Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 4
Çağrı Tekin

14 yıl önce - Pts 15 Ekm 2007, 23:48

Bostancı'dan sonra metro yok. Şu anki banliyö hattının dönüşümünden oluşturulacak bir raylı sistem var. Fakat aralarındaki mesafe yürünerek katedilemez, uzaklar. Uzaklık göreceli bir kavram tabi ama sonuçta aktarma yapmak isteyen bir yolcu indiği yerden başka bir taşıta binmek ister. Metrobüs raylı sisteme yakın olmalı, bu yüzden ya Bostancı istasyona ya da Küçükyalı'ya kadar uzatılsın.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 15:04

Dün açıklanan "Taksim-Beşiktaş" ve "Kabataş-Beşiktaş" hatlarının Beşiktaş'ta sonlanmayarak, Barbaros Bulvarı'nı kullanarak Levend'e kadar çıkmaları çok faideli olacak...

Akın KURTOĞLU


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Sal 16 Ekm 2007, 17:26
YENİ METROBÜS HATLARI


Arkadaşlar,en öncelikli metrobüs hattı Haliç çevresi ile Üsküdar-Harem-Tuzla hattıdır.
Haliç sahilinde tramvay planlanıyor,metrobüs burada daha ucuz ve çabuk bir çözüm olacaktır.Burada Haliç sahilinde dolgu yapılarak ayrı metrobüs yolu yapılacak.Kat'i surette ayrı yoldan işleyecek.Eminönü-Alibeyköy-Hasköy arasında mesele yok kıyı dolgusu ile bu noktalarda işleyeceğiz.Unkapanı köprüsü altından geçiş var ama halledilemeyecek birşey değil.Hasköy'de Rahmi Koç Müzesi önünde eski Galata Köprüsü parçaları kullanılarak bu noktadan geçiş sağlanacak.Camialtı Tersanesinden alınacak arazi ile Kuzey deniz saha komutanlığının önüne kadar gelebileceğiz.Komutanlık önünden geçişine izin verirse dolgu ile izin vermezse tünelle geçerek Taşkızak Tersanesi yönünde çıkılacak ve buradan alınacak araziden istifade edilerek Unkapanı Köprüsü altındandan geçilerek Perşembe Pazarı bölgesine çıkılacak.Buralarda zaten İBB projeleri var bu vesile ile daha çabuk boşaltılır.Karaköy Köprü başında son durak yapacak.
Eminönü'de son durak Haliç sahilindeki mevcut durak olacak ama bu alanın genişletilmesi lazım.
Bu hat ayrıca Alibeyköy'den Yeşilpınar'ada uzatılmalıdır.Eminönü-Yeşilpınar ve Karaköy-Yeşilpınar şeklinde hat işletilmelidir.
Bu hatta Mercedes Capasite çalıştırılmalıdır.Zira Eminönü ve Karaköy'de yer sıkıntısı olması ve tarihi yerler oluşu sebebiyle dönüş rampası yapmamız mümkün değil.

2. hat 4.Levent ile Kozyatağı arasında işleyecektir.Levent-Maslak yönündeki Büyükdere Cad. plazaların orada köprü üzerinden geçiyor.Bu köprünün altında yeterli alan var.Yol genişletme konusundada sıkıntı yok.Sadece köprü mevzusu var.Burada şerit daraltarak ,şerit sayısını koruyarak 2 şerit elde edilebilecekse bu şekilde,eğer mümkün değilse köprüye mahsus normal trafikten işleyecektir.4.Levent-Armatlu-Kavacık-Çakmak-Kozyatağı durakları olacaktır.Kozyatağı durağı Tem'den Sahra-i Cedit yönünde gidişi sağlayan oldukça geniş köprü var orada olacak.Dönüş rampası köprü bitiminde inşa edilecektir.Bu noktada yapılan Kadıköy-Kartal (ileride Tuzla) metrosu ve birazdan anlatacağım Üsküdar-Tuzla metrobüsü ile entegre olacaktır.

