Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
Phileas Marka Metrobüslerin Teknik Özellikleri ve Prototip Görüntüleri
123 ... 202122   sonraki »

ANA SAYFA -> ULAŞIM
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
sayfa 1
fatih kocaoglu
12 yıl önce - Pts 12 Arl 2005, 22:08
Phileas Marka Metrobüslerin Teknik Özellikleri ve Prototip Görüntüleri





Semih Yaşar

12 yıl önce - Sal 13 Arl 2005, 12:56
metrobüs


merhabalar

Bu  fotoğrafta  görülen araç Hollandalıların geliştirdiği  PHILEAS  denen ileri teknoloji
hibrid  otobüs. Sadece otobüs değil bir ulaşım sistemi olarak düşünmek lazım , çünki
aracın  otomatik drive  modu var. Tercihli yolun kenarına belli aralıklarla  sinyal veren  cihazlar döşeniyor, otobüsteki  algılayıcı yolun kenarından verilen sinyali alıyor ve araç
şöförün direksiyon çevirmesine gerek kalmadan yoldaki elektriksel sinyali takip ediyor,
istenirse  manuel kullanım yani şöförün kullanacağı moda geçilebiliyor. Bu tip sistemlerin raylı sistemlere göre avantajı daha esnek olması ve gerektiğinde normal yolların kullanılabilmesi. Henüz bu çalışmalar deneysel aşamada olup gelecekte nekadar yaygınlaşabileceğini ben çok merak ediyorum. PHILEAS sistemi ilk olarak Eindhoveen
kentinde denenecek. Bu sistemin bir ihtimal troleybüs versiyonunun da geliştirilmesi düşünülüyor diye okumuştum bir yerlerde.
Aracın  7 litre hacminde  doğalgazla çalışan bujili motoru var ( sanırım FORD ) ama tekerlekler bağımsız olarak elektrik motorlarıyla tahrik ediliyor.


Mustafa Noyan

12 yıl önce - Cum 03 Mar 2006, 12:07
Vanhool AGG300


PHILEAS otobüslerin güzel bir fotoğrafını Fatih Kocaoğlu bu başlığın ikinci sayfasına yüklemişti
http://wowturkey.com/forum/viewtopic.php?p=177695#177695
Bu otobüsün bir önceki jenerasyonu olduğunu tahmin ettiğim Vanhool ün AGG300 model uzun (çift) körüklü otobüsleri (metrobüsleri) bildiğim kadarı ile bir süredir kullanılıyor :

 


 


 


 


 

Kaynaklar: http://www.vanhool.com
http://cyberbob.ch/gallery/VanHool



Semih Yaşar

12 yıl önce - Cum 03 Mar 2006, 18:24
phileas


Merhabalar

Phileas  yeni  bir  konsept  araç  ve gövde üretim tekniği  normal orobüslerden farklı,
fiberglas plakaların sıkıştırılmasıyla  hafif  yan paneller üretiliyor diye biliyorum.
Bu  nedenle  bu araç  Van Hool AG330 araçların  ileri versiyonu değil bence.
Van Hool AG330  kendi klasmanında  en son teknoloji bir otobüs  ve sizin resimlerini gönderdiğiniz çift körüklü modelleri çok güzel. Bu  otobüsler  İstanbulda'da kullanılabilir bence  , daha önce defalarca  yazdığım  Beşiktaş- Maslak-Sarıyer güzergahında  yada
E-5  üzerinde  son derece verimli çalışabilir.

Phileas'ın  1,5 Milyon Euro  fiyatı  çok fazla , bence bu fiyata değmez. Bu  gibi projeleri
Aselsan  gibi  yerli  kurumların  , yerli otobüs üreticileriyle konsorsiyum oluşturarak geliştirmesi gerekir , hiç olmazsa  pahalı bir teknoloji de olsa kendi firmalarımızı sübvanse edelim, Türk mühendisler ve Türk şirketleri para kazansın.  Hollandalı  Mühendis
yazın gelip  beleşe Antalya'da tatil yapsın diye  ülke kaynaklarını yurtdışına aktarmayalım.

