Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 11
Sinan namur
2 yıl önce - Cmt 09 Ksm 2019, 20:10

Metrobüs'ü e5 üzerinden Tuzla'ya uzatmanın mantığını gerçekten anlamıyorum. Tam bu istikamette giden gayet iyi işleyen bir metro hattı (m4) var zaten, neden bir de yolu daraltıp metrobüs konulsun ki? Minibüs Caddesi önerisine de yer yok argümanı mantıklı olur. Oraya tramvay projesi var (geçmişte havaray) ama tramvayı da nereden geçirmeyi düşünüyorlar emin değilim, belki m6 gibi yer altından giden hafif metro yaparlar (m6'dan çok daha fazla kişi kullanır bunu tabii). Zaten minibüs caddesine illa yer üstünden giden bir sistem kurulacaksa kurulacak olan sistem metrobüs değil tramvay olur.

melihaka8

2 yıl önce - Cmt 09 Ksm 2019, 21:39

Alıntı:
Metrobüs'ü e5 üzerinden Tuzla'ya uzatmanın mantığını gerçekten anlamıyorum. Tam bu istikamette giden gayet iyi işleyen bir metro hattı (m4) var zaten, neden bir de yolu daraltıp metrobüs konulsun ki?


M4 metrosunun Tavşantepe-Tuzla uzatması 2024 den sonrasına ertelendi. 2019-2024 arası yatırım planlarında yok. M4 hattı 7/24 çalışmıyor. Bu metro ne zaman açılır o zaman o metro gayet iyi işler benim için


Sinan namur
2 yıl önce - Pzr 10 Ksm 2019, 02:28

Alıntı:
M4 metrosunun Tavşantepe-Tuzla uzatması 2024 den sonrasına ertelendi. 2019-2024 arası yatırım planlarında yok. M4 hattı 7/24 çalışmıyor.

7/24 çalışmaması çok önemli değil sonuçta gece trafik olmuyor ama Tuzla konusunda haklısınız. Mühim bir uzatma ve hala önemli adımlar atılmıyor. Ama bu durumda Tuzla'dan Tavşantepe'ye metrobüs yapıp Tavşantape'de insanları M4'e bedava aktarmayla yönlendirmek daha mantıklı olmaz mı? Sonuçta Metrobüs kapasitesi düşük, işletme masrafı yüksek ve trafiğin altını üstüne getiren bir sistem; nitekim e5'te yeterli genişlik yok şerit düşürmeden Metrobüs yapmaya diye biliyorum.


melihaka8

2 yıl önce - Pzr 10 Ksm 2019, 11:14

Alıntı:
7/24 çalışmaması çok önemli değil sonuçta gece trafik olmuyor ama Tuzla konusunda haklısınız. Mühim bir uzatma ve hala önemli adımlar atılmıyor. Ama bu durumda Tuzla'dan Tavşantepe'ye metrobüs yapıp Tavşantape'de insanları M4'e bedava aktarmayla yönlendirmek daha mantıklı olmaz mı? Sonuçta Metrobüs kapasitesi düşük, işletme masrafı yüksek ve trafiğin altını üstüne getiren bir sistem; nitekim e5'te yeterli genişlik yok şerit düşürmeden Metrobüs yapmaya diye biliyorum.


O işler öyle zannedildiği gibi basit olmuyor ne yazık ki Tuzla-Tavşantepe arasına metrobüs kısa mesafeden dolayı gereksiz bir yatırımdır. Bu güzergahta zaten KM12 KM13 KM11 KM10 KM14 KM17 130E 130Ş 130A hatları vardır. Tamam bu hatlar gidiş yönlerinde Tavşantepe Metro durağına girmiyor Pendik Köprüsüne gidiyor sadece dönüşte Tavşantepe Metro durağına uğruyorlar. Bir de Gebze Harem Pendik Şifa Pendik Tuzla gibi minibüsçü lobisi var bu dediğiniz olmaz hemde geçici bir çözümdür metro şart Tuzlaya Belediyeye kadar bile gelse razıyım

D100 de yol dar değil geçen Kurban Bayramında İstanbulda herkes bir yerlere gidince trafik bomboştu yani araçlar olmayınca yol bomboş siz ne kadar yolu genişletseniz genişletin trafikten araçları kaldırmazsanız trafik hep olacaktır. Milleti toplu taşımaya yönlendirmek lazım


Semih28
2 yıl önce - Pzr 10 Ksm 2019, 11:31

Bence gebze tren istasyonu- osmangazi koprusu arasinda metrobus yapilabilir. Boylece osmangazi koprusu'nun parasi metrobusle otomatik olarak ödenebilir.






melihaka8

2 yıl önce - Pzr 10 Ksm 2019, 11:46

Kocaeli Büyükşehir Belediyesi iştirakı olan Ulaşımpark zamanında 700 Karamürsel Altınova Osmangazi Köprüsü Kartal Metro hattı açmayı planladı hatta fiyat bilgisi de paylaştı kişi başı 20 TL di. Sonra ne olduysa bu fikirden vazgeçildi. Gerekçesi yeterli yolcu talebinin olmaması bu yüzden hattın zarara ugrayabileceği öngörüldüğü içinmiş. İnandık mı tabikide hayır bir kere hat çalışmadı yolcu talebi yolcu sayısını nasıl tahmin ettiniz? İkincisi madem yolcu talebi değildi niye böyle bir hat açacağız diye reklam ettiniz? Gerekçesi şuydu Osmangazi Köprüsünün fahiş fiyatları yüzünden yolcudan 20 TL den üzeri bir meblag kesilmesi gerekiyor. Bu fiyat 30 lira kadar. 30 lira kişibaşı kimsede vermek istemez. Eskihisara gelip Arabalı vapurla Topçularda inip Karamürsele gitmek daha avantajlı şu durumda..

Yani bahsettiğiniz metrobüs hattının açılması şu anda imkansız hem o kadar yolcu yok o bölgeye giden Altınovaya giden Tersane işçileri dışında hem de Osmangazi Köprüsünün fahiş fiyatı yüzünden yolcuya çok maliyetli olacaktır. Osmangazi Köprüsü fiyatları makul seviyeye çekilirse dediğiniz olabilir.


Semih28
2 yıl önce - Pzr 10 Ksm 2019, 14:53

Aslinda metrobus gibi 5dk.da bir degil de 30.dk.da bir veya 1 saatte bir yapsalar yine yolcu olmaz mi? Dediginiz gibi denemeden bilinmez.



sayfa 11
« önceki   123 ... 91011
ANA SAYFA -> ULAŞIM