Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 5
yılmaz büktel

15 yıl önce - Sal 23 Ekm 2007, 20:43

Alıntı:
köprü üstünde trafik asla sorun olmaz.



ama bu akşam haberlerde özellikle ikinci köprüde, köprü üstü ve Kavacıkta daha fazla yoğunluk olduğu belirtildi.

gerçi 1. köprüden söz ediyoruz ama yukarıda ikinci köprününde adı geçtiği için iletmek istedim.


tolginho

14 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 14:46

Belediyeden bilgi edinmeden gelen son bilgiye göre şu anda Metrobüs'ün Göztepe'ye uzatılması konusunda fizibilite devam ediyormuş.

Anadolu yakası için söylenen diğer metrobüsler konusunda da hiç bir şey yazmamışlar.

Ancak TCDD hatlarının kapanması bir yıl daha ötelendiğine göre bu yıl içinde ona alternatif bir taşıma metodu düşünecekler herhalde. Muhtemelen Sahile metrobüs yapıp konuyu kapatacaklar. Minibüs yolu için de büyük istimlak bedelleri gerektiğinden iptal olur.

Tolga KAPROL


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 15:14
MİNİBÜS YOLU METROBÜSÜ


Sevgili Tolginho;minibüs yolunda büyük istimlaklar gerekmiyor,yolun çoğu kesiminde oldukça geniş kaldırımlar var,bu kaldırımlar daraltılarak yol 1 şerit oraya kaydırılıp,yolun ortasından metrobüs geçirilebilir,tabi önce o yapılması gerektiği için zaman alır.

Çağrı Tekin

14 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 20:11

Minibüs Caddesi'nde kaldırımlar sadece Bostancı'ya kadar geniş, gerekli olan metrobüs ise en azından Kartal'a kadar uzamalı. Ayrıca bu yoldaki metrobüs yeni şerit eklemesiyle değil, varolan sağ şeridin kullanılmasıyla inşa edilecek. Büyük ihtimalle yolu da ayırmazlar.

Murat Caner
14 yıl önce - Pts 24 Arl 2007, 20:35

Hele bir Bostancı'ya varsın Gebze'yi sonra açarız.

Metrobüs değilde kaldırım kenarından giden sinyalize otobüs yolu olması daha iyi olur.



sefa akyol
14 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 17:44



Boğaziçi Köprüsü’nden metrobus geçecek…

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, metrobus projesini Boğaziçi Köprüsü’nden geçirerek Göztepe’ye kadar uzatacaklarını, böylece iki yaka arasında hızlı erişimin sağlanacağını açıkladı.

Haber Tarihi : 11.02.2008 17:00:00

İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin Gaziosmanpaşa’da inşa ettiği 24 derslikli depreme dayanıklı prefabrik okulu Başkan Kadir Topbaş, törenin ardından basın mensuplarının metrobus ile ilgili sorularını cevaplandırdı. İstanbul’da kaliteli ve hızlı ulaşım imkanı sağlandığı zaman bireysel araç kullanımının azalacağını ve vatandaşların toplu ulaşım araçlarını daha çok tercih edeceğini belirten Başkan Kadir Topbaş, “İstanbul’da her gün 5 milyon 400 bin insan toplu taşıma araçlarını kullanıyor. Bu rakamı arttırmak için E-5 aksını iyi bir noktaya getirmek istiyoruz. Avcılar’dan başladığımız metrobusun Topkapı’ya kadar olan 1. etabını bitirdik. Şu anda 2.etap olan Zincirlikuyu’yla ilgili çalışmalar var. Bir ileriki aşamada Beylikdüzü ve Göztepe etapları var” diye konuştu.

Köprüye ilave şeritler geliyor…

Metrobusun Boğaziçi Köprüsü’nden geçişi için iki yıldır çalışmaların devam ettiğini ifade eden Kadir Topbaş, köprünün 6 olan şerit sayısının 8’e çıkartılmasının mümkün gözükmediğini, iki yerine bir şerit ilave ederek metrobus geçişini sağlamayı düşündüklerini kaydetti. Köprünün statiğinin buna müsait olup olmadığının uzmanlar tarafından tetkik edileceğini vurgulayan Başkan Topbaş, açıklamasını şöyle sürdürdü;

“Köprü yapılırken maksimum yük taşıma hesabına göre yapılır. 1. köprü yapılırken de ağır vasıtalar buradan dolu dolu geçecek diye hesaplar yapılmıştı. Üzerinden kamyonlar yükleriyle birlikte geçecek şekilde hesaplandı. Şimdi ağır vasıtalar, kamyonlar bu köprüden geçmiyor. Uygun olursa, bir şerit verirlerse bu İstanbul için çok iyi olacak. Bu şerit verilirse, trafiğin yoğun olduğu pik saatlerde yoğun olan taraflara 5 şerit verilir ve metrobuslerimiz trafiğe takılmadan geçebilir. Bu yöntem olmasa da Boğaziçi Köprüsü’nü bir şekilde geçeceğiz. Çünkü bu aks üzerinde günde 1 milyon 200 bin insan taşınacak.”


İSMAİL ÇELİK

14 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 18:00
metrobüsçü olduk


Benim üstünde durduğum şu husus var.Altunizade köprüsündede mutlaka durak yapılmalı ,zira en çok kullanılacak duraklardan biri olacaktır.
Anadolu yakasından gelen araçlar Mecidiyeköy'den sonra Çağlayan'a devam etmeli buradaki duraktan sonra dönmelidir.Burada dönüş köprüsü yapmaya müsait olup Çağlayan'a uğraması sayesinde aktarmaya ihtiyaç duymadanda vatandaşlarımız yeni yapılan adliye sarayı,Çağlayan,Hürriyet mah.,Gürsel mah.,Halide Edip Adıvar mah.,SSK Okmeydanı ve Perpa'ya gidebileceklerdir.Bence Söğütlüçeşme'ye devam ettirilip Marmaraya bağlanması daha mantıklı olur.D100 üzerindede Kartal metrosuna bağlayacak istasyon yapılır.
Köprüde tek şeride çözümüm şu,metrobüs yolu ortada yer alacak ama farklı renkte asfaltı olacak ve araç yolu tarafında devamlı çizgiler,metrobüs tarafında kesik çizgiler olacak.Bu şerit komple EDS ile takip edilip diğer araçların girişi engellenecek.Mevzu şu metrobüsler beklemeyecek,makul bir hızda gidecekler karşılaşmaya yakın trafik durumu müsait olan sinyalini verip araç yoluna geçecek ve sonra yine kendi yoluna devam edecek.Bu konu ile ilgili tabelalar ile sürücüler bilgilendirilecek ve tanıtıcı filmler hazırlanacak vede zaten haberlerede konu olacaktır.Gişe düzlüğünde zaten yol yine iki şerit olacaktır.


tolginho

14 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 20:33

Alıntı:
Sevgili Tolginho;minibüs yolunda büyük istimlaklar gerekmiyor,yolun çoğu kesiminde oldukça geniş kaldırımlar var,bu kaldırımlar daraltılarak yol 1 şerit oraya kaydırılıp,yolun ortasından metrobüs geçirilebilir,tabi önce o yapılması gerektiği için zaman alır.


Evet kaldırımlar geniş ama çoğu yerde geometrik sorunlar var. Şehir planına bakılırsa istimlak edilecek yerler gözüküyor. Binalar bu yüzden bu kadar geride. Çok az bina yola kadar gelmiş durumda onlar da bu tip bir çalışmada istimlak edilmesi muhtemel.

Yalnız metrobüs şeritleri eklense, kaldırımlar daralsa bile yol daralacak bir de yoğun bir trafik var bu yolda. Son birkaç yıldır daha önce hiç tıkanmayan yerler bile akşam 5-7 arası adım adım ileriyor.

Bence bu yol için en faydalı çözüm dünyanın pekçok yerinde olduğu gibi yola ikinci kat çıkılması olacaktır. Ki bu da 1980'lerden beri resmi ağızlarda olmasa da konuşulan bir proje.

Tolga KAPROL


MehmetK
14 yıl önce - Sal 12 Şub 2008, 20:43

Köprüyü trafiğe takılmadan geçebilecek bir toplu ulaşım sistemi kurmak zor bir iş gibi gözüküyor!

Ama gerçekleşirse şimdiye kadar yapılmış en işe yarar toplu ulaşım projesi olur bence...

Ta ki marmaray sisteminin açıldığı güne kadar.


Gökçe

14 yıl önce - Çrş 13 Şub 2008, 11:22

Bence de hem Altunizade hem de Acıbadem köprüsüne mutlaka durak yapılmalı, Ayrıca bence Metrobüs bir koldan en az Kozyatağına kadar diğer koldan da Söğütlüçeşmeye kadar devam etmeli, böylece daha yüksek oranda yolcunun direkt erişimine ulaşacağından kullanım oranı daha da yükselir.



sayfa 5
ANA SAYFA -> ULAŞIM