
E-5 metrobüs


Günaydın

Sabah 8:30 civarında E-5'i kullanarak arabamla Sefaköy'e gittim ve tekrardan
yanyol rezaletini gördüm. Topkapı istikameti yanyolu Yenibosna'dan Bakırköy-İncirli sapağına
kadar tıklım tıklım otobüs ve minibüslerle dolu , transit yol ise akıcı.
Yazık değil mi bu otobüs ve minibüslerde ayakta işlerine gitmeye çalışan insanlara.
Yapılan bu düzenleme  biz insan taşıyoruz, amaç arabaların değil insanların taşınmasıdır
sloganları ile taban tabana zıt.
Birde şu konuya dikkat çekmek istiyorum , E-5 aksında günde kaç kişi toplu taşıma kullanıyor,
saatte 50,000 kişi tek yönde hareket ediyorsa, 10,000 kişi/saat kapasiteli Metrobüs sistemiyle
bu kadar insanı taşıyamazsınız, ancak yeraltı Metrosu taşır bu kadar kişiyi.
Hep deniyor ki Minibüs ve otobüsleri E-5 'den kaldıracağız yerine Metrobüs koyacağız,
otobüslerin çoğu yine sağdaki yanyolda çalışmaya devam edecekler yine aynı tıkanıklık
ve eziyet devam edecek. Bu işin gazetelerde yazdığı gibi Nisan'a kadar çözülmesi imkansız.


eng ygl
15 yıl önce - Pts 08 Oca 2007, 13:04

Uzun ve alcak tabanli otobus modellerini incelerken, Van Hool'un sayfasinda asagidaki bilgilere rastladim.


Model: AGG300 - cift koruklu
Uzunluk: 24.785 mm
Genislik: 2.550 mm
Azami oturan yolcu kapasitesi: 60
Azami ayakta yolcu kapasitesi: 150
Azami toplam yolcu kapasitesi: 180

Diger alcak tabanli Van Hool modelleri de asagidaki gibiymis.



Model: AG300/AG500 - tek koruklu
Uzunluk: 17.985 mm
Genislik: 2.550 mm
Azami oturan yolcu kapasitesi: 44
Azami ayakta yolcu kapasitesi: 130
Azami toplam yolcu kapasitesi: 160



Model: A300/A330 - solo
Uzunluk: 11.995 mm
Genislik: 2.550 mm
Azami oturan yolcu kapasitesi: 33
Azami ayakta yolcu kapasitesi: 90
Azami toplam yolcu kapasitesi: 110

IETT'nin elindeki Citaro'larin ya da almayi dusundugu Phileas marka uzun otobuslerin yolcu kapasitesi nedir bilemiyorum, ama Van Hool modellerine baktigimizda tek koruklu otobuste 160, cift koruklu otobuste de 180 kisi tasinacaksa ve cift koruklunun fiyati da tek koruklunun fiyatinin %115'inden daha yuksekse, bu durumda tek koruklu otobus almak daha makul geliyor. En azindan metrobus hattinin az yogun oldugu saatlerde diger bolgelere kaydirilabilir, ancak cift korukluler hemen hemen hic bir otobus hatti icin uygun degil gibi duruyor.

Ama dedigim gibi, alinmasi dusunulen otobusun yolcu kapasitesini diger alternatiflerin yolcu kapasiteleriyle kiyaslayarak ve bunlarin hem fiyatlarini, hem de bakim/onarim masraflarini ayrintili bir sekilde goz onunde bulundurmak gerekiyor kesin bir kanaate varmadan once.



eng ygl
15 yıl önce - Sal 09 Oca 2007, 19:39

Alıntı:
Bir Phileas 220 kişi alacak (İstanbul şartlarında bu rakamı daha gerçekçi olarak; 250 şeklinde düzeltelim, normal bir körüklü 180-200 arası yolcu alıyor. Bu çift mafsallıların da, diğer normal körüklülerden fazla olan ek orta vagonunun +50 kişi taşıyabileceği gözönüne alınırsa, rakam daha gerçekçi bulunur).

Bir saatte tek yönde her 2 dakikada bir çalıştırılacak olan Phileas konvoyları ile; saatte 30 servis gerçekleştirilir: 30 X 250 = 7500 kişi transfer edilir (Maksimum öngörü).

Normal körüklüler ile aynı yönde 7500 kişinin taşınabilmesi için; 7500/180 (bir normal körüklünün kapasite üst sınırının minimum değerini gözönüne alsak bile) = 41.66 (42) klâsik körüklü otobüs gerekir.

* Bir Phileas; 1.300.000 Euro
* Bir Körüklü Citaro; 300.000 Euro
Oran => 1.300.000 / 300.000 = 4.3 kat...

Neticede, bu acemi Hollandalı  üreticilerin otobüsünü almak gerekli miydi? Aynı kapasiteyi taşıyabilmek için 30 Phileas yerine, 42 körüklü Citaro da aynı işi görüyor.

Bir baska deyisle, Phileas'in tasidigi yolcu basina fiyati 5.200 avro/yolcu (=1.300.000/250) ve Citaro'nunki 1.667 avro/yolcu (=300.000/180) oluyor.

Akin Abi'nin yukaridaki hesabi, Phileas'larin cok gereksiz bir yatirim olacagini ortaya koymus. IETT, Phileas alma konusunda hala kararli mi? Yoksa bu is icin ihale mi yapilacak? Gerci ihale sartnamesine "arac basina en az 219 yolcu kapasiteli" ibaresini koyarlarsa, rakiplerin pek sansi kalmaz herhalde.

Su anda kullanilan en uzun ve en cok yolcu kapasiteli otobusler hangileri? Bunlarin maliyet/verim analizini cok ayrintili bir sekilde yapmak gerek. Sadece alim maliyeti degil, yedek parca, isletme gideri gibi kalemler de onemli elbet, ancak yukaridaki hesap da durumu gayet guzel ozetliyor.

Belediye otobuslerinin fiyatlarini ve yolcu kapasitelerini karsilastirabilecegimiz bir sayfamiz var mi?


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Sal 09 Oca 2007, 23:54

Zannedersem, alınacak olan bizim metrobüsler üstteki modellerden olmayacaklar. Halbuki bunların dizaynları çok daha estetik...

Akın KURTOĞLU


Kemal Çevik
15 yıl önce - Çrş 10 Oca 2007, 00:42
Phileas


Metrobüs yolcuları,

Şurada Phileas uzun uzun var, ama pek de öyle uzun değil sadece 18 metre, 24 metreliği pek verimli değil.

http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=269503#269503

18 metreliğinin de işlev olarak Citaro körüklüden bir farkı yok. Otomatik kaptan   , hibrid motor gibi pek de taşımaya yönelik olmayan özelliklerden gayrı.

Alçak taban herhangi bir otobüs bu hatta yeter de artar bile bir çok "yolcunun" dediği gibi

Görüşmek üzere
Kemal ÇEVİK



sayfa 3
« önceki   1234 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM