Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
e_mutlu

15 yıl önce - Cum 15 Eyl 2006, 15:45

sitede 120 kişilik kapasite olduğu ayrıca bazı modellerin 180 kişi taşıyabileceği yazıyor. Topbaş'ın belirttiği 220 kişilik model bunların biraz daha büyüğü sanırım ....



enes

15 yıl önce - Cum 15 Eyl 2006, 15:48

Phileas Metrobus:
http://www.woophy.com/images/org/81755.jpg
http://www.phasis.nl/phileas_testsite/popup/persf ...eas_02.jpg
Bu da çift körüklü olanı!
http://www.bamadas.tbm.tudelft.nl/images/Home/Phileas.jpg
220 kişilik olan bu çift körüklü olan galiba.


messiah_haktan

15 yıl önce - Cmt 16 Eyl 2006, 11:03

Evet 220 kisilik bu cirf körüklü metrobüs'ün gelecegi kesinlesti.




BİR YIL İÇİNDE

Sistemin ilk olarak D-100 Karayolu üzerinde Topkapı-Küçükçekmece arasında devreye gireceğini belirten Topbaş, metrobüs projesini Edirnekapı-Vezneciler ile Beşiktaş-Levent arasında da uygulamayı planladıklarını söyledi. D-100 Karayolu üzerinde metrobüs projesi için bir yıldır yol düzenleme çalışması yaptıklarını hatırlatan Topbaş, "Proje bir yılı bulmadan hayata geçecek.




http://www.hurriyet.com.tr/gundem/5094178.asp?m=1 ...&oid=3


En son messiah_haktan tarafından Cmt 16 Eyl 2006, 11:07 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


warrior
15 yıl önce - Cmt 16 Eyl 2006, 19:53

Yeni metrobüsün 360 derece fotosuna buradan ulaşabilirsiniz:

http://lw2.easy-site.nl/APTS_C01/showLink.asp?Ses ...1%252Ehtml

ve de buradan:

http://lw2.easy-site.nl/APTS_C01/showLink.asp?Ses ...2%252Ehtml


Mustafa Kumbar

15 yıl önce - Pzr 17 Eyl 2006, 21:40

Alıntı:
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, Topkapı-Küçükçekmece arasındaki minibüs ve otobüslerin kaldırılacağını belirterek, "Metrobüsler, bir yıl içinde Topkapı-Küçükçekmece arasında faaliyete geçecek" dedi.

Topbaş, bir yıldır dünyanın tüm metrobüslerinin araştırıldığını, metrobüs projesi için en uygununun Hollanda'nın Phileas firmasının 220 kişilik metrobüslerinin olduğunu belirtti. Türkiye'nin diğer büyük illerinde de metrobüslerin yakında kullanılacağını söyleyen Topbaş, yurtdışından gelen uzmanların planladıkları üç noktayı incelediklerini ve metrobüsler için uygun uygun noktaların bulunduğunu söyledi.

Başkan Kadir Topbaş, "Proje bir yılı bulmadan hayata geçecek. Bunlardan bir kaç tanesi yakında gelip devreye girecek. O hattaki otobüs ve minibüslerin hepsi kalkacak. Araç sayısı ilk etapta yeterli olmadığı takdirde getirdiğimiz yeni otobüsleri orada devreye sokup birlikte çalıştıracağız. Minibüsler dik seferler yapacak ya da başka hatlara yönlendireceğiz. Minibüs esnafını mağdur etmeyi asla düşünmüyoruz. Onları yok sayamayız, onlar kentin gerçeği. Onların da farklı istikametlerde, kazanımlarına zarar vermeden yaşamlarının sürdürmelerini sağlayacağız" dedi.

İhale yoluyla yeterli sayıda metrobüs alınacağının altını çizerek, "26 metre uzunluğundaki metrobüslerle 220 kişi taşınabiliyor. Zemine çakılan mıknatıs takozları okuyarak sürücü olmadan da gidebilme özelliği de var. Sistem oturduktan sonra kendisinin de çalışması da düzenek olarak mümkün. Bu önemli bir gelişme. Bunlar 26 metre olmasına rağmen manevra kabiliyeti olan, dar bir daireden dönebilen, duraklara yengeç gibi yan yanaşabilen araçlar" diye konuştu.

Sistemin ilk olarak D-100 Karayolu üzerinde Topkapı-Küçükçekmece arasında devreye gireceğini belirten Topbaş, metrobüs projesini Edirnekapı-Vezneciler ile Beşiktaş-Levent arasında da uygulamayı planladıklarını söyledi. Kaynak:internethaber.com


Minibüslere Tırpan başlığı altında Minibüsler ile ilgili konuda paylaşmıştım fakat konunun özünde Metrobüs olduğundan burayada ilave ediyorum.


Mustafa Kumbar



Mustafa Kumbar

15 yıl önce - Çrş 20 Eyl 2006, 17:32

Avrupa Yakası E-5 trafiği ‘metrobus’ ile rahatlıyor...



İSTANBUL-İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, ilk etapta D-100 Karayolu üzerinde (E-5) Topkapı-Küçükçekmece arasında çalışacak Metrobus Projesi için 26 metrelik 220 kişilik metrobus modelini beğendiklerini açıkladı.



Gazetecilere konuyla ilgili açıklamalarda bulunan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, sistemin devreye girmesiyle D-100 Karayolu üzerinde çalışan otobüs ve minibüslerin kaldırılacağını söyledi. Kadir Topbaş, Rotterdam Belediye Başkanı Job Kohen ile Amsterdam Belediye Başkanı Ivo Obsterdan’ın ziyareti sırasında metrobüs projesi için düşündükleri metrobüs modelini konuk başkanlara ve basın mensuplarına gösterdi.



Hollanda’nın Phileas firmasınca bir metrobusun yapıldığını, yakında seri üretime gireceklerini belirten Kadir Topbaş, “Geçen yıldan beri dünyadaki metrobüs örneklerini inceliyoruz. Ağırlıklı olarak benimsediğimiz model bu. İhale yoluyla yeterli sayıda alınacak. 26 metre uzunluğundaki metrobuslerle 220 kişi taşınabiliyor. Zemine çakılan mıknatıs takozları okuyarak sürücü olmadan da gidebilme özelliği de var. Sistem oturduktan sonra kendisinin de çalışması da düzenek olarak mümkün. Bu önemli bir gelişme. Bunlar 26 metre olmasına rağmen manevra kabiliyeti olan, dar bir daireden dönebilen, duraklara yengeç gibi yan yanaşabilen araçlar” dedi




Sistemin ilk olarak D-100 Karayolu üzerinde Topkapı-Küçükçekmece arasında devreye gireceğini belirten Başkan Topbaş, metrobus projesini Edirnekapı-Vezneciler ile Beşiktaş-Levent arasında da uygulamayı planladıklarını söyledi. Yurtdışından gelen uzmanların planladıkları üç noktayı incelediklerini ve metrobus için uygun bulduğunu açıklayan Topbaş, Türkiye’nin diğer büyük illerinde de metrobusların yakında kullanılacağını kaydetti.



D-100 Karayolu üzerinde metrobus projesi için bir yıldır yol düzenleme çalışması yaptıklarını hatırlatan Topbaş, “Proje bir yılı bulmadan hayata geçecek. Bunlardan birkaç tanesi yakında gelip devreye girecek. O hattaki otobüs ve minibüslerin hepsi kalkacak. Araç sayısı ilk etapta yeterli olmadığı takdirde getirdiğimiz yeni otobüsleri orada devreye sokup birlikte çalıştıracağız. Minibüsler dik seferler yapacak ya da başka hatlara yönlendireceğiz. Minibüs esnafını mağdur etmeyi asla düşünmüyoruz. Onları yok sayamayız, onlar kentin gerçeği. Onların da farklı istikametlerde, kazanımlarına zarar vermeden yaşamlarının sürdürmelerini sağlayacağız” diye konuştu.

Kaynak : iett.gov.tr


Mustafa Kumbar


yasar22
15 yıl önce - Çrş 20 Eyl 2006, 20:12

Alınması planlanan metrobüslerde klima sistemi inşallah citarolardan daha iyi olur.Anladığım kadarıyla bu otobüslerde de açılır cam olmayacak.Otobüsün 3 parçadan oluşuyor olması güçlü bir klima sistemini olmasını gerektiriyor.Körüklü citarolar gibi soğutmayan tipte olurlarsa bu otobüslere binenlerin vay haline.

wedatben
15 yıl önce - Pts 25 Eyl 2006, 17:12

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, ilk etapta D-100 Karayolu üzerinde (E-5) Topkapı-Küçükçekmece arasında çalışacak Metrobus Projesi için 26 metrelik 220 kişilik metrobus modelini beğendiklerini açıklamış. Geçen yıldan beri dünyadaki metrobüs örneklerini inceliyoruz. Ağırlıklı olarak benimsediğimiz model bu. İhale yoluyla yeterli sayıda alınacak. 26 metre uzunluğundaki metrobuslerle 220 kişi taşınabiliyor. Zemine çakılan mıknatıs takozları okuyarak sürücü olmadan da gidebilme özelliği de var. Sistem oturduktan sonra kendisinin de çalışması da düzenek olarak mümkün. Bu önemli bir gelişme. Bunlar 26 metre olmasına rağmen manevra kabiliyeti olan, dar bir daireden dönebilen, duraklara yengeç gibi yan yanaşabilen araçlarmış.. çok ilginç bir özellik.