Saygılar


Kemal Çevik
12 yıl önce - Cum 09 Hzr 2006, 03:49
Gittim, gördüm, bindim: Phileas






Bu aralar sesim az çıkıyor ama boş durmuyorum, sizler için inceleme gezilerine bile çıkıyorum. Artıkın faturamı ödersiniz Akın bey, bu arada UEFA finalini de izledim ama onun biletlerini faturaya yazmadım.

Resimde  gördüğünüz otobüs, Eindhoven'daki adıyla Phileas, bir metrobüs. Ancak çalıştığı yer çok fazla büyük ve yoğun olmadığı için çok çarpıcı bir örnek değil. 401 ve 402 numaralı hatlarda işliyor, alçak tabanlı biraz uzunca, 18 m, bir körüklü araç, hepsi 11 tane. Bir zaman önce, galiba Fatih'in resmini yolladığı ve sitelerinde de  yer alan iki eklemli 24 metrelik araç ise sadece bir adet ve henüz doğru dürüst işletmeyi başaramamışlar. Merkez İstasyonu ile Havaalanı arasında çalışan 401 numaralı hatta bindim. Şehirden çıkana kadar diğer otobüslerle aynı otobüs yolunu kullanıyor, ama bu yollar diğer noktalarda olduğu gibi taksilerin kullanımına açık değil. Daha sonra da sadece kendine ayrılmış olan yolda gidiyor.

Yerde 4 metre aralıkla konmuş algılayıcılar hem aracın yerini kontrol merkezine bildiriyor, hem de aracın duraklarda tam istenen yerde durmasını sağlıyor. Sürücü ise normal bir otobüsü kullanır gibi aracı sevkediyor.

Son derece sessiz, GPL ile beslenen bir hibrid motoru, geliştirilmiş süspansiyonu ve alçak tabanlı olmasına rağmen yolcununkine yakın tutulmuş ağırlık merkezi sayesinde dalgasız denizde süzülen bir yelkenlideymiş hissini veriyor, tabii buna sürücünün olağanüstü nazik ve titiz sürüşünü ve ordan buradan önüne atlayan yaya/araç olmadığını da eklemek gerek.

Yol Philips Stadının önünden geçiyor, ve o gün maç dolayısıyla şehir çok kalabalıktı, otobüs yoluna giren taraftarlar yüzünden bir yerde sürücümüz sert bir fren yapmak zorunda kaldı, müdavimler hemen protesto ettiler, hem Sevilla taraftarlarını hem de sürücüyü!

Gene o gün hava mevsime ve bölgeye göre  çok sıcaktı (26 derece), ne yalan söyleyeyim o serinliği bırakıp da inmek içimden gelmedi. Otomatik klima duraktan kalkınca içeriyi eski ısısına düşürüne kadar en son güçte çalışıyor, daha doğrusu çalışıyormuş, içerdeki serinlikten başka klimanın varlığına işaret eden bir  belirti yok.

Gene önceki mesajlarda konu edildiği gibi yüksek platformlu duraklar en azından Phileas için söz konusu değil, ancak duraklarda tren/metro gibi kapının nereye geleceği işaretli. Önceden bilet almadan binmek mümkün değil. Tüm kapılardan inilip biniliyor, ve yolcular genellikle bizim KGS kartı gibi biletlerini kullanıyorlar, ancak bu kartlar da şimdilik diğer otobüslerde kullanılamıyor.

Bunun dışında gelişmiş bir yolcu bilgilendirme sistemi var, SMS ile Phileas'ınızın kaç dakika sonra durağınızda olacağı bilgisini bile alıp, ona göre evden/işten çıkıp durağa yollanabiliyorsunuz.

Bana önce garip garip bakan, ama sonra IETT ve biraz da  RATP delisi olduğumu anlayan, işini gücü bırakıp benimle havaalanına kadar gidip dönen, bu arada konuyu Phileas'tan çok akşamki  maça getirmeye çalışan, Hermes işletme şeflerinden Hans beye sizlerin de adına çok teşekkür ettim. Sitemizin adresini de verdim ama bildiği  birkaç Türkçe kelime ile ancak yemek ısmarlayabildiğini (gardaki başdurakların etrafında birkaç tane dönerci var, muhtemelen  yemeklerini orada yiyor) ziyaret için pek umutlu olmadığını belirtti.

