Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 6
İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 13:59
İKİNCİ KAT


Katlı yol tatbikide olacak zaten bazı yerlerde,ama minibüs yolunda değil?Burası şehrin merkezi estetik yönünü,köprü ayaklarının aşağıyı daraltması ,burada yüksek yapılarda olması sebebiyle karanlık alt katı,hava sirkülasyonu azalacağı için artan hava kirliliği,artan gürültü bunlarıda düşün,buraya bu olmayacak şey.Bak mesela Cevizlibağ-İncirli olur katlı yol için.Açıklık alanlar olursa hem çevreye etkisi az olur,hemde giriş-çıkışlar için yer olur,giriş-çıkışları hesap etmemişin anlaşılan?Sana tavsiyem ben yaptım bunu Kadıköy'den buraya kadar yürü ve gerçek problemli yerleri çiz ve not et,evet masraf olacak ama abarttığın kadar değil burada mrtrobüs projesi ve lazımda buradan ilk etapta minibüslerin ve belli İett hatlarının çekilmesi lazım,o zaman zaten yoldada rahatlama olacaktır.Şu andada yol çok genişmi sanki?Biraz şerit daraltmak gerekiyorsa yaparız d100'de bile yaptık,burası trafiğin daha yavaş seyrettiği bir yer.Birde daha önce yazdım nasıl olacağını burada ve İBB gönderdim MazharBey,Çemenzar kavşakları lazım burada buralar çok tıkanıyor o zaman biraz hareketlenir trafik.

Semih Yaşar

14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 15:24
Metrobüs hattı


Metrobüs öyle yada böyle köprüden geçecek gibi görünüyor, bence şimdi Beylikdüzü-Göztepe
arasını nasıl iki Metrobüs hattına bölebiliriz diye düşünmenin zamanı geldi.

Cevizlibağ'da bir dönüş köprümüz var ve Avcılar yönüne dönmek için kullanılıyor, bu köprünün
benzerinin ters istikamete dönüşe izin verecek şekilde uygun bir yere kurulması gerekir.
Bence bu uzun hattı Beylikdüzü- Cevizlibağ ve Bakırköy-Göztepe şeklinde ikiye bölmek lazım.
Bakırköy de nerden çıktı diyebilirsiniz, hemen anlatayım. Yeni yapılacak dönüş köprüsünün
Cevizlibağ- Şirinevler arası bir yerde olması lazım, iki hattın bazı istasyonlarda çakışması gerekiyor,
eğer hattı Mecidiyeköy'de ikiye bölersek ilave 2 tane dönüş köprüsü yapılması gerekir ve Cevizlibağ
dönüş köprüsü atıl hale gelir. Bu nedenle bence Zeytinburnu ve İncirli Metrobüs istasyonları
arasında uygun bir yerde Avcılar'dakine benzer bir köprü yapılmalı, otobüs E-5'ten çıkartılmalı ve
Boyner mağazasının yanındaki sokaktan Bakırkköy'e devam etmeli. Bu sokak sadece Metrobüs
için tahsis edilmeli, araç trafiğine kapatılmalı fakat dikey olarak araba geçişine izin verilmeli
yani bu gölgelerde oturan insanlar arabaları ile diğer paralel sokaklara çıkabilmeli.
Metrobüs Bakırköy'e gidebilirse güzel olur herhalde değil mi? Tabiki İncirli caddesinden değil,
paralel uygun bir sokaktan gitmeli. Bakırköy kalkışlı Metrobüsün diğer hat ile Zeytinburnu,
Merter ve Cevizlibağ istasyonlarında transfer imkanı olacak.


En son Semih Yaşar tarafından Çrş 13 Şub 2008, 15:26 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Özer Akyıldız
14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 15:26

Bence bunca tartışmaya o kadar gerek yok gibime geliyor.Metrobüs köprüye gelince trafikle beraber köprüden geçer ve köprü çıkışında kendine ait yola geri girerse hiçbir problem olacağını sanmıyorum.

osmancık
14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 15:57

niye göztepe'ye kadar?
zaten göztepe'ye ulaşana kadar trafik keşmekeşi bitmiyor.
göztepe'den sonrası asıl önemli olan.


Murat Caner
14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 16:15

Alıntı:
Beylikdüzü- Cevizlibağ ve Bakırköy-Göztepe


Ya da Beylikdüzü- Cevizlibağ ve Zeytinburnu Sahil-Göztepe(Bence Kadıköy Belediyesi) diye ikiye bölmek gerekli

Alıntı:
eğer hattı Mecidiyeköy'de ikiye bölersek ilave 2 tane dönüş köprüsü yapılması gerekir


Ah ah şimdi çalışan metrobüs bitmediki gerisini düşünelim. Aslına bakarsanız bitün tümleşim duraklarında dönüş köprüsü ya da dönel sistemler kurulmalı. 4-6 durakta bir örneğin.



C. H. Engin Er

14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 16:27

Göztepe seçimi hatalı bir seçim bence, Kadıköy-Kartal metrosunun 1.etabı Kozyatağına kadar metrobüste aynı yere kadar yapılmalı, Kozyatağında büyük bir duraklar bölgesi oluşturulup ( belki Carrefour un bahçesinden de biraz yararlanılabilir) her yerden otobüs hatları bu bölgeye ulaştırılmalı, bu şekilde yapılması halinde e-5 deki kozyatağı-1.köprü ve kozyatağı-kadıköy trafiği biter.

Murat Caner
14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 17:07

Hayır metrobüs çevreyolunu izleyip Salı Pazarına inmeli. Böylece Marmaray'a tümleşerek onun yükünü dağıtır.

Erkan YILMAZ
14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 17:55

semihyasar demiş ki:
Metrobüs öyle yada böyle köprüden geçecek gibi görünüyor, bence şimdi Beylikdüzü-Göztepe arasını nasıl iki Metrobüs hattına bölebiliriz diye düşünmenin zamanı geldi.


Hattın üçe bölünmesi yeterli olur sanırım.

Bu durumda duraklarımız şöyle olur

1 - Beylikdüzü
2 - Cevizlibağ
3 - Mecidiyeköy
4 - Göztepe

Hatlarıda şu şekilde 6 farklı düzende çalıştırabiliriz

1-2
1-3
1-4
2-3
2-4
3-4

Birde ters yönü düşündüğümüzde 12 farklı düzenek çıkar ortaya.

Bu düzenek yolcu yoğunluğu ve transit tercihlere göre ve ayrıca ekonomik olmasına göre eksiltilebilir.
Yoğunluğun az olduğu parçadaki otobüsler çok olan parçalara kaydırılarak daha verimli bir işletme yapılır.

Erkan Yılmaz


Ahmet Çağlayan
14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 00:23

metrobüsün artısı nedir? yada iki adet otobüsün peşpeşe gitmesinden farkı nedir.bunun için ayrı bi şerit açılmasıyla anayollar dahada daralmıycakmı?

selim_
14 yıl önce - Cmt 16 Şub 2008, 00:26

Alıntı:
Bence bunca tartışmaya o kadar gerek yok gibime geliyor.Metrobüs köprüye gelince trafikle beraber köprüden geçer ve köprü çıkışında kendine ait yola geri girerse hiçbir problem olacağını sanmıyorum.

Eğer köprüde trafiğe karışırsa 5-6 belki daha fazla metrobüsün peşpeşe biriktiğini görebiliriz. Süre optimizasyonu bir anda çöpe atılmış olur, ama şu koşulda da köprüden 2 şerit alınmasının pek olanağı yok.
Keşke köprü statikleri metrobüse ayrı bir kat çıkmaya izin verebilse ama inşa edilirken hesaplanmadığı için bu da imkansız. Metrobüsü, tam layıkıyla karşı yakaya geçirecek bir öneri bulamadım kusura bakmayın.



sayfa 6
ANA SAYFA -> ULAŞIM