Ana Sayfa 1 milyon Türkiye fotoğrafı
sayfa 2
H.ANIL

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 00:31

Metrobuslere verilecek hatlardan kopru ustunde ayni zamanda taksiler,dolmuslar ve diger belediye otobusleride faydalanabilirse sorun olmaz diye dusunuyorum. metrobus seritlerine kopru girisi ve cikislarinda cep cikisi yapilir diger toplu tasima araclarida bu seritten faydalanmis olur.Hem boylece cok yogun zamanlarda koprude trafik sikissa bile toplu tasima araclari calisma ritmini kaybetmez.  

Akın Kurtoğlu

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 01:48

Alıntı:
Metrobuslere verilecek hatlardan kopru ustunde ayni zamanda taksiler,dolmuslar ve diger belediye otobusleride faydalanabilirse sorun olmaz diye dusunuyorum.

Asıl sorun işte o zaman başlar...    

Akın KURTOĞLU


H.ANIL

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 03:05

hehe dogru soyluyosunuz tabi ben taksi ve dolmuslarin fazlaligini gormezden geldim

ozaman metrobus disinda  sadece otobus ve ambulans polis itfaiye arabalari kullanabilecek sekilde cepler acilsin.

yada koprunun ortasina en azindan bir kirmizi serit yapilir ( tabii kopru ustunu 4*2 serit yapmazlarsa bu dedigim) iki yondeki metrobusler kopru cikisinda bekleyerek ayni seridi kullanir ( yada dogru zaman hesaplamasiyla beklemek zorundada kalmayabilirler   )

Ya biri ya biri artik bi cozum buluncak bu soruna ustadlar daha iyi bilir tabii    


alabay

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 11:56

Asllında bir şey daha mümkün, aber zaman kaybı, kilometre kaybı ... bilemeyeceğim. Ama güzergâhı iki köprüye vermek de ilginç olur, biri gidiş, biri geliş. Kaç dakika kaybedilir, onu düşünmek lâzım. Durak durumları - olsun mu, yoksa hat ayrıldıktan sonra, iki lif gibi, duraksız şekilde birleşecekleri noktaya kadar mı gitmeli. Bu şimdi sadece sıfırdan bir fikir.

B. Alabay


yılmaz büktel

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 12:49

köprüde metrobüse tamam, tek şeride sinyalizazyona da tamam ama metrobüsü ille cevizlibağa götürüp diğer hatla entegre etmeye çalışmayalım.

o sıklıkla metrobüs kaldırabiliyorsak hattın bir ucu altunizade diğer ucu mecidiyeköy yada levent olmalı. belki fazla iddalı bir görüş olacak ama köprüden geçişli tüm otobüs hatları kaldırılmalı ve anadolu yakasında altunizadeye, avrupa yakasında da iki farklı merkeze yönlendirilmeli üstelik bu merkezler aynı zamanda metro bağlantılı. Metrobüste tek hat yerine Avrupa yakasındaki yoğunluğu azaltmak amacıyla iki hat olabilir: mecidiyeköy-altunizade ve levent-Altunizade

bu düşüncenin bana göere tek sakat yönü levent ve mecidiyeköyün bugün bile yoğun bir aktarma merkezleri olmaları.



Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 14:35

Semih Yaşar arkadaşımızın önerisini ben de destekliyorum. Planladığı şekilde çok güzel bir şekilde iş çözülür. Yalnız bence Metrobus hattı bazı arkadaşlarımızın fikirlerinin aksine (herkesin fikrine saygılıyım tabi) Altunizade'ye girmemeli yani E-5 ten hiç sapmamalı. Altunizade'ye girerse yapılması planlanan Üsküdar-Ümraniye raylı sistemiyle entegre olacağı hesaplanmakta. Yalnız şunu unutuyoruz ki Metrobus sistemini E-5 ten çıkarıp Altunizade'ye sokarsak orada geniş bir yay çizerek tekrar E-5 e çıkması gerekecektir ve zaten şu anda sıkışık olan Altunizade trafiğini kötü yönde etkileyecektir. Bunun yanısıra yaya trafiğine de sekte vuracağı gibi (çünkü cadde içerisinde bariyerlerle ayrılmış bir metrobüs yolu olacaktır) bazı kavşaklarda trafik geçişini de olumsuz etkileyecektir.
Bana göre Altunizade köprüsü altında yapılacak duraktan insanlar tahliye edilmeli ve yaya köprüsüyle Altunizade tarafına geçmeli, burada yapılacak metro durağına aktarılmalıdır.


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 14:40

Çok önemli bir konu da şu:

Metrobüs Anadoluya taşınırsa

1) Kızıltoprak veya Kadıköy'e sokulmalı, Ankara asfaltından Kartal istikametine devam etmemeli. Hepimiz biliyoruz ki zaten bu güzergaha metro yapılıyor ve aynı hat üstünde Metrobüs sistemi yapmak hem gereksiz hem de kullanışsız olur.

2) Hat Altunizade'yi geçtikten sonra Tem bağlantısına yönlendirilerek Ümraniye'ye devam edebilir. Tabi Altunizade-Ümraniye metrosu da yapılacak ama bildiğim kadarıyla bu hat otoyolun oldukça kuzeyinden geçecek.


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 14:44
Köprü metrobüs sinyalizasyonu


Önceki mesajımda yaptığım sinyalizasyon süresi hesabında yanlış yapmışım, düzeltiyorum.

Köprü geçişi için 20 saniye yeşil yanacak, aracın köprüyü geçme süresi
sallana sallana 100 saniye,  yeşil yandıktan sonra  en kötü ihtimalle son aracın
köprüyü geçme süresi 120 saniye. Toplam çevrim süresi  240 saniye.
Önceki hesabımda geçiş süresini 90 saniye alarak hata yapmışım.

Arkadaşlar bu hesapta fazla bir hata yok, Metrobüsü karşıya geçirmenin
şu ana kadar bulabildiğimiz en iyi yolu budur, daha iyisi de tabiki bulunabilir.


En son Semih Yaşar tarafından Cum 16 Şub 2007, 15:51 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi


Mustafa Yıldırım
15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 15:07

Semih Yaşar arkadaşımızın fikrini geliştirip daha hızlı bir çözüm buldum kendisinden izin almadan. Umarım kusura bakmaz.
Hepimiz biliyoruz ki köprüde bir de yan yol diye tabir edilen ve korkulukla yol arasında kalan 5 metre kadar genişlikte bir alan var. Benim düşünceme göre köprü ayaklarından sonra mevcut yol bu alana doğru genişletilebilir. Semih arkadaşımızın bahsettiği tek şerit bu şekilde köprünün orta kısmında 2 şerite çıkar. 600 metre uzunluğunda olan bu alanda metrobüsler bekleyişlerini yaparlar. Yine ışıklar vasıtasıyla zamanlı olarak hareket ederler ama hareketleri bu sefer daha kısa sürer. Belki yarı yarıya kısalır bu süre ve Semih arkadaşımızın öngördüğü kapasite belki iki katına çıkar.

Aşağıda bununla ilgili yaptığım kaba bir çalışma da bulunmakta:



(+)



 

(+)


Semih Yaşar

15 yıl önce - Cum 16 Şub 2007, 15:38
köprü


Musti selam

Fikir güzel ama o şekilde bir genişletmeye köprünün halatları izin veriyor mu?
Ayrıca o kısım servis ve bakım yolu ve köprüden atlamak için kullanılıyor.



sayfa 2
ANA SAYFA -> ULAŞIM