Evliya Çelebi torunlarından
Kemal ÇEVİK


En son Kemal Çevik tarafından Cum 09 Hzr 2006, 12:50 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Semih Yaşar

11 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 12:26
Müstakbel Metrobüs otobüsleri


Metrobüs projesinde kullanılması düşünülen  2 körüklü PHILEAS.
Yahu elimizde birsürü körüklü CİTARO var, gerekiyorsa al 100 tane daha, fiyatı nekadar
300,000 EURO , ne gerek var  milyon EURO'luk otobüse, 3 dakika değilde, 2 dakikada bir sefer konulsun.





Saygılar



messiah_haktan

11 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 15:27

Alıntı:
Metrobüs projesinde kullanılması düşünülen  2 körüklü PHILEAS.
Yahu elimizde birsürü körüklü CİTARO var, gerekiyorsa al 100 tane daha, fiyatı nekadar
300,000 EURO , ne gerek var  milyon EURO'luk otobüse, 3 dakika değilde, 2 dakikada bir sefer konulsun.



Peki IETT sonra o elindeki Citaro acigini nasil kapatacak? O hatlarda calisan Citarolari aldi ve bu E5 hattina koydu diyelim... öbür hatta ne olacak? Ona da bir cözümnün var mi?


fatih kocaoglu
11 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 15:56

İ.e.t.t,elindeki Citaro açığını kapatması veya Man Sg220'leri Modernize edip Metrobus projesinde değerlendirmesi bence sağlıklı olmayacaktır.Kaldıki Citarolar ve eski modernize edilecek Man'lar bu iş için uygun değildir Bu iş için En uygun araç ulaşım başlığındada tartıştığımız gibi yeni ve emsallerine nazaran daha kullanışlı olan Mercedes Benz Capacity'dir tıklayın

Eray Falay
11 yıl önce - Sal 22 Ağu 2006, 16:35

arkadaşlar bu metrobüs projesi için man SG220 de mercedes-benz capacity de yetersiz kalır bunlar için 2 körüklü araçlar tercih edilmelidir ki şunu unutmayalım.capacity yada man farketmez ikisinden 20 tane olacağına 10 tane 2 körüklü metroüsler çok daha kullanışlı olurlar ve daha az masraf çıkartıp. bakım falan minimum düzeyde kalır.ama tek körüklü araç olduğu zaman iş değişir masraflar artar daha sık araç geçer ama daha az kapasiteli olurlar ki capacity modeli man a göre çok daha iyi ama şunu da unutmayalım mercedeslerin koridorları dar olduğu için yolcu kapğasitesi diğer araçlardan düşük.tabi bu alınması için bir engel değil ama alınacaksa yolda elverişli ise 2 körüklü metrobüsler daha yararlı olur.tabii ilerde bu hat iptal olursa bu araçlar ya elde kalcak yada bursada otobüs olcak en kötü ihtimal ise jilet olacak.trek körüklülerin yararı ise bu hat iptal olursa yolcusu çok fazla olan ve yol durumu müsait olan hatlarda hizmet verebilir mesela and. yakasında 130 127 gibi.neticede bu eğer uzun ömürlü bir yatırım ise tercih 2 körüklü 300 yada daha fazla kapasiteli araçlar kullanılırsa daha yararlı olur.bu araçlar en azından kapasitesi fazla olduğu için biraz seyrek çalışsa bile yolcuyu kaldırır.
saygılar..


e_mutlu

11 yıl önce - Cum 15 Eyl 2006, 15:38

Topbaş, bir yıldır dünyanın tüm metrobüslerinin araştırıldığını, metrobüs projesi için en uygununun Hollanda'nın Phileas firmasının 220 kişilik metrobüslerinin olduğunu belirtti.



sayfa 1
cevap yaz
(üye olmadan da mesaj yazabilirsiniz)
123 ... 202122   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM