Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 1
Mehmet Kasım
13 yıl önce - Prş 05 Oca 2006, 22:07
[İST-A7.11] - Metrobüs Çalıştırılabilecek Yeni Hatlar Hakkında Öneriler



Bu güzergahtaki bütün hatları iptal edip ( 78,85,85A,85B,85G,85M...) 5 dakika sıklıkla Metrobüs seferleri düzenlenip, ana arterlerden dağıtım sağlanması çok yerinde olur.

Hatta:

1*TUZLA-E5-BÜYÜKÇEKMECE METROBÜS HATTI
2*SULTANBEYLİ-TEM-İKİTELLİ- BÜYÜKÇEKMECE METROBÜS HATTI
3*KADIKÖY-E5-BÜYÜKÇEKMECE METROBÜS HATTI
4*KADIKÖY-TEM-İKİTELLİ-BÜYÜKÇEKMECE METROBÜS HATTI
5*TUZLA-TEM-İKİTELLİ-BÜYÜKÇEKMECE METROBÜS HATTI

gibi uzun hatlarla doğu-batı yönünde trafik akışını ayarlamak, ANA ARTERLERDEN DAĞITIM YAPMAK...


Akın Kurtoğlu

13 yıl önce - Cum 20 Oca 2006, 04:34

Evet, aslında mantıklı olan da bu... Aynı hattı kullanan ve belli bir noktadan sonra, sağa-sola dallanan hatların iptali (daha doğrusu kısaltılması) ve bu aks boyunca Metrobüs'lerin çalışması... Belli aktarma noktalarında, adıgeçen hatlar mekik sefleri yapmalılar. Meselâ; "Mecidiyeköy-Yenibosna" arasında çalışacak bir Metrobüs hattında; 85, 85A, 85B, 85G, 85M, 92Ş, 93M, 33M, 36M, 75, 75M, 76M, 41AT, 41ST, 97M (ve hatta 522 türevleri) iptal edilerek, yol boyunca sadece Metrobüs çalışır ama sık aralıklarla... Hem yol boyunca rastlanan hat numarası kirliliği ortadan kalkar, hem sık sık çalışan metrobüsler için ayrılan güzergâhta sabit bir hız sağlanır. Saatler bilinir, herkes 1-2 dakika beklemeyle araca binebilir. Yol boyunca oluşturulan aktarma istasyonlarından da, bu kısaltılan hatlar iç taraflara doğru mekiklerini gerçekleştirirler. Meselâ; "Çağlayan" aktarmasından; 41AT, 41ST, "Edirnekapı" aktarmasından; 33M, 36M, "Topkapı" aktarmasından; 75M, 85G, 92Ş, 97M, "Merter" aktarmasından; 75, 85A, "İncirli" aktarmasından; 85, 85B kalkabilir. Bunların otobüs adedi ve sefer süresi de azalacağı için, seri hizmet verebilirler. Herkes inip aktaracağı noktayı bilir, yolcu sirkülasyonu homojenleşir vs...

Akın KURTOĞLU



Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 00:30

"Metrobüs Geliyor" başlığı, kendi içinde çeşitli altbaşlıklara bölünmekte olup, bu başlık altında, yalnızca; İstanbul kentiçi Metrobüs şebekesi için uygun olabilecek olası yeni ve uygulanabilir; "Metrobüs" hatlarıyla ilgili yeni önerileri biriktirelim.

İstanbul-ULAŞIM Denetçisi
Akın KURTOĞLU


Akın Kurtoğlu

12 yıl önce - Prş 15 Şub 2007, 21:16

ESENTEPE KÖPRÜLÜ KAVŞAK: 3 ayrı Metrobüs hattınn kesişim noktası burası olarak seçilirse, hem aktarmalar kolaylaşır, hem de entegrasyona müsait yapısıyla kuzey İstanbul'un önemli ve işlevsel merkezlerinden biri haline gelebilir.

 

(+)


Akın KURTOĞLU


_gökhan_
12 yıl önce - Pzr 12 Ağu 2007, 15:58

pendik sahil*sabiha gökçen havalimanı dikey hattında yurtdışındaki örnekleri gibi çok güzel bir hat olur.



Ahmet Bengüer
12 yıl önce - Pts 13 Ağu 2007, 01:32

Sultançiftliği-Edirnekapı hafif metrosu Vezneciler'e kadar gidemiyor.Yolcu mağduriyeti olmaması açısından kısa bir hat olacak ama Edirnekapı-Vezneciler arasında bir hat olması gerektiğini düşünüyorum.

Emin Yılmaz
12 yıl önce - Pts 13 Ağu 2007, 02:26

SAIRYER - 4.LEVENT
4.LEVENT - TEM İSTOÇ BAHÇEŞEHİR

Bu güzergahlara Metrobüs bence faydalı olabilir


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Pts 13 Ağu 2007, 10:43

Bahçeşehir-TEM-4.Levent çok yerinde olur.Şehiriçine girmeden binlerce insan direk 4.Levent Metroya ulaşır.Oradan zaten Mecidiyeköy ve Taksime metroile rahat rahat gider.

SURİÇİ NEFES ALIR.


ilyas aydın türken

12 yıl önce - Pts 13 Ağu 2007, 11:25

SİRKECİ-YENİKAPI-BAKIRKÖY-HAVAALANI
Bakırköy-Yenikapı arasındaki mevcut transit yolun metrobüs hattına çevrilmesi nispeten kolay olur, marmaray nedeniyle bir süre sonra çalışmayacak olan Sirkeci-Halkalı banliyö hattının yükünü taşıyabilir, hatta havaalanından Çobançeşme'ye uzatılarak Topkapı-Avcılar metrobüs hattı ile de entegrasyonu  sağlanabilir...


Mehmet Kasım
12 yıl önce - Pts 13 Ağu 2007, 11:47

Eminönü-Eyüp-Albeyköy Hattı olabilir.



sayfa 1
123 ... 91011   sonraki »
ANA SAYFA -> ULAŞIM