Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 8
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 02:36

Köprü üstünden Metrobüs geçtiği vakit, şu anda iki yaka arasında işleyen İETT ve ÖHO hatlarında da birtakım revizeler yaşanacak ve bunların çoğu iptal edilecek. Bu araçlardan boşalan alan da Metrobüs ile doldurulacak. Yoksa, hem Metrobüs, hem 120, hem 500 türevleri ve hem de 127 numaralı otobüs hatlarının çalıştırılması biraz anlamsız olacak.

Akın KURTOĞLU


Doğukan Kahraman
14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 02:44

Alıntı:
Köprü üstünden Metrobüs geçtiği vakit, şu anda iki yaka arasında işleyen İETT ve ÖHO hatlarında da birtakım revizeler yaşanacak ve bunların çoğu iptal edilecek. Bu araçlardan boşalan alan da Metrobüs ile doldurulacak. Yoksa, hem Metrobüs, hem 120, hem 500 türevleri ve hem de 127 numaralı otobüs hatlarının çalıştırılması biraz anlamsız olacak.


Boğaziçi Köprüsü'nden Metrobüs geçerse şu hatlar iptal olur.

120 Kadıköy - Mecidiyeköy

129 Altunizade - Mecidiyeköy

125 Rumelihisarüstü - Kadıköy

129K Kozyatağı - Mecidiyeköy

129T Kozyatağı - Taksim

129L Kozyatağı - 4.Levent Metro

127 Topkapı - Kadıköy

202 ÜstBostancı - Taksim

251 Pendik - Şişli

252 Kartal - Şişli

500A Kadıköy - Edirnekapı

500 Kadıköy - Topkapı


ümit 806

14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 04:17

Metrobüs Altunizade Köprüsü'nün altında dursa da durmasa da bu hatların çoğuna ihtiyaç var çünkü Altunizade Köprüsünün iki yanındaki en yakın duraklar da köprüye epey uzak ve kavşak üzerinden bu duraklara ulaşmak için üstgeçitlere ilaveten yollardan da karşıya geçmek gerekiyor. Altunizade kavşağı da "köprüden önce son çıkış" olduğu için Köprü çıkışından Altunizade'ye otobüs konmaz, mecburen köprünün diğer tarafından yani Avrupa Yakası'ndan bu hatlar gelmeye devam edecek.

Hep söylüyorum, söylemeye de devam edeceğim, hastası var, yaşlısı var, İETT aktarmalı ulaşımın yanında aktarmasızını ya da en az aktarmalısını da alternatif olarak sunmak zorunda.


Mustafa Köseoğlu
14 yıl önce - Çrş 27 Şub 2008, 22:54

Akın Abi'ye katılıyorum. Gerçekten metrobüs karşı tarafa geçecekse hem diğer otobüslerin(Boğaziçi Köprüsü'nden geçen bütün otobüsler) köprüyü kullanmasının anlamı olmaz. Hem de özellikle Sabah ve Akşam saatlerinde Köprü'de trafik kilitlenir ve işin içinden çıkılmaz duruma gelir.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 30 Ağu 2008, 13:32

8 Eylül'den itibaren, Boğaziçi köprüsü istikametli Metrobüs parkurunda çalışmalar başlatılacak muhtemelen... Köprünün statik dengelerini bozmadan, asfaltı dahi ya çok ince bir tabaka dökülerek, ya da mevcut asfaltı kullanarak, kenarları çelik halatlarla ayrıştırılmış bir bant hazırlanacağını tahmin ediyorum.

Akın KURTOĞLU



levent gözde
14 yıl önce - Cmt 30 Ağu 2008, 13:49

Metrobüsün Anadolu yakasına uzatılma işinde bildiğim kadarıyla Boğaz köprüsü girişinde izole yol sona erecek normal trafiğe katılarak geçiş yapılacak ve köprü çıkışında tekrar izole yola girilecek.

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 30 Ağu 2008, 13:54

Evet, belki de bu seçeneği uygulayacaklar. Son duyduğum şekilde ise tek şerit ayrılma ihtimali de vardı. Fakat bu düzenleme, akışı tamamen felç edecek... Bakalım, son karar yakında anlaşılır. Karma geçiş ile 1074 metre civarı bir çalışma parkurundan kâr edilecek bu durumda.

Akın KURTOĞLU


C. H. Engin Er

14 yıl önce - Cmt 30 Ağu 2008, 14:05

Trafiğe karışarak geçseler bile metrobüslerin arasına kaç araç girebilecek ki? İzole bir yol yapmayacaklar ama her iki yönde sol şeritler metrobüslerle kaplanacak belki bir kaç özel araç aralara girebilir, ama farkeden bir şey olmaz karışık geçebilirler...

Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 30 Ağu 2008, 14:10

1074 metrelik parkur uzunluğunda, mevcut bir şeridi arka arkaya gelmek kaydıyla ortalama 200 otomobil kaplar. Ama hareketli trafik halinde bu sayı 100 civarına iner. 1074 metre 60 saniye civarında geçilebilir (Saatte 60 km/s hesabıyla. Gerçi bu teorik bir değer. Pratikte ise köprü üzerinde 30 kilometre/saat civarı yakalanıyor muhtemelen). Bir metrobüs ise 30 saniyede bir (pik saatlerde) geçecek ise, tek yönde dakikada 2 adet geçer sadece... İzole yol olması durumunda, bant üzerinde 100 aracın hareketini azaltır. Karma ilerleme durumunda da 2 metrobüs + 98 otomobil bu parkuru ortak kullanır. Yani, aralara araç girmemesi imkânsız...

Girmesi o kadar önemli değil ama, çıkması bir dert olur. Çünkü kimi yanlışlıkla, kimi de aklısıra tilkilik yaparak Metrobüs giriş ağzına doğru hamle yapacaklardır.

Akın KURTOĞLU


Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Cmt 30 Ağu 2008, 14:21

Zincirlikuyu'da hattın kati şekilde ayrılmasının sebebi büyük ihtimalle bu karışık geçiş. Çünkü metrobüs trafiği ters işliyor.

Zincirlikuyu Kozyatağı arası büyük ihtimalle normal trafik yönünde çalışacak. Onun için bu hatta sadece Phileas'lar çalışacaktır. 50 tanesi bu nispeten kısa parkura rahat rahat yetecektir.

Eğer yine ters trafik uygulaması yapılırsa köprü çıkışında iki yöndeki metrobüs araçlarının çapraz geçişi sözkonusu olur. Köprünün avrupa yakasında bu gerekmeyebilir. Çünkü köprü ile Zincirlikuyu arasında hiç durak yok.

Ancak diğer tarafta hemen köprü çıkışında bir durak olacağından gişeler ile bu durak arasındaki kısa alanda araçların yön değiştirmesi sıkıntı yaratır.

Phileas'ların bugüne kadar sefere çıkmamasının sebebi bu olabilir.

Erkan Yılmaz



sayfa 8
ANA SAYFA -> ULAŞIM