Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 7
Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 01:06

Şöyle bir gözümüzün önüne getirecek olursak, köprülerin üzerinde trafik birikmesine çok zorunlu haller dışında kesinlikle müsaade edilmez. Hareket etmeden motoru çalışmakta olan araçların salınımı artırma tehlikesinden ötürü, köprü üzerinde trafik sürekli olarak akar. Yavaş da olsa, hızlı da olsa... Katılımlarda ise yer yer durmalara da sık sık rastlanır. Nasıl olsa köprü üzerinde trafik mutlak surette akacak, o zaman köprü üzerinde yalıtılmış şerit ayırmaya gerek kalmadan normal trafiğe karışmalarında bir sakınca olmayacak...


(+)


Akın KURTOĞLU


Doğukan Kahraman
14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 01:21

Daha önce Haliç Köprü geçişi çok tartışılmıştı madem şimdi Boğaz Köprüsü'nden Metrobüs geçecek. Benim bir önerim şu:

Köprüde ışıklar sökülerek onun yerine köprü ayakları kurularak şeritlere dokunulmdan Boğaz Köprüsü'ne özel 2 şeritli metrobüs köprüsü yapılmalıdır. Bundan başka Boğaz Köprüsü'nde 3 şerit kalmak şartıyla Metrobüs geçişi yoktur. Aşağıdaki çizim anlatmak istediğim düşüncem budur.



(+)


Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 01:42

Alıntı:
Köprüde ışıklar sökülerek onun yerine köprü ayakları kurularak şeritlere dokunulmdan Boğaz Köprüsü'ne özel 2 şeritli metrobüs köprüsü yapılmalıdır.

Doğukan, maalesef akıntı debisi çok yüksek ve zemini derin bir suyoluna bu tarz taşıyıcı ayaklar kurulamaz. Kurulsa da kuzeyden gelen akıntının baskısıyla daha ilk günün gecesi çöker... Buraya asma köprü kurulmasının esprisi de bu zaten. Olabilen en fazla açıklığı temin ederek, iki çift ayak üzerinde köprüyü gererek asmak...

Akın KURTOĞLU


Doğukan Kahraman
14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 01:46

Ya da köprüye böyle bakın. 3 Şerit aynen kalıyor üstten Metrobüs geçiyor 2 şeritli olarak.



Akın Kurtoğlu

14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 01:48

Köprünün statik dengelerinden dolayı üstüne kat da çıkılamaz maalesef...

Akın KURTOĞLU



selim_
14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 01:57

Köprü üzerinde trafik birikmesi çok sıkça yaşanıyor, sanırım yine de en uygun çözüm trafiğe karışarak geçmesi .

EmirOtluoglu

14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 02:07

Belki buraya sadece köprü alternatifleri yazılıyor ancak tüm bunları okurken daha radikal bir öneri geldi aklıma, Metrobüs Beşiktaş'a inse buradan yolcular 5 dk'da bir kalkacak Kadıköy denibüse yönlendirilseler hem deniz yollarımızın kullanımı artar, hem köprü biraz olsun rahatlar. İlla köprüyü kullanmak isteyen olursa M.Köyden otobüse biner mevcut durumdaki gibi? Ne dersiniz?

Enes A.
14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 02:09

Köprüde3ki yığılmanın bence önemli sebeplerinden birisi KGS denen saçma sapan sistem. En azından 1. köprü tamamen OGS olmalıydı.

Daha önce yazılmıştı. Metrobüs köprüde trafiğe karışarak ilerleyebilir.


Özer Akyıldız
14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 02:11

Alıntı:
Belki buraya sadece köprü alternatifleri yazılıyor ancak tüm bunları okurken daha radikal bir öneri geldi aklıma, Metrobüs Beşiktaş'a inse buradan yolcular 5 dk'da bir kalkacak Kadıköy denibüse yönlendirilseler hem deniz yollarımızın kullanımı artar, hem köprü biraz olsun rahatlar. İlla köprüyü kullanmak isteyen olursa M.Köyden otobüse biner mevcut durumdaki gibi? Ne dersiniz?


Bunun olması zor .Çünkü insanlar 3 aktarma hayatta yapmazlar.Şurda 30 40 sn de bir geçicek araç için boşuna düşünüp tartışıyoruz.zaten hergün köprüden yüzlerce belediye aracı geçiyor.Sayısı biraz artar trafiğiye karışarak geçer ve Göztepe ye kadar gider.Kimsede aktarma yapmamış olur.Ayrıca boğazdaki vapur kullanımı bence gayet iyi seviyede olduğunu düşünüyorum.


EmirOtluoglu

14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 02:16

Alıntı:
Ayrıca boğazdaki vapur kullanımı bence gayet iyi seviyede olduğunu düşünüyorum


Özer Bey öyle demeyin, keşke boğazda mevcutlara ek bir çok paralel ve dik vapur hatlarımız olsa



sayfa 7
ANA SAYFA -> ULAŞIM