 


Mehmet BERBER

15 yıl önce - Cum 10 Ksm 2006, 12:52

Bugünkü Akşam gazetesinde Metrobus alım ihalesi ile ilgili haber çıkmış.
Alıntı:
Bu otobüslere 65 milyon euro değer mi?
İstanbul Büyükşehir Belediyesi, kentin ulaşım sorununa çözüm arayışını tanesi 1 milyon 308 bin euro olan 50 adet 'Lastik tekerlekli tramvay' adı verilen araç satın alımıyla sürdürüyor. Alınacak 50 metrobus'ün toplam miktarı 65 milyon 397 bin euroyu buluyor. İhalesi ekim ayının son haftasında onaylanan bu dev satın alım operasyonunda imzaların birkaç hafta içinde atılması bekleniyor.

BAŞKAN DEDİ, İETT YAPTI

Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın toplu taşımaya yönelik bu tür araçların satın alınacağını açıklaması, İETT'nin işi sıkı tutmasına yol açtı. Başkan Topbaş'ın, Hollanda üretimi araçları işaret eden konuşmasının da etkisiyle Hollandalı şirket ile anlaşmaya varıldı. Araçların ithalatına Zoltan Borankay aracılık etti. Topbaş, bir yıldır dünyanın tüm metrobüslerinin araştırıldığını, metrobüs projesi için en uygununun Hollanda'nın Phileas firmasının 220 kişilik metrobüslerinin olduğunu belirtti. Topbaş, araçları '26 metre uzunluğundaki metrobüslerle 220 kişi taşınabiliyor. Bunlar duraklara yengeç gibi yan yanaşabilen araçlar' olarak anlattı. Çoğu Mercedes tarafından üretilen körüklü otobüslerin fiyatları 300 bin euro. Fiyat kafaları karıştırıyor. Bu arada Mercedes'in de bu tür araçlardan istenirse üretebileceğini söylemesi, buna karşın teklif alınmadığı iddiaları ortalığı iyice bulandırıyor.

KATLİAM YASASI GELİYOR

Bu arada Hollanda'nın Fransa'nın aldığı karara benzer bir kararı görüşecek olması da yapılacak ithalata dikkatleri çekiyor. Hollanda Meclis'inde görüşülmek üzere Ermeni, Süryani ve Kürt katliamları yapıldığını iddia edenlere yönelik cezai yaptırımları içeren yasalar bekletiliyor.

DÜZ YOLLARA UYGUN

Metrobüslar büyük bulvarların olduğu, yolcuların ayrı inip-binebildikleri durakların bulunduğu düz hatlara uygun olarak geliştirilmiş. Toplu taşımanın konforlu, hızlı ve ucuz şekilde sağlanması amaçlanıyor. Büyükşehir'in satın almaya soyunduğu metrobuslar da Mecidiyeköy-Avcılar-Beylikdüzü hattında çalışacak. Büyükşehir Belediye Bülteni'ne göre halen E-5 otoyolu her iki yönde 6 şeride çıkarılıyor. Sağdan ve soldan 2 şerit yan yol olarak toplu ulaşım araçlarına ayrılacak. Yani, soldan 1. şerit metrobüs, 2. şerit özel araç, 3. şerit özel araç, 4. şerit özel araç, 5. şerit toplu taşıma araçları (yan yol) ve 6. şerit toplu taşıma araçları (yan yol) olarak kullanılacak.


Kaynak

Tek bir metrobus için 1 milyon 308 bin Euro sizce de çok pahalı değil mi? Umarım değer...

Öte yandan bu projenin bir şekilde ilerliyor olmasını bilmek güzel. Umarım bir an önce E-5'te toplu taşıma araçlarında çekilen sıkıntılar son bulur..


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cmt 11 Ksm 2006, 01:21
Metrobüs


Selamlar

Alınması düşünülen Phileas marka uzun otobüsler Van Hool marka değil, Hollanda'nın uçak üreticisi Fokker'in de içinde bulunduğu VBL adlı bir konsorsiyum. Fokker firmasının uçak gövdesi üretim tecrübesini kullanarak  özel yapıştırma prosesiyle yapılan fiber Glas sıkıştırılmış panel teknolojisi kullanılarak araç gövdesinin ağırlığı azaltılmış. 6,8 Litrelik Ford motoru kullanılmış, sanırım yakıt CNG , ve hibrid aktarma kullanılıyor, motor Jeneratör görevi görüyor, tahrik grubu elektrik motoru.

Van Hool firması bana göre çok başarılı bir Otobüs gövdesi üreticisi ve bu projede 2 körüklü AGG 330
modeli de düşünülebilirdi , ama ne gerek var, yerli üreticilerimiz var , MAN, Mercedes, BMC.
Metrobüs projesi için böyle fantazi bir araç tercih etmek elzem bir ihtiyaç değil,  bu projede çok daha ucuza mal olabilecek Citaro, MAN Lion City, Solaris, Neoplan, Van Hool, BMC, Güleryüz kobra
aklınıza gelebilecek bütün dizel otobüsler olurdu.



sayfa 2
« önceki   123 ... 222324   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM