Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 3
Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 15:51

hmm,

evet ya ben köprü halatları meselesini unutmuşum.    


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 15:55
köprü geçişi


Alıntı:
yada koprunun ortasina en azindan bir kirmizi serit yapilir ( tabii kopru ustunu 4*2 serit yapmazlarsa bu dedigim) iki yondeki metrobusler kopru cikisinda bekleyerek ayni seridi kullanir ( yada dogru zaman hesaplamasiyla beklemek zorundada kalmayabilirler   )


H.ANIL selam, bu yazdıklarını dünki mesajımda uzun uzun anlattım. Saatte tek yönde
60 tane Metrobüs köprüden rahatlıkla geçebiliyor.


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 19:28

BU KONUDA BAŞKA BİR HESAPLAMA:

Semih'in klâvyesine sağlık... Harika bir hesaplama yapmış...  

Boğaziçi Köprüsü'nün iki ayağı arası açıklık: 1074 metredir. Gergi halatları ile ayaklar arası mesafe de ortalama 200'er metre olarak kabul edilecek olursa, köprüye girmeden gergi halatlarının berisine kadar çift şeritle gelen Metrobüsler, burada birbirlerini bekleyebilirler. Buraya kadar Semih ile aşağı-yukarı aynı mantıkla ilerliyoruz. Saatte ortalama 30 kilometre hızla hareket edeceğini varsayacağımız Metrobüsler (en kötü ihtimal) => 1074 + 200 + 200 = 1474 + 500 (2X250 : Uygun bir geri alma payı) => 1974 metre... Ortalama 2 kilometrelik bir yolu tek şeritte devam ederler.

Saatte 30 kilometre ile ilerleyen bir Metrobüs, dakikada: 500 metre, 2 dakikada bir kilometre ilerler. 1974 (2000) metrelik yolu 4 dakikada alırlar. Tek şeritten ilerlendiği kabul edilirse, tek istikamet için açık kalması gereken süre: 240 saniyedir. Yani, Metrobüsler 4 her dakikada bir periyodik olarak yön değiştiren bir yol üzerinde ilerleyebilirler.

"Mecidiyeköy (veya Esentepe)-Boğaziçi Köprüsü-Pendik" arasındaki Metrobüs hattı, tam tur müddetini; (2X40) + (2X10) = 100 dakikada tamamlar şekilde düzenlenirse, dakikada bir kalkış için; 100 adet, 2 dakikada bir kalkış için; 50 adet, 3 dakikada bir kalkış için; 33 adet, 4 dakikada bir kalkış için; 25 adet, 5 dakikada bir kalkış içinse; 20 adet Metrobüse ihtiyaç duyulur. 1'er dakikalık kalkışlar hayata geçirilmesi çok zor bir sistem olur. Hem takip, hem de araç adedi bakımından... Burada en olabilir değer; 2-3 dakikalık kalkışlardır. Yani; 50-33 arası Metrobüsle yapılacak olan servisler...

2 dakika kalkış aralığı için düşünecek olursak, Semih'in hesabına geri dönerek, çift şeritten tek şeride düşme noktasında; minimum: 1, maksimum: 2 adet Metrobüs kuyruğa girer. Çünkü en kötü ihtimalle 3 dakika 55 saniye sonra yeniden yol buraya çevirecektir yönünü...

Şayet 4'er dakikalık aralarla çalıştırılacak olursa, beklemeksizin akış sağlanabilir (denk gelmeleri koşuluyla). Bu durumda, tek yönde, maksimum: 220 X 15 = 3300 kişi taşınır (Aslında bir metrobüsün İstanbul şartlarında 250 kişi taşıyacağı hesaba katılırsa; 3750 kişi/saat). Bu değer; Semih'in de söylediği gibi az...

2 dakikalık kalkışlarda, rakam ikiye katlanır: 7500 kişiye ulaşır (250 X 30 sefer => 7500 yolcu/saat - tek yönde). Bu rakama ulaşılabilmesi için; 50 araca ihtiyaç vardır.