Ayrıca yeni Şile yolu üzerinden Sarıgazi'ye kadarda bu hattı yol genişletmesi yaparak yapabiliriz.Çakmak'ta ama bu yola çıkarmak için ayrı köprü inşasıda gerekecektir.

Üsküdar -Harem arasında sahil doldurularak Harem yönünde araç trafiği bu yoldan işleyecek mevcut Harem yönündeki yoldan işleyecektir.Harem'den otogarda kaldırıldığı takdirde çok rahatça D-100 karayoluna bağlantı yapılacaktır.Harem-Tuzla arasında D-100 karayolunda yapılacak çalışmalar ile yolun ortasından metrobüs mutlaka yapılmalıdır.


Yiğit Demirkaya

14 yıl önce - Çrş 17 Ekm 2007, 18:33

bence sahilden Bostancı - Pendik, ve Pendik - Sabiha Gökçen Havalimanı (daha az seferlerle)..

hem kapatılacak banliyö hattı için iyi olur hem havaalanı, deniz otobüsü, hızlı feribot, ve tren yolu(yapılınca) gibi ulaşım araçlarını birbirine bağlar hemde ilçe merkezlerine yakın olur, ayrıca minibüs caddesinin yoğunluğunu az da olsa azaltır..


adnanavci

14 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 13:32
İstanbul'a yeni metrobüs hatları


İETT tarafından Avcılar-Topkapı hattına ek olarak 6 yeni metrobüs hattı yapılacak.


İETT İşletmeleri Genel Müdürü Mehmet Özdemir, Avcılar-Topkapı arasında çalışan metrobüs hattına ilave olarak 6 metrobüs hattının daha yapılacağını bildirdi.

Öztürk, İstanbul'un ulaşım sorununu çözmek ve kaliteli toplu ulaşım için raylı sistem çalışmalarının yanı sıra mevcut E-5 Karayolu üzerinde tercihli bir yol ayırarak Avcılar-Topkapı arasında metrobüs hattını hizmete soktuklarını hatırlattı.

Eksikliklerle hizmete giren hatta birçok sorunun çözümlendiğini belirten Öztürk, Hollanda'dan satın alınan 50 Phileas aracının Temmuz ayında tamamlanmasıyla birlikte eksiksiz olarak çalışılacağını ve sefer aralığının da yarım dakikaya ineceğini söyledi.

Öztürk, yolcu talebinin çok fazla olduğu ikinci etabı Topkapı-Mecidiyeköy hattının oluşturduğunu ve bu hatla birlikte 6 metrobüs hattı daha yaparak hat sayısını 7'ye çıkaracaklarını bildirdi.

Çalışmaları devam eden Topkapı-Mecidiyeköy hattını yıl sonuna kadar bitirmeyi hedeflediklerini belirten Öztürk, diğer hatlara ilişkin şu bilgileri verdi:

''Bu hattı biz Mecidiyeköy'den sonra Kozyatağı'na kadar uzatacağız. Hat, Boğaz Köprüsü üzerinden geçecek. Bunun ardından Edirnekapı-Vezneciler, Kabataş-Beşiktaş, Beşiktaş-Levent ve Aksaray-Bağcılar (Milliyet Gazetesi Önü) hatları yapılacak. Hatların tamamı, 2008'de bitecek. İstanbul'a yardımcı olacaksak bunları yapmamız lazım. Ben çok iddialıyım. İstanbul'un ulaşım sorununu çözeceğiz.''

Öztürk, Edirnekapı-Vezneciler ile Kabataş-Beşiktaş metrobüs hattının daha önce her iki hatta yapımı planlanan raylı sistem yerine düşünüldüğünü kaydetti.

Edirnekapı-Vezneciler hattının özel, diğer hatların ise sadece tercihli yol olarak ayrılacağını ve sarıya boyanarak üzerine ''Otobüs yolu'' yazılacağını belirten Öztürk, ''Ayrılan bu yolda sadece ekstra uzun körüklü otobüs olan Capacity otobüsler çalışacak. Başarılı olursak bu şekilde devam edecek. Olmazsak o zaman tercihli yolun etrafı yine çevrilecek'' dedi.