Akın KURTOĞLU


yılmaz büktel

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 19:39

tek şeriti fazla problem etmeye gerek yok sanıyorum. semih ve akın üstatların hesapları hayranlık uyandırıcı.
ama benim daha kaba ve daha basit bir önerim var. önerinin temel kaynağı, boğaz köprülerini geçişte saatlerle ifade edilen sürelerde bekleme yapıldığı, mazot ve benzin tüketildiğidir.
Bu durumda sözünü ettiğimiz sinyalizasyon +1 dakika ilavesiyle 5 dakikalık sürelerle kırmızı ve yeşile dönse ne olur.
kırmızıda yolun başına gelen metrobüs, sadece ve sadece durur, kontak da kapatır ve 5 dakikalık süreyi bekler. saatlerle ifade edilen yerine sadece 5 dakika, ha bu arada rast gelen 5 dakikayıda beklemez.

ancak metrobüslerin uzun bir hat boyunca değil iki köprü arasında mekik şeklinde çalışması gerektiğini hala savunuyorum. hem bu sayede daha az metrobüse ihtiyaç olacaktır. indirme merkezlerindeki onlarca otobüs bu yolcuyu nasılsa saniyelerle tüketir.


En son yılmaz büktel tarafından Cmt 17 Şub 2007, 02:06 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 19:44

Bir diğer çözüm de, her iki terminüsten aynı anda ardarda 2'şer Metrobüs birden kaldırmak olur. Saatleri denk gelecek şekilde hareket eden araçlar, ardarda 2'li konvoylar halinde ilerlerler ve hiç bekleme yapmadan, geçme anında kendilerine dönen istikamete girerek, hızlarını dahi azaltmaya gerek kalmadan yollarına tek şerit üserinden devam ederler...

Akın KURTOĞLU



Semih Yaşar

15 yıl önce - Pzr 18 Şub 2007, 15:11
Köprüden geçecek metrobüs hatları


Arkadaşlar, bu konuyu tartıştıkça çok güzel fikirler çıkıyor.

Sanırım, Metrobüs'ün Boğaz Köprüsünden tek hat olarak geçişi konusunda hemfikiriz.
Kurulacak sinyalizasyon sistemi ve geçiş için konvoylar oluşturduğumuz zaman
ciddi bir yolcu kapasitesine ulaşabiliyoruz. Şimdi biraz daha fikir jimnastiği;

-   Akın Üstadın dediği gibi de  şu anda E-5 üzerindeki Esentepe bölgesindeki durak
 aktarma istasyonu olarak düzenlense ve yolun ortasına alınsa, üst geçitteki duraktan da
 bu istasyona direk yolcu transferine olanak sağlayacak bir yaya yolu yapılsa ,  Barbaros bulvarında
 çalışan bütün otobüslerden bu istasyona kolaylıkla yolcu transferi sağlanabilir.
 Esasında bugün de benzer bir durum var ama yürüyüş yolu biraz dolambaçlı.
- Birinci metrobüs hattı Mecidiyeköy- Kozyatağı  varsayalım, ikinci hattı da
 Rumeli hisarüstü- Kadıköy yapsak , bugünki 125 no'lu hat , bu otobüs Barbaros Bulvar üzerindeki  
 aktarma durağında Kozyatağına gidecek yolcularını indirse , ve kendisi E-5 üzerindeki köprüden
  önceki son istasyonda  durmadan tercihli yola katılabilse  ve köprüyü zaman kaybetmeden
  geçse nasıl olur?  Levend ve Zincirlikuyu'dan Metrodan gelen yolcuları alıyor, süratle köprüyü
 geçip kadıköye gidiyor ve diğer Metrobüs hattına Kozyatağı yolcularını transfer ediyor.
-


Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 02:49

Alıntı:
Birinci metrobüs hattı Mecidiyeköy- Kozyatağı  varsayalım, ikinci hattı da
Rumeli hisarüstü- Kadıköy yapsak , bugünki 125 no'lu hat , bu otobüs Barbaros Bulvar üzerindeki  
aktarma durağında Kozyatağına gidecek yolcularını indirse , ve kendisi E-5 üzerindeki köprüden
 önceki son istasyonda  durmadan tercihli yola katılabilse  ve köprüyü zaman kaybetmeden
 geçse nasıl olur?  Levend ve Zincirlikuyu'dan Metrodan gelen yolcuları alıyor, süratle köprüyü
geçip kadıköye gidiyor ve diğer Metrobüs hattına Kozyatağı yolcularını transfer ediyor.

Kadıköy tarafından gelen hattı iki alternatifli olarak kullanmak da enteresan bir fikir. O zaman, Esentepe'ye kadar aynı yoldan gelerek; A ve B şeklinde dallanmalar yapacaklardır. Periyodik olarak dönüşümlü olarak kalkışları düzenlenebilir. Ya da yoğunluğa göre; 2 Mecidiyeköy, 1 R.H.Üstü (veya 4. Levend Metro)... şeklinde...

Akın KURTOĞLU


kagancan
15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 12:08

Peki E5'ten geçen Kadıköy-Kartal metrosu metrobüsün Kozyatağı'na kadar gitmesini öngeren bir projeyi engellemez mi?

Tabii bu durumda Altunizade'de kesilen bir hat olur. Akın Bey'in dediği gibi Esentepe'de de bir aktarma merkezi oluşturulursa, karadan giden bir "vapur" gibi bir şey olur sanırım   (İki ayrı yakada bulunan, aktarma merkezlerini birleştirmesi açısından) Bu durumda vapura göre zaman açısından ne kadar vakit kazandırır, fizibl bir proje olur mu acaba?


Semih Yaşar

15 yıl önce - Pts 19 Şub 2007, 12:29
köprü metrobüs


Alıntı:
Peki E5'ten geçen Kadıköy-Kartal metrosu metrobüsün Kozyatağı'na kadar gitmesini öngeren bir projeyi engellemez mi?


Kadıköy- Kartal metrosu adı üstünde Kadıköy kalkışlı bir hat. Metrobüsün amacı
Avrupa-Asya bağlantısını hızlı bir şekilde yapmak, bugün bu işlevi otobüsler binbir eziyet
çekerek, köprü trafiğinde inanılmaz zaman kaybederek yapmaya çalışıyor, Metrobüs geçişi
yapılınca bu otobüslerin seferleri azaltılabilir , yada Asya tarafındaki bir aktarma noktasına
alınarak kısaltılabilir. Ankara Asfaltının genişliğinin müsade ettiği bütün noktalarda Metrobüs
güzergahını devam ettirmek gereklidir, tabi bunu yaparken otomobil şeritleri azaltılsın demiyorum.
Kadıköy-Kartal metrosu bitince Ankara-Asfaltı boyunca çalışan bütün otobüs hatlarının iptal edileceğini sanmıyorum, bu durumda bu hatları Metrobüs'e destek hattı olarak düzenlemek ve orta koridoru
Metrobüse tahsis etmek en uygun çözümdür, ayrıca Maltepe'den sonra Kartal'a kadar yolun ortasında
9-10 metrelik çimenlik geniş bir bölge var, Metrobüsün Kartal'a kadar devam ettirilmesi de
düşünülebilir.


İBRAHİM DİLBER
15 yıl önce - Prş 31 May 2007, 21:51
ASIL ÇÖZÜM


Metrobüse yatırım yapılacağına İETT ve Özel Halk otobüslerinden köprü geçiş ücreti alınmamalı,çift bilet tarifesinden tek bilet tarifesine geçilmeli,sefer sayıları sıklaştırılmalı.Toplu taşımayı teşvik yönünde çağrılar yapılmalı.



sayfa 3
ANA SAYFA -> ULAŞIM