Öztürk, 50 Capacity aracın mevcut olduğunu, bunlara 100 aracın daha ilave edileceğini ve araçlar geldikçe hatları da kademeli olarak hizmete sokacaklarını söyledi.

Avcılar-Topkapı metrobüs hattının Cevizlibağ'da Zeytinburnu-Kabataş hattına entegre olduğunu, Topkapı'da da Haziran 2008'de tamamlanacak olan Topkapı-Edirnekapı-Sultançifliği hafif metro hattına entegre olacağını belirten Öztürk, Kabataş'a kadar raylı sistemle giden yolcuların buradan yine metrobüs ile Beşiktaş'a gideceğini, Beşiktaş-Levent metrobüs hattıyla da Levent'te metro hattına entegre olacağını kaydetti.

Öztürk, Aksaray'dan Bağcılar'daki Milliyet Gazetesi arasında planlanan metrobüs hattının da Vatan Caddesi üzerinden gideceğini, aynı zamanda Aksaray-Havalimanı arasında çalışan hafif metro hattına entegre olacağını ifade etti.

Mehmet Öztürk, ''Topkapı-Edirnekapı-Sultançifliği hafif metro hattı bittiğinde, metrobüs hatları tamamlandığında, Otogar-Bağcılar'ı da bitirdiğimizde İstanbul'un Avrupa yakasının ulaşımında herhangi bir problem kalmayacak'' dedi.

ALINTI : http://www.haberturk.com/haber.asp?id=46498&c ...2007/12/05



tolginho

14 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 13:50

Bu son açıklamaya göre sanki anadolu yakasındaki hatları rafa kaldırmışlar gibi geldi.

Rafa kalkmadıysa bile diğer projelerden sonra düşünüyorlar herhalde.

Tolga KAPROL


adnanavci

14 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 14:03

Kesinlikle katılmamak elde değil bu sabah anadolu yakasında yaşadığım trafik faciası gibi hem E-5 hemde temde ilerlemek imkansızdı artık trafiğin rahatlaması için avrupa yakasında yapılması planlanan hatlarla birlikte anadolu yakası içinde bu çalışmalara bir hız verilmesi gerekmekte

hüseyin avni
14 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 14:04

Bu 6 hat avrupa yakasına kaldırılmış,anadolu yakasına inşa edilcek,kadıköy tuzla hatlı,üç güzerga olam minibüs caddesi,bağdat caddesi ve sahil yolları iptal olmuşa benziyor.Zaten ümidimde yoktu,duyduğumda inanmamıştım,ahalada inanmıyorum.

Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 14:09
Metrobüs hatları


Prensipte çok güzel kararlar alınmış, detaylara dikkat etmek lazım. Lüzumsuz aktarmalardan
kaçmak lazım, neden 2 parça halinde Kabataş-Beşiktaş ve Beşiktaş-Levend hattı düşünülmüş?
Uzatsanıza tramvayı Beşiktaş'a, yolcuları Kabataş istasyonunda indirip 5 dakika zaman
kaybettirip, arabaların önüne atlatarak Kabataş'tan kalkacak Metrobüse transfer etmenin ne
anlamı var? Yolun sağına sarı çizgi çekmek mantıklı, heryere izole yol yapılmaz. Kabataş-Beşiktaş
arasında Metrobüs de karışık trafikte ilerleyecek, değil mi? aksi halde yol tek şeride düşer, peki
bu Metrobüs denen otobüs de 2,5 metre genişlikte değil mi? Bu aracın normal trafiğe etkisi ile
2,5 metre genişlikteki tramvayın etkisi aynı değil mi? O zaman kısa bir Kabataş-Beşiktaş
Metrobüs hattına gerek yoktur, olay bu kadar basit. Tramvay hattı uzatılmalı, her araç transferi
ortalama 5-6 dakika zaman kaybı demektir.


hüseyin avni
14 yıl önce - Çrş 05 Arl 2007, 14:13

Anadolu yakası öksüzmü kalacak?



sayfa 4
« önceki   12345 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM